Marketing medyczny

pozycjonowanie stron przychodni lekarskich

Tak, to możliwe! Przychodnie lekarskie również mogą promować swoje usługi w internecie i pozyskiwać w ten sposób nowych klientów. Twoja konkurencja z pewnością już to robi, więc nie pozostawaj w tle i przy wsparciu naszej agencji marketingowej Strategiczni.pl zacznij zarabiać więcej.

Dlaczego warto inwestować w działania marketingowe SEO w branży medycznej?

W Polsce obowiązuje szereg przepisów określających zasady korzystania z marketingu w przypadku branży medycznej. Jeśli jesteś zawodowo związany z medycyną z pewnością zdajesz sobie z tego sprawę. Czy wiesz jednak, że wspomniane zasady nie są równoznaczne z całkowitym zakazem korzystania z możliwości promowania usług przychodni medycznych?

W internecie czekają na Ciebie potencjalni klienci! Obecnie, aby znaleźć ortopedę, pediatrę, stomatologa i wielu innych specjalistów, czy zapisać się na kontrolne badania krwi  pacjenci w pierwszej kolejności sięgają po telefon lub komputer i wpisują do wyszukiwarki Google interesujące ich usługi.

Wskaźnik wyszukiwań można w bardzo prosty sposób sprawdzić w odpowiednich narzędziach. Zobacz, czego najczęściej szukają pacjenci!

Na czerwono została zaznaczona miesięczna liczba wyszukiwań danego hasła w wyszukiwarce. Prawda, że wyniki są imponujące?

Na czym polega pozycjonowanie stron medycznych w wyszukiwarce Google?

Proces pozycjonowania, inaczej określony mianem SEO, polega na stopniowym zwiększaniu widoczności konkretnej strony internetowej w wyszukiwarce, a co się z tym wiąże, również na osiąganiu coraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwań.

Obecnie większość osób szuka rozwiązań swoich problemów w internecie. Tak samo jest w przypadku poszukiwań konkretnego lekarza lub laboratorium, w którym będą mogli wykonać różne badania. Jeśli nie zadbasz o to, aby być widocznym w internecie, pacjenci nie zgłoszą się do Ciebie. Dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron internetowych dasz im znać o tym, że oferujesz usługi, których szukają.

Skuteczny marketing usług medycznych – oferta Strategiczni.pl

Działania SEO to zaledwie zalążek możliwości związanych z marketingiem w internecie. Sprawdź, z jakich jeszcze usług możesz skorzystać jako reprezentant branży medycznej.

Kompleksowa analiza widoczności witryny medycznej 

Idealnym działaniem na sam początek budowania widoczności Twojej strony internetowej jest wykonanie profesjonalnej analizy jej widoczności. Taka usługa jest nazywana audytem SEO. Specjalista bada szereg czynników, które są podstawą do rozpoczęcia działań pozycjonerskich.

Dlaczego warto? Dzięki audytowi SEO dowiesz się, ilu obecnie potencjalnych pacjentów przyciąga Twoja strona internetowa i uzyskasz informacje co zrobić, aby zwiększyć tę liczbę!

Plan działania, czyli dopasowana do potrzeb branży medycznej strategia SEO 

Po wykonaniu audytu SEO nasi specjaliści będą mogli stworzyć konkretną strategię działań, dzięki którym Twoja strona internetowa osiągnie wyższe pozycje na liście wyszukiwań (czyli będzie częściej wybierana przez potencjalnych pacjentów). Mamy doświadczenie w prowadzeniu projektów dla klientów z branży medycznej, dlatego proponowany plan działania będzie w pełni legalny i dostosowany do sposobów promocji placówek medycznych w internecie.

Dlaczego warto? Wiesz już, że wielu Twoich pacjentów szuka lekarzy i punktów diagnostycznych za pomocą wyszukiwarki. Jednak musisz zdawać sobie sprawę, że aż 75% użytkowników nie przechodzi na drugą stronę w wyszukiwaniach! Właśnie dlatego powinieneś zadbać o to, aby wyświetlać się na jak najwyższych pozycjach w Google. 

Content marketing i copywriting medyczny – promocja usług medycznych poprzez tworzenie wartościowych treści

Zdrowie to ważna kwestia dla nas wszystkich. Kiedy decydujemy się je oddać w ręce innej osoby, chcemy mieć pewność, że jest to ekspert w branży medycznej. Do budowania wizerunku specjalisty doskonale sprawdzają się profesjonalne treści, czyli content marketing.

