Case study

Dlaczego content w branży prawniczej to niezbędny element w sukcesie strategii SEO?

O projekcie

Nasza klientka prowadzi kancelarię adwokacką, specjalizującą się w różnorodnych dziedzinach prawa. W zakres działalności firmy wchodzą sprawy z zakresu prawa rodzinnego (m.in. alimenty i sprawy rozwodowe), prawa cywilnego (w tym prawa spadkowego), prawa karnego oraz sprawy o zapłatę zadośćuczynienia i odszkodowania.

Kancelaria adwokacka działa nie tylko na terenie województwa dolnośląskiego, ale również świadczy usługi prawne dla klientów z całego kraju.

Klientka nawiązała z nami współpracę, ponieważ chciała docierać ze swoimi usługami do odpowiedniej grupy docelowej oraz budować wizerunek eksperta w branży prawniczej.

Wyzwania w projekcie:

  • wysoka konkurencyjność branży
  • konieczność dotarcia do klienta szukającego informacji, a następnie skierowanie go do kontaktu z Kancelarią, co w efekcie przełoży się na  skorzystanie z usług
  • brak istniejącego bloga na stronie (brak elementu utwierdzającego użytkownika o doświadczeniu i wiedzy prawniczej naszej klientki)
  • ograniczenie dotychczasowej widoczności w wyszukiwarce do fraz usługowych (niewykorzystywanie pełnego potencjału z fraz wpisywanych przez grupę docelową)

Dzięki naszemu doświadczeniu od razu wiedzieliśmy, że na stronie kancelarii adwokackiej naszej klientki brakuje sekcji blogowej, gdzie powinny być regularnie publikowane wpisy eksperckie.

Klientka była otwarta na nasze sugestie i dzięki efektywnej, partnerskiej współpracy szybko opracowaliśmy od podstaw strukturę nowej podstrony oraz wprowadziliśmy ją na stronę. Razem z pojawieniem się sekcji blogowej opublikowaliśmy pierwszy artykuł.

W naszych działaniach zastosowaliśmy wytyczne oraz wskazówki z wykorzystaniem oficjalnych informacji udostępnianych przez Google. Absolutną podstawą w tworzeniu strategii było oczywiście nasze doświadczenie w zakresie SEO oraz praktyczna wiedza dotycząca tworzenia stron dla branży prawniczej.

Nasze rozwiązania

  1. Opracowanie struktury bloga.
  2. Stworzenie content planu, czyli planu treści, które mają się pojawić w artykułach wraz z klientką.
  3. Analiza niezbędnych elementów wchodzących w skład idealnego bloga oraz ich implementacja na stronie.
  4. Regularne tworzenie wytycznych oraz treści na wpisy blogowe.
  5. Współpraca oparta na podkreślaniu i komunikacji eksperckości klienta jako specjalisty w dziedzinie prawa.

Efekty

  • pierwszy wpis blogowy wygenerował od momentu swojej publikacji (ok. 1,5 miesiąca) ponad 125 kliknięć oraz ok. 4,2 tysiąca wyświetleń w wyszukiwarce Google;
  • liczba słów kluczowych w TOP3 wyników wyszukiwania – 1;
  • liczba słów kluczowych w TOP10 wyników wyszukiwania – 8;
  • liczba słów kluczowych w TOP50 wyników wyszukiwania – 20;
  • liczba słów kluczowych na pozycji Featured Snippet* – 1.

*Featured snippets to w tłumaczeniu po polsku „fragmenty z odpowiedzią”. To specjalne pola wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google w tzw. pozycji zero (nie tylko nad standardowymi formatami wyników organicznych, ale również nad płatnymi reklamami Google Ads).

Przykład featured snippets kancelarii adwokackiej naszej klientki:

Widok z narzędzia Google Search Console z wynikami kancelarii adwokackiej naszej klientki

Widok z narzędzia Ahrefs z wynikami kancelarii adwokackiej naszej klientki