Chociaż wielu przedsiębiorców preferuje prowadzić swoją firmę wyłącznie lokalnie, coraz więcej polskich firm ma w planach ekspansję na inne kraje w Europie czy na świecie. W każdym przypadku elementem niezbędnym do szerzenia wiedzy na temat swojej marki w sieci jest pozycjonowanie. Nasz bliski sąsiad – Niemcy – stanowi atrakcyjny cel geograficzny, nie tylko w kwestiach turystycznych, ale również biznesowych. Strategiczni.pl rozumiejąc potrzeby swoich klientów, oferują usługę SEO Niemcy (Suchmaschinenoptimierung), dzięki której także Twoja firma ma szansę stać się popularna za zachodnią granicą.
Czym charakteryzuje się Niemiecki rynek? Na jakie działania marketingowe warto kłaść szczególny nacisk, aby osiągnąć tam sukces? Jakie treści powinny znaleźć się na niemieckiej stronie internetowej, aby była jak najczęściej odwiedzana i generowała wzrost konwersji? Tego wszystkiego (i więcej) dowiesz się z poniższego artykułu. Miłego czytania i zdobywania wartościowej wiedzy o branży SEO!
Skierowanie swoich usług lub produktów na rynki zagraniczne wiążę się zarówno z dużą szansą na powiększenie swoich przychodów, jak i ryzykiem poniesienia porażki. Od czego zależy, który los czeka akurat Ciebie? Czynników jest wiele, ale jednym z nich jest rzetelne i bardzo dokładne zbadanie potrzeb i zachowań konsumentów danego regionu. Czy potencjalni klienci w obcym kraju wyrażają potrzebę dla Twojej oferty? Czy korzystają oni z zakupów online, a może jednak preferują tradycyjne wycieczki do galerii handlowych? Przez jakie urządzenia łatwiej do nich dotrzeć – dekstopowe czy mobile? W jaki sposób formułują swoje zapytania w wyszukiwarkach internetowych? To wszystko ma wpływ na rozwój Twojego biznesu i strategię mareketingową – w tym również SEO.
Badana populacja generalna w Niemczech okazała się być bardzo aktywnymi internautami. Aż 61,17 miliona na 69,08 miliona ankietowanych deklaruje się jako osoba korzystająca z internetu.
Źródło: Statista
Co więcej, liczba użytkowników rośnie z roku na rok.
Źródło: Statista
Warto również zauważyć, że 98% osób korzystających z Internetu, używa go co najmniej raz w tygodniu, a 88% odwiedza go codziennie. Niemcy spędzają w sieci średnio 5 godzin i 26 minut.
Powodzenie stron www zależy coraz częściej od jej wersji mobile-friendly. Jest to ważne nie tylko ze względu na narzucane przez Google wymagania, ale również rosnącą popularność smartfonów nad desktopem. Ponad 95% Niemców, którzy byli brani pod uwagę w badaniach przeprowadzanych przez wearesocial oraz Hootsuite, posiada telefon komórkowy i najczęściej jest to smartfon. Natomiast zaledwie niecałe 84% badanych deklaruje dysponowanie laptopem lub komputerem stacjonarnym.
Za pomocą urządzeń mobile z Internetu korzysta prawie 69 milionów Niemców.
Social media mogą stanowić istotny element strategii marketingowej, w tym również działań SEO, pod kątem optymalizacji strony www względem wyszukiwarki Google de. Tak więc warto mieć na uwadze trendy, jakie panują w Niemczech w związku z popularnością danych aplikacji mobilnych. Tyczy się to zarówno całej populacji, jak i podziału na płeć, wiek i inne czynniki społeczne.
Aż 66 milionów Niemców stanowi aktywnych użytkowników różnego rodzaju mediów społecznościowych. Najliczniejszą grupą są osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata. Wielką trójcą najpopularniejszych social mediów są:
Źródło: Statista
Jest to szczególnie istotna informacja kiedy oprócz usług SEO, chcesz promować swój biznes dzięki płatnym reklamom PPC. Aczkolwiek linki pochodzące z Facebooka mogą stanowić dobre źródło linków zewnętrznych dla niemieckiej strony internetowej.
Pozycjonowanie stanowi pomoc nie tylko dla stron www, ale również sklepów internetowych. Konkurencja w branży e-commerce jest zacięta, dlatego warto się do niej odpowiedni dostosować. Jak już wspomniano, należy zwrócić szczególną uwagę na to co może przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, a następnie sprawi, że dokona zakupu. Czy zakupy online są popularne w Niemczech?
W niemieckim świecie sklepów internetowych można po raz kolejny zauważyć przede wszystkim, jak ważna jest dobra wersja mobilna Twojej strony internetowej. Aż 29% ankietowanych dokonuje zakupów online co najmniej raz w tygodniu, a 31% co najmniej raz w miesiącu. Co więcej, zakupy te dokonywane są w głównej mierze przy użyciu smartfonów – w każdej grupie demograficznej z roku na rok rośnie liczba osób używających wersji mobile podczas zakupów. Preferują oni również płatności online nad innymi formami opłacenia nabytego produktu.
