W SEO nie ma miejsca na błędy. Nawet niewielkie potknięcia mogą doprowadzić do prawdziwej katastrofy, jaką jest zmniejszenie widoczności serwisu. Błędy w indeksowaniu, 404, niepoprawne adresy URL to tylko niektóre problemy, z którymi mierzy się specjalista od optymalizacji. Jakie błędy w SEO możesz spotkać na swojej drodze?
Błędy w budowie strony
Strona, która ładuje się dłużej niż 10 sekund jest opuszczana niemal w 100% przypadków. Dlatego bardzo ważna jest optymalizacja strony pod względem budowy, działania i zawartości. Wszystkie te aspekty mogą mieć wpływ na ładowanie się strony.
Najpopularniejszym błędem jest błąd 404. Występuje kiedy strona odwiedzana przez robota nie istnieje. Przyczynami błędów serwerowych mogą być, m.in. złe przekierowanie katalogu, usunięcie danej strony, niewłaściwy adres URL, brak uprawnień CHMOD, zmiany w zawartości pliku .htaccess czy złośliwe oprogramowanie. Powodem braku odpowiedzi serwera może być też chwilowa niedostępność strony z uwagi na jej moderację, albo przebudowę.
Tytuł strony, czyli TITLE to jeden z najważniejszych czynników decydujących o pozycji strony. Jego zawartość powinna zawierać frazy najlepiej określające zawartość strony, a tym samym – pozycjonujące ją w wynikach wyszukiwania. Nieprawidłowo dobrane słowa kluczowe, które zawierają błędy (np. literówki, niedozwolone znaki specjalne) lub te, które wskazują na zawartość strony inną niż w rzeczywistości, nie spełniają swojej funkcji.
Meta description, meta tag lub po prostu opis meta to fragment kodu strony internetowej, który informuje użytkownika i robota indeksującego o zawartości danej strony. Aby meta tag spełniał swoją funkcję, powinien zostać umieszczony w sekcji <head> i zawierać unikalny opis. Ponieważ meta description informuje, ale i zachęca użytkownika do odwiedzenia strony, powinien zawierać unikalny opis dla każdej podstrony.
Zbyt dużo następujących po sobie przekierowań to tzw. łańcuch przekierowań, który może doprowadzić do spowolnienia strony. Powstała pętla przekierowań (310) uniemożliwia korzystanie ze strony.
Błąd znany jako “Broken Internal Links” odsyła użytkownika do nieistniejącej strony w obrębie domeny. Są to wspomniane wcześniej błędy 404, obecne w linkowaniu wewnętrznym.
Problem polega na tym, że na stronę internetową można dostać się zarówno z protokołu https, jak i http. Powoduje to 100% duplikacje serwisu. Rozwiązaniem jest przekierowanie 301, które można wykonać samodzielne.
Te same treści, które znajdują się na wielu podstronach, osłabiają pozycję strony. Zduplikowana treść jest mniej wartościowa niż unikalna i niepowtarzalna na żadnej innej stronie. Roboty indeksujące Google, a dokładnie algorytm Panda, surowo karze właścicieli stron, na której umieszczone są powtarzające się lub, co gorsza, skopiowane z innych stron treści.
Najczęstszym problemem z hreflangami jest brak tagów powrotnych. Zdarzają się również mniej oczywiste, ale za to banalne błędy, jak użycie podkreślnika zamiast dywizu (w przypadku niektórych portali, jak Facebook), czy wpisanie zbyt wielu liter (np. “eng” zamiast “en”).
Mapa strony powinna zawierać tylko poprawne adresy. Najczęściej spotykanymi błędami są pojawianie się w mapie adresów do usuniętych stron (błąd 404), adresów do miejsc zwracających przekierowanie (301) lub umieszczanie adresów do stron z parametrem “noindex”.
Postaw na strategiczne rozwiązania wypracowane przez ekspertów SEO. Jako Strategiczni.pl od lat pomagamy firmom w osiąganiu najwyższych wyników w wyszukiwarce. Oferujemy optymalizację stron internetowych, reklamowanie w Google Ads i Facebook Ads, doradztwo e-commerce i wartościowy SEO copywriting. Działamy zarówno na lokalną, jak i globalną skalę.
Sprawdź ofertę