Ostatnia aktualizacja wpisu: sierpień 2024
Czy w internecie można skutecznie promować lokalne usługi i produkty? Wizytówka Google Moja Firma to pierwszy i najważniejszy krok w pozycjonowaniu lokalnym. Jeżeli chcesz pokazać swoją działalność w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach i przyciągnąć uwagę klientów z konkretnego obszaru, miasta lub regionu, musisz uprzednio odpowiednio przygotować wizytówkę Google Moja Firma (od niedawna funkcjonującą jako Profil Firmy). Podpowiemy Ci, jak to zrobić. W tym artykule wyjaśniamy, w jaki sposób podejść do optymalizacji wizytówki Google.
Wizytówka Google Moja Firma (GMB) – dlaczego warto ją posiadać?
Wirtualna wizytówka firmy i pozycjonowanie lokalne w mapach Google odgrywa duże znaczenie szczególnie w przypadku lokalnych przedsiębiorstw. Śmiało można powiedzieć, że dla lokalnego SEO i właścicieli firm świadczących usługi na danym obszarze żaden produkt Google nie jest ważniejszy niż wizytówka Google Moja Firma.
Dlaczego warto ją posiadać? Przede wszystkim dlatego, aby dać się skutecznie znaleźć klientom zlokalizowanym w bliskiej okolicy Twojej działalności. Jeśli nie posiadasz bowiem profilu firmowego w Google Moja Firma, niemal pozbawiasz się szans na efektywne konkurowanie na lokalnym rynku. Bez wizytówki GMF Twoja firma nie będzie wyświetlać się użytkownikom z najbliższej okolicy w mapach Google.
Tymczasem okazuje się, że aż 86% użytkowników szukających określonej usługi w sieci sprawdza lokalizację firmy w Google Maps, a niemal połowa wszystkich zapytań wpisywanych w Google to wyszukiwania lokalne. Jak duży potencjał mają frazy lokalne? Możemy zobaczyć to na kilku przykładach, analizując wolumen miesięcznych wyszukiwań dla wybranych biznesów lokalnych według narzędzia Senuto:
Wizytówka firmy w Google – podsumowanie korzyści
Jak widać, liczba miesięcznych wyszukiwań lokalnych naprawdę idzie w tysiące. Użytkownik, który wpisuje w wyszukiwarkę hasło bezpośrednio związane z danym miejscem, dokładnie wie, czego szuka. Dlatego dla biznesów o pożądanym profilu działalności i w konkretnej lokalizacji, który ma dobrą widoczność w sieci i wyświetla się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, tego typu zapytanie oznacza niemal pewnego klienta.
Warto więc wykorzystać możliwości, jakie daje posiadanie wizytówki Google Moja Firma. Jej poprawne prowadzenie i optymalizacja z uwzględnieniem zasad SEO przyniesie Ci szereg korzyści:
- lepsza widoczność Twojej firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania;
- większy ruch w witrynie i co za tym idzie – większa konwersja;
- wizytówka i opinie generują większe zaufanie ze strony użytkowników = więcej klientów;
- większa rozpoznawalność i świadomość Twojej marki w sieci.
Kto powinien zadbać o pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?
Zazwyczaj wizytówka Google Moja Firma kojarzona jest z lokalnymi branżami i firmami świadczącymi usługi profesjonalne na danym obszarze. To sprawdzony sposób na promocję firm, które oferują swoje usługi w określonej okolicy lub są nastawione na sprzedaż w danym mieście bądź regionie. Wizytówki GMF to zatem dobre rozwiązanie m.in. dla salonów kosmetycznych i fryzjerskich, gabinetów dentystycznych, warsztatów samochodowych, hoteli czy restauracji. Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps to istotny element również w strategii marketingowej kancelarii adwokackich, o czym pisaliśmy niedawno w naszym przewodniku po marketingu dla prawników.
Klienci, poszukując informacji na temat danej firmy, korzystają z wyszukiwarki. Google bardzo często umieszcza wizytówki nad wynikami organicznymi, a to oznacza, że są one pierwszym źródłem informacji o Twojej firmie i punktem kontaktowym. Dzięki wizytówce klienci dowiedzą się, gdzie można Cię znaleźć, sprawdzą, jak się z Tobą skontaktować oraz poznają godziny otwarcia Twojej firmy. Te podstawowe informacje bardzo często są kluczowe.
