Case study

[Case study] FinTech w USA w 6 miesięcy? To możliwe!

SEO branża IT
osiągnięcie TOP3 wyników wyszukiwania na frazy Fintech i Google BI w Stanach Zjednoczonych
w ciągu niecałych 6 miesięcy.

Założenia projektu

Naszym celem było stworzenie wytycznych SEO do treści, które miały zasilić nową stronę naszego Klienta IT. Kluczowym zadaniem naszych specjalistów było zaplanowanie skutecznej, przemyślanej strategii SEO wspieranej sprawnymi działaniami z zakresu content marketingu i link buildingu.

Cele projektu

  • rozbudowanie wszystkich podstron usługowych w obrębie serwisu o wartościowe, użyteczne treści
  • zbudowanie jakościowego profilu linkowego
  • regularne odświeżanie treści w serwisie

Przeprowadzone działania SEO

W czerwcu 2021 rozpoczęliśmy pracę nad wytycznymi SEO do treści, które miały zasilić nową stronę naszego Klienta. Przygotowanie jak najlepszych wytycznych do tak dużej ilości treści o różnej tematyce, w dodatku w wysoce specjalistycznej branży IT, wymagało czasu. Wysłaliśmy więc wytyczne do copywriterów partiami.

Etap 1: Poznanie i zrozumienie potrzeb Klienta wsparte analizą konkurencji

Wiedzieliśmy, że aby skutecznie targetować tworzony content i docierać z nim do decydentów, należy wcześniej dobrze zrozumieć, kim jest odbiorca docelowy, jakie ma potrzeby i oczekiwania oraz czym kieruje się przy podejmowaniu decyzji. Usługi B2B to wymagający obszar, w którym o wiele trudniej wypracowuje się wyniki, zwłaszcza przy tak konkurencyjnej branży jak IT. Do przygotowania efektywnej strategii niezbędna była również analiza działań konkurencji na rynku, do którego chciał trafić nasz Klient.

Etap 2: Utworzenie wartościowych i wyczerpujących treści na wszystkie strony usługowe w serwisie

Teksty powstawały do listopada 2021, w międzyczasie przechodząc liczne weryfikacje i niezbędne poprawki po stronie Klienta. Teksty, które zostały zweryfikowane i poprawione zgodnie z zaleceniami, publikowaliśmy następnie na stronie w okresie wrzesień-listopad 2021. W listopadzie 2021 zakończyliśmy publikację przygotowanych treści, a na stronę Klienta zostały wdrożone ostatnie teksty.

Etap 3: Budowanie jakościowego profilu linkowego

Gdy pierwsze teksty znalazły się już na stronie, rozpoczęliśmy intensywne prace linkbuildingowe. Nasza strategia polegała na wyszukiwaniu wartościowych portali bezpośrednio związanych z branżą IT i nowymi technologiami, na których większość ruchu pochodziła ze Stanów Zjednoczonych.

Następnie zamawialiśmy publikacje artykułów sponsorowanych w najlepszych ze znalezionych serwisów, w których sukcesywnie zamieszczaliśmy linki prowadzące do strony klienta. Na początku większość linków przekierowywała użytkowników po prostu do strony głównej.

Po upływie czasu, gdy widoczność strony Klienta w Google dzięki naszym działaniom znacznie się poprawiła, rozszerzyliśmy przyjętą strategię link buildingu na inne landing page, dotyczące usług o największym potencjale.

DR - widok z narzedzia

odsyłające domeny i strony - wykres z narzedzia

Etap 4: Odświeżanie treści w serwisie

Kolejnym krokiem w naszej strategii było odświeżenie treści na stronie Klienta. Działania w tym kierunku rozpoczęliśmy w lutym 2022, kiedy zebraliśmy już wystarczająco dużo danych, a widoczność strony klienta zaczęła bardzo szybko rosnąć

wykaz najpopularniejszych stron z GSC

Po konsultacji z klientem, spośród 10 najpopularniejszych stron w serwisie wg danych z Google Search Console wybraliśmy na początek dwa tematy: Google BI oraz FinTech. To tematy bardzo konkurencyjne, na których jednak naszemu Klientowi zależy – wobec tego podjęliśmy wyzwanie. 

Gdy rozpoczęliśmy działania, pozycje tych dwóch landing page wahały się pomiędzy 10 a 20 wynikiem wyszukiwania w Google. Na podstawie danych zebranych przez nasze narzędzia sporządziliśmy wytyczne do aktualizacji owych treści, które posłużyły nam do napisania nowego, odświeżonego tekstu przez nowego copywritera zatrudnionego przez Klienta.

Teksty powstały szybko i sprawnie – w ciągu 2 tygodni, po weryfikacji i kilku drobnych poprawkach, mieliśmy je już na stronie Klienta. Pozostało więc zaczekać na reakcję Google.

Efekty po 6. miesiącach działań

Jak się okazało, nie musieliśmy czekać długo – na przełomie maja i czerwca 2022 landing page na temat FinTechu znalazł się w TOP3 wyników wyszukiwania w Google, zajmując 2. pozycję wśród wyników organicznych.

fraza fintech top3 wyników wyszukiwania

Niedługo później sytuacja powtórzyła się w przypadku landing page na temat Google BI. W czerwcu 2022 on również znalazł się w TOP3 wyników wyszukiwania – na 3. pozycji wśród wyników organicznych, zaraz pod Google i snippetami wideo.

google BI - pozycja w wynikach wyszukiwania

google BI w top3 wyników wyszukiwania

Chcesz być liderem w USA na frazy związane z IT? Skontaktuj się z nami i wspólnie zaplanujmy najlepszą strategię dla widoczności Twojej firmy w sieci!

Sprawdź ofertę!

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość