Software house’y mogą wybrać jedną z dwóch strategii marketingowych. Pierwsza to inbound marketing, który obejmuje tworzenie wartościowych treści. Druga – outbound marketing, polegający na aktywnym poszukiwaniu klienta, docierając do niego z konkretnym przekazem marketingowym. W obu przypadkach można osiągnąć zamierzony sukces. Większość firm decyduje się jednak na „multistrategię” – wartościową treść, z którą docieramy do klienta w Internecie. To właśnie w sieci mamy największe możliwości reklamy oraz promocji. W tym celu software house’y wykorzystują najczęściej swoją stronę internetową. Aby dotrzeć do klientów, potrzebują dobrej widoczności. A to już opiera się o techniczne SEO.

Czy software house potrzebuje SEO?

Każda firma go potrzebuje, niezależnie od branży, ponieważ SEO (pozycjonowanie) to wszelkie działania obejmujące optymalizację treści na stronie, struktury serwisu i jego kodu. Podobnie jak w przypadku innych branż, w przypadku SEO dla software House, jest on jednym z elementów pozycjonowania, które ukierunkowane jest na przystosowanie strony internetowej do standardów i wymagań Google tak, aby osiągać możliwie jak najwyższe pozycje w wyszukiwarce. Im wyżej znajduje się Twoja strona, tym bardziej jest widoczna. Jak wynika z badań i statystyk, użytkownicy zazwyczaj korzystają z pierwszych 5 propozycji, jakie wyświetlają im się w wynikach wyszukiwania. To czołówka, do której dąży każda świadoma firma obecna w sieci.

Google analizuje każdą stronę internetową. Wyświetla użytkownikowi te serwisy, które najlepiej pasują do ich zapytania. Uwzględnia bardzo dużo czynników, w tym unikalność treści, zawarte w niej słowa kluczowe i tematykę, która powinna być zgodna z zapytaniem użytkownika. Oprócz tego, analizuje budowę strony, hierarchię nagłówków, linkowanie wewnętrzne i kod strony. To wszystko elementy, wokół których skupiają się działania SEO. Nie inaczej wygląda sytuacja w przypadkiu SEO dla software House.

Celem optymalizacji jest maksymalne dopasowanie działania i zawartości strony do warunków, jakie stawia Google. Tylko dzięki temu, strona zyska większą widoczność i pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Potrzebna jest zmiana strategii

Software house’y świadczą bardzo szeroki zakres usług, co często skutkuje niewłaściwym dopasowaniem słów kluczowych do profilu firmy. Stosują oni frazy ogólne, nie koncentrując się tak naprawdę na tym, co mogą właściwie zaoferować klientowi. Zadaniem agencji SEO jest zmiana sposobu postrzegania procesu pozycjonowania przez software house’y.

Jak podejść do SEO w przypadku Software House?

Realizując skuteczne działania SEO dla software House, przede wszystkim trzeba dokonać precyzyjnej analizy swojej oferty. Twój software house nie musi świadczyć takich samych usług, jak każda Twoja konkurencja. Branża IT cechuje się bardzo dużą różnorodnością, co w przypadku SEO może być dużą zaletą.

Na etapie wyboru słów kluczowych, możemy znacznie skrócić listę tych, które rzeczywiście pomogą nam osiągnąć wysoką pozycję w Google. Stawiamy na precyzję, rezygnujemy z ogółu. Dzięki temu Twoje frazy kluczowe będą konkurencyjne, ale też Google lepiej dopasuje je do zapytań użytkowników.

Dzięki skutecznemu SEO, twoja strona będzie wyświetlana potencjalnym klientom, którzy są zainteresowani Twoją usługą, a nie usługą każdego software house’a. Jeżeli tworzysz tylko aplikacje mobilne, to nie potrzebujesz pozycjonowania z zakresu tworzenia CRM bądź też analityki biznesowej.

Pamiętaj o tym, że im więcej firm pozycjonuje się na konkretną frazę, tym trudniej będzie Ci zwiększyć swoją widoczność. Przy ich wyborze musimy więc zwrócić uwagę zarówno na konkurencyjność słów kluczowych, jak też na częstotliwość ich stosowania przez użytkowników.

Podstawy SEO dla software House

SEO składa się z kilku działań. Jest to proces „szlifowania” struktury strony i treści, jakie się na niej znajdują. Niekiedy sprowadzają się jedynie do udoskonalania i wprowadzania najpotrzebniejszych zmian.

Jeżeli chodzi o software house, to warto mieć świadomość, że klienci wiedzą, że jest to obszar, dotyczący zaawansowanej technologii. To oznacza, że błędy z zakresu nawigacji strony czy też struktury będą bardziej widoczne, ponieważ potencjalny klient zwróci na nie uwagę.

Ponadto strona bogata w treść jest łatwiejsza do pozycjonowania, ale też lepsza w odbiorze przez użytkowników. Google ma swoje warunki dotyczące słów kluczowych i struktury tekstu, odbiorca zwraca uwagę na rzetelność informacji i jej wartość.

