Pozycjonowanie Niemcy

Chocia偶 wielu przedsi臋biorc贸w preferuje prowadzi膰 swoj膮 firm臋 wy艂膮cznie lokalnie, coraz wi臋cej polskich firm ma w planach ekspansj臋 na inne kraje w Europie czy na 艣wiecie. W ka偶dym przypadku elementem niezb臋dnym do szerzenia wiedzy na temat swojej marki w sieci jest pozycjonowanie. Nasz bliski s膮siad – Niemcy – stanowi atrakcyjny cel geograficzny, nie tylko w kwestiach turystycznych, ale r贸wnie偶 biznesowych. Strategiczni.pl rozumiej膮c potrzeby swoich klient贸w, oferuj膮 us艂ug臋 SEO Niemcy (Suchmaschinenoptimierung), dzi臋ki kt贸rej tak偶e Twoja firma ma szans臋 sta膰 si臋 popularna za zachodni膮 granic膮.

Czym charakteryzuje si臋 Niemiecki rynek? Na jakie dzia艂ania marketingowe warto k艂a艣膰 szczeg贸lny nacisk, aby osi膮gn膮膰 tam sukces? Jakie tre艣ci powinny znale藕膰 si臋 na niemieckiej stronie internetowej, aby by艂a jak najcz臋艣ciej odwiedzana i generowa艂a wzrost konwersji? Tego wszystkiego (i wi臋cej) dowiesz si臋 z poni偶szego artyku艂u. Mi艂ego czytania i zdobywania warto艣ciowej wiedzy o bran偶y SEO!

Najwa偶niejsze informacje

Skierowanie swoich us艂ug lub produkt贸w na rynki zagraniczne wi膮偶臋 si臋 zar贸wno z du偶膮 szans膮 na powi臋kszenie swoich przychod贸w, jak i ryzykiem poniesienia pora偶ki. Od czego zale偶y, kt贸ry los czeka akurat Ciebie? Czynnik贸w jest wiele, ale jednym z nich jest rzetelne i bardzo dok艂adne zbadanie potrzeb i zachowa艅 konsument贸w danego regionu. Czy potencjalni klienci w obcym kraju wyra偶aj膮 potrzeb臋 dla Twojej oferty? Czy korzystaj膮 oni z zakup贸w online, a mo偶e jednak preferuj膮 tradycyjne wycieczki do galerii handlowych? Przez jakie urz膮dzenia 艂atwiej do nich dotrze膰 – dekstopowe czy mobile? W jaki spos贸b formu艂uj膮 swoje zapytania w wyszukiwarkach internetowych? To wszystko ma wp艂yw na rozw贸j Twojego biznesu i strategi臋 mareketingow膮 – w tym r贸wnie偶 SEO.

U偶ytkownicy internetu w Niemczech

Badana populacja generalna w Niemczech okaza艂a si臋 by膰 bardzo aktywnymi internautami. A偶 61,17 miliona na 69,08 miliona ankietowanych deklaruje si臋 jako osoba korzystaj膮ca z internetu.

Statistic: Number of internet users compared to general population size in Germany in March 2021 (in millions) | Statista殴r贸d艂o: Statista

Co wi臋cej, liczba u偶ytkownik贸w ro艣nie z roku na rok.

Statistic: Share of internet users in Germany from 2001 to 2020 | Statista殴r贸d艂o: Statista

Warto r贸wnie偶 zauwa偶y膰, 偶e 98% os贸b korzystaj膮cych z Internetu, u偶ywa go co najmniej raz w tygodniu, a 88% odwiedza go codziennie. Niemcy sp臋dzaj膮 w sieci 艣rednio 5 godzin i 26 minut.

Powodzenie stron www zale偶y coraz cz臋艣ciej od jej wersji mobile-friendly. Jest to wa偶ne nie tylko ze wzgl臋du na narzucane przez Google wymagania, ale r贸wnie偶 rosn膮c膮 popularno艣膰 smartfon贸w nad desktopem. Ponad 95% Niemc贸w, kt贸rzy byli brani pod uwag臋 w badaniach przeprowadzanych przez wearesocial oraz Hootsuite, posiada telefon kom贸rkowy i najcz臋艣ciej jest to smartfon. Natomiast zaledwie nieca艂e 84% badanych deklaruje dysponowanie laptopem lub komputerem stacjonarnym.

