Case study

Wzrost wejść na stronę o 96,8% w sezonie letnim – jak efektywnie promować branżę osłon okiennych w sieci?

W zaledwie rok udało nam się podnieść widoczność strony internetowej o ponad 380%, uzyskać 29% więcej ruchu organicznego oraz poprawić wynik odwiedzin o 96,8%. Jak udało nam się pozyskać tak imponującą grupę nowych odbiorców i potencjalnych klientów? Dowiesz się z poniższego case study!

O kliencie

Nasz klient działa w branży osłon okiennych, oferując również profesjonalny montaż pergoli tarasowych, ogrodów zimowych oraz werand. Specyfika rynku polega na wysokiej sezonowości, a najważniejszy z perspektywy biznesowej czas przypada na okres od kwietnia do lipca.

Wyzwania:

  • sezonowość,
  • mała świadomość użytkowników na temat przemysłu okiennego i oferowanych przez klienta usług,
  • negatywny wpływ pandemii na rynek i spadek sprzedaży.

Cele

  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie i dotarcie do szerokiego grona odbiorców;
  • wyższe miejsca rankingowe na kluczowe dla klienta frazy, które przyciągną użytkowników, poszukujących konkretnych usług/produktów;
  • pozyskanie uwagi potencjalnych klientów.

Nasze rozwiązania

Z uwagi na lokalny charakter działalności klienta celem opracowanej przez nas strategii było dotarcie do społeczności skoncentrowanej na obszarze, w którym prowadzi swoją działalność. Oprócz optymalizacji i pozycjonowania strony zaczęliśmy także prace nad Profilem Firmy w Google, aby maksymalnie zwiększyć lokalną widoczność oraz szanse na znalezienie się w TOP3 wyników wyszukiwania.

Etap I

Po rozmowie, na której poznaliśmy potrzeby i oczekiwania klienta, przystąpiliśmy do wykonania kompleksowego audytu strony internetowej. Podjęte działania pozwoliły nam zidentyfikować, którymi elementami serwisu powinniśmy zająć się na samym początku. Na podstawie analiz i zebranych wniosków ustaliliśmy priorytety oraz opracowaliśmy strategię działania. Pierwszy etap zakładał poprawę i optymalizację elementów wyszczególnionych w audycie oraz rozpoczęcie budowania profilu linkowego dla domeny klienta.

Etap II

W fazie drugiej skupiliśmy się przede wszystkim na optymalizacji i rozbudowie contentu w serwisie oraz na rozwijaniu profilu linkowego domeny. Przygotowaliśmy szereg wytycznych do treści na różnych podstronach, na podstawie których klient rozpoczął pisanie specjalistycznego contentu. Powstały wówczas dodatkowe treści na strony kategorii i podkategorii, bardziej precyzyjnie dopasowane do potrzeb grupy docelowej, co zwiększyło liczbę zapytań na temat poszczególnych produktów.

Po rozbudowaniu contentu na najważniejszych stronach, skupiliśmy się na blogu. Na podstawie przeprowadzonych analiz konkurencji, trendów w branży oraz potencjałów wyszukiwania fraz, stworzyliśmy wytyczne do nowych artykułów. Treści ponownie pisał klient, któremu zależało na rozwijaniu warsztatu i jednoczesnym dzieleniu się zdobywaną latami, ekspercką wiedzą. Nasza strategia zakładała 2-3 nowe wpisy na blogu miesięcznie. Jednocześnie na bieżąco monitorowaliśmy stan serwisu i naprawialiśmy drobne błędy techniczne.

Taki model współpracy okazał się bardzo efektywny. Dzięki wykorzystaniu kompetencji specjalistów SEO w zakresie tworzenia wytycznych, nasz klient nie tylko oszczędził czas na samodzielnym poszukiwaniu tematów i mógł skupić się na rozwijaniu innych aspektów swojego biznesu, ale i budował wizerunek eksperta na podstawie naszych wskazówek, stale dążąc do udoskonalania publikowanych treści.

Etap III

Gdy mieliśmy już wartościowy i zoptymalizowany content w serwisie, ponownie skierowaliśmy uwagę na aspekty techniczne. Analizując witrynę klienta w porównaniu ze stronami konkurencji, a także patrząc na jej wydajność, ustaliliśmy, że na tym etapie najlepszym sposobem na dalszą poprawę wyników będzie utworzenie nowej strony.

Wraz z klientem podjęliśmy decyzję, że najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie pozostanie przy tej samej domenie, ponieważ jej nazwa zdobyła już sporą rozpoznawalność wśród użytkowników, szczególnie na poziomie lokalnym. Marka klienta cieszyła się popularnością i postanowiliśmy skorzystać z tego atutu, aby podtrzymać istniejący kapitał marki oraz budować na nim zaufanie klientów.

Rozpoczęliśmy kilkumiesięczną współpracę ze specjalistami UX/UI oraz programistami, którzy na podstawie naszych wytycznych stworzyli i następnie zakodowali nowy szablon na stronie.

Na tym etapie współpracy klient postanowił rozwijać swój biznes i wprowadził do oferty nowy produkt – ogrody zimowe. Otworzyło to przed nami nowe możliwości na przyciągnięcie większej liczby potencjalnych klientów, w szczególności poza sezonem letnim. Wprowadzenie ogrodów zimowych dało nam więcej opcji na przeciwdziałanie branżowej sezonowości, ponieważ jest to produkt, którym ludzie interesują się raczej jesienią, tak aby ulepszyć swój balkon czy taras jeszcze przed nadejściem zimy.

Wyniki

Skupiliśmy się na podniesieniu pozycji na najważniejsze frazy związane z głównymi usługami: pergolami, markizami i roletami. Oto co udało nam się osiągnąć!

tabela wyników ze wzrostem widoczności

 

Korzyści

Dzięki naszej pracy klient posiada stronę dostosowaną do preferencji użytkowników. Serwis  służy klientowi przede wszystkim do prezentacji i sprzedaży produktów. Użytkownik może się tam zapoznać z całym asortymentem produktów, a następnie skontaktować w sprawie wyceny czy zamówienia pomiaru.

Klient był zadowolony z osiągniętych przez nas rezultatów na tyle, że zdecydował się na rozszerzenie współpracy – skorzystał z naszych usług z zakresu kampanii reklamowych. To jednak nie wszystko! Aktualnie aktywnie pracujemy również nad rozwojem kolejnego projektu klienta.

Nasze działania realizowane w ramach opracowanej strategii przyniosły korzyści, takie jak:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki klienta w sieci;
  • zajęcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, co zwiększało szanse na przyciągnięcie nowych klientów;
  • większy ruch organiczny, co korzystnie wpłynęło na potencjał generowania leadów i konwersji;
  • wzrost odwiedzin serwisu, który świadczy o skuteczności zastosowanych przez nas działań i zwiększonej atrakcyjności dla potencjalnych klientów;
  • nowy, przyjazny zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów serwis;
  • budowanie wizerunku eksperta w branży za pomocą specjalistycznych treści o walorach edukacyjnych.

Działasz w branży, w której głównym wyzwaniem jest sezonowość? Nie wiesz, w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie przyciągnąć do siebie nowych klientów? Znajdźmy wspólnie rozwiązanie problemu!

Porozmawiajmy!