Najchętniej z pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma korzystają lokalne firmy, ale to nie oznacza, że większe przedsiębiorstwa o szerszym profilu działalności powinny porzucić pomysł posiadania wizytówki Google. Korzyści z działań, które ukierunkowane są na konkretne lokalizacje, mogą czerpać również duże firmy posiadające sieci placówek lub punkty sprzedaży na terenie całego kraju, np. hotele, restauracje czy sieci sklepów.
Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma (GMB)?
Cały proces zakładania Google Moja Firma nie należy do przesadnie skomplikowanych, jednak z pewnością zajmuje nieco czasu. Na początku musisz posiadać konto Google, które w następnej kolejności powiążesz z wizytówką firmy. Założysz je na stronie https://accounts.google.com/. Jeżeli nie chcesz zakładać poczty na Gmailu, możesz połączyć firmowy adres e-mail z kontem Google. Gdy przejdziesz już ten etap, przyjdzie czas na ten właściwy, czyli dodawanie firmy w Google Maps. Dokonasz tego na stronie https://www.google.com/business/. Krok po kroku zgodnie ze wskazówkami wypełnij wszystkie pola. To bardzo ważne, aby skrupulatnie podejść do uzupełnienia najważniejszych informacji na temat swojej firmy, ponieważ od tego zależy późniejsza skuteczność Twojej wizytówki.
Nie wiesz, jak dodać firmę do Google Maps, jak poprawnie ją uzupełnić i skutecznie optymalizować, by móc cieszyć się możliwościami, jakie niesie pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma? Skorzystaj z pomocy naszych specjalistów!
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić!Nazwa i opis firmy
To musi być aktualna, prawdziwa i pełna nazwa firmy. Kuszące jest to, aby już w tym momencie maksymalnie wykorzystać słowa kluczowe. Możesz to zrobić, ale niech to będzie jedna fraza kluczowa, która najlepiej oddaje profil Twojej działalności.
Wartościowymi słowami kluczowymi warto wypełnić opis firmy, co z pewnością wesprze pozycjonowanie firmy w Google. Wtedy masz do dyspozycji 750 znaków. Opis powinien być unikalny oraz zawierać informacje na temat firmy i oferowanych usług. Jest to element, który pozwoli w największym stopniu wyróżnić się wśród konkurencji. Jednocześnie opis główny okazuje się kluczowym czynnikiem rankingowym w przypadku Profilu Firmy. Brak opisu lub opis przesycony słowami kluczowymi może negatywnie wpłynąć na widoczność firmy. Warto więc o niego zadbać.
Chcesz mieć pewność. że treści na Twojej wizytówce są atrakcyjne i zachęcające dla potencjalnych klientów, a jednocześnie są napisane zgodnie z wytycznymi SEO i spełniają wymagania algorytmów Google? Zleć to zadanie profesjonalnym copywriterom Strategiczni.pl!
Kategoria
Wypełniając wizytówkę Google Moja Firma, musisz określić profil swojej działalności za pomocą jednej kategorii głównej. W tym przypadku wybierasz kategorię z dostępnej listy. Jeżeli nie wiesz, która kategoria jest odpowiednia dla Twojej firmy, sprawdź, jaką wybrali Twoi konkurenci. Na późniejszym etapie możesz określić dodatkowe kategorie, które uzupełnią Twój profil. Możesz ustawić aż 10 dodatkowych kategorii, jednak nie musisz wypełniać ich wszystkich – zdecydowanie lepiej skupić się w tym przypadku na konkretach. Pamiętaj, że to kategoria główna ma największe znaczenie dla algorytmu Google.
Warto zadbać o odpowiednią optymalizację kategorii. Wizytówka firmy w Google jest świetnym narzędziem do pozycjonowania lokalnego, dlatego warto zawierać w jej treści frazy o dużym potencjale, a także frazy lokalne, np. zamiast „kancelaria”, lepszym rozwiązaniem będzie „kancelaria adwokacka Wrocław” (lub inne, interesujące Cię miasto).
Ustawienie poprawnie kategorii ma bardzo duże znaczenie w kontekście widoczności wizytówki w Google. W Strategiczni.pl korzystamy więc w tym celu z zaawansowanych narzędzi analitycznych, dzięki którym jesteśmy w stanie wybrać optymalne rozwiązanie oparte na frazach z największymi potencjałami.
Dane adresowe
Adres, który zamierzasz wskazać w swojej wizytówce, również musi być prawdziwy i odzwierciedlać rzeczywiste miejsce świadczenia usług. To bardzo ważne, ponieważ będą korzystać z niego klienci, a jeżeli mają dotrzeć do Twojej firmy, muszą dokładnie wiedzieć, gdzie ją znajdą. Dane adresowe mają też znaczenie z innego powodu. Google może bowiem chcieć zweryfikować siedzibę prowadzonej działalności poprzez przesłanie zdjęcia z szyldem firmy lub kartką potwierdzającą, że pod wskazanym adresem faktycznie znajduje się Twoja firma. Ustawienie prawidłowej lokalizacji sprawi ponadto, że Google wyświetli w wizytówce nie tylko adres, ale również powiązaną z nią kategorię.
Telefon do firmy
Numer telefonu w wizytówce Google Moja Firma ułatwia kontakt użytkowników z Twoją firmą. Uzupełnij więc tę informację dla potencjalnych klientów, którzy będą dzwonić, aby zadać dodatkowe pytania, umówić się na wizytę lub dopytać o szczegóły oferty. W pierwszej kolejności dobrze jest wpisać numer telefonu stacjonarnego, jeżeli taki posiadasz. Google Moja Firma daje bowiem możliwość udostępnienia podstawowego numeru telefonu oraz numerów dodatkowych.
Krótka nazwa profilu
Dzięki dodaniu do wizytówki GMF krótkiej nazwy firmy klienci mają możliwość wpisywania jej adresu URL w pasku adresu przeglądarki, by przejść bezpośrednio do profilu firmy. W celu znalezienia Twojej działalności w sieci klienci mogą np. wpisać w pasku adresu: „g.page/[twojanazwa]”. Nazwa taka powinna liczyć maksymalnie 32 znaki, zawierać nazwę działalności, słowo kluczowe lub miejscowość.
Witryna
W tej części podajesz adres internetowy swojej strony internetowej. Nie pomijaj tego kroku, ponieważ udostępniając swoją witrynę, dajesz klientom możliwość dotarcia do firmowej strony i przyczyniasz się do zwiększenia ruchu. Klienci po zapoznaniu się z GMF mogą chcieć dowiedzieć się więcej o Twojej firmie. Strona www spełni ich oczekiwania.
W przypadku dodawania witryny do profilu warto dodać do adresacji URL parametr UTM, który jest używany do tego, by w przyszłości mierzyć skuteczność kampanii z różnych źródeł kierujących użytkowników do Twojej witryny. UTM pozwala np. zweryfikować liczbę użytkowników, którzy przechodzą z wizytówki Google Moja Firma do serwisu.
Atrybuty
Dodanie atrybutów w mapach Google dostarcza klientom dodatkowych istotnych informacji o Twojej firmie. Za pomocą atrybutów można poinformować użytkowników np. o tym, czy firma świadczy usługi na miejscu, czy oferuje możliwość umawiania wizyt online lub czy budynek jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Atrybuty są widoczne w profilu firmy w wyszukiwarce i Mapach Google, co oznacza, że firma może pojawiać się w wynikach wyszukiwania również wtedy, gdy użytkownik wyszukuje miejsca o konkretnych cechach.
Wygląd atrybutów na wizytówce Google Moja Firma
Obsługiwane obszary
„Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów” – gdy tak właśnie jest, Google daje możliwość zaznaczenia tego w wizytówce Google Moja Firma. Jeśli firma przyjmuje klientów pod swoim stałym adresem, ale działa również w terenie – warto podać nie tylko główny adres firmy, ale również obsługiwane przez nią obszary. Natomiast w przypadku, gdy przedsiębiorstwo nie obsługuje klientów pod adresem firmy, pole to powinno zostać puste, a wskazać należy tylko obsługiwane obszary. Aktualnie firma ma możliwość dodania 20 obsługiwanych obszarów.
Produkty
Dzięki tej funkcji możesz dodać do swojej wizytówki Google Moja Firma produkty, które oferujesz użytkownikom. Produkty można dodać w taki sam sposób w panelu „Informacje” oraz „Produkty”. Należy przy tym uzupełnić następujące pola:
- zdjęcie produktu lub usługi;
- nazwę;
- kategorię;
- cenę lub zakres cenowy;
- opis produktu (max. 1000 znaków ze spacjami);
- przycisk CTA (ang. Call to Action).
