Case study

Zwiększenie widoczności, zyskanie pacjentów – jak pozycjonować klinikę medyczną w wyszukiwarce?

SEO dla branży medycznej
z osiągnięciem pozycji TOP10 w wynikach wyszukiwania dla kluczowych badań placówki.

Prowadzisz klinikę medyczną i zależy Ci na zdobyciu nowych pacjentów? Mamy na to rozwiązanie! Zobacz, jak specjaliści SEO sprawili, że na stronę internetową naszego Klienta trafili nowi odbiorcy zainteresowani skorzystaniem z jego oferty! Poznaj korzyści biznesowe z dobrze dobranej strategii marketingowej!

O projekcie

Głównym założeniem projektu jest dotarcie do pacjentów zainteresowanych wykonaniem prywatnych badań oraz możliwością skorzystania z konsultacji ze specjalistami. Dodatkowo strona w połowie zeszłego roku przechodziła proces migracji ze zmianami struktury oraz wyglądu. Ciągłym wyzwaniem jest również duża konkurencja na rynku prywatnych usług medycznych.

Cele projektu:

  • Migracja witryny z uwzględnieniem zmian w jej architekturze, czyli odświeżenie zarówno wyglądu, jak i treści, aby stały się atrakcyjniejsze dla użytkowników.  
  • Wykorzystanie specjalistycznej wiedzy i autorytetu lekarzy przy tworzeniu wartościowego contentu, który pomoże budować wiarygodność strony w branży medycznej.
  • Rozbudowa strony o nowe usługi. 
  • Budowanie autorytetu domeny poprzez jakościowy linkbuilding, czyli pozyskiwanie linków i kierowanie ruchu z wiarygodnych witryn bezpośrednio na stronę naszego Klienta

Przeprowadzone działania SEO 

W kwietniu 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z Klientem, której głównym celem było dopasowanie strony do obecnych standardów i usunięcie powtarzających się treści. Tym samym zapewniliśmy konsultacje dotyczące sposobu tworzenia nowej struktury i wyglądu serwisu, a następnie przeprowadziliśmy migrację witryny. Nasza agencja wspierała nie tylko działania SEO/SEM, ale cały proces pracy nad projektem, świadcząc również usługi konsultingowe. Na bieżąco śledziliśmy zmiany i wprowadzaliśmy poprawki do wdrażanych działań. Weryfikowaliśmy m.in. prace dewelopera. Nasz zespół podszedł jednocześnie proaktywnie do potrzeb Klienta i zapewnił kompleksowe wsparcie.

 

infografika dotycząca procesu pozycjonowania klinki medycznej w wyszukiwarce

Etap 1: Konsultacje przy tworzeniu nowej strony

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, w którym serwis nieustannie podlega pewnym modyfikacjom. Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w przebudowie strony oraz dopasowaniu jej do wymagań wyszukiwarki. Konsultacje obejmowały analizę konkurencji z branży medycznej, dotychczasowej pozycji w rankingu Google, struktury adresów URL oraz makiet nowej strony internetowej. Nasz zespół był zaangażowany na każdym etapie projektu – czuwaliśmy nad postępami prac dewelopera i doradzaliśmy, z jakimi firmami warto nawiązać współpracę.

Etap 2: Przygotowanie wytycznych do treści dla branży medycznej

Branża medyczna jako jedna z pierwszych odczuła skutki wprowadzonych przez Google zmian w podejściu do oceny treści. Aktualizacje weryfikowały nie tylko content, który wypełniał strony internetowe, ale i wiarygodności autora odpowiadającego za jego powstanie. Na potrzeby Klienta połączyliśmy nasze doświadczenie w pozycjonowaniu stron z obszerną wiedzą specjalistów z placówki, aby opublikowana treść zawierała jednocześnie ważne dla nas słowa kluczowe i była pomocna. Wspólne zaangażowanie w tworzenie contentu zaowocowało merytorycznymi i wartościowymi materiałami, które algorytm docenił ze względu na ekspercki charakter i dzielenie się aktualną wiedzą. Potencjalni pacjenci mieli najpierw trafić na witrynę dzięki wysokiemu miejscu w rankingu Google, a następnie na niej pozostać ze względu na profesjonalne wpisy dotyczące branży medycznej.

Etap 3: Pierwszy sukces – migracja strony z wprowadzeniem przekierowań

Po zamknięciu etapu projektowego, w który zaangażowany był Klient, specjaliści SEO i deweloperzy, przyszedł czas, aby uruchomić stronę internetową, będącą zwieńczeniem kilkumiesięcznej pracy ekspertów z różnych dziedzin.

