Software house’y mogą wybrać jedną z dwóch strategii marketingowych. Pierwsza to inbound marketing, który obejmuje tworzenie wartościowych treści. Druga – outbound marketing, polegający na aktywnym poszukiwaniu klienta, docierając do niego z konkretnym przekazem marketingowym. W obu przypadkach można osiągnąć zamierzony sukces. Większość firm decyduje się jednak na „multistrategię” – wartościową treść, z którą docieramy do klienta w Internecie. To właśnie w sieci mamy największe możliwości reklamy oraz promocji. W tym celu software house’y wykorzystują najczęściej swoją stronę internetową. Aby dotrzeć do klientów, potrzebują dobrej widoczności. A to wymaga solidnego SEO.

Czy software house potrzebuje SEO?

Każda firma go potrzebuje, niezależnie od branży, ponieważ SEO to wszelkie działania obejmujące optymalizację treści na stronie, struktury serwisu i jego kodu. Jest jednym z elementów pozycjonowania, które ukierunkowane jest na przystosowanie strony internetowej do standardów i wymagań Google tak, aby osiągać możliwie jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Im wyżej znajduje się Twoja strona, tym bardziej jest widoczna. Jak wynika z badań i statystyk, użytkownicy zazwyczaj korzystają z pierwszych 5 propozycji, jakie wyświetlają im się w wynikach wyszukiwania. To czołówka, do której dąży każda świadoma firma obecna w sieci.

Google analizuje każdą stronę internetową. Wyświetla użytkownikowi te serwisy, które najlepiej pasują do ich zapytania. Uwzględnia bardzo dużo czynników, w tym unikalność treści, zawarte w niej słowa kluczowe i tematykę, która powinna być zgodna z zapytaniem użytkownika. Oprócz tego, analizuje budowę strony, hierarchię nagłówków, linkowanie wewnętrzne i kod strony. To wszystko elementy, wokół których skupiają się działania SEO.

Celem optymalizacji jest maksymalne dopasowanie działania i zawartości strony do warunków, jakie stawia Google. Tylko dzięki temu, strona zyska większą widoczność i pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Potrzebna jest zmiana strategii

Software house’y świadczą bardzo szeroki zakres usług, co często skutkuje niewłaściwym dopasowaniem słów kluczowych do profilu firmy. Stosują oni frazy ogólne, nie koncentrując się tak naprawdę na tym, co mogą właściwie zaoferować klientowi. Zadaniem agencji SEO jest zmiana sposobu postrzegania procesu pozycjonowania przez software house’y.


Jak podejść do SEO w przypadku Software House?

Przede wszystkim trzeba dokonać precyzyjnej analizy swojej oferty. Twój software house nie musi świadczyć takich samych usług, jak każda Twoja konkurencja. Branża IT cechuje się bardzo dużą różnorodnością, co w przypadku SEO może być dużą zaletą. 

Na etapie wyboru słów kluczowych, możemy znacznie skrócić listę tych, które rzeczywiście pomogą nam osiągnąć wysoką pozycję w Google. Stawiamy na precyzję, rezygnujemy z ogółu. Dzięki temu Twoje frazy kluczowe będą konkurencyjne, ale też Google lepiej dopasuje je do zapytań użytkowników.

Twoja strona będzie wyświetlana potencjalnym klientom, którzy są zainteresowani Twoją usługą, a nie usługą każdego software house’a. Jeżeli tworzysz tylko aplikacje mobilne, to nie potrzebujesz pozycjonowania z zakresu tworzenia CRM bądź też analityki biznesowej. 

Pamiętaj o tym, że im więcej firm pozycjonuje się na konkretną frazę, tym trudniej będzie Ci zwiększyć swoją widoczność. Przy ich wyborze musimy więc zwrócić uwagę zarówno na konkurencyjność słów kluczowych, jak też na częstotliwość ich stosowania przez użytkowników.