Przycisk CTA może mieć kilka wersji, które można dostosować do aktualnych potrzeb firmy:
Usługi
Usługi pomagają doprecyzować wskazaną kategorię (lub kategorie) działalności. Są bezpośrednio powiązane z tym, co oferuje firma, dlatego zazwyczaj okazują się odzwierciedleniem kategorii dostępnych na jej stronie internetowej.
Godziny otwarcia
Kolejna bardzo ważna informacja dla klientów i jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia wizytówki Google Moja Firma. Użytkownicy sugerują się bowiem wskazanymi godzinami prosperowania firmy i mogą chcieć odwiedzić ją właśnie w podanych przedziałach godzinowych. Wprowadź więc standardowe godziny otwarcia Twojej firmy.
Google umożliwia również opcję dodania niestandardowych godzin pracy. Możesz więc dodatkowo poinformować użytkowników o tym, jak Twoja firma pracuje np. podczas świąt, wydarzeń specjalnych czy niedziel handlowych.
Zdjęcia
Wizytówki, które posiadają zdjęcia, są bardziej atrakcyjne i widoczne dla użytkowników. To zatem kolejny sposób na to, aby lepiej zaprezentować firmę. Dodaj fotografie, na których znajdzie się budynek Twojej firmy z zewnątrz. Klientów zainteresuje także, jak Twój zespół pracuje na co dzień i jak wygląda wnętrze firmy. Uwagę przyciągną zdjęcia produktów, np. w przypadku restauracji mogą to być wyśmienite dania na talerzu.
Do wizytówki firmy w sieci warto dodawać kilka rodzajów zdjęć:
- zdjęcie do logo – zwiększy rozpoznawalność firmy w Google;
- zdjęcie na okładkę – powinno nawiązywać do profilu działalności;
- pozostałe zdjęcia firmy, które podkreślają jej cechy i mogą zainteresować klientów.
Lokalne adresy URL
W wizytówce GMF jest też miejsce na dodatkowe linki, które kierują klientów na konkretne podstrony. Ma to znaczenie w przypadku takich usług i biznesów, gdzie składa się zamówienia online, rezerwuje stolik, wyszukuje produkty lub umawia na wizytę. To przyspiesza konwersję, ponieważ klient od razu trafia na stronę, gdzie dokonuje określonego działania.
To jeszcze nie koniec. Ostatnim etapem tworzenia wizytówki firmy jest jej pozytywne zweryfikowanie. Będziesz potrzebował do tego specjalnego kodu, który zostanie przesłany przez Google na adres Twojej firmy. Powinien dotrzeć w ciągu dwóch lub trzech tygodni, a jego ważność to 30 dni. Jeżeli Twoja firma jest już wstępnie zweryfikowana przez Google, wówczas możesz otrzymać kod telefonicznie lub e-mailem.
Jak wpływać na pozycjonowanie wizytówki Google? 5 wskazówek ekspertów
Rzetelne wypełnienie podstawowych informacji o firmie w profilu GMF to dobry początek skutecznej optymalizacji wizytówki Google. Ale z pewnością masz apetyt na więcej i chcesz, aby Twoja widoczność w mapach Google była jeszcze lepsza. Jak to osiągnąć? Wykonaj kilka dodatkowych działań, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie.
Opinie klientów mają duży wpływ na pozycjonowanie wizytówki
Jeżeli chcesz zwiększyć wiarygodność swojej firmy, to zachęcaj klientów do wystawiania opinii w wizytówce Google. To także świetny sposób na to, aby być w stałym kontakcie z klientami i uzyskać od nich informacje o działaniu firmy. Pozytywne opinie cieszą najbardziej, ale prędzej czy później zmierzysz się również z negatywną recenzją. Nie pozostawiaj jej bez odpowiedzi.
