Reklama w Google

pay-per-click czyli reklama rozliczana za kliknięcia

Ludzie pracujący przy komputerze.

Najpopularniejszym rozwiązaniem, systemem działającym na zasadzie PPC jest reklama w Google czyli Google Ads (dawniej google Adwords).

System reklamowy Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych (linków sponsorowanych) w wynikach wyszukiwania Google oraz reklam graficznych (ang. display)
w sieci reklamowej Google, czyli sieci portali, stron www, na których mogą wyświetlać się reklamy.

Rozliczanie następujące w modelu CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille).

Benefity

  1. Efektywna reklama

    Dobrze zaprojektowane i prowadzone kampanie dostarczają wysokiej jakości ruch, który wpływa na konwersję, zapytania i sprzedaż. Płatność za kliknięcia – kliknięcie to potencjalny klient.

  2. Mierzalność

    Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta widzimy jak kampanie Google Ads, wpływają się na cele biznesowe.

    Ludzie pracujący przy komputerze.
  3. Elastyczność

    Google Ads pozwala modyfikować i zmieniać w dowolnym momencie ustawienia kampani, min. budżet, stawki CPC, reklamy czy słowa kluczowe.

  4. Szybkie rezultat

    Ustawioną kampanię wystarczy włączyć, a ruch zacznie pojawiać się na stronie.

    Ludzie pracujący przy komputerze.
  5. Precyzja w kierowaniu

    Po dobieraniu słów kluczowych oraz ustawieniu czasu, harmonogramu reklam, danych demograficznych oraz lokalizacja, możemy dokładnie określić kiedy wyświetlimy reklamy.

  6. Kontrola nad budżetem

    Google Ads pozwala na swobodne zarządzanie budżetem w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym.

Zakres działań

Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania

Adwords

Kampanie Google Ads w sieci reklamowej

Adwords

Kampanie produktowe

Google Shopping, PLA

Reklama na Gmail

Gmail sponsored ads

Reklama w Youtube

Display

Reklama na lokalizacje geograficzne

Kampanie międzynarodowe

Google Ad Grants

Remarketing

retargeting

Remarketing dynamiczny

Audyt konta Google Ads

Adwords

Sposób rozliczania

Zakres usług

  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w sieci reklamowej
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w sieci reklamowej
  • PLA
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w sieci reklamowej
  • PLA
  • Gmail Ads (GSP)
  • Youtube Ads

Budżet marketingowy

<2000

300

400

500

600

2000-8000

300 + 15%

400 + 15%

500 + 16%

500 + 17%

>8000

indywidualnie

indywidualnie

indywidualnie

Jak to działa – Proces

  1. Określenie celów (KPI) i analiza danych

    Określenie KPI pozwala na ocenę prowadzonych działań. Z perspektywy celów analizujemy historyczne dane: koszty konwersji, kliknięć oraz przychodów. Wnioski z tej analizy służą do wprowadzenia optymalizacji.

  2. Mierzenie efektów – konfiguracja analityki

    Mając już określone mierniki, ustawiamy narzędzia analityczne, aby wszystkie dane były poprawnie zbierane. Na codzień używamy: Google Analytics, Google Tag Manager, Data Studio.

  3. Budowa konta

    Konto budujemy tak, aby wyświetlać trafnie reklamy i jak najefektywniej wydawać każdą złotówkę.

  4. Przygotowanie treści do reklamy

    Skuteczne i atrakcyjne reklamy to bezpośredni czynnik sukcesu całej kampanii. Bazując na naszym doświadczeniu i analizie dostępnych danych tworzymy efektywne reklamy.

  5. Określenie strategii stawek

    Stawka jest najważniejszym czynnikiem, który decyduje o pozycji wyświetlania reklam oraz o poniesionym koszcie. Planujemy strategię stawek w odniesieniu do ustalonych wcześniej KPI.