Działania SEO obejmują:

  • treść tekstową (słowa kluczowe, długość tekstu, tytuły i śródtytuły, wypunktowania itd.),
  • profil linków (wszelkiego rodzaju odnośniki znajdujące się na innych stronach, które sprowadzają ruch do naszego serwisu),
  • strukturę witryny (nawigacja i architektura strony),
  • użyteczność i warstwę techniczną (responsywność i szybkość działania strony).

Promocja software house za granicą

Software house’y przekraczają wirtualne granice naszego kraju, wypływają na otwarte wody, świadcząc usługi na rynkach zagranicznych. Wymaga to zarówno stworzenia strony www z domeną lub subdomeną obowiązującą w danym kraju. Oprócz tego każda zagraniczna wersja strony wymaga dostosowania do warunków środowiskowych w konkretnym społeczeństwie. Inaczej Twoich usług szukać będą potencjalni klienci z Niemiec, inaczej z USA czy Wielkiej Brytanii. Musisz więc przeprowadzić analizę konkurencji i słów kluczowych. Dowiesz się dzięki temu, w jaki sposób software house’y komunikują się ze swoimi klientami w konkretnych krajach i jak wyglądają zapytania internautów w wyszukiwarkach. To na podstawie zebranych tych informacji możesz dopiero podjąć działania z zakresu pozycjonowania.

Przy promocji software house’ów za granicą niezwykle pomocne są social media. Platformy zrzeszają miliony ludzi z całego świata – wśród nich są również przedstawiciele biznesowi.

Pomimo powszechnego charakteru stanowią idealne miejsce na rozpoczęcie współpracy z kontrahentami. Można tworzyć w nich kampanie reklamowe, ale też promować wartościowe treści. Komunikaty są w stanie dotrzeć do każdego zakątka świata – warto to wykorzystać i przejrzeć grupy branżowe, fora i ogłoszenia zrzeszające potencjalnych klientów.

Content w SEO

Tworząc treści zawsze musimy uwzględniać zarówno wymagania Google, jak też preferencje i oczekiwania potencjalnego klienta/ użytkownika/ odbiorcy. Nie możemy pisać tylko dla wyszukiwarki, ale też nie powinniśmy jej lekceważyć. Jeżeli nasza strona nie spodoba się Google, nie wyświetli jej na wysokiej pozycji i klient nie dotrze na naszą stronę. Kiedy jednak będziemy skoncentrowani tylko na słowach kluczowych i spełnianiu wszystkich wymogów Google, będziemy widoczni na czołowych pozycjach, ale nasz odbiorca nie otrzyma wartościowych treści, których szuka, pozwoli więc przechwycić się konkurencji.

Wartościowa treść i SEO zawsze powinny tworzyć jedność. Treść musi być logiczna, odpowiadać tematyce Twojej strony, zawierać wysoką wartość dla odbiorcy, ale też mieć odpowiednią formę. Content dotyczy zarówno strony internetowej, jak również  bloga firmowego i social media. Google dzisiaj również docenia teksty unikalne, bogate w wysoką wartość, o odpowiedniej długości, zawierające śródtytuły i wypunktowania. Jeżeli piszemy, pozostając w temacie naszych usług, wypełnienie tekstu słowami kluczowymi nie powinno stanowić problemu. Połączenie contentu z SEO nie jest trudne, wymaga tylko wiedzy i czasu.

Linki w SEO

Możemy je podzielić na przychodzące (znajdujące się na innych stronach www i prowadzące do naszego serwisu) i wychodzące (umieszczane w tekstach na naszej stronie i prowadzące do innych podstron, również w obrębie naszej strony). Zarówno zewnętrzne, jak i wewnętrzne linki, mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony. Szczególnie zewnętrze linki są obiektem pożądania każdego właściciela strony internetowej, ponieważ jest to jeden z czynników, jakie Google szczególnie ceni.

„Umieszczanie wartościowych tekstów z uwzględnieniem słów kluczowych w serwisach branżowych przyczynia się do zwiększenia potencjalnych klientów, którzy najpierw za pośrednictwem wyszukiwarki odnajdują dany serwis, następnie czytają tekst i klikają w link prowadzący na stronę klienta.”

Karol Kwiatkowski
Head of SEO w Strategiczni.pl

Budowanie reputacji

Działania SEO są również elementem wspomagającym budowanie reputacji marki.

Potencjalni klienci szukają w sieci informacji dotyczących usług i ich zakresu, współpracy z firmą, obsługi klienta, czasu oczekiwania na realizację projektu, wiarygodności marki, ale też opinii klientów.

Oprócz zapytań o konkretne usługi, użytkownicy wyszukują informacje ze wskazaniem bardziej precyzyjnych fraz kluczowych, np. „software house opinie” czy też „aplikacje webowe dla księgowości”. To oznacza, że przy pozycjonowaniu trzeba uwzględnić również bardziej szczegółowe słowa kluczowe.

