Case study

[Stomatologia] Lokalne SEO dla gabinetu

Uzyskanie pozycji lidera w wyszukiwarce w ciągu 12 miesięcy

Założenia projektu

Pozycjonowanie lokalne gabinetu stomatologicznego w stolicy Dolnego Śląska. Grono odbiorców usług oferowanych przez naszego Klienta jest bardzo szerokie. Znacznym utrudnieniem były wysoko konkurencyjne frazy kluczowe. Postawiliśmy na pozycjonowanie lokalne w połączeniu z wizytówką Google Moja Firma. Kluczem do sukcesu była obszerna analiza rynku i wybór strategii, która przyniesie realne efekty.

Gabinet stomatologiczny, z którym współpracujemy to prywatna praktyka lekarska, która działa na wrocławskim rynku od 2011 roku. Placówka stawia na: nowoczesną technologię, bezbolesne leczenie, materiały najwyższej jakości, a także przyjazną atmosferę. Wśród najważniejszych dla klienta usług możemy wyróżnić: leczenie stomatologiczne, ortodontyczne oraz implantologię.

Cel projektu

  • osiągnięcie wysokich miejsc w rankingu wyszukiwarki
  • poprawienie pozycji w Google Maps
  • zwiększenie liczby wyświetleń i kliknięć w witrynę

Wyzwania

  • duża konkurencja na lokalnym rynku
  • strona internetowa do licznych poprawek 
  • ograniczenia wynikające z ustaw państwowych

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – styczeń 2020

Przeprowadzone działania SEO

Branża stomatologiczna w Polsce ma ogromny potencjał i stale się rozwija. Każdy z nas chociaż raz w życiu był u dentysty i z pewnością jeszcze niejednokrotnie do niego trafi. W dużych miastach możemy spotkać się z sytuacją, w której na jednej ulicy znajduje się więcej niż jeden gabinet stomatologiczny. Mimo iż stomatolodzy są potrzebni, gabinety miewają problem z pozyskaniem nowych klientów. Kierują się oni opiniami, a także ocenami innych pacjentów. Stworzenie wartościowego serwisu i nastawienie się na pozycjonowanie lokalne pozwoli na wykreowanie pożądanego wizerunku, kontrolę pojawiających się w sieci opinii, a także przyciągnięcie uwagi klientów.

 

  1. Analiza rynku i wybór strategii

    Skupiliśmy się na dokładnej analizie rynku, a także stworzeniu strategii możliwej do zrealizowania. Ważne było dla nas wyróżnienie klienta na lokalnym rynku i stworzenie serwisu przyjaznego dla przyszłych pacjentów. Dużą rolę odegrała tutaj również wizytówka Profil Firmy w Google.

  2. Jakie działania wykonaliśmy?

    Postawiliśmy na lokalne SEO i dostosowanie oferty do określonej grupy klientów. Powstał serwis, w którym w łatwy sposób można znaleźć szczegółowy opis wykonywanych przez klienta usług, a także ich cennik. Nie zabrakło również obszernych opisów lekarzy. Zajęliśmy się też Profilem Firmy w Google, który przy pozycjonowaniu lokalnym daje ogromne możliwości.

  3. Jaki był cel naszej pracy?

    Celem było osiągnięcie pozycji lidera w wyszukiwarce na frazy wybrane przez Klienta – dentysta Wrocław oraz stomatolog Wrocław. Ważne było także stworzenie pozytywnego wizerunku gabinetu stomatologicznego nie tylko poprzez jego stronę internetową, ale również poprzez Profil Firmy w Google. Dążyliśmy do zwiększenia liczby wyświetleń i kliknięć w witrynę, a zarazem wydłużenia czasu pobytu użytkownika na stronie.

Efekt naszej współpracy

Cele, które postawiliśmy sobie na początku współpracy, zostały osiągnięte. Udało nam się uzyskać pozycję lidera w wyszukiwarce na kluczowe frazy – dentysta Wrocław oraz stomatolog Wrocław.

Fraza „dentysta Wrocław” ma miesięczny potencjał wyszukań na poziomie 6,6 tysiąca. Udało nam się uzyskać 2. miejsce w wynikach wyszukiwania. Przed nami jest tylko jeden konkurencyjny portal –  znanylekarz.pl

Na frazę „dentysta” w Google Maps udało się wypracować pierwsze miejsce w rankingu. Miesięczna liczba wyszukiwań wynosi 33,1 tys. miesięcznie:

Fraza „stomatolog Wrocław” ma miesięczny potencjał wyszukań na poziomie 5,4 tys. Udało nam się otrzymać 3 pozycję w wyszukiwarce Google. Przed nami jest serwis znanylekarz.pl

Na frazę „stomatolog” zajęliśmy pierwszą pozycję w Google Maps. Fraza ta ma 40,5 tys. wyszukań miesięcznie:

Wyniki Profilu Firmy w Google również były bardzo zadowalające. Wizytówkę wyświetliło 35 tys. osób, z czego mieliśmy ponad 30 tys. aktywnych użytkowników (dane z ostatnich 28 dni):

 

Na poniższym wykresie można zobaczyć, że spośród 19 736 wyszukiwań miesięcznie, 8 367 (42,4%) użytkowników dotarło do wizytówki poprzez nazwę gabinetu lub jego adres, a 11 258 (57%) osób odkryło profil naszego klienta, choć nie znali go wcześniej.

Pokazuje to, że dobrze zoptymalizowana wizytówka może każdego miesiąca, przynieść wielu nowych pacjentów.

W ciągu ostatnich 28 dni, wizytówka klienta wyświetlona była 35 tysięcy razy:

Wyniki te są bardzo zadowalające, bo jak sami wiemy, coraz częściej zwracamy uwagę na wizytówkę Google. Interesują nas na niej nie tylko opinie innych osób, ale też lokalizacja, która pozwala w prosty sposób uruchomić nawigację.

Jakie mamy plany na przyszłość?

Oczywiście zależy nam na zachowaniu pozycji kluczowych fraz i dalszym rozwoju Profilu Firmy w Google. Poza tym chcemy osiągnąć wyższe pozycje dla pozostałych fraz, które również znajdują się w obszarze działań naszego klienta, ale nie są dla niego kluczowe.

 

pobierz case study

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość