Content marketing

czyli treści, które przyciągają odbiorców

Ludzie pracujący przy komputerze.

Content marketing to jeden z najbardziej skutecznych oraz najważniejszych sposobów na promocję Twojej marki w Internecie. Na czym polega ten rodzaj działań? Podstawą content marketingu jest odpowiednio dobrana i dobrze zaplanowana strategia, której celem jest pozyskanie odbiorców, regularnie wracających po produkty lub usługi Twojej firmy. Istotnym aspektem tego rodzaju marketingu jest budowanie głębokich oraz długotrwałych relacji z grupą odbiorców, co zwiększa szansę, że zostaną oni stałymi klientami. Treść dostarczana w ramach content marketingu musi być wysokiej jakości oraz przekazana za pomocą odpowiednio dobranego kanału.

Jakie korzyści niesie ze sobą marketing treści? Dlaczego warto zainwestować w tę formę promocji w Internecie? Dowiedz się, zanim zdecydujesz się na współpracę z naszą profesjonalną agencją! 

Benefity

  1. Wizerunek eksperta w swojej dziedzinie

    Regularne dodawanie merytorycznych wpisów blogowych wzbogaconych o infografikę to doskonały sposób na budowanie wizerunku eksperta w danej branży w oczach potencjalnych klientów. Dzięki temu nie tylko wzbudzisz zaufanie w grupie odbiorców, ale również w przystępny i subtelny sposób zachęcisz do kupowania produktów lub usług Twojej firmy.

  2. Wzrost widoczności

    Odpowiednio zaplanowana oraz dobrze przemyślana strategia content marketingowa wspiera pozycjonowanie witryny internetowej. Dzięki skutecznemu wpleceniu działań SEO w marketingu treści, możliwy jest znaczący wzrost widoczności, a co za tym idzie, dotarcie do nowej grupy potencjalnych klientów.

  3. Zaufanie klientów

    Zdobycie zaufania klientów to jeden z kluczowych aspektów prowadzenia działalności. Każdy z potencjalnych odbiorców chce mieć pewność, że firma, na którą trafił w Internecie, jest wiarygodna i oferuje profesjonalne produkty lub usługi. Dobrze zaplanowany content marketing wysokiej jakości powoduje, że marka wzbudza zaufanie.

Zakresy działań

Teksty blogowe

Opisy poduktów

Opisy kategorii

Artykuły specjalistyczne

Artykuły w językach obcych

 

Content marketing pozwala na przedstawienie Ciebie oraz pracowników Twojej firmy jako specjalistów w danej dziedzinie. Zalecamy, aby treści były pisane przez naszych copywriterów, dzięki czemu content będzie bardziej przyjazny w odbiorze dla czytelników. Nie oznacza to jednak, że nie możesz być zaangażowany w jego tworzenie. Nasi copywriterzy zawsze rozpoczynają pracę nad tekstem od gruntownego researchu, gdzie Twoja wiedza oraz polecane artykuły mogą okazać się cennym źródłem informacji. Dlatego zachęcamy do przesyłania wszystkich pomocnych materiałów.

 

Poniżej znajdziesz kilka przykładów kanałów, które warto wybrać do dystrybuowania marketingu treści:

  • strona internetowa,
  • blog,
  • newsletter,
  • różnego rodzaju social media,
  • działania z zakresu PR.

 

tworzenie contentu na strony www

 

Sama treść może być przedstawiona na różne sposoby – poprzez tradycyjne artykuły, ale również jako grafiki, infografiki oraz prezentacje. Wybór konkretnego rodzaju jest tak naprawdę uzależniony od potrzeb klienta oraz celów strategii ustalanej na samym początku współpracy. Dlatego tak ważny jest jasno sformułowany cel wszystkich działań związanych z marketingiem treści. Podczas nawiązywania współpracy z naszą agencją, z pewnością zapytamy Cię o takie kwestie jak:

  • dlaczego chcesz, aby content był częścią działań marketingowych w Twojej firmie?
  • oraz czego konkretnie oczekujesz od tego typu działań?

Odpowiedzi na te pytania są kluczowe, aby content marketing niósł ze sobą wartości oraz eksperckość, dzięki której odbiorca doceni czytaną treść.

 

Jak działa content marketing?

