W SEO nie ma miejsca na błędy. Nawet niewielkie potknięcia mogą doprowadzić do prawdziwej katastrofy, jaką jest zmniejszenie widoczności serwisu. Błędy w indeksowaniu, 404, niepoprawne adresy URL to tylko niektóre problemy, z którymi mierzy się specjalista od optymalizacji. Jakie błędy w SEO możesz spotkać na swojej drodze?

Błędy w budowie strony

Błędy w budowie strony

Strona ładująca się powoli

Strona, która ładuje się dłużej niż 10 sekund jest opuszczana niemal w 100% przypadków. Dlatego bardzo ważna jest optymalizacja strony pod względem budowy, działania i zawartości. Wszystkie te aspekty mogą mieć wpływ na ładowanie się strony.

Błędy w budowie i widoczności strony

Błąd serwera

Najpopularniejszym błędem jest błąd 404. Występuje kiedy strona odwiedzana przez robota nie istnieje. Przyczynami błędów serwerowych mogą być, m.in. złe przekierowanie katalogu, usunięcie danej strony, niewłaściwy adres URL, brak uprawnień CHMOD, zmiany w zawartości pliku .htaccess czy złośliwe oprogramowanie. Powodem braku odpowiedzi serwera może być też chwilowa niedostępność strony z uwagi na jej moderację, albo przebudowę.

Błędy w budowie i widoczności strony

Błędny tytuł strony

Tytuł strony, czyli TITLE to jeden z najważniejszych czynników decydujących o pozycji strony. Jego zawartość powinna zawierać frazy najlepiej określające zawartość strony, a tym samym – pozycjonujące ją w wynikach wyszukiwania. Nieprawidłowo dobrane słowa kluczowe, które zawierają błędy (np. literówki, niedozwolone znaki specjalne) lub te, które wskazują na zawartość strony inną niż w rzeczywistości, nie spełniają swojej funkcji.

Błędy w budowie i widoczności strony

Brak unikalnego opisu meta

Meta description, meta tag lub po prostu opis meta to fragment kodu strony internetowej, który informuje użytkownika i robota indeksującego o zawartości danej strony. Aby meta tag spełniał swoją funkcję, powinien zostać umieszczony w sekcji <head> i zawierać unikalny opis. Ponieważ meta description informuje, ale i zachęca użytkownika do odwiedzenia strony, powinien zawierać unikalny opis dla każdej podstrony.

Błędy odnośników

Błędy odnośników

Łańcuch przekierowań

Zbyt dużo następujących po sobie przekierowań to tzw. łańcuch przekierowań, który może doprowadzić do spowolnienia strony. Powstała pętla przekierowań (310) uniemożliwia korzystanie ze strony.

Błędy odnośników

Niedziałający link wewnętrzny

Błąd znany jako “Broken Internal Links” odsyła użytkownika do nieistniejącej strony w obrębie domeny. Są to wspomniane wcześniej błędy 404, obecne w linkowaniu wewnętrznym.

Błędy odnośników

Dwa różne różne protokoły w jednym serwisie

Problem polega na tym, że na stronę internetową można dostać się zarówno z protokołu https, jak i http. Powoduje to 100% duplikacje serwisu. Rozwiązaniem jest przekierowanie 301, które można wykonać samodzielne.

Błędy w zawartości strony

Błędy w zawartości strony

Brak odpowiednich tytułów

​Odpowiednie tytuły stron pomagają użytkownikom w uzyskaniu informacji, o czym jest dana strona lub podstrona, bez konieczności odwiedzania jej. Jeśli nie zadbasz o tę kwestię, Google sam uzupełni tytuły pierwszym tekstem, który pojawia się na stronie.

Błędy w zawartości strony

Zduplikowane treści

Te same treści, które znajdują się na wielu podstronach, osłabiają pozycję strony. Zduplikowana treść jest mniej wartościowa niż unikalna i niepowtarzalna na żadnej innej stronie. Roboty indeksujące Google, a dokładnie algorytm Panda, surowo karze właścicieli stron, na której umieszczone są powtarzające się lub, co gorsza, skopiowane z innych stron treści.

Błędy w zawartości strony

Uszkodzone obrazki wewnętrzne

​Uszkodzone lub zbyt duże obrazy na stronie internetowej wywołują niechęć w użytkownikach odwiedzających stronę. Nie przepadają za nimi również roboty indeksujące, które obniżają ocenę strony z uszkodzoną, zbyt “ciężką” zawartością.

Inne błędy techniczne

Inne błędy techniczne

Błędy w danych strukturalnych

​Niepoprawne wdrożenie danych strukturalnych polega na implementacji błędnych znaczników na poszczególnych podstronach. Utrudnia to robotom zrozumienie zawartości serwisu i pozbawia stronę dodatkowych wyróżników na stronie wyników wyszukiwania.

Inne błędy techniczne

Błędy w hreflangach

Najczęstszym problemem z hreflangami jest brak tagów powrotnych. Zdarzają się również mniej oczywiste, ale za to banalne błędy, jak użycie podkreślnika zamiast dywizu (w przypadku niektórych portali, jak Facebook), czy wpisanie zbyt wielu liter (np. “eng” zamiast “en”).

Inne błędy techniczne

Problemy z indeksacją

​Jeśli poszczególne podstrony naszego serwisu nie pojawiają się w indeksie, może to oznaczać problemy z indeksacją. Przyczyn problemu może być wiele m.in. zbyt głęboka struktura katalogów, błędy w sitemapie i w linkowaniu wewnętrznym czy problem z odczytaniem przez robota linków generowanych przez JavaScript.

Inne błędy techniczne

Brak możliwości crawlowania

​Robot indeksujący, np. Googlebot w wyszukiwarce Google, sprawdza strukturę, kod i zawartość witryny, a następnie gromadzi uzyskane informacje. Na ich podstawie indeksuje stronę i, jeśli jest wartościowa, wyświetla ją użytkownikom. Robot, który nie może dostać się na stronę, nie jest w stanie jej ocenić, co odbija się na indeksacji i wyświetlaniu strony w wynikach wyszukiwania.

Inne błędy techniczne

Złe strony w sitemapie

Mapa strony powinna zawierać tylko poprawne adresy. Najczęściej spotykanymi błędami są pojawianie się w mapie adresów do usuniętych stron (błąd 404), adresów do miejsc zwracających przekierowanie (301) lub umieszczanie adresów do stron z parametrem “noindex”.

Potrzebujesz pomocy w pozycjonowaniu strony?

Postaw na strategiczne rozwiązania wypracowane przez ekspertów SEO. Jako Strategiczni.pl od lat pomagamy firmom w osiąganiu najwyższych wyników w wyszukiwarce. Oferujemy optymalizację stron internetowych, reklamowanie w Google Ads i Facebook Ads, doradztwo e-commerce i wartościowy SEO copywriting. Działamy zarówno na lokalną, jak i globalną skalę.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się