
Promowanie firmy to niemałe wyzwanie, niezależnie od branży, w jakiej działasz. Internet i nowe technologie otwierają przed właścicielami zupełnie nowe możliwości, które w niektórych sektorach nadal nie są wystarczająco dobrze wykorzystywane.
W poniższym poradniku wyjaśniamy, jakie działania z zakresu digital marketingu można i powinno się wykorzystywać przy promocji firmy z branży budowlanej. Zapraszamy do lektury!
Dlaczego marketing w branży budowlanej jest kluczowy?
Branża budowlana charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością i sezonowością, ponieważ w zależności od sytuacji gospodarczej popyt na tego typu usługi może rosnąć lub maleć. Kolejnym wyzwaniem jest niskie zaufanie potencjalnych klientów co do jakości usług i terminowości ekipy budowlanej.
Dzięki przemyślanym i strategicznie dobranym działaniom marketingowym możesz skutecznie przezwyciężać te wyzwania, budując silną i rozpoznawalną markę.
Budowanie wiarygodności i zaufania online
Setki opinii, liczne zdjęcia realizacji i aktywnie prowadzone profile w mediach społecznościowych to tylko niektóre ze sposobów na budowanie wiarygodności firmy w oczach potencjalnych klientów.
Przed nawiązaniem współpracy z firmą budowlaną, niemalże każdy sprawdza ją w internecie. Tego typu usługi nie są tanie, a klienci chcą mieć pewność, że oddają swoje sprawy remontowe w dobre ręce.
Dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów
Czasy, kiedy dzięki poleceniom zadowolonych klientów firma budowlana otrzymuje kolejne zlecenia, powoli odchodzą w zapomnienie. Jasne, to nadal świetna forma marketingu (nazywanego “szeptanym”), ale w obecnych realiach opieranie istnienia firmy tylko na tej formie reklamy, zdecydowanie nie jest wystarczające.
Z dalszej części wpisu dowiesz się, że istnieją nawet darmowe i proste sposoby na zaznaczenie obecności Twojej firmy w internecie.
Skuteczne działania marketingowe dla firm budowlanych
Jakie działania marketingowe warto podjąć jako firma budowlana?
Strategia SEO dla firm budowlanych – bądź widoczny w Google
Ludzie rozpoczynają poszukiwania odpowiedzi na ich potrzeby poprzez wpisanie ich do najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie, czyli Google. Dobrze zaplanowana strategia SEO sprawi, że usługi Twojej firmy budowlanej będą się wyświetlać na górze listy wyników wyszukiwania.
Dane przedstawione w raporcie Backlinko pokazują, że strony www znajdujące się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwań mają nawet 10-krotnie większą liczbę kliknięć niż strony, które są dopiero na 10 pozycji. To oznacza, że działania SEO nadal mają ogromne znaczenie i przyciągą większą liczbę potencjalnych klientów na Twoją stronę internetową.
Reklama w Google Ads – szybkie dotarcie do klientów
Google Ads działają praktycznie natychmiastowo – po ustaleniu budżetu i uruchomieniu kampanii, reklamy od razu zaczynają się wyświetlać określonej grupie docelowej przed organicznymi wynikami wyszukiwań.
W Strategiczni.pl podczas projektowania kampanii Google Ads w każdym projekcie bierzemy pod uwagę branżę oraz cele określone przez klienta. Podobnie jest w przypadku firmy budowlanej. Przed stworzeniem reklam porozmawiamy z Tobą, aby poznać niuanse i wyzwania Twojego biznesu. Mając te informacje będziemy mogli stworzyć skuteczniejszą kampanię, której efekty realnie odczujesz.
Social media marketing – budowanie relacji i wizerunku
Ekipa budowlana, która aktywnie prowadzi profile w social mediach, pokazując efekty swojej pracy i dzialąc się praktycznymi poradami odnośnie remontu? To świetny sposób na budowanie wizerunku marki godnej zaufania i nawiązującej długotrwałe relacje z odbiorcami.
Dzięki naszej pomocy nie musisz poświęcać czasu na prowadzenie profili – tym zajmiemy się my! Oczywiście to Ty pozostaniesz eskpertem dostarczającym nam wkład merytoryczny, z kolei my będziemy odpowiedzialni za stworzenie efektywnej strategii oraz aktywne prowadzenie profili.