Skuteczny content marketing opiera się na przemyślanej i precyzyjnie zaplanowanej strategii. Jego podstawowym celem jest wzmocnienie świadomości marki i jej pozytywnego wizerunku wśród odbiorców oraz budowanie długofalowych, opartych na zaufaniu i lojalności relacji z klientami. Dlatego działania z tego zakresu, podejmowane przez naszą agencję, bynajmniej nie ograniczają się wyłącznie do stworzenia unikatowej, wartościowej dla użytkowników treści.

Efektywny plan content marketingowy musi realizować ponadto szereg innych, równie istotnych zadań. Jakie kroki należy podjąć, by strategia ta przynosiła oczekiwane rezultaty, generowała większy ruch na Twojej stronie i skutecznie promowała Twoją markę w sieci?

Analiza wstępna

Planując konkretną strategię content marketingową, zawsze poprzedzamy ją szczegółową analizą kluczowych filarów działalności klienta. Jest to element niezbędny do umiejętnego zaplanowania skutecznych działań marketingowych, dzięki któremu jeszcze precyzyjniej możemy określić kierunek i cel wdrażanych rozwiązań. Właśnie z tego powodu chcemy jak najdokładniej poznać Twój biznes. Na analizę wstępną składają się przede wszystkim aspekty takie jak: 

  • zdefiniowanie grupy docelowej i jej potrzeb (kim są Twoi odbiorcy? co ich cechuje? z jakich mediów korzystają? w jaki sposób szukają informacji?);
  • analiza konkurencji (z kim Twoja firma konkuruje na rynku? na które słowa kluczowe najlepiej pozycjonują się Twoi konkurenci?);
  • audyt content marketingu (jak wyglądały dotychczasowe działania content marketingowe? jakie przynosiły rezultaty? czy jest możliwość ich redystrybucji? nad którymi obszarami strony warto popracować?);
  • monitoring marki (w jakich miejscach pojawia się Twoja marka? gdzie odbiorcy mają szansę się o niej dowiedzieć?).

 

Dzięki odpowiedzi na te pytania jesteśmy w stanie precyzyjnie określić grupę docelową, do której będziemy kierować content, dobrać odpowiednie dla niej treści i ustalić sposób, w jaki do niej dotrzemy. Monitoring marki pozwoli natomiast wskazać najlepsze kanały dystrybucji, a profesjonalny audyt pomoże stworzyć strategię spójną z dotychczasowymi działaniami marketingowymi i wizerunkiem Twojej firmy w sieci. Wynika z tego, że przy tworzeniu efektywnej strategii content marketingowej należy wziąć pod uwagę całościowy obraz firmy.

Research słów kluczowych

Trafnie dobrane i umiejętnie wplecione w tekst słowa kluczowe korzystnie wpływają na konwersję. Jak przeprowadzić skuteczny research fraz i wyselekcjonować te najważniejsze z punktu widzenia Twojego biznesu? Przede wszystkim należy dopasować słowa kluczowe do profilu firmy i oferowanych przez nią usług czy produktów, uwzględniając przy tym konkurencyjność poszczególnych fraz. Ponownie przyda się skrupulatna analiza konkurencji, a ponadto dokładne zbadanie trendów i sezonowości wybranych słów, pozwalające na precyzyjne określenie czasu, w którym Twoja witryna może liczyć na zwiększony ruch. Z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi jesteśmy w stanie przeprowadzić szczegółową analizę słów kluczowych, ułatwiającą stworzenie skutecznej strategii i treści, które będą generować organiczny ruch przez długi czas. Sprawnie przeprowadzony research słów kluczowych pomaga bowiem w tworzeniu wartościowego contentu nie tylko dla użytkowników, ale także dla wymagających algorytmów Google.

Przygotowanie treści przez profesjonalnych copywriterów

Wiesz już, jak ważne są frazy kluczowe. Nie ulegnij jednak złudnemu wrażeniu – naszpikowanie tekstu słowami kluczowymi, nawet tymi trafnie dobranymi, wcale nie sprawi, że Twoja witryna poszybuje wysoko w wynikach wyszukiwania. Treści na stronie muszą bowiem nieść wartość informacyjną, być unikalne i użyteczne dla użytkowników. Profesjonalny copywriter nie tylko napisze pomocny i atrakcyjny dla odbiorców tekst, ale również rozmyślnie zaplanuje cały kalendarz redakcyjny i harmonogram dystrybucji treści, uwzględniając sezonowość tematów. Angażujące, wartościowe treści sprawią, że Twoja marka będzie jawić się w sieci jako godny zaufania ekspert w branży. 

jak promować swoją wizytówkę?