Dlaczego warto? Regularnie tworzone treści pozwolą zbudować zaufanie wśród użytkowników. Silny wizerunek specjalisty sprawi, że potencjalny pacjent umówi się na wizytę właśnie u Ciebie.

Więcej potencjalnych pacjentów na Twojej stronie, czyli linkbuilding dla placówek medycznych

Celem każdej firmy jest to, aby jak najwięcej klientów dowiedziało się o jej istnieniu. Jednym z najważniejszych zadań specjalistów SEO jest zaplanowanie odpowiedniego linkbuildingu, czyli siatki z linkami do różnych podstron na Twojej stronie.

Dlaczego warto? Dobrze zaplanowany system linkowania sprawia, że pacjent spędza więcej czasu na Twojej witrynie w związku z czym zwiększa się szansa na to, aby skorzystał z Twoich usług. Dodatkowo nasi specjaliści zadbają o rozpoznawalność Twojej przychodni lub innej placówki dzięki tematycznym artykułom na zewnętrznych portalach.

Kampanie reklamowe w Google Ads — reklama przychodni lekarskiej dla zwiększenia efektywności działań promocyjnych

Po wpisaniu konkretnego hasła w okno wyszukiwarki na samej górze wyświetlają się wyniki płatne, czyli tzw. Google Ads. Poniżej znajdziesz przykłady reklam płatnych:

Dlaczego warto? Reklama w Google Ads gwarantuje pierwsze pozycje na liście wyszukiwań. To dobre rozwiązanie dla mało znanych firm, dzięki któremu potencjalni klienci nabiorą zaufania do marki i szybciej klikną w link, który znajduje się na samej górze listy.

Social media marketing — promocja usług medycznych na kanałach społecznościowych

Według raportu „WEBHealth impact”90% Polaków szuka w internecie informacji o zdrowiu i chorobach. Jedną z najczęściej wybieranych platform w tym celu są media społecznościowe. Za ich pomocą przychodnie mogą informować pacjentów o swoich usługach oraz tworzyć posty edukacyjne, dzięki którym będą budować wizerunek ekspertów w branży medycznej.

Dlaczego warto? Social media to główne źródło wiedzy o świecie dla młodych pokoleń. Nie korzystając z możliwości platform społecznościowych zamykasz się na pokaźną grupę pacjentów, których z roku na rok przybywa. 

Sprawdź, jak wyglądają popularne profile w social media przychodni medycznych!

Pozycjonowanie lokalne w Google Maps — dlaczego jest ważne w branży medycznej?

Strona internetowa z pewnością jest najważniejszym źródłem informacji o Twojej przychodni dla pacjentów. Jednak nie można zapominać o prowadzeniu Profilu Firmy w Google, bardziej znanej jako wizytówki w tej najpopularniejszej przeglądarce na świecie. To niezwykle istotny element pozycjonowania lokalnego, dzięki któremu klienci mogą znaleźć Twoją firmę również w mapach Google. Zobacz, jak wyglądają dobrze zoptymalizowane wizytówki w wynikach wyszukiwania!

Nasi specjaliści zadbają o to, aby w Profilu Firmy w Google znalazły się wszystkie kluczowe dla pacjenta informacje (krótki opis firmy, usług, godziny otwarcia przychodni, aktualny numer telefonu itd.). Użytkownicy doceniają, gdy mogą w szybki sposób znaleźć interesujące ich informacje, więc regularne aktualizowanie wizytówki Google to punkt obowiązkowy dla każdej przychodni.

Jak optymalizacja stron przychodni przyczynia się do zwiększenia efektywności strategii marketingowej?

Strona Twojej firmy powinna być dopracowana w każdym detalu i stworzona przede wszystkim z myślą o użytkownikach, którzy będą ją odwiedzać. Zbyt długie ładowanie się podstron, niedziałające przyciski, brak informacji o cenniku usług – to tylko niektóre z elementów najczęściej zniechęcających pacjentów do umówienia się na wizytę w konkretnej placówce.

Nasza agencja współpracuje z zewnętrznymi partnerami, którzy posiadają ogromne doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych przychodni medycznych. Jeśli masz już witrynę, nasi specjaliści przeanalizują ją i doradzą, co zmienić, aby skutecznie zachęcić klientów do wybrania Twojej firmy.

