Głównym założeniem projektu jest dotarcie do pacjentów zainteresowanych wykonaniem prywatnych badań oraz możliwością skorzystania z konsultacji ze specjalistami. Dodatkowo strona w połowie zeszłego roku przechodziła proces migracji ze zmianami struktury oraz wyglądu. Ciągłym wyzwaniem jest również duża konkurencja na rynku prywatnych usług medycznych.
Cele projektu:
W kwietniu 2021 roku rozpoczęliśmy współpracę z Klientem, której głównym celem było dopasowanie strony do obecnych standardów i usunięcie powtarzających się treści. Tym samym zapewniliśmy konsultacje dotyczące sposobu tworzenia nowej struktury i wyglądu serwisu, a następnie przeprowadziliśmy migrację witryny. Nasza agencja wspierała nie tylko działania SEO/SEM, ale cały proces pracy nad projektem, świadcząc również usługi konsultingowe. Na bieżąco śledziliśmy zmiany i wprowadzaliśmy poprawki do wdrażanych działań. Weryfikowaliśmy m.in. prace dewelopera. Nasz zespół podszedł jednocześnie proaktywnie do potrzeb Klienta i zapewnił kompleksowe wsparcie.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces, w którym serwis nieustannie podlega pewnym modyfikacjom. Klient zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w przebudowie strony oraz dopasowaniu jej do wymagań wyszukiwarki. Konsultacje obejmowały analizę konkurencji z branży medycznej, dotychczasowej pozycji w rankingu Google, struktury adresów URL oraz makiet nowej strony internetowej. Nasz zespół był zaangażowany na każdym etapie projektu – czuwaliśmy nad postępami prac dewelopera i doradzaliśmy, z jakimi firmami warto nawiązać współpracę.
Branża medyczna jako jedna z pierwszych odczuła skutki wprowadzonych przez Google zmian w podejściu do oceny treści. Aktualizacje weryfikowały nie tylko content, który wypełniał strony internetowe, ale i wiarygodności autora odpowiadającego za jego powstanie. Na potrzeby Klienta połączyliśmy nasze doświadczenie w pozycjonowaniu stron z obszerną wiedzą specjalistów z placówki, aby opublikowana treść zawierała jednocześnie ważne dla nas słowa kluczowe i była pomocna. Wspólne zaangażowanie w tworzenie contentu zaowocowało merytorycznymi i wartościowymi materiałami, które algorytm docenił ze względu na ekspercki charakter i dzielenie się aktualną wiedzą. Potencjalni pacjenci mieli najpierw trafić na witrynę dzięki wysokiemu miejscu w rankingu Google, a następnie na niej pozostać ze względu na profesjonalne wpisy dotyczące branży medycznej.
Po zamknięciu etapu projektowego, w który zaangażowany był Klient, specjaliści SEO i deweloperzy, przyszedł czas, aby uruchomić stronę internetową, będącą zwieńczeniem kilkumiesięcznej pracy ekspertów z różnych dziedzin.
W naszym przypadku był to pierwszy krok do osiągnięcia najwyższej ilości wyświetleń w historii strony.
Po zakończeniu prac deweloperskich mogliśmy skupić się na dalszym tworzeniu wartościowych treści. Dla potencjalnych pacjentów usług medycznych wizerunek eksperta wspierany przez skuteczny content marketing oraz wysokie miejsce placówki w wyszukiwarce Google często mają kluczowe znaczenie przy podejmowaniu decyzji w sprawie umówienia badania lub wizyty.
Pozyskiwanie nowych klientów w projekcie realizujemy także poprzez pozycjonowanie lokalne. W tym celu wykorzystujemy wizytówkę Profil Firmy w Google. Warto tutaj podkreślić kolejne trudności, z którymi mierzyliśmy się w trakcie optymalizacji profilu, m.in. blokowanie niektórych usług ze względu na poszczególne słowa użyte w opisach badań.
Działania marketingowe dla branży medycznej, szczególnie w sektorze prywatnym, charakteryzuje wysoka konkurencyjność, surowe restrykcje dla tworzonych treści i pozostałe wymagania związane z pozycjonowaniem strony w wynikach wyszukiwania.
Pozyskanie potencjalnych pacjentów dla placówek medycznych z wykorzystaniem Google jest jak najbardziej możliwie. Co więcej – Strategicznym.pl udało się to osiągnąć zaledwie pół roku po uruchomieniu nowej strony!
Co obejmowała nasza strategia SEO?
Jednym z głównych założeń projektu była publikacja merytorycznych i wartościowych treści. Z tego powodu musieliśmy często rezygnować z używania popularnych, ale błędnych określeń badań, usług lub problemów medycznych. Pozycjonując stronę, zawsze staramy się łączyć wymagania SEO i wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych, które zapewniają wysokie miejsce w rankingu wyszukiwarki ze zrozumiałymi dla czytelników odniesieniami do specjalistycznej literatury.
W ten sposób treści blogowe generują wartościowy ruch na stronie:
Połączenie merytorycznych treści tworzonych przez specjalistów w swojej dziedzinie wraz z naszymi rekomendacjami SEO pozwoliło nam na wypozycjonowanie serwisu i dotarcie do pacjentów zainteresowanych usługami kliniki. W trakcie trwającej współpracy osiągnęliśmy satysfakcjonujące wyniki w zakresie widoczności strony. Regularne spotkania projektowe, zaangażowanie ze strony klienta i wyznaczanie nowych celów pozwala nam wciąż trafiać do nowych użytkowników.
Aleksandra Józwik, Senior SEO Specialist
Strona internetowa osiąga coraz lepsze pozycje w wyszukiwarce, przyciągając tym samym kolejnych użytkowników. Aktualnie skupiamy się na analizie prowadzonych działań marketingowych oraz wykorzystaniu tego, co udało się nam wypracować, dzięki połączeniu działań specjalistów SEO z merytorycznym wkładem Klienta.
Oprócz ogólnej widoczności pracujemy nad tym, aby ważne dla projektu frazy osiągnęły wyższe miejsca w rankingu:
Współpracę z firmą Strategiczni.pl w zakresie pozycjonowania strony internetowej oceniamy bardzo dobrze. Odkąd nasz projekt prowadzi Pani Aleksandra Józwik jakość usług widocznie wzrosła. Komunikacja odbywa się sprawnie, szybko i profesjonalnie. Jesteśmy zadowoleni z osiąganych wyników oraz formy współpracy, która odbywa się w sposób profesjonalny i terminowy. Z całą pewnością możemy polecić tę firmę jako profesjonalnego wykonawcę usług w zakresie SEO.
Działasz w branży medycznej i zależy Ci na pozyskaniu potencjalnych klientów? Skontaktuj się z nami i wspólnie zaplanujmy najlepszą strategię dla widoczności Twojego biznesu w sieci!
Porozmawiajmy!