Pozycjonowanie lokalne gabinetu stomatologicznego w stolicy Dolnego Śląska. Grono odbiorców usług oferowanych przez naszego Klienta jest bardzo szerokie. Znacznym utrudnieniem były wysoko konkurencyjne frazy kluczowe. Postawiliśmy na pozycjonowanie lokalne w połączeniu z wizytówką Google Moja Firma. Kluczem do sukcesu była obszerna analiza rynku i wybór strategii, która przyniesie realne efekty.
Gabinet stomatologiczny, z którym współpracujemy to prywatna praktyka lekarska, która działa na wrocławskim rynku od 2011 roku. Placówka stawia na: nowoczesną technologię, bezbolesne leczenie, materiały najwyższej jakości, a także przyjazną atmosferę. Wśród najważniejszych dla klienta usług możemy wyróżnić: leczenie stomatologiczne, ortodontyczne oraz implantologię.
wrzesień 2018 – styczeń 2020
Branża stomatologiczna w Polsce ma ogromny potencjał i stale się rozwija. Każdy z nas chociaż raz w życiu był u dentysty i z pewnością jeszcze niejednokrotnie do niego trafi. W dużych miastach możemy spotkać się z sytuacją, w której na jednej ulicy znajduje się więcej niż jeden gabinet stomatologiczny. Mimo iż stomatolodzy są potrzebni, gabinety miewają problem z pozyskaniem nowych klientów. Kierują się oni opiniami, a także ocenami innych pacjentów. Stworzenie wartościowego serwisu i nastawienie się na pozycjonowanie lokalne pozwoli na wykreowanie pożądanego wizerunku, kontrolę pojawiających się w sieci opinii, a także przyciągnięcie uwagi klientów.
Skupiliśmy się na dokładnej analizie rynku, a także stworzeniu strategii możliwej do zrealizowania. Ważne było dla nas wyróżnienie klienta na lokalnym rynku i stworzenie serwisu przyjaznego dla przyszłych pacjentów. Dużą rolę odegrała tutaj również wizytówka Profil Firmy w Google.
Postawiliśmy na lokalne SEO i dostosowanie oferty do określonej grupy klientów. Powstał serwis, w którym w łatwy sposób można znaleźć szczegółowy opis wykonywanych przez klienta usług, a także ich cennik. Nie zabrakło również obszernych opisów lekarzy. Zajęliśmy się też Profilem Firmy w Google, który przy pozycjonowaniu lokalnym daje ogromne możliwości.
Celem było osiągnięcie pozycji lidera w wyszukiwarce na frazy wybrane przez Klienta – dentysta Wrocław oraz stomatolog Wrocław. Ważne było także stworzenie pozytywnego wizerunku gabinetu stomatologicznego nie tylko poprzez jego stronę internetową, ale również poprzez Profil Firmy w Google. Dążyliśmy do zwiększenia liczby wyświetleń i kliknięć w witrynę, a zarazem wydłużenia czasu pobytu użytkownika na stronie.
Cele, które postawiliśmy sobie na początku współpracy, zostały osiągnięte. Udało nam się uzyskać pozycję lidera w wyszukiwarce na kluczowe frazy – dentysta Wrocław oraz stomatolog Wrocław.
Fraza „dentysta Wrocław” ma miesięczny potencjał wyszukań na poziomie 6,6 tysiąca. Udało nam się uzyskać 2. miejsce w wynikach wyszukiwania. Przed nami jest tylko jeden konkurencyjny portal – znanylekarz.pl
Na frazę „dentysta” w Google Maps udało się wypracować pierwsze miejsce w rankingu. Miesięczna liczba wyszukiwań wynosi 33,1 tys. miesięcznie:
Fraza „stomatolog Wrocław” ma miesięczny potencjał wyszukań na poziomie 5,4 tys. Udało nam się otrzymać 3 pozycję w wyszukiwarce Google. Przed nami jest serwis znanylekarz.pl
Na frazę „stomatolog” zajęliśmy pierwszą pozycję w Google Maps. Fraza ta ma 40,5 tys. wyszukań miesięcznie:
Wyniki Profilu Firmy w Google również były bardzo zadowalające. Wizytówkę wyświetliło 35 tys. osób, z czego mieliśmy ponad 30 tys. aktywnych użytkowników (dane z ostatnich 28 dni):
Na poniższym wykresie można zobaczyć, że spośród 19 736 wyszukiwań miesięcznie, 8 367 (42,4%) użytkowników dotarło do wizytówki poprzez nazwę gabinetu lub jego adres, a 11 258 (57%) osób odkryło profil naszego klienta, choć nie znali go wcześniej.
Pokazuje to, że dobrze zoptymalizowana wizytówka może każdego miesiąca, przynieść wielu nowych pacjentów.
W ciągu ostatnich 28 dni, wizytówka klienta wyświetlona była 35 tysięcy razy:
Wyniki te są bardzo zadowalające, bo jak sami wiemy, coraz częściej zwracamy uwagę na wizytówkę Google. Interesują nas na niej nie tylko opinie innych osób, ale też lokalizacja, która pozwala w prosty sposób uruchomić nawigację.
Oczywiście zależy nam na zachowaniu pozycji kluczowych fraz i dalszym rozwoju Profilu Firmy w Google. Poza tym chcemy osiągnąć wyższe pozycje dla pozostałych fraz, które również znajdują się w obszarze działań naszego klienta, ale nie są dla niego kluczowe.