Niezależnie od tego, czy ekspansja na rynek zagraniczny była w planach od samego początku istnienia Twojej firmy, czy rynek lokalny okazał się za mały i pragniesz spróbować swoich sił w nowym miejscu – pozycjonowanie w innym języku niż polski to temat ciekawy i rozległy dla każdego przedsiębiorcy. Z naszego tekstu dowiesz się o wszystkich najważniejszych informacjach z zakresu pozycjonowania we Włoszech, które stanowi jedną z usług w Strategiczni.pl. Czy jest to dobry rynek dla Twojego biznesu? Na co trzeba zwrócić uwagę podczas pozycjonowania witryny w kraju aromatycznej kawy, pysznego jedzenia i słonecznych widoków? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym tekście. Pozycjonowanie Włochy – sprawdź, co powinieneś wiedzieć!
Włochy przywodzą na myśl piękne, idylliczne krajobrazy, pyszną pizzę, smaczną kawę oraz klimatyczne wąskie uliczki. Ten kraj zamieszkuje ponad 60 milionów osób, które ze względu na falę imigrantów oraz inne czynniki, są bardzo zróżnicowane kulturowo. Można pomyśleć, że przez ten aspekt, działania z zakresu marketing online na rynku włoskim nie są ważne. Już wyprowadzamy Cię z błędu!
Włoski rynek e-commerce rozwija się intensywnie od wielu lat. W 2020 roku obroty tego sektora wyniosły 48,5 mld euro. Tempo rozwoju tego obszaru jest ekspresowe, a wzrost zysków z niego płynących stabilny i pewny.
Na co należy zwrócić uwagę przy skutecznym pozycjonowaniu na rynku włoskim? Przede wszystkim o dostosowaniu strony internetowej pod kątem algorytmów Google. Konieczny jest adres witryny z .it na końcu, odpowiednia wersja językowa oraz propozycja produktów, które są najczęściej wyszukiwane przez statystycznego Włocha oraz jego rodzinę. Odpowiednio dobrane, sprytnie zawarte w contencie słowa kluczowe, to kolejna rzecz, na którą należy zwracać uwagę, jeśli chcesz, aby optymalizacja strony przyniosła oczekiwane efekty.
Oferty sklepów internetowych systematycznie przyciągają coraz więcej użytkowników, którzy są chętni na wydanie konkretnej kwoty na ich produkty lub usługi. Od 2006 roku ilość osób korzystających z Internetu we Włoszech wzrosła o ponad 70%. Ten niesamowity wzrost był w głównej mierze podyktowany zwiększeniem popularności smartfonów. Co więcej, na rynku e-commerce we Włoszech w 2020 roku było około 33 mln internautów, a według przewidywań ta liczba ma wzrosnąć aż do 40 mln do 2023 roku (źródło danych: statista.com). Dlatego działania związane z branżą marketingu internetowego we Włoszech są niezwykle przyszłościowe i warte inwestycji.
Włosi są uznawani za jednych z najbardziej ekspresywnych narodów na świecie. Zawsze mają czas na kawę, żyją chwilą i nigdzie się nie spieszą. W przypadku robienia zakupów Włoch ma natomiast zupełnie inne oczekiwania. Charakterystyczne targowanie się i rozmowy na klimatycznych, włoskich targach, mają swoje przełożenie w internecie w postaci opinii oraz dyskusji w social media. Wybierając zatem te kanały komunikacji, znacząco zwiększysz szansę na sprzedaż Twoich usług.
Kolejny istotny czynnik to optymalizacja strony pod kątem preferencji osób mieszkających we Włoszech. Włoch może i zawsze ma czas na kolejną filiżankę kawy, ale niekoniecznie chce poświęcać kilka minut w oczekiwaniu na załadowanie się strony www. Szybkość ładowania się strony internetowej to tylko jeden z aspektów, równie istotne jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych oraz jej odpowiednia wersja językowa.
Nie sposób ukryć, że pojawienie się mediów społecznościowych miało ogromny wpływ na strategie marketingowe rynku e-commerce. W 2020 roku z Facebooka korzystało 36,9 miliona włoskich internautów, dzięki czemu te portal uplasował się na pierwszym miejscu pod kątem popularności wśród social mediów. Tuż za tą platformą znalazł się Instagram, który liczył 27,7 miliona osób. Na trzecim miejscu znajduje się LinkedIn, z którego na co dzień korzystało 18,6 miliona Włochów (źródło danych: statista.com). Na kolejnych miejscach plasują się następujące social media: Pinterest (16,7 miliona), Twitter (10 milionów), TikTok (6,6 miliona) oraz Reddit (2,8 miliona).
Źródło: Statista
Ogromnym atutem procesów związanych z SEO, jest zwiększenie pozycji witryny w wyszukiwarce Google według wyszukiwanych fraz, które wpisują użytkownicy potencjalnie zainteresowani ofertą Twojego przedsiębiorstwa. W związku z tym, że strona internetowa będzie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększy się jej widoczność, a Twoje produkty lub usługi dotrą do większej ilości osób.
Wysokie pozycje w Google to nie tylko większy ruch na stronie, ale również wzrost zaufania internautów do Twojej firmy. Dzięki temu możesz pozyskiwać więcej nowych klientów, którzy chętnie wrócą w przyszłości.
Usługi pozycjonowania pozwalają na dotarcie do większej ilości klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą Twojej firmy. Dodatkowo jeśli masz pozytywne opinie, pozwolą one na zbudowanie cennego zaufania wśród internautów.
Na jakich rynkach działamy?