Na niepochlebne opinie warto odpowiadać z dwu powodów. Po pierwsze, negatywna wypowiedź o firmie pozostawiona bez odpowiedzi właściciela może wzbudzać podejrzenia użytkownika, nawet jeśli obok znajduje się kilkadziesiąt pozytywnych rekomendacji. Jeśli natomiast użytkownik zobaczy, że firma odpowiedziała na negatywną opinię i spróbowała się z nią zmierzyć, wpłynie to zdecydowanie lepiej na jej PR. Po drugie zaś, należy pamiętać, że każdy użytkownik ma możliwość edytowania dodanej opinii. Jeśli zatem sprawa zostanie szybko wyjaśniona przez właściciela, istnieje szansa, że początkowo niezadowolony klient zmieni swoje zdanie na nieco bardziej pozytywne.
Kolejną dobrą praktyką w zakresie opinii na wizytówce Google Moja Firma jest reagowanie na bieżąco na publikowane opinie klientów. Google premiuje bowiem wizytówki, które odpowiadają na opinie w ciągu 24h od ich dodania. Ponadto dzięki temu użytkownicy będą wiedzieli, że Twoja firma jest otwarta i gotowa na rozwiązanie problemu.
Trzeba też pamiętać o tym, że osoby zaglądające do wizytówek bardzo często zwracają uwagę na liczbę gwiazdek obok nazwy Twojej firmy. Oceny przyznawane przez użytkowników są bardzo istotne, szczególnie w przypadku biznesów lokalnych.
Widok opinii w wizytówce
Google w ostatnim czasie coraz chętniej oddaje głos użytkownikom i pozwala im na wprowadzanie zmian w Twojej wizytówce. Przykładem tego jest usługa Lokalni Przewodnicy Google. Polega ona na tym, że osoby korzystające z usług firmy mogą nie tylko je oceniać, ale także dodawać zdjęcia i krótkie filmy, oznaczyć firmę jako zamkniętą lub wskazać, że oferujesz np. płatność kartą. To powoduje, że musisz na bieżąco monitorować swój panel zarządzania wizytówką i wyłapywać zmiany od użytkowników.
Brakuje Ci czasu na optymalizację wizytówki Google? Skorzystaj ze wparcia specjalistów Strategiczni.pl i wykorzystaj w pełni potencjał związany z obecnością Twojej firmy w Mapach Google!
Skontaktuj się!Pytania i odpowiedzi – podtrzymuj dobre relacje z klientami
Będąc w stałym kontakcie z klientami, masz możliwość lepiej zapoznać się z ich potrzebami i oczekiwaniami. Dowiadujesz się, co w Twojej firmie sprawdza się znakomicie, a co wymaga zmian. Google poprzez opcję „Zadaj pytanie” pozwala klientom na szybki kontakt z Twoją firmą. Osoba zainteresowana ofertą może zadać pytanie, a Ty odpowiedzieć na nie. Jest to opcja otwarta dla wszystkich internautów, a Google chce w ten sposób pomóc w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wątpliwości.
Zadawane pytania muszą być jednak powiązane z działalnością firmy i tylko takie są zatwierdzane, a następnie widoczne dla właściciela i użytkownika. Jeżeli chcesz dostawać powiadomienia o nowych pytaniach od internautów, musisz korzystać z aplikacji Google Maps na smartfonie lub tablecie. Niestety z poziomu panelu GMF nie sprawdzisz, czy zostały opublikowane nowe zapytania.
Wpisy wizytówki Google Moja Firma – dodatkowy sposób na opowiedzenie o tym, co dzieje się w Twojej firmie
Jeżeli chcesz jeszcze lepiej promować swoją firmę przy pomocy wizytówki Google Moja Firma i dodawać więcej informacji o firmie, skorzystaj z opcji wpisów. Publikacje, które umieścisz w wizytówce, dzielą się na kategorie – „Dodaj wpis”, „Dodaj wydarzenie”, „Dodaj ofertę”. W ostatnim czasie w związku z pandemią pojawiły się również dodatkowe kategorie – Pomoc – COVID-19 i COVID-19 poinformuj. Wpisy wykorzystasz do tego, aby opowiedzieć, co aktualnie dzieje się w Twojej firmie, poinformować klientów o nadchodzących wydarzeniach i bardziej szczegółowo przedstawić ofertę.
Widok wpisów na wizytówce Google Moja Firma
Analiza statystyk
Google Moja Firma umożliwia monitorowanie statystyk, które zbierane są z ostatnich 6 miesięcy. Dane statystyczne są istotną informacją w procesie optymalizacji wizytówki Google, a za ich pomocą dużo łatwiej wykrywać ważne zależności, zidentyfikować obszary warte poprawy pod kątem wyznaczonych celów. Statystyki udostępniają odpowiedzi na pytania takie jak:
- W jaki sposób klienci szukają firmy (po wyszukaniu jej nazwy lub adresu czy może po wyszukaniu kategorii działalności, produktu albo usługi)?