Za pomoc膮 urz膮dze艅 mobile z Internetu korzysta prawie 69 milion贸w Niemc贸w.

Pozycjonowanie stron w Niemczech a social media

Social media mog膮 stanowi膰 istotny element strategii marketingowej, w tym r贸wnie偶 dzia艂a艅 SEO, pod k膮tem optymalizacji strony www wzgl臋dem wyszukiwarki Google de. Tak wi臋c warto mie膰 na uwadze trendy, jakie panuj膮 w Niemczech w zwi膮zku z popularno艣ci膮 danych aplikacji mobilnych. Tyczy si臋 to zar贸wno ca艂ej populacji, jak i podzia艂u na p艂e膰, wiek i inne czynniki spo艂eczne.

A偶 66 milion贸w Niemc贸w stanowi aktywnych u偶ytkownik贸w r贸偶nego rodzaju medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Najliczniejsz膮 grup膮 s膮 osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Wielk膮 tr贸jc膮 najpopularniejszych social medi贸w s膮:

  1. WhatsApp
  2. YouTube
  3. Facebook

Statistic: Social media used in Germany as of 3rd quarter 2020, by share of respondents | Statista殴r贸d艂o: Statista

Jest to szczeg贸lnie istotna informacja kiedy opr贸cz us艂ug SEO, chcesz promowa膰 sw贸j biznes dzi臋ki p艂atnym reklamom PPC. Aczkolwiek linki pochodz膮ce z Facebooka mog膮 stanowi膰 dobre 藕r贸d艂o link贸w zewn臋trznych dla niemieckiej strony internetowej.

Rynek niemiecki e-commerce

Pozycjonowanie stanowi pomoc nie tylko dla stron www, ale r贸wnie偶 sklep贸w internetowych. Konkurencja w bran偶y e-commerce jest zaci臋ta, dlatego warto si臋 do niej odpowiedni dostosowa膰. Jak ju偶 wspomniano, nale偶y zwr贸ci膰 szczeg贸ln膮 uwag臋 na to co mo偶e przyci膮gn膮膰 uwag臋 potencjalnego klienta, a nast臋pnie sprawi, 偶e dokona zakupu. Czy zakupy online s膮 popularne w Niemczech?

W niemieckim 艣wiecie sklep贸w internetowych mo偶na po raz kolejny zauwa偶y膰 przede wszystkim, jak wa偶na jest dobra wersja mobilna Twojej strony internetowej. A偶 29% ankietowanych dokonuje zakup贸w online co najmniej raz w tygodniu, a 31% co najmniej raz w miesi膮cu. Co wi臋cej, zakupy te dokonywane s膮 w g艂贸wnej mierze przy u偶yciu smartfon贸w – w ka偶dej grupie demograficznej z roku na rok ro艣nie liczba os贸b u偶ywaj膮cych wersji mobile podczas zakup贸w. Preferuj膮 oni r贸wnie偶 p艂atno艣ci online nad innymi formami op艂acenia nabytego produktu.

Statistic: How often do you shop online? | Statista殴rod艂o: Statista

W zwi膮zku z powy偶szymi danymi warto zadba膰 o pozycjonowanie stron internetowych, dzi臋ki kt贸remu  zwi臋kszaj膮 si臋 Twoje szanse na pozyskanie nowych klient贸w, jak i powi臋kszenie grupy klient贸w sta艂ych. Znakami szczeg贸lnymi dobrze zoptymalizowanych niemieckoj臋zycznych witryn jest szybko艣膰 艂adowania, dobrze wybrane s艂owa kluczowe, czy te偶 zamieszczanie wiarygodnych i rzetelnych opis贸w produkt贸w. Warto postawi膰 r贸wnie偶 na publikacj臋 artyku艂贸w na blogu firmowym, co stanowi 艂atwy przepis na budowanie wizerunku eksperta w swojej bran偶y.