Optymalizacja tekstu

Optymalizacja tekstu to niewątpliwie ważny aspekt łączący content marketing z SEO. Wysokiej jakości content stanowi bowiem jeden z kluczowych czynników rankingowych dla Google. Unikalne treści korzystnie wpływają na proces pozycjonowania i widoczność strony w Internecie. Dlatego warto optymalizować pod wyszukiwarkę zarówno tekst (artykuły sponsorowane, wpisy blogowe itp.), jak i wszelkie elementy graficzne (wykresy, infografiki, video). Optymalizacja pod konkretne zapytania zgodne z intencjami użytkowników czy odpowiednia hierarchia nagłówków i śródtytułów sprawiają, że całość jest bardziej przejrzysta i przyjazna dla algorytmów Google. To z kolei przyczynia się do tego, że strona jest lepiej indeksowana w wyszukiwarce i może łatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów – a to jest naszym głównym celem. 

Artykuły sponsorowane

Artykuł sponsorowany to zdecydowanie jeden z najlepszych sposobów reklamy w Internecie, który stanowi potężny filar pracy agencji content marketingu. Za jego pomocą mamy możliwość promować produkty lub usługi na wartościowych, ważnych dla danej branży portalach w bardzo subtelny, nienachalny i niedrażniący użytkowników sposób, co okazuje się niezwykle skuteczną formą reklamy. W ramach artykułów sponsorowanych tworzymy różnorodne treści, m.in.:

  • wypowiedzi eksperckie,
  • poradniki,
  • artykuły przeglądowe,
  • wywiady,
  • case study.

W treści artykułu sponsorowanego mogą znaleźć się logotypy, grafiki oraz wartościowe linki sponsorowane, niezbędne do budowania skutecznej strategii link buildingowej, która pozwoli Twojej firmie zaistnieć w wynikach wyszukiwania. Jakie są pozostałe cele artykułu sponsorowanego? Należy do nich przede wszystkim:

  • promocja usługi lub produktu,
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • generowanie większego ruchu na stronie,
  • dostarczanie informacji o firmie i odpowiadanie na pojawiające się potrzeby użytkowników.

Weryfikacja artykułu sponsorowanego

Dzięki publikacjom w mediach o szerokim zasięgu i w znaczących portalach branżowych Twoja marka zyska rozpoznawalność i większe zaufanie klientów. Ponadto efektywny marketing treści i link building oparty na linkach z silnych serwisów skutecznie wzmacnia proces pozycjonowania strony. Nie ulega zatem wątpliwości, że artykuły sponsorowane to wartościowa forma reklamy w Internecie, w którą warto zainwestować. Jako agencja wiemy, jak wiele korzyści przynoszą tego typu działania content marketingowe, dlatego umiejętnie zaplanujemy proces i miejsce ich publikacji. Zanim wybierzemy odpowiednią platformę do zamieszczenia artykułu sponsorowanego, skrupulatnie zbadamy kwestie takie jak:

  • widoczność domeny w Google,
  • ruch organiczny,
  • parametry DR (siła domeny) oraz DA (miara autorytetu strony),
  • tematyka, 
  • koszt publikacji, 
  • zasięg witryny,
  • oceny strony.

Wdrożenie treści

Tak starannie przygotowane treści są gotowe do publikacji. Nasze działania nie kończą się jednak w momencie opublikowania artykułu, ponieważ zdajemy sobie sprawę z tego, że stworzenie wartościowej treści to jedynie połowa sukcesu. Kolejnym etapem musi być bowiem umiejętna, dobrze zaplanowana dystrybucja wygenerowanego contentu, do której wykorzystamy różne kanały komunikacji i dzięki temu dotrzemy do szerszej grupy odbiorczej. Ważne okazuje się także regularne monitorowanie efektów wdrożonych działań, dlatego po publikacji contentu stale śledzimy pozycje strony w wyszukiwarce.

Agencja content marketing – co możemy dla ciebie zrobić?