- Gdzie w Google klienci widzą firmę?
- Jakie działania podejmują użytkownicy w zakresie wizytówki (np. wizyty na stronie, wykonane połączenia, zapytania o trasę dojazdu)?
- Ile osób wyświetliło profil firmy?
- Za pomocą jakich haseł użytkownicy dotarli do profilu firmy?
Kreator stron internetowych – strona firmowa na domenie od Google
Jeżeli wciąż nie masz strony internetowej, a do klientów w internecie docierasz jedynie za pośrednictwem wizytówki w Google Maps, możesz to zmienić. Google udostępnia darmowy kreator stron www, za pomocą którego stworzysz prostą stronę na domenie business.site. Dodatkowym ułatwieniem będzie to, że podstawowe dane o Twojej firmie takie jak np. nazwa, adres i godziny otwarcia pojawią się na stronie automatycznie, ponieważ zostają zaciągnięte z wizytówki. Dlaczego warto stworzyć swoją witrynę? Będzie to dodatkowy sposób na kontakt z klientami, który pozytywnie wpłynie na widoczność wizytówki w Google Maps.
Na czym polega pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma w Strategiczni.pl
W Strategiczni.pl udowadniamy naszym klientom, że lokalny biznes nie oznacza jednocześnie ograniczonej liczby klientów. Wizytówka Google Moja Firma to skuteczne narzędzie do ich ciągłego pozyskiwania bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. Prawidłowo uzupełnione i systematycznie aktualizowane informacje zamieszczane na GMF wyraźnie maksymalizują szanse na to, że klient zainteresowany konkretnym typem usługi trafi właśnie do Ciebie.
Jak pokazują liczne badania, użytkownicy, którzy nie są w stanie szybko i łatwo odnaleźć na stronie konkretnych informacji, po prostu ją opuszczają i przechodzą do konkurencji. Dlatego tak ważna jest dziś poprawna optymalizacja wizytówki Google i jej aktywne, skrupulatne prowadzenie – zgodnie z zasadą: im więcej informacji na temat Twojej firmy może znaleźć użytkownik w sieci, tym większe prawdopodobieństwo, że wybierze właśnie Twoją ofertę.
Jak wypozycjonować wizytówkę firmy w mapach Google?
Trzeba przyznać, że wizytówek Google Moja Firma jest dziś w sieci naprawdę sporo, jednak zdecydowana większość z nich leży odłogiem, a właściciele firm nie dbają o ich optymalizację ani regularne aktualizowanie. Takie działanie bez wątpienia nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Aby móc z sukcesem wykorzystać możliwości wizytówki Google, należy przede wszystkim utrzymywać stały kontakt z użytkownikiem – głównie poprzez dodawanie regularnych wpisów, promocji czy odpowiadanie na opinie i zapytania klientów. Taka aktywność jest wysoko premiowania przez Google i daje szansę na skuteczne wybicie się w wynikach wyszukiwania, dlatego jeśli nie masz czasu czy wiedzy, warto to zadanie zlecić specjalistom.
Pozycjonowanie w Google Moja Firma (GMB) – podsumowanie
Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps odgrywa duże znaczenie w prowadzeniu biznesu i warto te punkty dodać do działań marketingowych lokalnej firmy. Poprawnie uzupełniona wizytówka z uwzględnieniem SEO to lepsza widoczność w wynikach wyszukiwania, większe zainteresowanie ze strony użytkowników i łącznik pomiędzy klientami a stroną internetową, na której prezentowane są usługi i produkty.
Wizytówkę możesz założyć samodzielnie, jednak wymaga to nie tylko odpowiedniej wiedzy, ale również sporej ilości czasu. Dlatego możesz skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów SEO, którzy wiedzą, jak skutecznie ją zoptymalizować. Warto jednak zaznaczyć, że sama usługa, jaką jest Google Moja Firma, jest darmowa. Potrzebujesz wsparcia specjalistów? Zapraszamy do kontaktu!
Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu lokalnym? Zajrzyj do naszego case study.
Komentarze (0)