Podpowiemy Ci, jak zwiększyć widoczność Twojego biznesu w Internecie dzięki wykorzystaniu informacji z audytu SEO
Audyt SEO to ocena stanu Twojego serwisu – ocena tego, co jest w nim poprawne, a co wymaga usprawnienia. Audyt przeprowadza się w celu znalezienia możliwości ulepszenia jego pozycji w wyszukiwarkach internetowych – w zdecydowanej większości w wyszukiwarce Google. Sam skrót SEO pochodzi od zwrotu Search Engine Optimization, oznaczającego po polsku optymalizację strony pod algorytmy wyszukiwarek. Dzięki audytowi SEO przekonasz się, jakie ulepszenia warto wprowadzić, by zwiększyła się internetowa widoczność Twojego biznesu, a tym samym – wzrosła liczba wartościowych wejść na stronę. W szerszej perspektywie przełoży się to na szansę pozyskania nowych klientów – im więcej użytkowników, tym większa szansa na lead.
Powierz działania SEO dla Twojego biznesu w ręce doświadczonych specjalistów i zwiększ swoją widoczność w sieci oraz wyniki w wyszukiwarce Google!
Jesteśmy konsultantami i stale szukamy najlepszych rozwiązań dla biznesów Klientów. Nie skupiamy się tylko na SEO, ale postrzegamy projekty całościowo. Nasze innowacyjne myślenie i sprawdzone strategie przynoszą realne rezultaty. Naszym celem jest zwiększenie widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania przy wykorzystaniu skutecznych i sprawdzonych rozwiązań w innych aspektach.
Nasze dedykowane marketingowe usługi łączą najlepsze pomysły ze sprawdzonymi strategiami. Nasi specjaliści doskonale wiedzą, co zrobić, aby zwiększyć widoczność firmy, podnieść pozycję w rankingu wyszukiwarki i zwiększyć konwersję odwiedzających. A swoją wiedzę przekuwamy w praktyczne rozwiązania dla Ciebie i Twojego biznesu.
Pracujemy w modelu Agile. Potrafimy dostosowywać się do panujących warunków, dobrze reagujemy na zmiany i świetnie radzimy sobie w różnych branżach, bo łatwo odnajdujemy się w nowych sytuacjach.
Obecność na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google po wpisaniu konkretnej frazy to podstawowy i najważniejszy cel działań SEO. Optymalizacja SEO ma zwiększyć prawdopodobieństwo uzyskania założonego celu. Audyt SEO to pierwszy ważny krok, jaki przeprowadza specjalista po rozpoczęciu pracy z klientem. W jego trakcie przeprowadza drobiazgowe badanie strony internetowej i na podstawie doświadczenia wskazuje punkty, wymagające poprawy. Następnie wyniki swojej pracy przedstawia w formie zaleceń. Strategia opracowana na podstawie audytu SEO przewiduje zazwyczaj zróżnicowane działania (m.in. rozbudowane linkowanie wewnętrzne, zwiększenie obecności w mediach społecznościowych, dostosowanie wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych), których efektem będzie zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Ścisła współpraca z Działem Contentu to stały element strategii SEO, obejmującej całość działań marketingowych. Nie ograniczamy się tylko do tego, co sami jako specjaliści robimy. Jeśli widzimy potencjał, to działamy też w innych obszarach.
Audyt SEO to punkt wyjściowy dla każdego specjalisty rozpoczynającego współpracę z klientem. Jego przeprowadzanie pozwala wyznaczyć mniej i bardziej priorytetowe cele do wdrożenia. Jednocześnie solidnie przeprowadzony audyt SEO wskaże te punkty witryny, które już mają pozytywny wpływ na widoczność witryny. Audyt SEO pokazuje obecny stan serwisu i na jego podstawie wyznaczamy strategię dalszego działania. Zrobienie audytu SEO bez jego wdrożenia i dalszej pracy specjalistów nad serwisem, nie przyniesie rezultatów.
Opracowanie audytu SEO opiera się na przeprowadzeniu testów i analiz w kluczowych dla pozycjonowania aspektach witryny. Niezależnie od tego, jakiej branży poświęcona jest strona, z perspektywy algorytmów wyszukiwarki i doświadczeń użytkownika (ang. user experience) w zdecydowanej większości przypadków audyt SEO składa się z tych samych lub podobnych elementów.