Czy na Twojej stronie jest dodany kalendarz z możliwością umówienia się na konkretną godzinę do wybranego specjalisty? A może dodałeś wyskakujące okienko, tzw. pop up, z numerem telefonu, tak aby w szybki sposób pacjent mógł skontaktować się z recepcją? Jeśli nie, najwyższy czas o to zadbać!

Dla kogo dedykowana jest promocja usług medycznych i kto powinien z niej skorzystać?

Odpowiedź jest prosta – wszyscy, którzy chcą, aby pacjenci korzystali z jego usług, a nie z oferty konkurencji. Obecnie liczba przychodni jest tak duża, że nie wystarczy, aby w placówce pracowali bardzo dobrzy lekarze o różnych specjalizacjach. Najważniejsze jest zadbanie o to, aby pacjenci o tym się dowiedzieli! Wiesz już, że ogromna część społeczeństwa szuka rozwiązań swoich problemów zdrowotnych w internecie. Dlatego tak istotną kwestią jest zwiększanie rozpoznawalności Twojej działalności.

Marketing dla lekarzy, przychodni oraz punktów diagnostycznych otwiera zupełnie nowe możliwości, dzięki którym zwiększysz bazę swoich stałych pacjentów i ciągle będziesz przyciągać nowych.

Dozwolone działania z zakresu marketingu medycznego — ograniczenia prawne

Usługi medyczne są newralgiczną branżą obwarowaną przez polskie przepisy prawne. Jednak mimo wszystko każda placówka chcąca pozyskać nowych oraz poprawiać swoje wyniki finansowe, powinna inwestować w marketing medyczny. Jakie działania z tego zakresu są zgodne z przepisami?

Przede wszystkim każdy lekarz oraz placówka medyczna może podawać do wiadomości publicznej informacje o rodzajach udzielanych świadczeń zdrowotnych. Należy jednak uważać, aby treść tych komunikatów nie miała charakteru reklamowego. 

Działania z zakresu marketingu internetowego ułatwiają dostęp do poszukiwanych informacji wszystkim potencjalnym pacjentom. Takie czynności są całkowicie zgodne z obowiązującymi przepisami. 

Nasza agencja marketingowa miała przyjemność prowadzić już wiele projektów dla klientów takich jak przychodnie oraz inne placówki medyczne. Doskonale znamy obowiązujące tę branżę zasady i dopasowujemy plan działania w taki sposób, aby działać zgodnie z przepisami, ale jednocześnie dostarczać naszym klientom wyniki, których oczekują.

Marketing dla placówek medycznych – jakie oferujemy usługi?

Działania z zakresu marketingu internetowego, które będą przynosić realne korzyści konkretnym placówkom medycznym mogą się różnić. Dlatego dla naszych klientów tworzymy strategie dopasowane do ich potrzeb. 

W Strategiczni.pl możesz skorzystać z każdych naszych usług oddzielnie lub zdecydować się na ich połączenie, tak aby osiągnąć najlepsze efekty. Nie wiesz, które działanie z zakresu marketingu internetowego będzie dla Ciebie najlepsze? Porozmawiamy z Tobą i po analizie doradzimy Ci najlepsze rozwiązania!

Angażujący profil w social mediach? Zgodne z przepisami prawnymi reklamy Google Ads? A może czynności z zakresu SEO, dzięki którym Twoja strona internetowa trafi do większej liczby pacjentów? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o tym, które działanie będzie najlepsze w Twoim przypadku.

Najczęściej zadawane pytania

Nie, wprost przeciwnie – korzystanie z usług pozycjonowania stron medycznych jest jedną z najbezpieczniejszych metod promowania oferty z tej branży. Działania specjalistów SEO polegają przede wszystkim na tym, aby Twoja strona internetowa pokazywała się wyżej w wynikach wyszukiwania w Google.

Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują nowe zasady z zakresu reklamowania sprzętu medycznego. Reklama takiego wyrobu musi być zrozumiała dla laika i nie może wykorzystywać wizerunku osób wykonujących zawody medyczne. Podobnie, jak w przypadku marketingu lekarzy i placówek medycznych, reklamy sprzętu medycznego powinny przede wszystkim skupiać się na przekazywaniu informacji umieszczonych na opakowaniu lub instrukcji takiego wyrobu.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość