Podczas nawiązywania współpracy z klientem zawsze powtarzamy, że pracujemy razem z nim, a nie dla niego. Partnerstwo w realizowanych projektach to nie tylko istotna wartość, którą kierujemy się w codziennej pracy, ale również kluczowy czynnik wpływający na jakość naszych usług.
Wychodzimy z założenia, że komunikacja z naszymi klientami powinna być na najwyższym poziomie. Jednak, gdy takie podejście będzie stosowane tylko przez jedną stronę uczestniczącą w projekcie, w tym przypadku przez nas, niestety, ale nawet najlepszy specjalista nie będzie mógł osiągać najwyższych wyników.
Responsywność klienta w projektach SEO jest bardzo ważna. Specjaliści szczegółowo analizują kondycję strony internetowej i bez wprowadzenia niezbędnych zmian nasza praca nie będzie przynosiła wyczekiwanych przez klienta rezultatów. Na samym początku współpracy z klientem uprzedzamy również o tym, że SEO potrzebuje czasu i im dłużej zwlekamy z wprowadzeniem niezbędnych zmian na stronie, tym dłużej będziemy musieli czekać na efekty. Otwartość klienta na modyfikacje i sprawna akceptacja proponowanych przez nas usprawnień jest niezwykle istotna.
Chcielibyśmy pokazać, jak istotna jest komunikacja pomiędzy specjalistą a klientem na przykładzie konkretnego projektu.
Z naszym klientem działającym na terenie Wrocławia nawiązaliśmy współpracę już jakiś czas temu. Początki nie były łatwe – kontakt z osobą odpowiedzialną za komunikację z nami był utrudniony. Klient odpowiadał na maile z dużym opóźnieniem lub pozostawiał nas bez żadnej informacji zwrotnej. Kontakt telefoniczny również był utrudniony. Nie otrzymywaliśmy potwierdzenia na możliwość wprowadzenia niezbędnych zmian na stronie, które stanowiły podstawę działań SEO.
Nie poddaliśmy się i dzięki naszej wytrwałości oraz konsekwencji wypracowaliśmy sposób komunikacji umożliwiający większą swobodę specjalistom zaangażowanym w projekt.
Kluczowym etapem było zrozumienie przez klienta, dlaczego modyfikacje na stronie www są konieczne. Zdając sobie sprawę z tego, jak zapracowany jest nasz klient, zaproponowaliśmy, że pomniejsze czynności optymalizacyjne na witrynie możemy wprowadzać sami, bez potrzeby uzyskania zgody partnera.
Przez wiele miesięcy współpracy opierającej się na takich zasadach zapracowaliśmy na zaufanie klienta w takim stopniu, że mamy zielone światło na podejmowanie istotnych działań na stronie internetowej bez konieczności konsultowania ich z klientem. Oczywiście wszystkie zmiany omawiane są mailowo lub telefoniczne, w zależności od preferencji klienta, tak aby nasz partner wiedział, czym ostatnio się zajmowaliśmy.
Razem z klientem pracujemy nad optymalizacją witryny i zdobywaniem wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Niektóre z działań wymagały wcześniejszej akceptacji po stronie klienta, jednak szereg czynności wykonaliśmy we własnym zakresie, ponieważ nie ingerowały one w wygląd witryny, ale były kluczowe z perspektywy SEO.
Co zrobiliśmy w ramach projektu?
Porównanie września 2022 r. do września 2023 r.
Na niebiesko zaznaczone są kliknięcia, na fioletowo wyświetlenie strony w wynikach organicznych. Dane za cały rok.
Liczba organicznych słów kluczowych w poszczególnych miesiącach. Dane za cały rok.
Chcesz skutecznie docierać ze swoim produktem lub usługą do grupy docelowej?
Umów się na spotkanie!