W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność przeprowadzić zaawansowaną analizę strony jednej z najpopularniejszych sieci kin w Polsce. Projekt stanowił dla nas ciekawe wyzwanie, którego chętnie się podjęliśmy. Naszym zadaniem było stworzenie wytycznych SEO dla 10 schematów podstron. Dodatkowo w ramach tego projektu pełniliśmy funkcję konsultanta, który razem z firmą zajmującą się tworzeniem stron internetowych i całym zespołem IT, współpracował nad najlepszą strategią dla strony naszego klienta.
Zlecenie dla jednej z największych sieci kin w Polsce wymagało od nas nieszablonowego podejścia oraz ścisłej współpracy z zewnętrznym partnerem. Jednak dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu i marketingowej intuicji z powodzeniem zrealizowaliśmy obszerną analizę dla naszego klienta. Za projekt odpowiedzialny był Marcin Zieliński, nasz Senior SEO Specialist, którego dotychczasowe podejście i nieszablonowe rozwiązania były kluczem do sukcesu podczas tworzenia strategii.
Analiza setek tysięcy fraz kluczowych dla tysięcy podstron w ciągu zaledwie dwóch tygodni dla niektórych może wydawać się niemożliwym zadaniem. Jednak nie dla naszego zespołu! Dzięki doświadczeniu z pracą na dużej liczbie danych, zyskanego przy poprzednich projektach, mogliśmy wykorzystać wcześniej wypracowane metody pracy. W związku z tym przy pomocy zaawansowych narzędzi (np. Ahrefs) sprawnie przeanalizowaliśmy najważniejsze klastry fraz i stworzyliśmy sensowne grupy posortowane pod kątem treści dla poszczególnych typów podstron.
W branży filmowej dynamika zapytań zmienia się wraz z każdą nową premierą filmową, dlatego znalezienie stałych punktów, które można wykorzystać w kampanii SEO, jest utrudnione. W celu skutecznego generowania ruchu organicznego należy działać nieszablonowo, proponując działania wykraczające poza tradycyjne SEO.
W związku z tym zaproponowaliśmy działanie według schematów, które łatwo jest przełożyć na dowolną liczbę podstron wpisujących się w konkretny typ. Dzięki pogrupowaniu podstron oraz wcześniejszej analizie i badaniu słów kluczowych, mogliśmy stworzyć wytyczne pozwalające zoptymalizować serwis jako całość, bez poświęcania setek godzin na ręczną pracę nad każdym z poszczególnych adresów.
W związku z niezwykle wysoką konkurencją w branży naszego klienta, zdecydowaliśmy się na nieco inną strategię związaną z pozycjonowaniem lokalnym. Po pierwsze sprawdziliśmy wszystkie frazy wspólne dla konkurencji. Z miejsca odrzuciliśmy te, na których klient przodował oraz te, dla których nasza konkurencja nie miała odpowiedzi w postaci dedykowanej podstrony. Następnie przygotowaliśmy zestawienie fraz niebrandowych (w tej branży bardzo duża część ruchu pochodzi właśnie z fraz brandowych) tak, by otworzyć drogę do odbiorców, którzy nie trafiliby do naszego klienta innym kanałem. Na podstawie tego zestawienia opracowaliśmy wytyczne optymalizacyjne oraz zalecenia contentowe.
Myślę, że sporym wyzwaniem w tym projekcie jest jego unikalny charakter. Nie jest to ani tradycyjny ecommerce, ani strona usługowa czy portal oparty o treści. To sprawia, że wiele utartych i sprawdzonych praktyk nie ma w jego przypadku zastosowania, a co za tym idzie, trzeba wykazać się innym, nieszablonowym podejściem. Doświadczenie zdobyte podczas poprzednich realizacji i dostęp do najlepszych narzędzi na rynku pozwoliły mi na znalezienie optymalnego rozwiązania i przygotowanie dobrze przemyślanych wytycznych opartych o dane, a nie domysły.
Marcin Zieliński, Senior SEO Specialist
Potrzebujesz wsparcia doświadczonych specjalistów, którzy skutecznie realizują ambitne projekty i proponują nieszablonowe rozwiązania?
Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie!