Pozycjonowanie Włochy

Niezależnie od tego, czy ekspansja na rynek zagraniczny była w planach od samego początku istnienia Twojej firmy, czy rynek lokalny okazał się za mały i pragniesz spróbować swoich sił w nowym miejscu – pozycjonowanie w innym języku niż polski to temat ciekawy i rozległy dla każdego przedsiębiorcy. Z naszego tekstu dowiesz się o wszystkich najważniejszych informacjach z zakresu pozycjonowania we Włoszech, które stanowi jedną z usług w Strategiczni.pl. Czy jest to dobry rynek dla Twojego biznesu? Na co trzeba zwrócić uwagę podczas pozycjonowania witryny w kraju aromatycznej kawy, pysznego jedzenia i słonecznych widoków? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poniższym tekście. Pozycjonowanie Włochy – sprawdź, co powinieneś wiedzieć!

Najważniejsze informacje

Włochy przywodzą na myśl piękne, idylliczne krajobrazy, pyszną pizzę, smaczną kawę oraz klimatyczne wąskie uliczki. Ten kraj zamieszkuje ponad 60 milionów osób, które ze względu na falę imigrantów oraz inne czynniki, są bardzo zróżnicowane kulturowo. Można pomyśleć, że przez ten aspekt, działania z zakresu marketing online na rynku włoskim nie są ważne. Już wyprowadzamy Cię z błędu!

Włoski rynek e-commerce rozwija się intensywnie od wielu lat. W 2020 roku obroty tego sektora wyniosły 48,5 mld euro. Tempo rozwoju tego obszaru jest ekspresowe, a wzrost zysków z niego płynących stabilny i pewny.

Co przyczyniło się do tak intensywnego rozwoju e-commerce we Włoszech?

Na co należy zwrócić uwagę przy skutecznym pozycjonowaniu na rynku włoskim? Przede wszystkim o dostosowaniu strony internetowej pod kątem algorytmów Google. Konieczny jest adres witryny z .it na końcu, odpowiednia wersja językowa oraz propozycja produktów, które są najczęściej wyszukiwane przez statystycznego Włocha oraz jego rodzinę. Odpowiednio dobrane, sprytnie zawarte w contencie słowa kluczowe, to kolejna rzecz, na którą należy zwracać uwagę, jeśli chcesz, aby optymalizacja strony przyniosła oczekiwane efekty.

Statystyczni użytkownicy Internetu we Włoszech

Oferty sklepów internetowych systematycznie przyciągają coraz więcej użytkowników, którzy są chętni na wydanie konkretnej kwoty na ich produkty lub usługi. Od 2006 roku ilość osób korzystających z Internetu we Włoszech wzrosła o ponad 70%. Ten niesamowity wzrost był w głównej mierze podyktowany zwiększeniem popularności smartfonów. Co więcej, na rynku e-commerce we Włoszech w 2020 roku było około 33 mln internautów, a według przewidywań ta liczba ma wzrosnąć aż do 40 mln do 2023 roku (źródło danych: statista.com). Dlatego działania związane z branżą marketingu internetowego we Włoszech są niezwykle przyszłościowe i warte inwestycji.

Włosi są uznawani za jednych z najbardziej ekspresywnych narodów na świecie. Zawsze mają czas na kawę, żyją chwilą i nigdzie się nie spieszą. W przypadku robienia zakupów Włoch ma natomiast zupełnie inne oczekiwania. Charakterystyczne targowanie się i rozmowy na klimatycznych, włoskich targach, mają swoje przełożenie w internecie w postaci opinii oraz dyskusji w social media. Wybierając zatem te kanały komunikacji, znacząco zwiększysz szansę na sprzedaż Twoich usług.

Kolejny istotny czynnik to optymalizacja strony pod kątem preferencji osób mieszkających we Włoszech. Włoch może i zawsze ma czas na kolejną filiżankę kawy, ale niekoniecznie chce poświęcać kilka minut w oczekiwaniu na załadowanie się strony www. Szybkość ładowania się strony internetowej to tylko jeden z aspektów, równie istotne jest dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych oraz jej odpowiednia wersja językowa.

Social media

Nie sposób ukryć, że pojawienie się mediów społecznościowych miało ogromny wpływ na strategie marketingowe rynku e-commerce. W 2020 roku z Facebooka korzystało 36,9 miliona włoskich internautów, dzięki czemu te portal uplasował się na pierwszym miejscu pod kątem popularności wśród social mediów. Tuż za tą platformą znalazł się Instagram, który liczył 27,7 miliona osób. Na trzecim miejscu znajduje się LinkedIn, z którego na co dzień korzystało 18,6 miliona Włochów (źródło danych: statista.com). Na kolejnych miejscach plasują się następujące social media: Pinterest (16,7 miliona), Twitter (10 milionów), TikTok (6,6 miliona) oraz Reddit (2,8 miliona).

Statistic: Number of users of leading social networks in Italy in March 2021 (in millions) | Statista
Źródło: Statista

Korzyści z działań SEO

wzrost widoczności Większa widoczność

 

Ogromnym atutem procesów związanych z SEO, jest zwiększenie pozycji witryny w wyszukiwarce Google według wyszukiwanych fraz, które wpisują użytkownicy potencjalnie zainteresowani ofertą Twojego przedsiębiorstwa. W związku z tym, że strona internetowa będzie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększy się jej widoczność, a Twoje produkty lub usługi dotrą do większej ilości osób.

wysokie pozycje w google

 

 

 

 

 

 

Wysokie pozycje w Google

 

Wysokie pozycje w Google to nie tylko większy ruch na stronie, ale również wzrost zaufania internautów do Twojej firmy. Dzięki temu możesz pozyskiwać więcej nowych klientów, którzy chętnie wrócą w przyszłości.

ikona - dotarcie do potencjalnych klientów Dotarcie do potencjalnych klientów

 

Usługi pozycjonowania pozwalają na dotarcie do większej ilości klientów, którzy mogą być zainteresowani ofertą Twojej firmy. Dodatkowo jeśli masz pozytywne opinie, pozwolą one na zbudowanie cennego zaufania wśród internautów.

Na jakich rynkach działamy?

Francja

Włochy

Niemcy

Hiszpania

Anglia

Najczęściej zadawane pytania

Pozycjonowanie zagraniczne umożliwia zwiększenie widoczności stron www w obcojęzycznej wersji najpopularniejszej wyszukiwarki, czyli Google, np. google.it lub google.de. Kluczowe w tym sposobie działania jest uwzględnienie innych, ważnych czynników niż tylko tych związanych ze standardowymi rankingami. Niezwykle istotne jest dopasowanie serwisu do zagranicznego rynku. Warto sprawdzić jak potencjalni klienci wyszukują konkretne produkty i usługi, dowiedzieć się, jakie są działania lokalnej konkurencji oraz praktyki stosowane w określonej branży.

Podczas przeprowadzania usług związanych z SEO we Włoszech, należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych czynników. Przede wszystkim przyzwyczajenia i tendencje włoskich internautów (np. zdecydowana większość korzysta z wyszukiwarki Google) mają ogromny wpływ na SEO. Warto zadbać również o to, aby treści znajdujące się na stronie www były w rodzimym języku potencjalnych klientów. Równie ważna jest szybkość ładowania się strony www, ponieważ pomimo tego, że Włosi zawsze mają czas na kawę, to kiedy witryna będzie wolno działać, skutecznie zniechęci internautę od jej przeglądania.

Duża część ruchu e-commerce we Włoszech pochodzi z urządzeń mobilnych, a w szczególności z telefonów. Dlatego bardzo istotne jest uwzględnienie w SEO dobrze zaprojektowanej, mobilnej wersji strony internetowej. Kolejnym, niezwykle ważnym aspektem, jest odpowiednie dobranie słów kluczowych, które pozwolą dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów. Należy się również zastanowić, w jakim języku będą wspomniane słowa kluczowe. Oczywistym wyborem jest język włoski, ale bez problemu można również używać języka angielskiego (ze względu na dużą liczbę imigrantów we Włoszech).

W rzeczywistości pozycjonowanie stron w obcojęzycznych wersjach Google nie różni się w znaczącym stopniu od czynności, które należy wykonać podczas działań z zakresu pozycjonowania firmy w google.pl. Czynniki rankingowe, które zazwyczaj uwzględnia się w procesie SEO, są takie same w obydwu przypadkach. Różni się natomiast specyfika rynku włoskiego oraz konkurencja, która z usług pozycjonowania może korzystać już od wielu lat.

Pierwsze efekty działań procesów związanych z SEO będziesz mógł zaobserwować po upływie 3 miesięcy od momentu podpisania umowy. Czas oczekiwania jest jednak w głównej mierze uzależniony od zaplanowanej strategii działań związanych z SEO. To ona określa, z jaką intensywnością będą prowadzone poszczególne etapy procesów marketingowych. Istnieje również kilka czynników, które wpływają na szybkość efektów pozycjonowania, są to m.in.: konkurencyjność fraz, obecne pozycje słów kluczowych, technologia, w której została stworzona strona internetowa oraz przeszłość witryny.

Procesy związane z pozycjonowaniem we Włoszech nie różnią się aż tak bardzo od tych, które mają miejsce w Polsce. Pozycjonowanie stron w tym kraju również rozpoczyna się od działań związanych z analizą (też strony www). Następnie przechodzi się do kroków związanych z technicznym SEO, content marketingiem. Kolejnym krokiem jest optymalizacja witryny. Najważniejszym etapem, w przypadku pozycjonowania zagranicznego, jest poznanie lokalnego rynku oraz odbiorców. Do tego niezbędny jest dokładny research, indywidualne podejście do każdego kraju oraz dobrze dobrana strategia. Jako agencja SEO uwzględniamy wszystkie te aspekty, dlatego wybierając nasze usługi, możesz liczyć na widoczne efekty!

Masz jeszcze jakieś pytanie? Skonsultuj się z naszym specjalistą!