Marketplace – jak sprzedawać na Facebooku?
Nie od dziś internauci sprzedają na Facebooku – czy to na tematycznych grupach, czy na własnym profilu. Wiele osób próbuje wykorzystać potencjał sprzedażowy tego portalu. Facebook wyszedł naprzeciw użytkownikom, tworząc dedykowaną podstronę – Marketplace, czyli miejsce, w którym każdy może handlować rozmaitymi przedmiotami.
Jak działa Marketplace z poziomu użytkownika?
Podobnie jak w przypadku innych portali sprzedażowych, gdy ktoś wystawi ogłoszenie, użytkownik może je znaleźć, zapisać, udostępnić oraz oczywiście odpowiedzieć na nie w wiadomości. Transakcja finalizowana jest prywatnie między użytkownikami na specjalnie otwartym kanale dotyczącym sprzedawanego przedmiotu. Wszystkie propozycje kupna oraz sprzedaży są uporządkowane, a znaleźć je można w zakładce Twoje konto. Bezpośrednio z poziomu konwersacji możesz przejść do szczegółów ogłoszenia oraz zgłosić sprzedającego.
Użytkownicy mają dostęp do filtra lokalizacji (pozwalającego na znalezienie sprzedającego w najbliższej okolicy) i kategorii przedmiotów (m.in. pojazdy, wynajem nieruchomości, artykuły dla zwierząt domowych, elektronika czy odzież). Po wejściu w daną opcję możesz dokładniej przefiltrować wyniki, klikając podkategorie lub zmieniając zakres cen.
Jak umieścić ogłoszenie na Marketplace?
1. Kliknij ikonę Marketplace. Znajdziesz ją w górnym pasku.
2. Na stronie Marketplace po lewej stronie pojawi się opcja + Utwórz nowe ogłoszenie. Po kliknięciu wybierasz typ ogłoszenia: mieszkanie do wynajęcia, przedmiot lub pojazd na sprzedaż.
3. Po wybraniu typu rozpoczynasz personalizację ogłoszenia. Zaczynasz od dodania zdjęcia. Pamiętaj, żeby było ono wyraźne, estetyczne i dobrze prezentowało przedmiot, który chcesz sprzedać.
4. Przechodzisz do uzupełnienia danych – tytułu, ceny, kategorii, opisu, lokalizacji oraz dostępności.
5. Na koniec możesz wybrać max. 10 miejsc, w których chcesz umieścić publicznie swoje ogłoszenie. Będzie to Marketplace oraz kilka wybranych przez Ciebie grup. Najlepiej, aby były one powiązane tematycznie z oferowanym przedmiotem.
Co po wystawieniu ogłoszenia na Marketplace?
Gdy wystawisz już ogłoszenie, możesz mieć na nie stały podgląd w zakładce Twoje konto, następnie Twoje ogłoszenia. Podgląd daje Ci sporo możliwości m.in. monitorowanie sprzedanych oraz aktywnych przedmiotów czy płatną promocję. Z bardziej podstawowych opcji będą to: udostępnianie, edycja czy usunięcie ogłoszenia. A gdy użytkownik wyrazi zainteresowanie Twoim przedmiotem, wystarczy uzgodnić szczegóły sprzedaży.
Marketplace – limit ogłoszeń
Limit ogłoszeń na Marketplace wynosi 100 aktywnych ogłoszeń na konto użytkownika. To oznacza, że jeśli chcesz dodać nowe ogłoszenie, musisz najpierw usunąć jedno z aktywnych lub poczekać, aż któreś wygaśnie. Jeśli masz jednak długą i pozytywną historię sprzedaży na Marketplace i dostajesz pozytywne opinie od kupujących, to Facebook może zwiększyć limit. W takim przypadku możesz skontaktować się z obsługą klienta.