Słowa lub inaczej frazy kluczowe to wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Ta proponuje im w odpowiedzi witryny o dużym, ale jednocześnie przemyślanym nasyceniu zapytaniem. Analiza fraz kluczowych przeprowadzana w ramach audytu SEO dla witryny pozwala określić jej potencjał – wskazuje, na jakie zapytania strona osiąga lepsze, a na jakie gorsze wyniki. Na tej podstawie specjalista SEO jest w stanie wskazać obszary do zagospodarowania za pomocą odpowiednio sprofilowanych treści. Pracujemy też z klientem – pod uwagę bierzemy także frazy niekoniecznie dobre dla SEO, ale frazy istotne dla biznesu naszego Klienta. Te mimo braku potencjału pod kątem wyszukiwarek często przynoszą pieniądze z uwagi na ich wagę w branży.
Działania biznesowe to z jednej strony wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań, ale z drugiej – reagowanie na działania konkurencji. Sprawdzenie internetowych poczynań organizacji o zbliżonym profilu jest również jedną ze składowych rozbudowanego audytu SEO. Celem takiego działania jest poznanie mocnych stron rywali oraz zbadanie zagospodarowania poszczególnych fraz. Specjalista SEO na podstawie danych opracowuje strategię, która pomoże poprawić wynik witryny w porównaniu z konkurującymi biznesami.
Istotnym czynnikiem wpływającym na wynik osiągany przez witrynę w przeglądarkach jest jakość obecnych na stronie treści. Powinny one zawierać słowa kluczowe, na które witryna ma zostać zoptymalizowana. Content stworzony z myślą o pozycjonowaniu nie powinien jednak opierać się jedynie na obecności fraz – obecnie wyszukiwarki analizują zawartość witryny również pod kątem doświadczenia użytkownika. Dlatego istotna jest umiejętność dobrania odpowiednich wyrażeń i rozsądnego zagospodarowania nimi strony. Bardzo często nawet niewielkie zmiany są w stanie znacząco podnieść wynik wyszukiwania danej strony. Specjalista SEO na podstawie zebranych danych, często we współpracy z Działem Contentu przygotuje strategię dotyczącą zmian na stronie. Całościowa obsługa w ramach jednej organizacji sprawia, że Klient nie traci czasu na poszukiwanie innych agencji, a spójne ustalenia i nadzór jednego Specjalisty nad całym procesem pozwala uzyskać jeszcze lepszą jakość.
Techniczny audyt SEO to analiza zawartości witryny, która skupia się na elementach związanych z funkcjonowaniem strony. Z poziomu użytkownika nie zawsze są one tak widoczne, jak content, jednak dla wyszukiwarek mają one olbrzymie znaczenie. Zaplanowanie mapy serwisu, dodanie rozwinięć .txt pozwalających algorytmom lepiej odczytywać zawartość witryny, wdrożenie certyfikatów bezpieczeństwa oraz bardzo wiele innych zaleceń – wszystko to sprawia, że wyszukiwarka zarejestruje witrynę jako bezpieczną, wiarygodną i wartościową. Po omówieniu audytu specjalista SEO uzupełni brakujące informacje oraz ulepszy te, które mogą działać efektywniej.
Aby wyszukiwarka mogła łatwiej odnaleźć stronę internetową, konieczne jest stosowanie się do wskazówek dotyczących jakości. Stosowanie niedozwolonych praktyk może prowadzić nie tylko do zmniejszenia liczby wejść na stronę, ale także do całkowitego usunięcia witryny z rejestrów wyszukiwarki. Najczęstszą przyczyną nakładania takich kar jest wykorzystywanie technik, które algorytm odczytuje jako spam. Audyt SEO uwzględnia również ten aspekt, a specjalista analizuje wyniki strony także pod tym kątem. Na tej podstawie przygotowuje listę wskazówek, które umożliwią stronie osiągnięcie oczekiwanych efektów w wynikach wyszukiwania.
Jak już wspominaliśmy, wykonanie audytu SEO jest początkiem dla rozpoczęcia na stronie zmian, które pozwolą jej osiągnąć lepsze wyniki w rankingach wyszukiwarki. Dlaczego to jest takie ważne? Użytkownik szukający odpowiedzi na konkretne zapytanie, wybierze wynik z pierwszych dziesięciu wyników wyszukiwania. Aby strona znalazła się wśród nich, konieczne jest wdrożenie rozwiązań optymalizacyjnych. Audyt SEO jest narzędziem, pozwalającym wskazać elementy do poprawy. Nasi specjaliści opracowują indywidualną strategię dla każdego klienta, dzięki czemu możesz mieć pewność, że zaproponowane rozwiązania będą ściśle dostosowane do Twojego biznesu.
Wszystkie te działania mają na celu jedno – zwiększenie obecności Twojego biznesu w sieci, co przełoży się na wzrost klientów zainteresowanych produktem lub usługą.