Case study

[Stomatologia] Lokalne SEO dla gabinetu

Uzyskanie pozycji lidera na kluczowe frazy w ciągu 12 miesięcy

Założenia projektu

Pozycjonowanie lokalne gabinetu stomatologicznego w stolicy Dolnego Śląska. Grono odbiorców usług oferowanych przez naszego klienta jest bardzo szerokie. Wybrane przez klienta kluczowe frazy, mają bardzo duże potencjały, co było znacznym utrudnieniem prowadzonych działań. Konkurencja na wskazane frazy jest duża. Postawiliśmy na pozycjonowanie lokalne w połączeniu z wizytówką Google Moja Firma. Kluczem do sukcesu była obszerna analiza rynku i wybór strategii, która będzie realna do wykonania.

Cel projektu

  • osiągnięcie wysokich pozycji dla kluczowych fraz
  • zwiększenie widoczności w wynikach Google Maps
  • zwiększenie liczby wyświetleń i kliknięć w witrynę

Wyzwania

  • duża konkurencja na lokalnym rynku
  • strona internetowa do licznych poprawek 
  • ograniczenia wynikające z ustaw Państwowych

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – styczeń 2020

Kilka słów o naszym kliencie

Gabinet stomatologiczny, z którym współpracujemy to prywatna praktyka lekarska, która działa na wrocławskim rynku od 2011 roku. Gabinet stomatologiczny stawia na: nowoczesną technologię, bezbolesne leczenie, materiały najwyższej jakości, a także przyjazną atmosferę. Wśród najważniejszych dla klienta usług możemy wyróżnić: leczenie stomatologiczne, leczenie ortodontyczne oraz implantologię.

 

Przeprowadzone działania SEO

Branża stomatologiczna w Polsce ma ogromny potencjał i stale się rozwija. Każdy z nas chociaż raz w życiu był u dentysty i z pewnością jeszcze niejednokrotnie do niego trafi. W dużych miastach możemy spotkać się z sytuacją, w której na jednej ulicy znajduje się więcej niż jeden gabinet stomatologiczny. Mimo, iż stomatolodzy są potrzebni, gabinety miewają problem z pozyskaniem nowych klientów. Kierują się oni opiniami, a także ocenami innych pacjentów. Stworzenie wartościowego serwisu i nastawienie się na pozycjonowanie lokalne pozwoli na wykreowanie pożądanego wizerunku, kontrolę pojawiających się w sieci opinii, a także przyciągnięcie uwagi klientów.

 

  1. Analiza rynku i wybór strategii

    Skupiliśmy się na dokładnej analizie rynku, a także stworzeniu strategii realnej do zrealizowania. Ważne było dla nas wyróżnienie klienta na lokalnym rynku i stworzenie serwisu przyjaznego dla przyszłych pacjentów. Dużą rolę odegrała tutaj również wizytówka Google Moja Firma.

  2. Jakie działania wykonaliśmy?

    Postawiliśmy na lokalne SEO i dostosowanie oferty do określonej grupy klientów. Powstał serwis, w którym w łatwy sposób można znaleźć szczegółowy opis wykonywanych przez klienta usług, a także ich cennik. Nie zabrakło również obszernych opisów lekarzy. Zajęliśmy się też wizytówką Google Moja Firma, która przy pozycjonowaniu lokalnym daje ogromne możliwości.

  3. Jaki był cel naszej pracy?

    Celem było osiągnięcie pozycji lidera na główne frazy dla klienta – dentysta Wrocław oraz stomatolog Wrocław. Ważne było także stworzenie pozytywnego wizerunku firmy nie tylko poprzez jej stronę internetową, ale również poprzez wizytówkę Google Moja Firma. Chcieliśmy osiągnąć: wysoką pozycję dla najważniejszych, dla klienta fraz, zwiększyć widoczność w wynikach Google Maps, zwiększyć liczbę wyświetleń i kliknięć w witrynę, a zarazem wydłużyć czas pobytu użytkownika na stronie.

Efekt naszej współpracy

Cele, które postawiliśmy sobie na początku współpracy, zostały osiągnięte. Udało nam się uzyskać pozycję lidera na kluczowe frazy – dentysta Wrocław oraz stomatolog Wrocław.

Fraza “dentysta Wrocław” ma miesięczny potencjał wyszukań na poziomie 6,6 tysiąca. Udało nam się uzyskać 2 miejsce w wynikach wyszukiwania. Przed nami jest tylko duży agregator –  znanylekarz.pl

Na frazę „dentysta” w Google Maps udało się wypracować 1 pozycję. Potencjał wyszukań w mapach dla tej frazy wynosi 33,1 tysiąca miesięcznie:

Fraza “stomatolog Wrocław” ma miesięczny potencjał wyszukań na poziomie 5,4 tys. Udało nam się otrzymać 3 pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Przed nami jest serwis znanylekarz.pl

Na frazę „stomatolog”, udało nam się otrzymać w Google Maps 1 pozycję. Fraza ta ma 40,5 tysiąca wyszukań miesięcznie:

Wyniki w Google Moja Firma również są bardzo zadowalające. Wizytówkę wyświetliło 35 tysięcy osób z czego mieliśmy ponad 30 tysięcy aktywności (dane z ostatnich 28 dni):

 

Na poniższym wykresie zobaczyć można, że spośród 19 736 wyszukiwań miesięcznie, 8 367 (42,4%) były to wyszukania bezpośrednie, a więc klienci dotarli do wizytówki poprzez nazwę gabinetu lub jego adres, a 11 258 (57%) osób odkryło wizytówkę naszego klienta. (nie znali go wcześniej).

Pokazuje to, że dobrze zoptymalizowana wizytówka może każdego miesiąca, przynieść wielu nowych pacjentów.

W ciągu ostatnich 28 dni, wizytówka klienta wyświetlona była 35 tysięcy razy:

Wyniki te są bardzo zadowalające, bo jak sami wiemy, coraz częściej zwracamy uwagę na wizytówkę Google. Interesują nas na niej nie tylko opinie innych osób, ale też lokalizacja, która pozwala w prosty sposób uruchomić nawigację.

Jakie mamy plany na przyszłość?

Oczywiście zależy nam na zachowaniu pozycji kluczowych fraz i dalszym rozwoju wizytówki Google Moja Firma. Poza tym chcemy osiągnąć wyższe pozycje dla pozostałych fraz, które również znajdują się w obszarze działań naszego klienta, ale nie są dla niego kluczowe.

 

pobierz case study

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk

Dawid Kasprzyk
CSO / Co-Founder

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl

Zobacz rozszerzoną wersję Case Study dla branży stomatologicznej

Case Study – branża stomatologiczna