Jedni powiedzą, że pozycjonowanie strony należy zacząć od linkowania, drudzy, że od działań On Page SEO. Naszym zdaniem, rozpoczęcie pozycjonowania zależy od obecnego stanu witryny. Aby to ocenić, należy przeprowadzić szczegółową analizę widoczności i audyt SEO. Jako przeciętny właściciel strony, bez wiedzy technicznej i odpowiednich narzędzi, nie jesteś w stanie całkowicie zoptymalizować strony. Możesz zaś wykonać kilka prostych działań, które sprawią, że pozycja Twojej strony znacznie się poprawi.

Pozycjonowanie strony – od czego zacząć?

1. Sprawdź prędkość strony

Czy wiesz, że według statystyk, prawie 100% użytkowników opuszcza stronę, która ładuje się dłużej niż 10 sekund? Prędkość ładowania strony weryfikuje ilość odwiedzających Twoją witrynę i ma olbrzymi wpływ na ruch. Strona, która ma niski współczynnik odwiedzających spada w wynikach wyszukiwania na niższe pozycje w rankingu Google.

Jak sprawdzić prędkość strony?

To, jak szybko ładuje się strona sprawdzisz za pomocą narzędzi dostępnych online. Jeśli zależy Ci na sprawdzeniu szybkości ładowania się strony w wyszukiwarce Google, skorzystaj z Page Speed Insights. Po wprowadzeniu adresu URL danej strony, Page Speed Insight przeanalizuje jej zawartość, przedstawi raport z czasem wyświetlania się poszczególnych elementów, a następnie zasugeruje zmiany, które mogą poprawić czas ładowania się strony.

2. Usuń niepotrzebne podstrony

Strony, które nie niosą za sobą żadnej treści, nie mają wartości w skali całego serwisu, a co najgorsze – nie są odwiedzane przez użytkowników, powinny zostać usunięte. Poza potencjalnymi klientami, nie przepadają za nimi roboty indeksujące strony. Strona, która ma niskiej jakości content będzie oceniana jako bezużyteczna, co odbije się na pozycji całej strony. Nie zawsze tego typu strony warto usuwać. Czasem wystarczy poprawienie jej zawartości, wzbogacenie treści i wprowadzenie odpowiednich słów kluczowych, które docenią i użytkownicy, i roboty Google.

3. Zadbaj o wartościowy content

Ilość treści, które codziennie “zalewają” Internet jest tak duża, że coraz trudniej jest się wyróżnić. Zwłaszcza, jeśli strona składa się wyłącznie z tekstu. Pamiętaj, że Twoi potencjalni klienci to w 90% wzrokowcy, którym zależy na ciekawym i wartościowym contencie. Wprowadź więc ciekawe zdjęcia, grafiki, infografiki i wideo – na pewno przyciągną uwagę użytkowników lepiej niż ściana tekstu. Poza tym, marketing treści to obowiązek każdego przedsiębiorcy promującego się w Internecie. Zaniedbując go, pozostajesz daleko w tyle za konkurencją.

4. Wykorzystaj słowa kluczowe z długiego ogona

Słowa kluczowe to nic innego, jak zapytania, które użytkownicy wprowadzają w okienko wyszukiwarki. Strony, które pojawiają się wynikach wyszukiwania to odpowiedzi, a te najwyżej osadzone, najbardziej odpowiadają wprowadzonemu zapytaniu.

Teorię mamy już za sobą – jak w praktyce działają słowa kluczowe? Ogólne słowa kluczowe, jak np. buty, buty męskie, buty sportowe, mają duży zasięg, ale i sporą konkurencję. Po wpisaniu wyżej wymienionych fraz użytkownik otrzyma tysiące wyników, które będzie musiał przefiltrować. Aby ułatwić mu zadanie i podsunąć maksymalnie dopasowane wyniki wyszukiwania, warto wprowadzić tzw. słowa kluczowe z długiego ogona (longtail). W tym przypadku będą to nie buty, buty męskie czy buty sportowe, a sportowe buty męskie nike lub sportowe buty męskie do biegania. Tego typu frazy mają mniejszą konkurencyjność i większą skuteczność.

Jak znaleźć słowa kluczowe longtail?

W znalezieniu słów kluczowych z długiego ogona pomoże Ci Planer Słów Kluczowych Google Ads lub darmowe Ubersuggest czy Answer The Public. Wystarczy wybrać te, które składają się z więcej niż jednej frazy i trafnie opisują Twój produkt lub usługę. Jeśli działasz lokalnie, pamiętaj o wprowadzeniu słowa kluczowego z nazwą miejscowości.

5. Wprowadź słowa kluczowe do adresu URL

Jeśli zgromadziłeś już zestaw słów kluczowych, na które najlepiej pozycjonuje się Twoja strona internetowa, wprowadź je również do adresu URL strony. Czytelny odnośnik prowadzący do strony sprawdzi się lepiej niż ten, złożony z ciągu liter, znaków i cyfr. Adres URL z odpowiednio dopasowanymi słowami kluczowymi będzie pełnił funkcję informacyjną i optymalizującą. Adres URL wzbogacony słowami kluczowymi będzie jeszcze lepiej pozycjonować stronę, jak i pełnić funkcję informacyjną.

Pamiętaj, że to dopiero początek – SEO składa się z nieskończonej liczby kroków, które realizowane są w długofalowej perspektywie. Większość działań pozycjonujących to techniczne SEO, które wymaga specjalistycznej wiedzy, doświadczenia opartego na wieloletniej pracy, a także czasu.

Dlatego większość przedsiębiorstw, budujących swoją widoczność w kanale online, korzysta z usług agencji oferujących marketing w wyszukiwarkach.

Postaw na marketing w wyszukiwarkach

Jako Strategiczni.pl oferujemy działania optymalizacyjne (SEO) i promocyjne (SEM – reklamowanie Facebook Ads, reklamowanie Google Ads) w wyszukiwarkach, doradzamy w zakresie e-commerce i dostarczamy wysokiej jakości Content Marketing. Wyróżnia nas kompleksowość i skuteczność – zależy nam na najwyższej pozycji TOP1, dlatego robimy wszystko, aby osiągnąć zamierzony cel. Działamy w oparciu o sprawdzone strategie, które dostosowujemy do branży i indywidualnych potrzeb klienta.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się