Efekty pozycjonowania nie s膮 widoczne ju偶 po paru dniach. Aby wybi膰 si臋 na tle konkurencji potrzebny jest czas i cierpliwo艣膰. Pierwsze za艂o偶one cele osi膮ga si臋 najcz臋艣ciej dopiero po kilku miesi膮cach od rozpocz臋cia dzia艂a艅 SEO. Pozycjonowanie stron Niemcy to do艣膰 skomplikowany jak i d艂ugotrwa艂y proces, w kt贸rym niezb臋dna jest analiza konkurencji, pozyskiwanie link贸w, artyku艂y sponsorowane i wiele innych czynnik贸w. Nie nale偶y jednak traci膰 nadziei, poniewa偶 kiedy ju偶 dostaniesz si臋 na szczyt i zadbasz o to, aby optymalizacja Twojej strony trwa艂a, masz du偶e szanse na utrzymanie wysokiej pozycji w niemieckiej wyszukiwarce Google de.

W zwi膮zku z tymi czynnikami koszty dzia艂a艅 SEO dotycz膮ce stron w niemieckim Google de s膮 bardzo zdywersyfikowane ze wzgl臋du na dan膮 bran偶臋 i przewy偶szaj膮 op艂aty za pozycjonowanie w Polsce. Dlatego zastan贸w si臋 jakie szanse na sukces w niemieckiej wyszukiwarce Google ma Tw贸j sklep internetowy.

Jak dobra膰 s艂owa kluczowe, kt贸re przyci膮gn膮 potencjalnych klient贸w?

Ka偶dy j臋zyk posiada swoj膮 w艂asn膮 specyfik臋 konstruowania s艂贸w jak i ca艂ych wyra偶e艅 oraz zda艅. Nie inaczej jest w przypadku niemieckiego. Wyszukiwarka Google w Niemczech wie, 偶e kilka podobnych do siebie fraz r贸偶ni膮cych si臋 pewnymi zmianami co do np. uk艂adu liter, mo偶e oznacza膰 ch臋膰 odnalezienia odpowiedzi na dok艂adnie ten sam w膮tek lub zupe艂nie inny. Dlatego tak wa偶ne jest precyzyjne okre艣lenie, kt贸rych s艂贸w u偶ywaj膮 prawdopodobni klienci, aby dotrze膰 do Twojej oferty.

Nie obejdzie si臋 r贸wnie偶 bez w艂a艣ciwej dla danego regiony domeny. Dla polskich stron jest to oczywi艣cie pl, natomiast dla Niemc贸w de. Jest to niezb臋dny krok, aby skutecznie dociera膰 do niemieckich klient贸w przez widoczno艣膰 w niemieckich wyszukiwarkach.

Tre艣ci na Twoj膮 stron臋 internetow膮 powinna pisa膰 osoba posiadaj膮c膮 wyczerpuj膮c膮 znajomo艣膰 j臋zyka niemieckiego. Przet艂umaczony ona w spos贸b w艂a艣ciwy i zgodny ze s艂owami kluczowymi teksty, kt贸re goszcz膮 na witrynie polskiej, lub stworzy ca艂kowicie nowy content. Wszystko zale偶y od tego, jaki jest Tw贸j plan rozwoju, jak chcesz si臋 prezentowa膰 nowej grupie klient贸w i jakie us艂ugi im oferujesz.

Niemieckie strony internetowe s膮 popularne nie tylko w samych Niemczech. Wszak po niemiecku m贸wi si臋 r贸wnie偶 m.in. w Austrii, Belgii, Liechtensteinie, Luksemburgu oraz Szwajcarii. Dlatego zastan贸w si臋, czy nie warto wzi膮膰 r贸wnie偶 tych kraj贸w pod uwag臋, planuj膮c swoj膮 strategi臋 marketingow膮 i zleci膰 pozycjonowanie stron www agencji do艣wiadczonej z zakresu SEO.

Korzy艣ci z dzia艂a艅 SEO Niemcy

wysokie pozycje w googleWysokie pozycje w wyszukiwarce Google niemieckie

Strona www o wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google de pozwala trafi膰 do szerszego grona odbiorc贸w, a co za tym idzie przedstawi膰 im ofert臋 Twojej firmy. Ponadto strony www, kt贸re wy艣wietlaj膮 si臋 na g贸rze wynik贸w, a wi臋c s膮 polecane przez Google de, odznaczaj膮 si臋 wysokim zaufaniem w艣r贸d u偶ytkownik贸w.

wzrost widoczno艣ciLepsza widoczno艣膰 Twojego serwisu w sieci

Im skuteczniejsze dzia艂ania SEO, tym bardziej widoczna stanie si臋 Twoja witryna. Lepsza ekspozycja strony oznacza wi臋ksze szanse na odwiedzenie jej przez zainteresowanych konsument贸w. To r贸wnie偶 jasny sygna艂, 偶e Tw贸j biznes staje si臋 wa偶nym zawodnikiem w walce o klienta w Twojej bran偶y.