  6. Optymalizacja i raportowanie

    Analizując na bieżąco dane dokonujemy optymalizacji kampanii poprzez zmiany w reklamach, stawkach CPC, harmonogramie i lokalizacji. Informacje o zmianach i wynikach przesyłamy w postaci raportu regularnie co miesiąc.

Najczęstsze pytania

Budżet na kampanie reklamowe ustalany jest indywidualnie między innymi na podstawie ilości wyszukiwań, konkurencji, lokalizacji oraz potrzeb i możliwości klienta. Koszt obsługi i prowadzenia zaczyna się z kolei od 300 zł netto.

Zachowujemy pełną elastyczność w zakresie współpracy, każda umowa ma tylko 1 miesięczny okres wypowiedzenia.

Pierwsze efekty mogą być już widoczne w pierwszych dniach prowadzenia kampanii, bowiem ruch na stronę trafia bezpośrednio po wystartowaniu.

Budżet kampanii to kwota wpłacana na konto Google, która w całości jest przeznaczona na kliknięcia w reklamę Twojej strony internetowej.

Do oszacowania budżetu brane są pod uwagę ilości wyszukiwań wybranych słów kluczowych, konkurencja na dane słowa kluczowe, ilość kampanii, ich rodzaje. Nie mniej ważne są założenia, cele oraz możliwości samego klienta.

Zawsze. Konto Google Ads to żywy organizm, sama optymalizacja kampanii to szereg ciągłych zmian. Budżety, cele, założenia też można na bieżąco modyfikować na podstawie już zebranych danych.

Tak. Jesteśmy Partnerem Google, dzięki czemu mamy dostęp do najnowszych rozwiązań, szkoleń i materiałów, które pomagają w prowadzeniu kampanii.

Tak. Wierzymy, że bezpośrednia komunikacja z osobą zajmującą się prowadzeniem kampanii jest najefektywniejsza.

Tak. Niczego nie ukrywamy, dlatego każdy klient ma dostęp do konta i ma możliwość podglądu kampanii i wyników na bieżąco.

Tak. Dobór czy research słów kluczowych jest jednym z kluczowych etapów od którego zaczynamy tak naprawdę współpracę. Znalezienie i określenie słów kluczowych jest niezbędne do właściwego oszacowania budżetu.

Do prowadzenia kampanii Google Ads potrzebne nam są dostępy do: Konta reklamowego Google Ads. Google Analytics, Google Tag Manager, Konta Google Merchant Center, Konta Google Moja Firma.

Jeśli promujesz swoją stronę, markę w Internecie albo chcesz rozpocząć takie działania, ale nie masz wiedzy na ten temat, nie masz zespołu specjalistów, nie chcesz marnować swojego czasu na naukę, wtedy możesz powierzyć prowadzenie kampanii PPC specjalistom. Oszczędzasz czas, który możesz poświęcić na prowadzenie swojego biznesu. Oszczędzasz również pieniądze, bowiem bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi bardzo łatwo jest przepalić budżety marketingowe, nie odnosząc przy tym widocznych korzyści.

Przeważnie kampanie PPC operują w modelu aukcyjnym, czyli wszystkie firmy chcące wyświetlić swoją reklamę w danym miejscu, rywalizują między sobą o nie. Nie zawsze jest jednak tak, że najwyższa stawka wygrywa. Na przykład w reklamach Google Ads, do rankingu reklamy brane są pod jeszcze inne czynniki, jak strona docelowa, relewantność reklamy, słów kluczowych. To sprawia, że najwyższa stawka nie spowoduje wyświetlania reklamy na najwyższej pozycji. Dlatego warto zlecić optymalizację i prowadzenie kampanii specjalistom PPC. Ich zadaniem jest dobór i optymalizacja strategii bidowania tak, żeby przyniosło to najlepszy końcowy efekt.

Tak. Jeśli konto ma dobrą historię i można sensownie poukładać na nim strukturę nowych kampanii, to bez problemu będzie kontynuować działania reklamowe na Twoim koncie.