Case study

Sprawdź, dlaczego znana sieć kin w Polsce również potrzebuje dobrej strategii SEO

Jak przygotowaliśmy wszystko czego potrzebujemy

O projekcie

W ostatnim czasie mieliśmy przyjemność przeprowadzić zaawansowaną analizę strony jednej z najpopularniejszych sieci kin w Polsce. Projekt stanowił dla nas ciekawe wyzwanie, którego chętnie się podjęliśmy. Naszym zadaniem było stworzenie wytycznych SEO dla 10 schematów podstron. Dodatkowo w ramach tego projektu pełniliśmy funkcję konsultanta, który razem z firmą zajmującą się tworzeniem stron internetowych i całym zespołem IT, współpracował nad najlepszą strategią dla strony naszego klienta.

Zlecenie dla jednej z największych sieci kin w Polsce wymagało od nas nieszablonowego podejścia oraz ścisłej współpracy z zewnętrznym partnerem. Jednak dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu i marketingowej intuicji z powodzeniem zrealizowaliśmy obszerną analizę dla naszego klienta. Za projekt odpowiedzialny był Marcin Zieliński, nasz Senior SEO Specialist, którego dotychczasowe podejście i nieszablonowe rozwiązania były kluczem do sukcesu podczas tworzenia strategii.

Wyzwania w projekcie:

  • Skala projektu – analiza setek tysięcy fraz dla tysięcy podstron w ciągu dwóch tygodni
  • Specyficzna branża – branża filmowa jest niezwykle dynamiczna, zapytania użytkowników zmieniają się z każdą premierą kinową
  • Silna konkurencja – w Polsce mamy do czynienia z zaledwie kilkoma najpopularniejszymi markami zajmującymi się dystrybucją filmów na dużym ekranie, przez co konkurencja, szczególnie na polu pozycjonowania lokalnego, jest niezwykle wysoka

Nasze rozwiązania

1. Automatyzacja analizy danych

Analiza setek tysięcy fraz kluczowych dla tysięcy podstron w ciągu zaledwie dwóch tygodni dla niektórych może wydawać się niemożliwym zadaniem. Jednak nie dla naszego zespołu! Dzięki doświadczeniu z pracą na dużej liczbie danych, zyskanego przy poprzednich projektach, mogliśmy wykorzystać wcześniej wypracowane metody pracy. W związku z tym przy pomocy zaawansowych narzędzi (np. Ahrefs) sprawnie przeanalizowaliśmy najważniejsze klastry fraz i stworzyliśmy sensowne grupy posortowane pod kątem treści dla poszczególnych typów podstron.

2. Nieszablonowe działania, wykraczające poza tradycyjne SEO

W branży filmowej dynamika zapytań zmienia się wraz z każdą nową premierą filmową, dlatego znalezienie stałych punktów, które można wykorzystać w kampanii SEO, jest utrudnione. W celu skutecznego generowania ruchu organicznego należy działać nieszablonowo, proponując działania wykraczające poza tradycyjne SEO. 

W związku z tym zaproponowaliśmy działanie według schematów, które łatwo jest przełożyć na dowolną liczbę podstron wpisujących się w konkretny typ. Dzięki pogrupowaniu podstron oraz wcześniejszej analizie i badaniu słów kluczowych, mogliśmy stworzyć wytyczne pozwalające zoptymalizować serwis jako całość, bez poświęcania setek godzin na ręczną pracę nad każdym z poszczególnych adresów.

3. Wybór odpowiednich fraz kluczowych wspierających pozycjonowanie lokalne

W związku z niezwykle wysoką konkurencją w branży naszego klienta, zdecydowaliśmy się na nieco inną strategię związaną z pozycjonowaniem lokalnym. Po pierwsze sprawdziliśmy wszystkie frazy wspólne dla konkurencji. Z miejsca odrzuciliśmy te, na których klient przodował oraz te, dla których nasza konkurencja nie miała odpowiedzi w postaci dedykowanej podstrony. Następnie przygotowaliśmy zestawienie fraz niebrandowych (w tej branży bardzo duża część ruchu pochodzi właśnie z fraz brandowych) tak, by otworzyć drogę do odbiorców, którzy nie trafiliby do naszego klienta innym kanałem. Na podstawie tego zestawienia opracowaliśmy wytyczne optymalizacyjne oraz zalecenia contentowe.

Efekty

  • Dopasowane do oczekiwań klienta, zgodne ze strategią marketingową i jednocześnie zoptymalizowane pod SEO wytyczne dla 10 podstron na stronę internetową 
  • Odciążyliśmy naszego klienta i zajęliśmy się komunikacją z podwykonawcą odpowiedzialnym za wprowadzenie naszych zaleceń na stronie

Myślę, że sporym wyzwaniem w tym projekcie jest jego unikalny charakter. Nie jest to ani tradycyjny ecommerce, ani strona usługowa czy portal oparty o treści. To sprawia, że wiele utartych i sprawdzonych praktyk nie ma w jego przypadku zastosowania, a co za tym idzie, trzeba wykazać się innym, nieszablonowym podejściem. Doświadczenie zdobyte podczas poprzednich realizacji i dostęp do najlepszych narzędzi na rynku pozwoliły mi na znalezienie optymalnego rozwiązania i przygotowanie dobrze przemyślanych wytycznych opartych o dane, a nie domysły.

Marcin Zieliński, Senior SEO Specialist

Potrzebujesz wsparcia doświadczonych specjalistów, którzy skutecznie realizują ambitne projekty i proponują nieszablonowe rozwiązania?

Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie!

Tytuł

Case study

Case study

Case study