Podstawy SEO dla software House

SEO składa się z kilku działań. Jest to proces „szlifowania” struktury strony i treści, jakie się na niej znajdują. Niekiedy sprowadzają się jedynie do udoskonalania i wprowadzania najpotrzebniejszych zmian.


Jeżeli chodzi o software house, to warto mieć świadomość, że klienci wiedzą, że jest to obszar, dotyczący zaawansowanej technologii. To oznacza, że błędy z zakresu nawigacji strony czy też struktury będą bardziej widoczne, ponieważ potencjalny klient zwróci na nie uwagę.


Ponadto strona bogata w treść jest łatwiejsza do pozycjonowania, ale też lepsza w odbiorze przez użytkowników. Google ma swoje warunki dotyczące słów kluczowych i struktury tekstu, odbiorca zwraca uwagę na rzetelność informacji i jej wartość.

Działania SEO obejmują:

  • treść tekstową (słowa kluczowe, długość tekstu, tytuły i śródtytuły, wypunktowania itd.),
  • profil linków (wszelkiego rodzaju odnośniki znajdujące się na innych stronach, które sprowadzają ruch do naszego serwisu),
  • strukturę witryny (nawigacja i architektura strony),
  • użyteczność i warstwę techniczną (responsywność i szybkość działania strony).

Promocja software house za granicą

Software house’y przekraczają wirtualne granice naszego kraju, wypływają na otwarte wody, świadcząc usługi na rynkach zagranicznych. Wymaga to zarówno stworzenia strony www z domeną lub subdomeną obowiązującą w danym kraju. Oprócz tego każda zagraniczna wersja strony wymaga dostosowania do warunków środowiskowych w konkretnym społeczeństwie. Inaczej Twoich usług szukać będą potencjalni klienci z Niemiec, inaczej z USA czy Wielkiej Brytanii. Musisz więc przeprowadzić analizę konkurencji i słów kluczowych. Dowiesz się dzięki temu, w jaki sposób software house’y komunikują się ze swoimi klientami w konkretnych krajach i jak wyglądają zapytania internautów w wyszukiwarkach. To na podstawie zebranych tych informacji możesz dopiero podjąć działania z zakresu pozycjonowania.

Przy promocji software house’ów za granicą niezwykle pomocne są social media. Platformy zrzeszają miliony ludzi z całego świata – wśród nich są również przedstawiciele biznesowi.

Pomimo powszechnego charakteru stanowią idealne miejsce na rozpoczęcie współpracy z kontrahentami. Można tworzyć w nich kampanie reklamowe, ale też promować wartościowe treści. Komunikaty są w stanie dotrzeć do każdego zakątka świata – warto to wykorzystać i przejrzeć grupy branżowe, fora i ogłoszenia zrzeszające potencjalnych klientów.

Content w SEO

Tworząc treści zawsze musimy uwzględniać zarówno wymagania Google, jak też preferencje i oczekiwania potencjalnego klienta/ użytkownika/ odbiorcy. Nie możemy pisać tylko dla wyszukiwarki, ale też nie powinniśmy jej lekceważyć. Jeżeli nasza strona nie spodoba się Google, nie wyświetli jej na wysokiej pozycji i klient nie dotrze na naszą stronę. Kiedy jednak będziemy skoncentrowani tylko na słowach kluczowych i spełnianiu wszystkich wymogów Google, będziemy widoczni na czołowych pozycjach, ale nasz odbiorca nie otrzyma wartościowych treści, których szuka, pozwoli więc przechwycić się konkurencji.

Wartościowa treść i SEO zawsze powinny tworzyć jedność. Treść musi być logiczna, odpowiadać tematyce Twojej strony, zawierać wysoką wartość dla odbiorcy, ale też mieć odpowiednią formę. Content dotyczy zarówno strony internetowej, jak również  bloga firmowego i social media. Google dzisiaj również docenia teksty unikalne, bogate w wysoką wartość, o odpowiedniej długości, zawierające śródtytuły i wypunktowania. Jeżeli piszemy, pozostając w temacie naszych usług, wypełnienie tekstu słowami kluczowymi nie powinno stanowić problemu. Połączenie contentu z SEO nie jest trudne, wymaga tylko wiedzy i czasu.

