Nasza klientka prowadzi kancelarię adwokacką, specjalizującą się w różnorodnych dziedzinach prawa. W zakres działalności firmy wchodzą sprawy z zakresu prawa rodzinnego (m.in. alimenty i sprawy rozwodowe), prawa cywilnego (w tym prawa spadkowego), prawa karnego oraz sprawy o zapłatę zadośćuczynienia i odszkodowania.
Kancelaria adwokacka działa nie tylko na terenie województwa dolnośląskiego, ale również świadczy usługi prawne dla klientów z całego kraju.
Klientka nawiązała z nami współpracę, ponieważ chciała docierać ze swoimi usługami do odpowiedniej grupy docelowej oraz budować wizerunek eksperta w branży prawniczej.
Wyzwania w projekcie:
Dzięki naszemu doświadczeniu od razu wiedzieliśmy, że na stronie kancelarii adwokackiej naszej klientki brakuje sekcji blogowej, gdzie powinny być regularnie publikowane wpisy eksperckie.
Klientka była otwarta na nasze sugestie i dzięki efektywnej, partnerskiej współpracy szybko opracowaliśmy od podstaw strukturę nowej podstrony oraz wprowadziliśmy ją na stronę. Razem z pojawieniem się sekcji blogowej opublikowaliśmy pierwszy artykuł.
W naszych działaniach zastosowaliśmy wytyczne oraz wskazówki z wykorzystaniem oficjalnych informacji udostępnianych przez Google. Absolutną podstawą w tworzeniu strategii było oczywiście nasze doświadczenie w zakresie SEO oraz praktyczna wiedza dotycząca tworzenia stron dla branży prawniczej.
Wdrożenie strategii content marketingu, opartej na analizie konkurencji oraz tworzeniu wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem SEO artykułów blogowych, przyniosło kancelarii adwokackiej korzyści już wraz z publikacją PIERWSZEGO z nich.
Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania Google
Już pierwszy artykuł blogowy przyciągnął uwagę użytkowników, generując znaczący ruch organiczny (ponad 125 kliknięć oraz ok. 4,2 tysiąca wyświetleń w wyszukiwarce Google w 1,5 miesiąca od publikacji), odpowiadając na konkretne intencje i pytania potencjalnych klientów.
Obecność strony w wynikach wyszukiwania dla szerokiego spektrum słów kluczowych, w tym informacyjnych fraz powiązanych z konkretnymi usługami kancelarii, jak i szerszymi zagadnieniami prawnymi, świadczy o skuteczności działań blogowych.
Pozycjonowanie na prestiżowych miejscach
Uzyskanie pozycji Featured Snippet, czyli tzw. “pozycji zero” w wynikach wyszukiwania, dla jednego ze słów kluczowych to znaczące osiągnięcie, potwierdzające wartość merytoryczną treści oraz zaufanie, jakim Google obdarza stronę kancelarii.
Budowanie wizerunku eksperta
Publikowanie artykułów blogowych, poruszających istotne kwestie prawne i problemy z nimi związane, umocniło pozycję kancelarii jako eksperta w branży.
Dzięki temu ma ona potencjał nie tylko przyciągania potencjalnych klientów, ale również buduje z nimi relację opartą na zaufaniu i kompetencji, co jest kluczowe w ocenie stron przez Google (EEAT).
Skuteczne dotarcie do grupy docelowej
Strategia content marketingu umożliwiła dotarcie do osób poszukujących informacji prawnych, a następnie skierowanie ich do kontaktu z kancelarią.
Takie podejście przekłąda się na zwiększenie zainteresowania usługami kancelarii oraz pozyskanie nowych klientów.
Zwiększ widoczność swojej kancelarii adwokackiej z pomocą wartościowego Contentu. Pozwól, że pokażemy Ci, jak to zrobić!
Sprawdź nasze usługi dla prawników!*Featured snippets to w tłumaczeniu po polsku “fragmenty z odpowiedzią”. To specjalne pola wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google w tzw. pozycji zero (nie tylko nad standardowymi formatami wyników organicznych, ale również nad płatnymi reklamami Google Ads).
Przykład featured snippets kancelarii adwokackiej naszej klientki:
Widok z narzędzia Google Search Console z wynikami kancelarii adwokackiej naszej klientki
Widok z narzędzia Ahrefs z wynikami kancelarii adwokackiej naszej klientki