pozycjonowanie lokalne

Czy małe i średnie firmy, którym zależy na przyciągnięciu klientów z najbliższej okolicy, powinny zdecydować się na pozycjonowanie i zadbać o dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania? Odpowiedź brzmi… TAK. Jak zaplanować działania związane z pozycjonowaniem lokalnym, aby były skuteczne i przyniosły zamierzone efekty? Poznaj przydatne wskazówki i daj się znaleźć klientom, którzy są na wyciągnięcie ręki.

Pozycjonowanie lokalne… tak naprawdę jest bardzo podobne do standardowego pozycjonowania, ale wyróżnia je to, że skupia się na promowaniu witryny na frazy kluczowe związane z danym regionem lub miastem. To szansa dla firm, które nie chcą kierować swoich produktów i usług do wszystkich klientów, ale tylko tych z okolicy. Przykładem branż o charakterze lokalnym są m.in. restauracje, salony fryzjerskie lub warsztaty samochodowe. Jak zatem pozycjonować się lokalnie, aby klienci dowiedzieli się o Twoich produktach i usługach?

Optymalizacja strony pod lokalne frazy

Twoja strona internetowa musi być właściwie zoptymalizowana, jeżeli chcesz osiągnąć dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania. Korzystaj na podstronach z fraz, które będą odnosić się do profilu Twojej działalności i miasta, w którym oferujesz swoje usługi (np. prawnik Wrocław). Kluczowa jest też strona kontaktowa. Umieść na niej aktualny i dokładny adres firmy. Możesz też skorzystać z danych strukturalnych.

Dobra strona z usługami lokalnymi to strona, która ma przemyślaną strategię contentową. Treści odgrywają duże znaczenie i są informacją dla robotów wyszukiwarki, czym się zajmujesz i w jakim mieście działasz. Zaplanuj lokalne frazy kluczowe w swojej witrynie, a dokładniej w treściach, tytułach, nagłówkach i metatagach. Jeżeli wciąż zastanawiasz się, czy blog firmowy to dobry pomysł, to teraz dowiesz się, że tak! Dodając regularnie artykuły, nie tylko staniesz się ekspertem i inspiracją dla swoich klientów, ale także wzmocnisz kluczowe frazy (również te lokalne). Uważaj jednak, aby nie wpaść w pułapkę kanibalizacji słów kluczowych. Zwróć uwagę na to, aby każda z podstron Twojej witryny była pozycjonowana na inne słowa kluczowe.

Google Moja Firma i znaczenie wizytówki w Mapach Google

Tego elementu nie możesz pominąć, jeżeli chcesz dotrzeć do użytkowników z danego miasta czy regionu. Google Moja Firma to internetowa wizytówka, w której dodasz najważniejsze informacje o swoim biznesie – nazwa, profil działalności, dane kontaktowe, godziny otwarcia i określisz położenie na mapie. Stworzenie tej wizytówki nie jest skomplikowane, ale Google Moja Firma również wymaga optymalizacji. W opisie firmy masz do dyspozycji 750 znaków. Wykorzystaj je do opowiedzenia o swoich usługach. Przedstaw swoją ofertę i produkty wraz ze zdjęciami i cenami. Bądź firmą, która chce pokazać się z jak najlepszej strony – dodaj zdjęcia i publikacje, które umieszczasz na firmowym blogu. Google Moja Firma skraca dystans pomiędzy Tobą a klientami. Osoby, które skorzystały z Twoich usług, mają możliwość wystawienia w wizytówce oceny i pozostawienia opinii. Im więcej aktywności w Twojej wizytówce, tym większa szansa na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Nie pozostawiaj opinii bez odpowiedzi. Podziękuj za pozytywne oceny i odnieś się także do tych negatywnych.

Obecność w katalogach branżowych i regionalnych

Na pozycjonowanie lokalne ma wpływ również obecność nazwy Twojej firmy i jej danych teleadresowych na innych stronach internetowych. W tym przypadku dobrze sprawdzą się katalogi branżowe i regionalne. To w nich umieszczasz tzw. NAP-y (z ang. name, address i phone), czyli dane swojej firmy. Musisz zadbać o to, aby we wszystkich katalogach adresy były takie same. Gdy Twój adres się zmieni, pamiętaj o jego aktualizacji. Zazwyczaj w katalogach branżowych i regionalnych jest też miejsce na dodanie opisu Twojej firmy. Google nie lubi duplikatów treści, dlatego postaraj się do każdego katalogu przygotować inny, unikatowy opis działalności.

Linkowanie zewnętrzne i regionalne strony

Podobnie jak w tradycyjnym pozycjonowaniu także i w lokalnym linkowanie zewnętrzne ma duże znaczenie. Jednak w przypadku linków, które mają wpłynąć na lokalną widoczność, ważna jest nie tylko renoma stron linkujących. Dobrze jest zadbać o linkbuilding z portali związanych z miastem, w którym oferujesz swoje usługi. Odnośniki do Twojej firmy powinny pojawić się zatem w lokalnych serwisach informacyjnych i na innych miejskich lub regionalnych stronach. Zwiększy to szansę na to, że użytkownicy dowiedzą się o Twojej firmie, a dodatkowo Google powiąże Cię z konkretną lokalizacją.

Osiągnięcie widoczności w wynikach wyszukiwania na ogólne frazy może być trudne ze względu na dużą i silną konkurencję. To może zniechęcać mniejsze i średnie firmy. Pozycjonowanie lokalne pod tym względem jest łatwiejsze i pozwala lokalnym firmom również pojawić się w wynikach wyszukiwania na regionalne frazy. Nie każda firma chce kierować swoją ofertę do szerokiego grona klientów. Dla tych branż, które działają w okolicy pozycjonowanie nastawione na miasto lub region to dobry sposób promocji w internecie.

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/@bongkarn-thanyakij

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się