Naszym celem było stworzenie wytycznych SEO do treści, które miały trafić na nową stronę naszego Klienta IT. Kluczowym zadaniem specjalistów było zaplanowanie skutecznej, przemyślanej strategii SEO wspieranej sprawnymi działaniami z zakresu content marketingu i link buildingu.
W czerwcu 2021 rozpoczęliśmy pracę nad wytycznymi SEO do treści, które miały zasilić nową stronę naszego Klienta. Przygotowanie jak najlepszych zaleceń do tak dużej ilości tekstów o różnej tematyce, w dodatku w wysoce specjalistycznej branży IT, wymagało czasu. Postanowiliśmy wysyłać wytyczne do copywriterów partiami, aby stworzony content był wysokiej jakości, czyli spełniał nie tylko wymagania algorytmów, ale również oczekiwania odbiorców.
Wiedzieliśmy, że aby dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów, musimy najpierw zrozumieć, kim jest odbiorca docelowy – jakie ma potrzeby i oczekiwania oraz czym kieruje się przy podejmowaniu decyzji. Usługi B2B to wymagający obszar, w którym o wiele trudniej osiągnąć satysfakcjonujący wyniki, zwłaszcza w tak konkurencyjnej branży jak IT. Do przygotowania efektywnej strategii niezbędna była również analiza rynku oraz działań innych firm.
Teksty powstawały do listopada 2021 roku, w międzyczasie przechodząc liczne weryfikacje i niezbędne poprawki ze strony Klienta. Zatwierdzone treści zostały następnie opublikowane w witrynie internetowej w okresie wrzesień-listopad.
Gdy pierwsze teksty znalazły się już na stronie, rozpoczęliśmy intensywne prace linkbuildingowe. Nasza strategia polegała na wyszukiwaniu wartościowych portali bezpośrednio związanych z branżą IT i nowymi technologiami, które były często odwiedzane przez użytkowników ze Stanów Zjednoczonych.
Następnie zamówiliśmy publikacje artykułów sponsorowanych w najlepszych ze znalezionych serwisów, w których umieściliśmy linki prowadzące do serwisu Klienta. Na początku większość odnośników przekierowywała użytkowników bezpośrednio do strony głównej.
Dzięki naszym działaniom witryna Klienta zaczęła zajmować coraz lepsze miejsca rankingowe w Google. Zaczęliśmy wówczas umieszczać w tekstach zewnętrznych linki do podstron usługowych, które posiadały największy potencjał do osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i przyciągnięcia nowych odbiorców.
Kolejnym krokiem w naszej strategii było odświeżenie treści na stronie Klienta w celu uzyskania jeszcze lepszych efektów. Działania w tym kierunku rozpoczęliśmy w lutym 2022 roku, kiedy zebraliśmy już wystarczająco dużo danych. Od tego momentu widoczność serwisu klienta zaczęła bardzo szybko rosnąć, co przekładało się bezpośrednio na większą liczbę odwiedzin na stronie.
Doprowadzenie do tego, aby portal wyświetlał się na wysokiej pozycji w przypadku konkurencyjnych fraz było sporym wyzwaniem. Wybraliśmy dwa popularne tematy (Google BI oraz FinTech), na których szczególnie zależało naszemu Klientowi.
Na podstawie danych zebranych przy pomocy specjalistycznych narzędzi sporządziliśmy nowe wytyczne do aktualizacji treści, które trafiły do copywritera zatrudnionego przez Klienta. Teksty powstały szybko i sprawnie – w ciągu 2 tygodni, po weryfikacji i kilku drobnych poprawkach, zostały opublikowane na stronie Klienta.
Gdy rozpoczęliśmy działania, podstrony zajmowały pomiędzy 10 a 20 miejscem w rankingu Google. Na przełomie maja i czerwca witryna na temat FinTechu zajęła 2. pozycję w wynikach wyszukiwania.
Sukces udało się powtórzyć również w przypadku Google BI (3. miejsce).
Prowadzisz firmę IT i zależy Ci na tym, aby Twoja strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce, również w USA? Skontaktuj się z nami, a razem wypracujemy najlepszą strategię, która przyciągnie do Ciebie nowych klientów!
Sprawdź ofertę!