W naszym przypadku był to pierwszy krok do osiągnięcia najwyższej ilości wyświetleń w historii strony.

zrzut ekrany przedstawiający statystyki widoczności

Etap 4: Budowanie wiarygodności strony

Po zakończeniu prac deweloperskich mogliśmy skupić się na dalszym tworzeniu wartościowych treści. Dla potencjalnych pacjentów usług medycznych wizerunek eksperta wspierany przez skuteczny content marketing oraz wysokie miejsce placówki w wyszukiwarce Google często mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji w sprawie umówienia badania lub wizyty.

zrzut ekranu przedstawiający statystyki domain raiting

Etap 5: Przyciągnięcie uwagi lokalnych pacjentów

Pozyskiwanie nowych klientów w projekcie realizujemy także poprzez pozycjonowanie lokalne. W tym celu wykorzystujemy wizytówkę Profil Firmy w Google. Warto tutaj podkreślić kolejne trudności, z którymi mierzyliśmy się w trakcie optymalizacji profilu, m.in. blokowanie niektórych usług ze względu na poszczególne słowa użyte w opisach badań.

SEO dla branży medycznej – nasze podejście

Działania marketingowe dla branży medycznej, szczególnie w sektorze prywatnym, charakteryzuje wysoka konkurencyjność, surowe restrykcje dla tworzonych treści i pozostałe wymagania związane z pozycjonowaniem strony w wynikach wyszukiwania.

Pozyskanie potencjalnych pacjentów dla placówek medycznych z wykorzystaniem Google jest jak najbardziej możliwie. Co więcej – Strategicznym.pl udało się to osiągnąć zaledwie pół roku po uruchomieniu nowej strony!

zrzut ekranu przedstawiający statystyki dotyczące organicznych słów kluczowych

Co obejmowała nasza strategia SEO?

  1. Zrozumienie potrzeb i celów biznesowych Klienta i proaktywne podejście do realizacji strategii marketingowej.
  2. Wykorzystanie narzędzi SEO w przygotowaniu researchu fraz o wysokim potencjale konwersji, czyli takich, które mają najwięcej szans na przyciągnięcie użytkowników zainteresowanych naszymi badaniami, usługami lub specjalistami z branży medycznej.
  3. Przygotowanie planu redakcyjnego dla treści, które miały promować kluczowe usługi w placówce.
  4. Opracowanie wytycznych contentowych zawierających proponowaną strukturę nagłówków oraz linkowanie wewnętrzne.
  5. Tworzenie treści dotyczących branży medycznej przez specjalistów z różnych dziedzin na podstawie wytycznych SEO.
  6. Pozyskiwanie jakościowych linków zewnętrznych ze źródeł o wysokim autorytecie, czyli stron, które są oceniane przez wyszukiwarkę jako wartościowe.

Jednym z głównych założeń projektu była publikacja merytorycznych i wartościowych treści. Z tego powodu musieliśmy często rezygnować z używania popularnych, ale błędnych określeń badań, usług lub problemów medycznych. Pozycjonując stronę, zawsze staramy się łączyć wymagania SEO i wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych, które zapewniają wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki ze zrozumiałymi dla czytelników odniesieniami do specjalistycznej literatury.

W ten sposób treści blogowe generują wartościowy ruch na stronie:

zrzut ekranu przedstawiający statystyki z google search console

Połączenie merytorycznych treści tworzonych przez specjalistów w swojej dziedzinie wraz z naszymi rekomendacjami SEO pozwoliło nam na wypozycjonowanie serwisu i dotarcie do pacjentów zainteresowanych usługami kliniki. W trakcie trwającej współpracy osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki w zakresie widoczności strony. Regularne spotkania projektowe, zaangażowanie ze strony klienta i wyznaczanie nowych celów pozwala nam wciąż trafiać do nowych użytkowników.

Aleksandra Józwik, Senior SEO Specialist

Efekty po roku działań od migracji

Strona internetowa osiąga coraz lepsze pozycje w wyszukiwarce, przyciągając tym samym kolejnych użytkowników. Aktualnie skupiamy się na analizie prowadzonych działań marketingowych oraz wykorzystaniu tego, co udało się nam wypracować, dzięki połączeniu działań specjalistów SEO z merytorycznym wkładem Klienta.

zrzut przedstawiający zmiany w wydajności strony internetowej

Oprócz ogólnej widoczności pracujemy nad tym, aby ważne dla projektu frazy osiągnęły wyższe miejsca w rankingu:

zrzut ekranu przedstawiajacy zmiany w widoczności strony internetowej

Działasz w branży medycznej i zależy Ci na pozyskaniu potencjalnych klientów? Skontaktuj się z nami i wspólnie zaplanujmy najlepszą strategię dla widoczności Twojego biznesu w sieci!

Porozmawiajmy!