ikona - dotarcie do potencjalnych klient贸wPozycjonowanie w Niemczech – wyr贸偶nij si臋 na rynku polskim i rynku niemieckim

Dobrze zaplanowane dzia艂ania SEO i marketingowe pozwalaj膮 pokaza膰 si臋 jako firma profesjonalna i ekspercka na rynku niemieckim i w innych krajach niemieckoj臋zycznych. Warto艣ciowy content po艂膮czony z optymalizacj膮 strony pod wzgl臋dem technicznym, czyni膮 j膮 atrakcyjn膮 w oczach potencjalnych klient贸w. Je偶eli b臋d膮 zadowoleni z tre艣ci, jakie znajd膮 na Twojej witrynie, zwi臋kszaj膮 si臋 szanse, 偶e skorzystaj膮 z prezentowanej oferty (a przynajmniej o niej nie zapomn膮).

Na jakich rynkach dzia艂amy?

Francja

W艂ochy

Niemcy

Hiszpania

Anglia

Najcz臋艣ciej zadawane pytania

W g艂贸wnej mierze doborem s艂贸w kluczowych oraz planowaniem contentu. Niemieccy internauci preferuj膮 tre艣膰 pisan膮, kt贸ra w jednoznaczny spos贸b zakre艣la im g艂贸wne cechy produktu oraz us艂ug. Chocia偶 jak i w reszcie internetu grafiki, a przede wszystkim ich optymalizacja s膮 wa偶ne, nale偶y si臋 skupi膰 na tworzeniu tekst贸w, kt贸re b臋d膮 nie tylko porywaj膮ce, ale r贸wnie偶 merytoryczne. Trzeba mie膰 zawsze na uwadze powszechno艣膰 fraz long-tail, kt贸re w krajach niemieckoj臋zycznych wynikaj膮 ze specyfiki budowania s艂贸w.

Oczywi艣cie! Agencja SEO przeanalizuje Twoj膮 stron臋 www pod wzgl臋dem potrzeb jej oraz samego biznesu, poczyna艅 konkurencji oraz potrzeb i zachowa艅 konsument贸w, kt贸rzy mog膮 sta膰 si臋 Twoimi klientami. W Strategiczni.pl wiemy jak dobiera膰 odpowiednie s艂owa kluczowe i jak wygl膮da optymalizacja strony, tak aby zwi臋kszy艂a si臋 jej widoczno艣膰 w Google de, a co za tym idzie konwersja. Pozycjonowanie stron w niemieckim Internecie to nasza codzienno艣膰.

Koszty pozycjonowania strony internetowej w Niemczech jest zdecydowanie wy偶szy ni偶 w Polsce. Zwi膮zane jest to przede wszystkim z wysokimi cenami publikacji artyku艂贸w sponsorowanych i nawi膮zywania wsp贸艂pracy, z kt贸rymi wi膮偶e si臋 marketing szeptany oraz linkowanie zewn臋trzne. Pod uwag臋 nale偶y bra膰 r贸wnie偶 kwestie przet艂umaczenia tre艣ci z j臋zyka polskiego na niemiecki, przez do艣wiadczonego t艂umacza. W zwi膮zku z tym chc膮c podbija膰 rynek niemiecki, nale偶y dok艂adnie przeanalizowa膰 sw贸j bud偶et, jaki mo偶na przeznaczy膰 na dzia艂ania marketingowe na zagranic臋.

Niemiecki Google charakteryzuje si臋 przede wszystkim frazami long-tail, kt贸re wynikaj膮 ze specyfiki tworzenia wyraz贸w w j臋zyku niemieckim. Dlatego te偶 Google de jest lepiej przystosowany do rozumienia niuans贸w i nietypowego konstruowania s艂贸w i zapyta艅 przez u偶ytkownik贸w, ni偶 w przypadku Google.pl. Co za tym idzie, pami臋taj aby tre艣ci na Twojej stronie www by艂y pisane pod k膮tem SEO.

Masz wi臋cej pyta艅? Skontaktuj si臋 z nami, a rozwiejemy wszystkie Twoje w膮tpliwo艣ci dotycz膮ce pozycjonowania zagranicznego!