Klient z branży e-commerce miał problem z Google Ads. Mimo sporego budżetu reklamowego, kampanie nie przekładały się na wyniki sprzedaży. Naszym zadaniem było ustalenie przyczyny zaistniałej sytuacji. Aby właściwie ocenić wyniki w trakcie przeglądu dotychczasowych ustawień i obiektywnie przeanalizować konto musieliśmy poznać cele biznesowe i reklamowe Klienta.
W branży e-commerce mierzenie konwersji, czyli liczby użytkowników, którzy dzięki działaniom reklamowym odwiedzają stronę internetową, a także przychodów finansowych stanowi główny punkt wyjścia do oceny efektywności. Przystąpiliśmy do optymalizacji, która polegała na analizie dotychczasowych działań i zaproponowaniu korzystnych z perspektywy biznesowej rozwiązań. Na początku sprawdziliśmy ustawienia i poprawności przesyłu danych do konta, aby mieć pewność, że gromadzone informacje są wiarygodne.
Na pierwszy rzut oka panel nie wykazał błędów, ale jedna rzecz zwróciła naszą uwagę – liczba konwersji była wysoka, co sugerowało nieprawidłowe działanie.
Jak widać, niektóre z zaimportowanych celów były zdublowane, ponieważ zostały zaimportowane dla każdego widoku z Google Analytics. Gdyby powyższe cele były uwzględniane w konwersjach, rodziłoby to podwójne zliczanie się tych samych konwersji. Dodatkowo taka duplikacja niepotrzebnie utrudnia ogląd danych w raportach kampanii z podziałem na segment: konwersja. Lista jest długa, przez co mniej czytelna.
Podążając dalej tropem konwersji, zaczęliśmy badać dane bezpośrednio w raportach kampanii.
Na powyższym screenie widać, że zaimportowane transakcje z Google Analytics, mimo iż miały zaznaczoną opcję „nieuwzględniania w konwersjach”, to jednak wartość ich przychodu pojawiła się w raportach. Z tego względu sumaryczne wartości, w każdym podstawowym widoku konta i kampanii w Google Ads, są zafałszowane.
Mieliśmy zatem do czynienia z zawyżonymi wynikami w kluczowych kolumnach, takich jak:
Kolejnym błędem krytycznym znalezionym na koncie były dwie strony, na których rejestrowały się konwersje Google Ads, a mianowicie:
Konto było nastawione wyłącznie na sprzedaż B2C. Żadna z reklam na analizowanym koncie nie prowadziła na stronę B2B. Mimo tego 40-50% rejestrowanych wartości przychodów trafiało ze strony B2B. Wszystko to na skutek zastosowania tych samych kodów śledzenia, które były podpięte do obu typów transakcji.
Udało nam się wykryć krytyczne błędy już na pierwszym etapie pracy. Okazało się, że zawiodła dotychczasowa optymalizacja konta, a wszelkie strategie określania stawek bazowały tak naprawdę na nieprawidłowych danych.
Przy wydatkach na poziomie pół miliona PLN rocznie i wielomilionowych przychodach takie błędy w zbieranych statystykach przekładają się na działanie i efektywność całego biznesu. Poprawne zarządzanie płatnymi kampaniami reklamowymi wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego warto postawić na doświadczoną agencję, która zadba o pozyskanie nowych klientów.
Prowadzisz firmę w branży e-commerce i zależy Ci na zwiększeniu wyników sprzedaży za pomocą Google Ads? Sprawdź ofertę Strategiczni.pl!
Porozmawiajmy!