Content marketing – dziel się wiedzą i buduj profil eksperta
Jeśli chcesz, aby Twoja firma budziła zaufanie wśród potencjalnych klientów, musisz pracować nad tym, aby budować wizerunek eksperta. Jak to zrobić? Przede wszystkim za pomocą merytorycznych i przykuwających uwagę treści! Blog to idealne miejsce do dzielenia się wskazówkami dotyczącymi remontu (spokojnie, laik nie nauczy się nagle samodzielnie kłaść płytki), czy efektami swojej pracy.
Profesjonalne artykuły blogowe są doskonałym wsparciem w działaniach SEO, ponieważ odpowiadają na potrzeby użytkowników dostarczając im odpowiedzi na ich pytania.
Strona internetowa firmy budowlanej – wsparcie na każdym etapie
Dobrze zaprojektowana strona internetowa to zdecydowanie coś więcej niż miejsce na fomrularz kontaktowy, czy dane firmy. To oczywiście ważne elementy, ale stanowią zaledwie ułamek możliwości. Odpowiednia struktura i atrakcyjne treści skutecznie przyciągają osoby zainteresowane Twoją ofertą, a następnie przekonują do nawiązania kontaktu, a w efekcie do współpracy.
Dobra strona www nie musi mieć animacji, czy innych drogich elementów. Wystarczy, aby odpowiadała na potrzeby użytkowników, dostarczała niezbędnych informacji o ofercie i umożliwiała nawiązanie kontaktu.
Pomożemy Ci w połączeniu tych klocków tak, aby stworzyć stronę internetową odpowiadającą Twoim oczekiwaniom i dopasowaną do Twojego budżetu.
Plan marketingowy firmy budowlanej – jak działamy?
Nie lubimy komplikować, jesteśmy tutaj od tego, aby rozwiązać Twoje problemy i pomóc w prowadzeniu biznesu. Jak to robimy?
Analiza potrzeb i celów
Każdą współpracę zaczynamy od rozmowy z klientem na temat jego potrzeb oraz celów, które chciałby z nami zrealizować. To bardzo ważny moment, ponieważ w zależności od tego, w jakiej sytuacji znajduje się Twoja firma, różne formy działań marketingowych mogą okazać się najlepsze.
Być może masz już stronę internetową, ale nie spełnia ona swojego celu lub borykasz się z problemem zbyt małej liczby zleceń. Każdy z tych problemów ma swoje źródło i od nich zależy, jakie działania marketingowe dobierzemy.
Opracowanie strategii
Kolejnym krokiem jest zbudowanie strategii. Aby ją stworzyć bierzemy pod uwagę Twoje oczekiwania, potrzeby, rodzaj branży, konkurencję oraz budżet, jakim dysponujesz.
Strategia SEO, contentowa a może plan działania na prowadzenie social mediów? Dzięki naszej wiedzy i doświadczeniu dobierzemy odpowiednie elementy, które sprawdzą się najlepiej.
Wdrożenie i optymalizacja
Wszystko mamy zaplanowane i zaakceptowane, zatem czas działać! Nasi specjaliści będą odpowiedzialni za koordynowanie projektu, ale nie zapominaj, że Ty również jesteś bardzo istotną częścią układanki. Zdarzą się sytuacje, kiedy będziemy potrzebować od Ciebie informacji lub feedbacku i im bardziej wyczerpujących odpowiedzi udzielisz, tym lepsze rezultaty będziemy mogli wspólnie osiągnąć.
Raportowanie i analiza wyników
Każdy z naszych klientów otrzymuje regularne raporty podsumowujące najważniejsze działania przeprowadzone w danym okresie oraz przedstawiające wyniki. W zależności od potrzeb możemy taki raport omówić na spotkaniu i odpowiedzieć na pytania oraz opowiedzieć o planach na najbliższy czas.
Jeśli zauważamy, że coś nie działa lub wyniki nie są takie, jakbyśmy oczekiwali – nie czekamy z tym do końca miesiąca. Wprowadzamy niezbędne zmiany i nie boimy się proponować rozwiązań wychodzących poza szablonowe. Uważamy, że odważne, ale przemyślane zmiany mogą być trafionym wyróżnikiem na tle konkurencji.
Przykłady sukcesów: jak pomogliśmy naszym klientom?
Gotowy na skuteczną strategię marketingową dla firmy budowlanej? Porozmawiajmy!
Umów się na strategiczną rozmowę!