Źrodło: Statista
W związku z powyższymi danymi warto zadbać o pozycjonowanie stron internetowych, dzięki któremu zwiększają się Twoje szanse na pozyskanie nowych klientów, jak i powiększenie grupy klientów stałych. Znakami szczególnymi dobrze zoptymalizowanych niemieckojęzycznych witryn jest szybkość ładowania, dobrze wybrane słowa kluczowe, czy też zamieszczanie wiarygodnych i rzetelnych opisów produktów. Warto postawić również na publikację artykułów na blogu firmowym, co stanowi łatwy przepis na budowanie wizerunku eksperta w swojej branży.
Efekty pozycjonowania nie są widoczne już po paru dniach. Aby wybić się na tle konkurencji potrzebny jest czas i cierpliwość. Pierwsze założone cele osiąga się najczęściej dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia działań SEO. Pozycjonowanie stron Niemcy to dość skomplikowany jak i długotrwały proces, w którym niezbędna jest analiza konkurencji, pozyskiwanie linków, artykuły sponsorowane i wiele innych czynników. Nie należy jednak tracić nadziei, ponieważ kiedy już dostaniesz się na szczyt i zadbasz o to, aby optymalizacja Twojej strony trwała, masz duże szanse na utrzymanie wysokiej pozycji w niemieckiej wyszukiwarce Google de.
W związku z tymi czynnikami koszty działań SEO dotyczące stron w niemieckim Google de są bardzo zdywersyfikowane ze względu na daną branżę i przewyższają opłaty za pozycjonowanie w Polsce. Dlatego zastanów się jakie szanse na sukces w niemieckiej wyszukiwarce Google ma Twój sklep internetowy.
Każdy język posiada swoją własną specyfikę konstruowania słów jak i całych wyrażeń oraz zdań. Nie inaczej jest w przypadku niemieckiego. Wyszukiwarka Google w Niemczech wie, że kilka podobnych do siebie fraz różniących się pewnymi zmianami co do np. układu liter, może oznaczać chęć odnalezienia odpowiedzi na dokładnie ten sam wątek lub zupełnie inny. Dlatego tak ważne jest precyzyjne określenie, których słów używają prawdopodobni klienci, aby dotrzeć do Twojej oferty.
Nie obejdzie się również bez właściwej dla danego regiony domeny. Dla polskich stron jest to oczywiście pl, natomiast dla Niemców de. Jest to niezbędny krok, aby skutecznie docierać do niemieckich klientów przez widoczność w niemieckich wyszukiwarkach.
Treści na Twoją stronę internetową powinna pisać osoba posiadającą wyczerpującą znajomość języka niemieckiego. Przetłumaczony ona w sposób właściwy i zgodny ze słowami kluczowymi teksty, które goszczą na witrynie polskiej, lub stworzy całkowicie nowy content. Wszystko zależy od tego, jaki jest Twój plan rozwoju, jak chcesz się prezentować nowej grupie klientów i jakie usługi im oferujesz.
Niemieckie strony internetowe są popularne nie tylko w samych Niemczech. Wszak po niemiecku mówi się również m.in. w Austrii, Belgii, Liechtensteinie, Luksemburgu oraz Szwajcarii. Dlatego zastanów się, czy nie warto wziąć również tych krajów pod uwagę, planując swoją strategię marketingową i zlecić pozycjonowanie stron www agencji doświadczonej z zakresu SEO.
Strona www o wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google de pozwala trafić do szerszego grona odbiorców, a co za tym idzie przedstawić im ofertę Twojej firmy. Ponadto strony www, które wyświetlają się na górze wyników, a więc są polecane przez Google de, odznaczają się wysokim zaufaniem wśród użytkowników.
Im skuteczniejsze działania SEO, tym bardziej widoczna stanie się Twoja witryna. Lepsza ekspozycja strony oznacza większe szanse na odwiedzenie jej przez zainteresowanych konsumentów. To również jasny sygnał, że Twój biznes staje się ważnym zawodnikiem w walce o klienta w Twojej branży.
Dobrze zaplanowane działania SEO i marketingowe pozwalają pokazać się jako firma profesjonalna i ekspercka na rynku niemieckim i w innych krajach niemieckojęzycznych. Wartościowy content połączony z optymalizacją strony pod względem technicznym, czynią ją atrakcyjną w oczach potencjalnych klientów. Jeżeli będą zadowoleni z treści, jakie znajdą na Twojej witrynie, zwiększają się szanse, że skorzystają z prezentowanej oferty (a przynajmniej o niej nie zapomną).
Na jakich rynkach działamy?