Case study

Jak odpowiednia strategia pozycjonowania wizytówki GBP software house’u pomogła w pozyskaniu leadów na rynku USA?

O projekcie

Od kilku lat mamy przyjemność współpracować z naszym klientem z branży IT, który działa na rynku USA. Nasze najważniejsze zadanie w codziennej pracy nad projektem polega na realizacji działań według ustalonej strategii marketingowej, której jednym z głównych celów jest generowanie leadów. Pracujemy nad pozycjonowaniem fraz kluczowych, które są mocno konkurencyjne, jednak zostały one wybrane, ponieważ przynoszą naszemu klientowi duże przychody.

Wyzwania w projekcie:

  • bardzo konkurencyjna branża – w USA jest wiele firm IT, które oferują podobne usługi, co nasz klient,
  • klient ma szeroką ofertę, jednocześnie skupia się na bardzo konkretnej niszy dotyczącej integracji, która nie cieszy się wysokim zainteresowaniem wśród większości odbiorców (niski współczynnik wyszukiwań),
  • potrzeba wypracowania nowego, nieszablonowego podejścia do prowadzenia wizytówki GBP.

W ramach współpracy z naszym klientem z branży IT prowadzimy profile wizytówek Google – Google Business Profile. Chcąc zapewnić jak najlepsze efekty, zaproponowaliśmy zupełnie nową strategię prowadzenia GBP, wcześniej znane pod skrótem GMB, która polega na używaniu fraz bardziej niszowych. Dla naszego klienta założyliśmy osobne wizytówki dla kluczowych dla niego lokalizacji w USA (np. Chicago oraz Philadelphia). Do każdej z wizytówek przydzieliliśmy osobną grupę niszowych fraz, np. „fintech software development”. Zatem poszczególne wizytówki są pozycjonowane pod określone i ustalone z klientem słowa kluczowe.

Dlaczego się na to zdecydowaliśmy? Słowa kluczowe o mniejszym potencjale nie są pod żadnym względem gorsze od tych najczęściej wyszukiwanych. Wręcz przeciwnie – decydując się na ich użycie w strategii marketingowej, możemy trafić do bardzo konkretnej grupy docelowej. Tak też było w przypadku naszego klienta z branży IT. Sprawdź, jak tego dokonaliśmy!

Nasze rozwiązania

1. Założenie nowej wizytówki GBP i modyfikacja istniejących profili

W związku z tym, że z klientem współpracujemy już dłuższy czas, realizując inne strategie marketingowe, założyliśmy dla niego wcześniej 3 wizytówki. Na istniejących już profilach GBP zdecydowaliśmy się zmienić strategię z fraz ogólnych na te bardziej niszowe. Z kolei jedną wizytówkę Google założyliśmy zupełnie od nowa. GBP został zweryfikowany bardzo sprawnie, dzięki czemu szybko mogliśmy przejść do pracy nad optymalizacją wizytówki.

2. Wybór niszowej i specjalistycznej frazy kluczowej

Po konsultacji z klientem zdecydowaliśmy się pozycjonować wizytówkę pod niszowe, ale obiecujące frazy kluczowe, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo dotarcia z ofertą do grupy docelowej zainteresowanej specjalistycznymi rozwiązaniami technologicznymi. Najpierw przeprowadziliśmy analizę wszystkich możliwych słów kluczowych związanych z ofertą klienta. Wybór padł na wyrażenia związane z: „fintech software development”, „dell boomi consulting” i „azure integration services”.

3. Ciągła optymalizacja wizytówek

Pod wybrane frazy kluczowe zostały stworzone nowe opisy firmy oraz opisy poszczególnych usług w ramach każdego profilu GBP. W nowej wizytówce uzupełniliśmy również wszystkie niezbędne dane kontaktowe oraz pozostałe informacje.

4. Cykliczne wpisy na GBP

Dodatkowo stworzyliśmy harmonogram wpisów na wizytówkach Google. Mają one formę krótkich Questions&Answers, dzięki czemu zyskujemy dodatkową przestrzeń do wykorzystywania wybranej frazy kluczowej (np. „fintech software development”„dell boomi consulting” i „azure integration services”), a użytkownicy mogą zyskać odpowiedzi na interesujące ich pytania.

 

Efekty

  • Zwiększyła się liczba osób, które wyświetliły profil GBP naszego klienta – w porównaniu z zeszłym rokiem jest to wzrost aż o ok. 1640%.
  • W porównaniu z 2022 r. interakcje na profilu firmy wzrosły o ok. 57%.
  • Wizytówka GBP naszego klienta została wyświetlona na 374 frazy związane ze specjalistycznymi technologiami znajdującymi się w jego ofercie. 

Screeny z narzędzia Google Search Console dla profilu naszego klienta

Do nowej strategii podeszliśmy nieco eksperymentalnie, ponieważ chcieliśmy przetestować inny niż do tej pory sposób prowadzenia wizytówek. Chociaż podejście do optymalizacji lokalnych wizytówek GBP było bardzo nietypowe, to przyniosło pozytywne efekty. Wyniki, jakie udało się osiągnąć w krótkim czasie są naprawdę imponujące – wizytówki wyświetlają się najczęściej na hasła powiązane z tymi, które wybraliśmy sobie na cel. Ściągają również na stronę klienta coraz więcej użytkowników, co bardzo istotne – wartościowych, zainteresowanych bardzo konkretną usługą i ze sprecyzowanymi potrzebami.

Mateusz Pietrzyk, SEO Specialist w Strategiczni.pl

Przekonaliśmy Cię, że znamy się na marketingu internetowym? 

Skontaktuj się z nami – wspólnie zajmiemy się Twoim biznesem!

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

    Jak możemy Ci pomóc?

    Dane kontaktowe



    Wiadomość