Linki w SEO

Możemy je podzielić na przychodzące (znajdujące się na innych stronach www i prowadzące do naszego serwisu) i wychodzące (umieszczane w tekstach na naszej stronie i prowadzące do innych podstron, również w obrębie naszej strony). Zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne linki, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Szczególnie zewnętrze linki są obiektem pożądania każdego właściciela strony internetowej, ponieważ jest to jeden z czynników, jakie Google szczególnie ceni.

Karol Kwiatkowski
Head of SEO w Strategiczni.pl

"Umieszczanie wartościowych tekstów z uwzględnieniem słów kluczowych w serwisach branżowych przyczynia się do zwiększenia potencjalnych klientów, którzy najpierw za pośrednictwem wyszukiwarki odnajdują dany serwis, następnie czytają tekst i klikają w link prowadzący na stronę klienta."


Budowanie reputacji

Działania SEO są również elementem wspomagającym budowanie reputacji marki.

Potencjalni klienci szukają w sieci informacji dotyczących usług i ich zakresu, współpracy z firmą, obsługi klienta, czasu oczekiwania na realizację projektu, wiarygodności marki, ale też opinii klientów. 

Oprócz zapytań o konkretne usługi, użytkownicy wyszukują informacje ze wskazaniem bardziej precyzyjnych fraz kluczowych, np. „software house opinie” czy też „aplikacje webowe dla księgowości”. To oznacza, że przy pozycjonowaniu trzeba uwzględnić również bardziej szczegółowe słowa kluczowe.

Wysoka pozycja w Google zwiększa zaufanie potencjalnych klientów. Zatem przy działaniach, mających na celu poprawę widoczności w wyszukiwarce, trzeba też uwzględnić te, które jednocześnie poprawiają wizerunek marki. Obejmuje to m.in. customer content management, czyli stwarzanie warunków do konwersji. Uzyskuje się je poprzez wprowadzenie konkretnych działań z wykorzystaniem potencjału contentu.


Serwisy społecznościowe

Aktywność firmy w mediach społecznościowych zwiększa widoczność w sieci i umacnia jej pozycję w Google. Trzeba mieć świadomość, że wpływ social mediów na pozycjonowanie jest wyłącznie pośredni. Dlaczego?

Linki z portali społecznościowych przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie. Publikujemy na nich materiały wideo, posty informujące o nowym artykule na blogu czy infografiki, przedstawiające nasze ostatnie osiągnięcia i statystyki. Zainteresowany treścią odbiorca chce wiedzieć więcej, a zatem klika w link, który przenosi go na Twoją stronę. 

Google dostrzega również dużą ilość zainteresowanych Twoimi treściami w social media. Dla niego to sygnał, że jesteś obdarzony dużym zaufaniem. Jest to dla niego solidny argument, aby umieścić Twoją stronę na wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Agencje SEO specjalizujące się w SEO dla software House


SEO dla software house wymaga strategicznego podejścia i zindywidualizowanego planu działania. Agencje, które mają doświadczenie w podobnych projektach, są w stanie zaproponować Ci konkretne rozwiązania, które wykazują skuteczność w Twojej branży. Agencja SEO Strategiczni przygotowała specjalną ofertę dla software house’ów, która obejmuje pozycjonowanie SEO z uwzględnieniem specyfiki branży. To gwarantuje większą skuteczność i tym samym szybsze osiągnięcie pożądanych efektów.


Wypełnij formularz i zamów bezpłatną analizę

Sprawdzimy, co wymaga poprawy, a co warto rozbudować.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.