ITCORNER zrzesza firmy IT z całej Polski. Od 2013 r. organizują wydarzenia oraz spotkania, dzięki którym właściciele przedsiębiorstw oraz inni członkowie stowarzyszenia mogą wymieniać się wiedzą, doświadczeniem i dyskutować na tematy dotyczące projektów informatycznych.
ITCORNER stworzył ekosystem, dzięki któremu polskie firmy IT mogą skutecznie i efektywnie rozwijać się oraz rosnąć. Strategiczni.pl również są częścią ITCORNER, dzięki czemu z pierwszej ręki uzyskujemy informacje o innowacjach w świecie IT.
O projekcie
Jednym z największych eventów organizowanych przez ITCORNER jest konferencja UPGRADE, która w tym roku miała miejsce w The Bridge Hotel we Wrocławiu pod koniec listopada.
Skala eventu była duża, a ITCORNER wiedział, że do kwestii jego promocji trzeba podejść w odpowiedni i przemyślany sposób. Wyzwaniu postanowiliśmy stawić czoło wspólnie, tak aby połączyć nasze doświadczenie i wiedzę w celu zebrania liderów z branży IT w jednym miejscu i czasie, czyli na UPGRADE. Event zbliżał się wielkimi krokami, dlatego w szybkim tempie zebraliśmy zespół projektowy i przeszliśmy do działania.
Wyzwania:
Konferencja UPGRADE była skierowana przede wszystkim do osób ze stanowisk C-level (czyli kadry zarządzającej w danej firmie). Razem z ITCORNER przeanalizowaliśmy ścieżkę zakupową użytkowników, do których kierowana była konferencja i zauważyliśmy, że różni się ona zupełnie od tej, która dotyczy „standardowych” uczestników eventów.
W przypadku managerów z poziomu C-level akcje takie jak „early birds” (bilety w przedsprzedaży, które często są w okazyjnych cenach w porównaniu do standardowego cennika) nie spełniają swojego celu. Kalendarze takich osób zmieniają się dynamicznie, dlatego tutaj potrzebna była inna strategia promocji konferencji skierowanej do liderów w branży IT.
Prezesi oraz członkowie zarządu firm IT nie mają czasu na czytanie długich tekstów i często nie otwierają maili od organizacji, które na pierwszy rzut oka wyglądają na spam. Właśnie dlatego po burzy mózgów z klientem doszliśmy do wniosku, że idealnym rozwiązaniem będzie stworzenie krótkich, ale wypełnionych konkretami filmików od prelegentów, którzy występowali na konferencji.
Ten rodzaj contentu okazał się strzałem w dziesiątkę – potencjalnie zainteresowani odbiorcy mogli w szybki sposób zapoznać się z tematyką wystąpień oraz paneli i tym samym zadecydować czy UPGRADE to wydarzenie, w którym chcą wziąć udział.
Nasza rola polegała również na wsparciu ITCORNER podczas tworzenia treści na stronie wydarzenia – https://letsupgrade.pl/ – oraz postów na profile na Facebooku i LinkedInie. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że język korzyści doskonale sprawdzi się w komunikatach kierowanych do osób o stanowiskach C-level, a krótkie przedstawienie poszczególnych tematów poruszanych podczas paneli i dyskusji dodatkowo wzbogaci posty.
Stworzenie filmików oraz ciekawych postów na LinkedIn to jedno, ale nie można zapomnieć o dystrybucji contentu, tak aby treści rzeczywiście trafiły do zakładanej grupy docelowej.
Aby zwiększyć szanse na dotarcie do ustalonych z klientem odbiorców, wybraliśmy 3 platformy do dystrybucji reklam – Google (w tym również YouTube), Facebook oraz LinkedIn. Postawiliśmy na te platformy, ponieważ kadra zarządzająca oraz managerowie C-level to dość obszerna grupa odbiorców. Z tego też powodu ogromnym wyzwaniem było zaprojektowanie kampanii w taki sposób, aby zachęciły użytkowników do odwiedzenia strony naszego klienta.
Jednak dzięki dobrze skonstruowanym i przemyślanym reklamom dotarliśmy z informacją o wydarzeniu do odpowiedniej grupy docelowej.
Każdy z wymienionych kanałów dołożył cegiełkę do tego, że łącznie filmiki oraz grafiki z przeprowadzonych kampanii zostały wyświetlone ponad 1 800 000 razy!
Dlaczego warto zdecydować się na wsparcie w zakresie tworzenia strategii promocji wydarzenia?
Chcesz skutecznie wypromować wydarzenie, które organizujesz? Porozmawiajmy i znajdźmy rozwiązanie spełniające Twoje oczekiwania oraz cele biznesowe!
Umów się na spotkanie!