Wysoka pozycja w Google zwiększa zaufanie potencjalnych klientów. Zatem przy działaniach, mających na celu poprawę widoczności w wyszukiwarce, trzeba też uwzględnić te, które jednocześnie poprawiają wizerunek marki. Obejmuje to m.in. customer content management, czyli stwarzanie warunków do konwersji. Uzyskuje się je poprzez wprowadzenie konkretnych działań z wykorzystaniem potencjału contentu.

Serwisy społecznościowe

Aktywność firmy w mediach społecznościowych zwiększa widoczność w sieci i umacnia jej pozycję w Google. Trzeba mieć świadomość, że wpływ social mediów na pozycjonowanie jest wyłącznie pośredni. Dlaczego?

Linki z portali społecznościowych przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie. Publikujemy na nich materiały wideo, posty informujące o nowym artykule na blogu czy infografiki, przedstawiające nasze ostatnie osiągnięcia i statystyki. Zainteresowany treścią odbiorca chce wiedzieć więcej, a zatem klika w link, który przenosi go na Twoją stronę.

Google dostrzega również dużą ilość zainteresowanych Twoimi treściami w social media. Dla niego to sygnał, że jesteś obdarzony dużym zaufaniem. Jest to dla niego solidny argument, aby umieścić Twoją stronę na wyższej pozycji w wyszukiwarce.

Agencje SEO specjalizujące się w SEO dla software House

SEO dla software house wymaga strategicznego podejścia i zindywidualizowanego planu działania. Agencje, które mają doświadczenie w podobnych projektach, są w stanie zaproponować Ci konkretne rozwiązania, które wykazują skuteczność w Twojej branży. Agencja SEO Strategiczni przygotowała specjalną ofertę dla software house’ów, która obejmuje pozycjonowanie SEO z uwzględnieniem specyfiki branży. To gwarantuje większą skuteczność i tym samym szybsze osiągnięcie pożądanych efektów.

Wypełnij formularz i zamów bezpłatną analizę

Sprawdzimy, co wymaga poprawy, a co warto rozbudować.

Sprawdź ofertę

SEO dla software house – najczęściej zadawane pytania

Należy pamiętać, że aby SEO było skuteczne i funkcjonowało w prawidłowy sposób, cały proces potrzebuje czasu. Na długość trwania wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem wpływa również jakość współpracy z klientem. Poszczególne etapy procesu będą zachodzić sprawnie i efektywnie, jeśli komunikacja będzie przebiegać na wysokim poziomie. Dodatkowo dobra współpraca między naszą firmą a klientem pozwoli na stworzenie przemyślanego i uporządkowanego planu działań związanych z SEO. Pamiętaj, że pozycjonowanie łączy kilka płaszczyzn – wartościowe treści, przemyślany marketing oraz UX. Te czynniki wpływają na poziom skomplikowania procesu, jakim jest pozycjonowanie, co ma też wpływ na budżet, który należy przeznaczyć na te działania.

Jeśli zastanawiasz się, czy Twój software house potrzebuje SEO, warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami. Myślisz o tym, żeby wyjść z produktem na rynki zagraniczne? Nie wiesz, o czym pisać, tak aby zaciekawić odbiorców? Masz wysokiej jakości produkt, ale brakuje Ci pomysłu na to, jak zdobyć więcej klientów? Zastanawiasz się, co robi konkurencja? Jeśli odpowiedziałeś na powyższe pytania twierdząco, to SEO jest procesem, który jak najbardziej przyda się Twojej firmie.

SEO to długofalowy i ciągły proces, który wymaga czasu i cierpliwości. Pierwsze efekty pozycjonowania są widoczne po kilku miesiącach i w dłuższej perspektywie przynoszą wiele korzyści. Warto mieć na uwadze również to, że proces SEO tak naprawdę może trwać przez bardzo długi czas, ponieważ konkurencja nigdy nie przestaje piąć się na wyższe pozycje w wyszukiwarce. Jeśli zależy Ci na zwiększaniu widoczności Twojej firmy w Internecie oraz docieraniu do większego grona odbiorców, SEO jest czymś dla Ciebie.

Jednymi z najbardziej popularnych kierunków, dla których warto prowadzić działania SEO, są: Niemcy, Austria, Szwajcaria, UK, USA oraz kraje skandynawskie. Jeśli jednak zależy Ci na konkretnym kraju, skontaktuj się z nami. Prowadzimy działania na różnych rynkach i odpowiemy na Twoje pytania.

W związku z tym, że SEO jest procesem indywidualnym dla każdej firmy, nie istnieje jeden uniwersalny cennik. Na koszt pozycjonowania składa się wiele czynników, między innymi liczba oraz intensywność działań, które zostaną przeprowadzone. Cena za proces jest również uzależniona od wielkości i konkurencji, którą należy przeanalizować. Nie można również zapomnieć o istotnym czynniku, jakim jest długość trwania umowy – to również wpływa na koszty związane z SEO.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się