„Content marketing to jedyny marketing, jaki pozostał” to kontrowersyjne zdanie padło w 2015 roku z ust Setha Godina, uznawanego za twórcę nowoczesnego marketingu internetowego. Prognozy dotyczące skuteczności contentu w promowaniu marek, produktów i usług, okazały się niewiele przesadzone. Obecnie liczące się na rynku agencje marketingowe posiadają na liście swoich usług nie tylko działania z zakresu SEO czy SEM, ale także ofertę skupioną na treściach (case study, raporty, płatne artykuły na portalach branżowych itp.). Zastanawiasz się, czy nawiązanie współpracy z agencją content marketingową będzie dobrą decyzją? 

Oto co możesz zyskać, dzięki profesjonalnie przygotowanym treściom:

  • ekspercki wizerunek marki,
  • świadomość marki wśród potencjalnych klientów,
  • wiarygodność firmy, a co za tym idzie zaufanie klientów,
  • wysokie pozycje w wyszukiwarce Google „karmi się” wartościowymi treściami.

Analiza fraz kluczowych

Copywriting, a szczególnie SEO copywriting powinien powstawać w oparciu o analizę słów kluczowych. Praca nad tekstem, który ma zachęcić użytkownika do czytania, a finalnie do zakupu danego produktu lub usługi, rozpoczyna się od weryfikacji treści obecnych na stronie. Specjaliści zajmujący się contentem, analizują słowa kluczowe, na które witryna jest widoczna w Google. W planowaniu strategii contentowej można pominąć frazy, przynoszące stronie najwyższe pozycje. Priorytetem w tworzeniu treści pod konkretne słowa kluczowe powinno być zagospodarowanie tych fraz, które znajdują się poza TOP10. 

Analiza treści konkurencji

Działania konkurencji są w content marketingu kopalnią cennej wiedzy. Aby pozyskać więcej ruchu na stronie, wykorzystujemy w treściach słowa kluczowe, na które wyświetla się branżowa konkurencja klienta. To ważny element w opracowywaniu planu na tworzenie, publikowanie, a także optymalizowanie treści. Może się okazać, że witryna nie wymaga dużych poprawek, a jedynie kosmetycznych zmian, dotyczących np. optymalizacji atrybutów alt, czyli podpisów pod obrazami i zdjęciami, znajdującymi się na stronie. Prześledzenie działań konkurencji dostarcza wielu wskazówek i pozwala odkryć marketingowe know how danej branży.

Opracowanie strategii content marketingu

Content marketing, tak jak pozostałe elementy strategii marketingowej, powinien służyć celom biznesowym firmy. Z tego powodu działania contentowe muszą wpisywać się w główne założenia firmy. Za podstawowy cel strategii treści można obrać np. generowanie leadów, do którego prowadzą działania, takie jak zwiększenie liczby użytkowników powracających, zwiększenie liczby zapisów na newsletter czy osiągnięcie określonego poziomu zaangażowania odbiorców treści. Kolejny element strategii dotyczy adresatów komunikacji. Sprecyzowanie cech przedstawiciela grupy docelowej pomaga w dostosowaniu sposobu oraz kanałów komunikacji do preferencji potencjalnych klientów.

W tworzeniu strategii nie można zapomnieć o ustaleniu mierników KPI (key performance indicators), które pozwalają monitorować oraz określać skuteczność podejmowanych działań. Powszechnie stosowanymi miernikami skuteczności marketingu treści są te, które wskazują na poziom interakcji z contentem. Zaliczamy do nich m.in.: czas spędzony na stronie, scroll depth, liczbę zdefiniowanych akcji/zdarzeń (np. kliknięć).

Link building – budowanie profilu linków

Link building to zestaw działań, które obejmują zarówno SEO, jak i marketing treści. W jaki sposób budować sieć wartościowych linków, by przekierować użytkownika do konkretnej strony? Google niezmiennie ceni jakość, dlatego merytoryczne treści zawsze są premiowane i cieszą się większym autorytetem. Linki do Twojej strony powinny znaleźć się w treści tekstów, które są wartościowe dla użytkownika, tzn. skrupulatne, aktualne, kompletne i wyczerpujące określony temat. Linkowanie można pozyskiwać poprzez ekspozycję treści w miejscach, które publikują podobny content i cieszą się zaufaniem użytkowników. Dobrym sposobem na zamieszczanie linków w wiarygodnych źródłach jest aktywność w mediach społecznościowych, a także dystrybucja treści w odpowiednich witrynach i platformach.

