Trendy w SEO dopasowują się do zmian w Google. Dlatego niektóre z nich trudno przewidzieć. W każdym momencie może pojawić się przecież nowa aktualizacja algorytmu, których rocznie jest nawet 3000. Na szczęście na podstawie wielu dodatkowych czynników jesteśmy w stanie określić tendencje i trendy, jakie obowiązywać będą w kolejnym roku.

Voice Search

Trend na wyszukiwanie głosowe pojawił się kilka lat temu i z roku na rok korzysta z niego coraz więcej użytkowników. Z uwagi na tendencję wzrostową możemy spodziewać się, że w 2020 roku użytkowników wyszukujących głosowo będzie jeszcze więcej.

Przystosowanie strony internetowej do wyszukiwań głosowych to ważny punkt działań SEO i nie można o nim zapominać. Dobranie odpowiednich słów kluczowych, stworzenie contentu pod wybrane frazy, optymalizacja czasu wczytywania strony na urządzeń mobilnych, wdrożenie certyfikatu SSL, wprowadzenie i rozbudowanie danych strukturalnych to podstawowe działania, które należy przeprowadzić również pod kątem Voice Search.

Rozwój wideo

Chociaż wielu specjalistów pomija je w optymalizacji, wideo stanowi ważny element pozycjonowania. Weźmy na przykład YouTube. Portal brany jest pod uwagę w pozycjonowaniu tak samo, jak Facebook czy Instagram. Według ostatnich prognoz, dzięki SEO, w 2020 roku z wideo będziemy generować nawet 75% ruchu. Poza tym, wideo utrzymuje klienta dłużej na danej stronie, co jest ważne dla pozycjonowania. W 2020 roku możemy spodziewać się jeszcze większej ilości filmów, stworzonych pod określoną grupę docelową – tutoriali, recenzji produktu, DIY czy relacji na żywo.

Mobile-first

Pomimo tego, że Google od dłuższego czasu informuje o konieczności przystosowania stron internetowych do urządzeń mobile, wiele firm posiada wyłącznie wersję desktopową. Skutkuje to nie tylko gorszym pozycjonowaniem, ale i zwiększeniem czynnika odrzuceń – korzystanie ze stron, które nie są responsywne na smartfonie czy tablecie jest trudne i nie zachęca do składania zamówień.

Google Ads pod koniec 2019 roku poszedł o krok dalej i jeszcze bardziej przystosował narzędzie do użytkowników mobile. Wprowadził rozszerzony formularz kontaktowy, który pojawia się już w wynikach SERP i zawiera automatycznie uzupełnione dane wraz z konkretnym zapytaniem. O tym, jak sprawuje się to rozwiązanie dowiemy się niebawem, jedno jest pewne – rok 2020 będzie kolejnym, w którym wszystko będzie podporządkowane urządzeniom mobile.

Content Marketing

Powtarzane przez wszystkich “content is the King” nieco straciło na wartości. A to dlatego, że przez wielu specjalistów rozumiane jest w sposób dosłowny. Owszem, content jest ważnym, o ile nie najważniejszym elementem pozycjonowania, ale tylko ten jakościowy. Tworzenie contentu pod względem ilościowym, a nie jakościowym, może spowodować efekt odwrotny do zamierzonego. Długich, nieprzydatnych tekstów naszpikowanych sztucznie słowami kluczowymi wciąż jest bardzo dużo. Nie lubią ich ani roboty indeksujące, ani użytkownicy. Większą pracę nad tekstami wymuszać będzie nowa aktualizacja BERT, która ma uwzględniać naturalne słowa kluczowe i ich kontekst. Umieszczanie na stronie ściany tekstu i tzw. “lanie wody” będzie jeszcze bardziej kontrolowane.

Konieczność zmian na stronie

Podczas optymalizacji strony warto wziąć pod uwagę również user experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika, które pośrednio wpływa na pozycjonowanie. Sposób, w jaki osoba porusza się po stronie i wyszukuje informacji, powinien warunkować jej budowę. I nie chodzi tu tylko o dopasowanie strony do urządzeń mobilnych. Jak powinna wyglądać strona w 2020 roku?

Dostępność informacji vs. współczynnik odrzuceń


Dużo mówi się o tym, że informacje na stronie powinny być łatwo dostępne, aby osoba poszukująca odpowiedzi na pytanie, mogła znaleźć ją jak najszybciej. W tym przypadku warto zastosować zasadę “złotego środka” i przedstawiać informacje na stronie tak, aby były dostępne, ale nie na stronie głównej. Dlaczego? Użytkownicy, którzy znajdą odpowiedź na pytanie w krótkim czasie, tak samo szybko opuszczą stronę, a to odbije się na współczynniku odrzuceń. Nie wiemy, czy algorytm Google można uznać ją za mało atrakcyjną, ale szanse są duże. Jakie jest rozwiązanie? Dodatkowe treści, które zatrzymają użytkownika na stronie – mogą to być inne modele produktów, wpisy na bloga i inne odnośniki.

Prezentacja usług, ale i osób, które je świadczą


Do atrakcyjności firmy z pewnością przyczynią się informacje o osobach, które ją tworzą. Strona internetowa to najlepsze miejsce na prezentację pracowników, biura lub usług. Z doświadczenia wiemy, że, na pozór banalne, uzupełnienie zakładki “O nas”, może przyczynić się do zwiększenia pozycji strony. Na równi z zasięgami rośnie wiarygodność firmy, która jest najlepszą rekomendacją dla potencjalnych klientów.

Chcesz dopasować się do trendów SEO?

Nie pozwolimy, aby cokolwiek Cię zaskoczyło. Oddając swoją stronę internetową w nasze ręce, możesz liczyć na najlepszą optymalizację i dopasowanie jej do wymogów Google.


Oferujemy pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w wyszukiwarce. Specjalizujemy się w działaniach SEO i SEM, reklamowaniu Facebook Ads i Google Ads, doradztwie e-commerce – słowem, kompleksowo obsługujemy firmy, którym zależy na rozwijaniu biznesu w Internecie.

Napisz do nas, chętnie pomożemy!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Bądź na bieżąco: