pay-per-click, czyli reklama rozliczana za kliknięcia
Najpopularniejszym rozwiązaniem i systemem działającym na zasadzie PPC jest reklama w Google, czyli Google Ads (dawniej Google Adwords).
System reklamowy Google Ads pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych (linków sponsorowanych) w wynikach wyszukiwania Google oraz reklam graficznych (ang. display) w sieci reklamowej Google, czyli sieci portali i stron www, na których mogą wyświetlać się reklamy. Google AdWords to efektywne rozwiązanie, które jest coraz chętniej wybierane przez osoby, które planują skuteczną strategię marketingową dla swojej strony internetowej. Co więcej, ten system reklamowy Google zdobywa coraz większą popularność. Dzieje się tak zwłaszcza dlatego, że okazuje się bezkonkurencyjny pod względem zasięgu, dostępnych funkcjonalności i licznych, możliwych do wykorzystania formatów reklamowych.
Rozliczanie reklam Google Ads następuje w modelu CPC (ang. Cost Per Click) oraz CPM (ang. Cost Per Mille).
Dobrze zaprojektowane i prowadzone kampanie reklamowe w Google dostarczają wysokiej jakości ruch, który wpływa na konwersję, zapytania i sprzedaż. Płatność za kliknięcia – kliknięcie to potencjalny klient.
Ustawioną kampanię wystarczy włączyć, a ruch zacznie pojawiać się na stronie, przyciągając potencjalnych klientów.
Efekty kampanii są łatwo mierzalne. Przy prawidłowej konfiguracji konta widzimy, jak kampanie reklamowe Google Ads wpływają na cele biznesowe.
Po dobraniu słów kluczowych, ustawieniu czasu kampanii Google Ads, harmonogramu reklam, danych demograficznych oraz lokalizacji, możemy dokładnie określić, kiedy wyświetlimy reklamy.
Google Ads pozwala modyfikować i zmieniać w dowolnym momencie ustawienia kampanii reklamowej, m.in. budżet, stawki CPC, reklamy czy słowa kluczowe.
Google Ads pozwala na swobodne zarządzanie budżetem w ujęciu dziennym, tygodniowym lub miesięcznym.
Zakres działań
Adwords
Adwords
Google Shopping, PLA
Gmail Sponsored Ads
Display
Kampanie międzynarodowe
Retargeting
Adwords
Usługi dla branż
Budżet marketingowy
ustalany indywidualnie
ustalany indywidualnie
ustalany indywidualnie
Określenie KPI pozwala na trafną ocenę prowadzonych działań. Z perspektywy celów analizujemy historyczne dane: koszty konwersji, kliknięć oraz przychodów. Wnioski z tej analizy służą do wprowadzenia optymalizacji.
Mając już określone mierniki, ustawiamy narzędzia analityczne, aby wszystkie dane były poprawnie zbierane i pozwalały podejmować na ich podstawie trafne decyzje biznesowe. W naszej codziennej pracy używamy: Google Analytics, Google Tag Manager, Data Studio.
Konto budujemy tak, aby wyświetlać trafnie reklamy Google Ads i jak najefektywniej wydawać każdą złotówkę, nie przepalając tym samym budżetu marketingowego na nieprzemyślane, nieprzynoszące oczekiwanych rezultatów działania reklamowe.
Skuteczne i atrakcyjne dla potencjalnych klientów reklamy to bezpośredni czynnik sukcesu całej kampanii Google Ads. Bazując na naszym doświadczeniu i analizie dostępnych danych, tworzymy efektywne reklamy.
System Google Ads wraz ze swoją specyfiką decyduje o tym, że stawka jest najważniejszym czynnikiem, który bezpośrednio wpływa na pozycję wyświetlania reklam oraz na poniesiony koszt całej kampanii. Planujemy strategię stawek w odniesieniu do ustalonych wcześniej KPI.
Analizując na bieżąco dane, dokonujemy optymalizacji kampanii poprzez zmiany w reklamach, stawkach CPC, harmonogramie i lokalizacji. Informacje o wprowadzanych zmianach i osiąganych wynikach przesyłamy regularnie co miesiąc w postaci kompleksowego raportu.