Tworzenie zoptymalizowanych i wartościowych treści w oparciu o analizy

Content jest królem, ale nie byłby nim, gdyby nie profesjonalni doradcy, do których bez wątpienia zalicza się analityka. To dzięki niej content marketerzy, copywriterzy i projektanci treści mogą planować strategię tworzenia i publikacji treści, a następnie mierzyć i sprawdzać efekty swoich działań. Dane analityczne pomagają w podejmowaniu odpowiednich wyborów i kreowaniu strategii contentowych, które są obecnie kluczowym elementem SEO. 

Content marketing to strategia marketingowa opierająca się przede wszystkim na wartościowych tekstach oraz ich dystrybucji poprzez odpowiednio dobrane kanały. Do najpopularniejszych form content marketingu należą m.in. wpisy blogowe, case studies, e-booki branżowe, marketing wirusowy, real time marketing, FAQ, płatne artykuły, opisy produktów i usług. Ich celem jest wzbudzenie zainteresowania i zaufania w potencjalnych Klientach, dzięki czemu zwiększa się szanse na dokonanie transakcji i zatrzymanie ich przy nas na dłużej. W celu rozpowszechnienia stworzonego contentu używa się oczywiście strony internetowej, ale również mediów społecznościowych oraz reklam PPC.

Koszty związane z prowadzeniem działań z zakresu content marketingu będą się różnić w zależności od indywidualnych potrzeb firmy. Należy pamiętać, że wartościowe treści muszą iść w parze z optymalizacją strony, dzięki czemu będzie ona nie tylko bogata w dobrze skonstruowane teksty i słowa kluczowe, ale również estetyczna i szybka. Tak więc skuteczna strategia content marketingowa to koszt od kilkuset złotych do kilkuset tysięcy złotych. Skontaktuj się z nami, aby ustalić najkorzystniejszy plan i budżet dla Twojego biznesu.

Przede wszystkim wzbudzisz zaufanie u swojej grupy docelowej, umocnisz pozycję eksperta w danej branży, a co za tym idzie, zwiększysz konwersję. Dobrze skonstruowane treści content marketingowe w połączeniu z działaniami SEO i SEM pomogą Ci w dotarciu do nowych Klientów i pokazaniu im oferty Twojej firmy w atrakcyjny i przyciągający uwagę sposób. To również okazja do dzielenia się swoim doświadczeniem i wiedzą, które wspomagają budowanie wiarygodnej marki. Większa widoczność w sieci i publikowanie interesującego contentu pomoże Ci w spełnieniu Twoich planów biznesowych.

Nasza odpowiedź — KAŻDY. Dzisiejsze realia nie pozostawiają wątpliwości — żeby być widocznym w wyszukiwarce, trzeba tworzyć wartościowy i przyciągający uwagę content. Niezależnie od tego, w jakiej branży się poruszasz, jesteśmy w stanie zaplanować treści dla Twojego biznesu, które umocnią Twoją pozycję na rynku. Zajmujemy się zarówno firmami IT, jak i różnymi specjalizacjami — prawniczą, medyczną, czy technologiczną, ale również e-commerce. Content marketing pomoże Ci dotrzeć do Twojej grupy docelowej i przekonać ją do swojej oferty.

Wartościowy content oznacza balans pomiędzy słowami kluczowymi a użytecznością samej treści. Co to oznacza? Żeby tekst wyświetlił się w wyszukiwarce po wpisaniu do niej danej frazy, fraza ta musi pojawić się w stworzonym przez copywritera opisie, artykule sponsorowanym, czy innej formie przekazu informacji. Nie wystarczy naładować tekstu słowami kluczowymi, które kojarzą się z działalnością firmy. Ważne jest także, aby publikować w Internecie content, którego użytkownicy sieci potrzebują. Napisane przez copywritera treści powinny w jasny sposób udzielać odpowiedzi na różnego rodzaju zagadnienia. Dzięki temu wzbogaca on cyberprzestrzeń, a przy okazji pomaga polepszyć widoczność witryny.