Reklama w Google

pay-per-click, czyli reklama rozliczana za kliknięcia

Ludzie pracujący przy komputerze.

Najpopularniejszym rozwiązaniem i systemem działającym na zasadzie PPC jest reklama w Google, czyli Google Ads (dawniej Google Adwords).

System reklamowy Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych (linków sponsorowanych) w wynikach wyszukiwania Google oraz reklam graficznych (ang. display) w sieci reklamowej Google, czyli sieci portali i stron www, na których mogą wyświetlać się reklamy. Google AdWords to efektywne rozwiązanie, które jest coraz chętniej wybierane przez osoby, które planują skuteczną strategię marketingową dla swojej strony internetowej. Co więcej, ten system reklamowy Google zdobywa coraz większą popularność. Dzieje się tak zwłaszcza dlatego, że okazuje się bezkonkurencyjny pod względem zasięgu, dostępnych funkcjonalności i licznych, możliwych do wykorzystania formatów reklamowych.

Rozliczanie reklam Google Ads następuje w modelu CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille).

Benefity

  1. Efektywna reklama

    Dobrze zaprojektowane i prowadzone kampanie reklamowe w Google dostarczają wysokiej jakości ruch, który wpływa na konwersję, zapytania i sprzedaż. Płatność za kliknięcia – kliknięcie to potencjalny klient.

  2. Szybkie rezultaty

    Ustawioną kampanię wystarczy włączyć, a ruch zacznie pojawiać się na stronie, przyciągając potencjalnych klientów.

  3. Mierzalność

    Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta widzimy, jak kampanie reklamowe Google Ads wpływają na cele biznesowe.

  4. Precyzja w kierowaniu

    Po dobraniu słów kluczowych, ustawieniu czasu kampanii Google Ads, harmonogramu reklam, danych demograficznych oraz lokalizacji, możemy dokładnie określić, kiedy wyświetlimy reklamy.

  5. Elastyczność

    Google Ads pozwala modyfikować i zmieniać w dowolnym momencie ustawienia kampanii reklamowej, m.in. budżet, stawki CPC, reklamy czy słowa kluczowe.

  6. Kontrola nad budżetem

    Google Ads pozwala na swobodne zarządzanie budżetem w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym.

Zakres działań

Kampanie Google Ads w sieci wyszukiwania

Adwords

Kampanie Google Ads w sieci reklamowej

Adwords

Kampanie produktowe

Google Shopping, PLA

Reklama na Gmailu

Gmail Sponsored Ads

Reklama w Youtube

Display

Reklama na lokalizacje geograficzne

Kampanie międzynarodowe

Google Ad Grants

Remarketing

Retargeting

Remarketing dynamiczny

Audyt konta Google Ads

Adwords

Nasze specjalizacje

Usługi dla branż

  • FIRMY IT
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w sieci reklamowej / Remarketing
  • Kampanie discovery
  • Google Analytics
  • E-COMMERCE
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w sieci reklamowej / Remarketing
  • PLA
  • YouTube Ads
  • FIRMY USŁUGOWE
  • Reklama w wyszukiwarce
  • Reklama w sieci reklamowej / Remarketing
  • Google Analytics

Budżet marketingowy

ustalany indywidualnie

ustalany indywidualnie

ustalany indywidualnie

Jak to działa – proces

Określenie celów (KPI) i analiza danych

Określenie KPI pozwala na trafną ocenę prowadzonych działań. Z perspektywy celów analizujemy historyczne dane: koszty konwersji, kliknięć oraz przychodów. Wnioski z tej analizy służą do wprowadzenia optymalizacji.

Mierzenie efektów – konfiguracja analityki

Mając już określone mierniki, ustawiamy narzędzia analityczne, aby wszystkie dane były poprawnie zbierane i pozwalały podejmować na ich podstawie trafne decyzje biznesowe. W naszej codziennej pracy używamy: Google Analytics, Google Tag Manager, Data Studio.

Budowa konta

Konto budujemy tak, aby wyświetlać trafnie reklamy Google Ads i jak najefektywniej wydawać każdą złotówkę, nie przepalając tym samym budżetu marketingowego na nieprzemyślane, nieprzynoszące oczekiwanych rezultatów działania reklamowe.

Przygotowanie treści do reklamy Google Ads

Skuteczne i atrakcyjne dla potencjalnych klientów reklamy to bezpośredni czynnik sukcesu całej kampanii Google Ads. Bazując na naszym doświadczeniu i analizie dostępnych danych, tworzymy efektywne reklamy.

Określenie strategii stawek

System Google Ads wraz ze swoją specyfiką decyduje o tym, że stawka jest najważniejszym czynnikiem, który bezpośrednio wpływa na pozycję wyświetlania reklam oraz na poniesiony koszt całej kampanii. Planujemy strategię stawek w odniesieniu do ustalonych wcześniej KPI.

Optymalizacja i raportowanie

Analizując na bieżąco dane, dokonujemy optymalizacji kampanii poprzez zmiany w reklamach, stawkach CPC, harmonogramie i lokalizacji. Informacje o wprowadzanych zmianach i osiąganych wynikach przesyłamy regularnie co miesiąc w postaci kompleksowego raportu.

