Okładka newsa na temat zmian na Facebooku, czyli rolki zamiast tradycyjnych, poziomych wideo

Meta ogłasza rewolucję w publikowaniu filmów na Facebooku. Wszystkie nowe wideo – niezależnie od ich formatu, orientacji czy długości – będą automatycznie publikowane jako rolki. To koniec klasycznych filmów w aktualnościach. Zmiany mają wejść w życie stopniowo, a nowa zakładka „Rolki” zastąpi dotychczasowy widok  „Wideo” w aplikacji. Co jeszcze zmieni się na największym portalu społecznościowym świata?

Facebook zamienia wszystkie filmy w rolki. Co się zmienia?

Dotychczas użytkownicy mogli zdecydować, czy chcą opublikować film jako zwykłe wideo, czy jako rolkę. Teraz ten wybór zniknie. Każdy przesłany film, niezależnie od jego formatu czy długości, automatycznie stanie się rolką.

Starsze nagrania, opublikowane przed zmianami, nie zostaną zmienione – nadal będą widoczne w formie klasycznych filmów. Aktualizacja obejmie tylko nowe treści wideo.

Dlaczego Meta rezygnuje z klasycznych filmów?

Meta tłumaczy zmianę chęcią uproszczenia interfejsu i ujednolicenia doświadczenia dla twórców oraz zwykłych użytkowników. Jeden format = jeden odtwarzacz, wspólne narzędzia edycyjne i spójny feed. 

Zmiana wpisuje się w długofalową strategię Meta, by promować treści krótkie, dynamiczne i bardziej angażujące., by promować treści krótkie, dynamiczne i bardziej angażujące – czyli właśnie rolki. Użytkownicy Facebooka coraz częściej oglądają treści w formacie pionowym, przypominającym TikToka czy YouTube Shorts.

Nowa zakładka „Rolki” zamiast „Wideo”. Co znajdziesz w aplikacji?

Wraz z aktualizacją Facebook wprowadzi nową zakładkę „Rolki”, która zastąpi dotychczasową sekcję „Wideo”. “Rolki”, która zastąpi dotychczasową sekcję „Wideo”. Będzie to wspólny kanał dystrybucji wszystkich wideo – niezależnie od ich długości i formatu.

Nowy feed będzie prezentował zarówno krótkie klipy pionowe, jak i dłuższe materiały w układzie poziomym. Również opcje publikacji zostaną zintegrowane: jedna ścieżka przesyłania, jedno narzędzie edycyjne, jeden format wynikowy – rolka.

Ustawienia prywatności rolek – co musisz wiedzieć?

Meta zapewnia, że zmiany nie wpłyną na prywatność użytkowników. Domyślna grupa odbiorców pozostanie taka sama jak w dotychczasowych postach, ale każdy będzie musiał zatwierdzić ustawienia prywatności przy pierwszej publikacji rolki.

Wciąż można będzie udostępniać treści wyłącznie znajomym, publicznie lub wybranym osobom. Meta podkreśla, że użytkownicy zachowują pełną kontrolę nad widocznością swoich treści.

Tworzysz wideo na Facebooku? Sprawdź, jak przygotować się na nowe zasady

Jeśli publikujesz filmy na Facebooku, teraz wszystko staje się rolkami. To oznacza, że warto zadbać o:

  • atrakcyjny początek nagrania (rolki wyświetlane są natychmiast);
  • pionowy format, jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać ekran;
  • ciekawe efekty i muzykę, bo nowe narzędzia są zintegrowane.

Facebook zachęca do eksperymentowania: długość filmu nie ma już znaczenia, ale liczy się kreatywność i zaangażowanie widza od pierwszych sekund.

Co z algorytmem? Czy Twoje treści nadal będą widoczne?

Według zapewnień Meta, zmiany nie wpłyną na działanie algorytmu. Użytkownicy nadal będą otrzymywać propozycje filmów dopasowanych do swoich zainteresowań – niezależnie od tego, czy film trwa 20 sekund, czy 5 minut. Zmiany są wprowadzane stopniowo i dotyczyć będą zarówno kont osobistych, jak i stron. 

Zastanawiasz się, jak zmiany na Facebooku wpłyną na Twoją strategię wideo? Skontaktuj się z naszą agencją marketingową i porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Ci dostosować się do nowych realiów social media.

Porozmawiajmy!

Marta Tychowska

Content Marketing Specialist

Absolwentka kulturoznawstwa i komunikacji wizerunkowej. Obecnie Content Marketing Specialist. W czasie studiów zdobywała doświadczenie z zakresu public relations w jednej z wrocławskich agencji. Prywatnie – kinofilka, wegetarianka i stała bywalczyni festiwali wszelakich. Regularnie uprawia hate watching. W wolnych chwilach pisze o kinie współczesnym i nieśmiało stara się wychodzić z szuflady. Współpracowała z portalem Rynek i Sztuka oraz czasopismem Ekrany. Ma słabość do animacji, hyperpopu i Damona Albarna.

Autor

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się