Case study

Jak przygotowaliśmy strategię promocji konferencji skierowaną do C-level z branży IT?

Jak przygotowaliśmy strategię promocji konferencji skierowaną do C-level z branży IT?

O kliencie

ITCORNER zrzesza firmy IT z całej Polski. Od 2013 r. organizują wydarzenia oraz spotkania, dzięki którym właściciele przedsiębiorstw oraz inni członkowie stowarzyszenia mogą wymieniać się wiedzą, doświadczeniem i dyskutować na tematy dotyczące projektów informatycznych.

ITCORNER stworzył ekosystem, dzięki któremu polskie firmy IT mogą skutecznie i efektywnie rozwijać się oraz rosnąć. Strategiczni.pl również są częścią ITCORNER, dzięki czemu z pierwszej ręki uzyskujemy informacje o innowacjach w świecie IT.

O projekcie

Jednym z największych eventów organizowanych przez ITCORNER jest konferencja UPGRADE, która w tym roku miała miejsce w The Bridge Hotel we Wrocławiu pod koniec listopada. 

Skala eventu była duża, a ITCORNER wiedział, że do kwestii jego promocji trzeba podejść w odpowiedni i przemyślany sposób. Wyzwaniu postanowiliśmy stawić czoło wspólnie, tak aby połączyć nasze doświadczenie i wiedzę w celu zebrania liderów z branży IT w jednym miejscu i czasie, czyli na UPGRADE. Event zbliżał się wielkimi krokami, dlatego w szybkim tempie zebraliśmy zespół projektowy i przeszliśmy do działania.

Wyzwania:

  • bilety z półki premium na konferencję UPGRADE
  • dotarcie z informacją o wydarzeniu do kadry zarządzającej oraz managerów C-level z branży IT, których ścieżka zakupowa jest zupełnie inna niż standardowych użytkowników
  • zapełnienie listy uczestników wydarzenia aż po sam limit miejsc

Nasze rozwiązania

Analiza ścieżki zakupowej użytkowników ze stanowisk C-level

Konferencja UPGRADE była skierowana przede wszystkim do osób ze stanowisk C-level (czyli kadry zarządzającej w danej firmie). Razem z ITCORNER przeanalizowaliśmy ścieżkę zakupową użytkowników, do których kierowana była konferencja i zauważyliśmy, że różni się ona zupełnie od tej, która dotyczy „standardowych” uczestników eventów.

W przypadku managerów z poziomu C-level akcje takie jak „early birds” (bilety w przedsprzedaży, które często są w okazyjnych cenach w porównaniu do standardowego cennika) nie spełniają swojego celu. Kalendarze takich osób zmieniają się dynamicznie, dlatego tutaj potrzebna była inna strategia promocji konferencji skierowanej do liderów w branży IT.

Ciekawa forma contentu promująca konferencję – zapowiedzi prelegentów

Prezesi oraz członkowie zarządu firm IT nie mają czasu na czytanie długich tekstów i często nie otwierają maili od organizacji, które na pierwszy rzut oka wyglądają na spam. Właśnie dlatego po burzy mózgów z klientem doszliśmy do wniosku, że idealnym rozwiązaniem będzie stworzenie krótkich, ale wypełnionych konkretami filmików od prelegentów, którzy występowali na konferencji. 

Ten rodzaj contentu okazał się strzałem w dziesiątkę – potencjalnie zainteresowani odbiorcy mogli w szybki sposób zapoznać się z tematyką wystąpień oraz paneli i tym samym zadecydować czy UPGRADE to wydarzenie, w którym chcą wziąć udział.

Konsultacje w zakresie tworzenia treści 

Nasza rola polegała również na wsparciu ITCORNER podczas tworzenia treści na stronie wydarzenia – https://letsupgrade.pl/ – oraz postów na profile na Facebooku i LinkedInie. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że język korzyści doskonale sprawdzi się w komunikatach kierowanych do osób o stanowiskach C-level, a krótkie przedstawienie poszczególnych tematów poruszanych podczas paneli i dyskusji dodatkowo wzbogaci posty.

Dystrybucja, czyli dobrze zaplanowane kampanie Google, Facebook oraz LinkedIn Ads

Stworzenie filmików oraz ciekawych postów na LinkedIn to jedno, ale nie można zapomnieć o dystrybucji contentu, tak aby treści rzeczywiście trafiły do zakładanej grupy docelowej.

Aby zwiększyć szanse na dotarcie do ustalonych z klientem odbiorców, wybraliśmy 3 platformy do dystrybucji reklam – Google (w tym również YouTube), Facebook oraz LinkedIn. Postawiliśmy na te platformy, ponieważ kadra zarządzająca oraz managerowie C-level to dość obszerna grupa odbiorców. Z tego też powodu ogromnym wyzwaniem było zaprojektowanie kampanii w taki sposób, aby zachęciły użytkowników do odwiedzenia strony naszego klienta. 

Jednak dzięki dobrze skonstruowanym i przemyślanym reklamom dotarliśmy z informacją o wydarzeniu do odpowiedniej grupy docelowej.

Każdy z wymienionych kanałów dołożył cegiełkę do tego, że łącznie filmiki oraz grafiki z przeprowadzonych kampanii zostały wyświetlone ponad 1 800 000 razy!

Efekty

  • ponad 1 800 000 wyświetleń filmików i grafik z przeprowadzonych kampanii;
  • ponad 10 tys. osób na stronie zainteresowanych wydarzeniem naszego klienta;
  • ponad 700 osób zainteresowanych kupnem biletów (użytkownicy zapoznali się z pakietami biletów oraz cennikiem);
  • inwestycja w konferencję zwróciła się w całości klientowi – łącznie w wydarzeniu wzięło udział ponad 200 osób z branży IT oraz pokrewnych.

Korzyści

Dlaczego warto zdecydować się na wsparcie w zakresie tworzenia strategii promocji wydarzenia?

  • nieprzepalanie budżetu – inwestujesz w te działania promocyjne, które są realnie dopasowane do grupy docelowej;
  • połączenie know-how i dopasowanego do Twoich potrzeb sposobu promowania wydarzenia – wiesz o swojej branży najwięcej, dodaj do tego nasze marketingowe doświadczenie i wypromuj swój event na całą Polskę;
  • budowanie wizerunku eksperta – przyciągając topowe firmy na swoje wydarzenie, wzmacniasz wizerunek lidera w branży.

Chcesz skutecznie wypromować wydarzenie, które organizujesz? Porozmawiajmy i znajdźmy rozwiązanie spełniające Twoje oczekiwania oraz cele biznesowe!

Umów się na spotkanie!

Case study

Case study

Case study