Najczęstsze pytania

Budżet na kampanie reklamowe ustalany jest indywidualnie między innymi na podstawie ilości wyszukiwań, branży, konkurencji, lokalizacji oraz potrzeb i możliwości klienta. Koszt obsługi i prowadzenia zaczyna się z kolei od 300 zł netto. W przypadku biznesów o charakterze lokalnym można prowadzić skuteczne kampanie Google Ads już przy budżecie kilkuset złotych miesięcznie. Warto jednak pamiętać, że zbyt mały budżet może skutkować małą częstotliwością reklam, a co za tym idzie – zbyt małą liczbą kliknięć do tego, byś mógł zauważyć faktyczną różnicę.

Zachowujemy pełną elastyczność w zakresie współpracy. Każda umowa ma tylko 1-miesięczny okres wypowiedzenia. W ciągu tego czasu z pewnością będziesz mógł ocenić pierwsze efekty podejmowanych przez nas działań i samodzielnie zdecydować o ewentualnej dalszej współpracy.

Dzięki Google Ads efekty mogą być widoczne już w pierwszych dniach prowadzenia kampanii, bowiem ruch na stronę internetową trafia bezpośrednio po wystartowaniu kampanii. Pierwszy rezultat możesz zobaczyć w wyszukiwarce nawet zaledwie po 24 h od momentu uruchomienia kampanii przez naszego specjalistę. Reklama w Google Ads stanowi jedną z najszybszych i jednocześnie najefektywniejszych form marketingu internetowego.

Budżet kampanii to kwota wpłacana na konto Google, która w całości jest przeznaczona na kliknięcia w reklamę Twojej strony internetowej. Reklama Google Ads rozliczana jest najczęściej w systemie PPC, co oznacza, że w ramach budżetu reklamowego zaplanowanego do wykorzystania na daną kampanię w wyszukiwarce, opłata pobierana zostaje w przypadku, gdy użytkownik kliknie reklamę. Tym samym decydując się na tę formę reklamy, płacisz tylko za fizyczne wejścia na Twoją stronę internetową.

W celu oszacowania budżetu reklamy Google Ads brane są pod uwagę ilości wyszukiwań wybranych słów kluczowych, konkurencja na dane słowa kluczowe, liczba kampanii i ich rodzaje. Nie mniej ważne okazują się założenia, cele oraz możliwości samego klienta.

Dokonywać zmian można zawsze, w każdym momencie trwania współpracy. Konto Google Ads to bowiem żywy organizm. Sama optymalizacja kampanii to szereg ciągłych zmian. Budżety, cele, założenia też można na bieżąco modyfikować na podstawie już zebranych danych.

Tak. Jesteśmy Partnerem Google, dzięki czemu mamy dostęp do najnowszych rozwiązań, szkoleń i materiałów, które pomagają w efektywnym i skutecznym prowadzeniu kampanii reklamowych Google Ads.

Tak. Wierzymy, że bezpośrednia komunikacja z osobą zajmującą się prowadzeniem kampanii jest najefektywniejsza, dlatego wykorzystujemy ten model współpracy w naszych codziennych działaniach.

Tak. Niczego nie ukrywamy, dlatego każdy klient ma dostęp do konta, dzięki czemu ma możliwość podglądu kampanii i jej wyników na bieżąco.

Tak. Dobór czy research słów kluczowych jest jednym z kluczowych etapów, od którego zaczynamy współpracę. Znalezienie i określenie odpowiednich słów kluczowych jest niezbędne do właściwego oszacowania budżetu.

Do prowadzenia kampanii Google Ads potrzebne są nam dostępy do: Konta reklamowego Google Ads, Google Analytics, Google Tag Manager, Konta Google Merchant Center, Konta Google Moja Firma.

Jeśli promujesz swoją stronę i markę w Internecie albo chcesz rozpocząć takie działania, ale nie masz wiedzy na ten temat, nie masz zespołu specjalistów i nie chcesz marnować swojego czasu na naukę, wtedy możesz powierzyć prowadzenie kampanii PPC specjalistom. Oszczędzasz czas, który możesz poświęcić na zarządzanie własnym biznesem. Oszczędzasz również pieniądze, bowiem bez odpowiedniej wiedzy i narzędzi bardzo łatwo jest przepalić budżety marketingowe na reklamy w Google Ads, nie odnosząc przy tym widocznych, zadowalających korzyści.

Najczęściej kampanie PPC operują w modelu aukcyjnym, czyli wszystkie firmy chcące wyświetlić swoją reklamę w danym miejscu, rywalizują między sobą o nie. Nie zawsze jest jednak tak, że najwyższa stawka wygrywa. Na przykład w reklamach Google Ads do rankingu reklamy brane są jeszcze inne czynniki, jak strona docelowa, relewantność reklamy i słów kluczowych. To sprawia, że najwyższa stawka nie spowoduje wyświetlania reklamy na najwyższej pozycji. Dlatego warto zlecić optymalizację i prowadzenie kampanii specjalistom PPC. Ich zadaniem jest dobór i optymalizacja strategii bidowania tak, żeby przyniosło to najlepszy końcowy rezultat, a reklama Google Ads na odpowiednie słowa kluczowe okazała się efektywna.

Tak. Jeśli konto ma dobrą historię i można sensownie poukładać na nim strukturę nowych kampanii, to bez problemu będziemy kontynuować działania reklamowe Google Ads na Twoim koncie.