Case study

Lokalne SEO przy niewielkim budżecie

Wzrost ruchu organic o 1017% dzięki Lokalnemu SEO oraz Contentowi.

Założenia projektu

Lokalna usługa specjalistyczna (jedno z większych miast na wybrzeżu), wąskie grono odbiorców. Duża konkurencja.

Najlepsze pozycje w przypadku najistotniejszych słów kluczowych zajmowane są przez duże lokalne agregatory biznesowe / serwisy informacyjne.

Lokalna usługa specjalistyczna oferowana jest na terenie jednego z największych miast na wybrzeżu. Z uwagi na swoją specyfikację, usługa ma stosunkowo wąskie grono odbiorców, za to dużą konkurencję.

Najlepsze pozycje w wynikach wyszukiwania, w przypadku najistotniejszych słów kluczowych, zajmowane są przez duże lokalne agregatory biznesowe / serwisy informacyjne.

Cel projektu

Zwiększenie ruchu na stronie przy niewielkim budżecie.

Wyzwania

  • Ograniczony budżet
  • Duża konkurencja w branży
  • Mocne serwisy branżowe, wyświetlające się na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Czas trwania projektu

wrzesień 2018 – maj 2019

Przeprowadzone działania SEO

Wyzwanie było duże. Ograniczony budżet i duża trudność słów kluczowych wymusiły na nas bardzo precyzyjne działanie. Żeby odnieść sukces, musieliśmy wybrać kluczowe obszary do optymalizacji oraz odpowiednio wszystko zaplanować.

  1. Wyeliminowanie błędów na stronie

    Działania rozpoczęliśmy od identyfikacji oraz naprawienia wszelkich błędów technicznych na stronie klienta. Większość napotkanych problemów dotyczyła złej struktury treści, problemów z linkowaniem wewnętrznym, ociężałości serwisu, thin pages oraz braku optymalizacji podstawowych elementów, takich jak tytuły i adresy URL.

  2. Zoptymalizowanie stron

    Poprawiliśmy podstawowe elementy strony, takie jak nagłówki oraz url, które nie były dopasowane pod interesujące nas frazy i wyszukiwania. Do tego stworzyliśmy odpowiednią mapę strony, dzięki której Google bot szybciej i łatwiej może poruszać się po stronie. Upewniliśmy się, że w serwisie pozostały jedynie te podstrony, które mają znaczenie dla klienta oraz że nie marnujemy crawl budgetu.

  3. Wewnętrzne linkowanie

    Podczas rozbudowy struktury linków i dodawania sporej ilości nowych artykułów, mieliśmy na uwadze linkowanie wewnętrzne, a dokładniej działanie Link juice. Zależało nam, aby Link juice trafiał faktycznie na te strony, które są dla nas najważniejsze. Był to jeden z elementów, które naprawiliśmy już na początku współpracy. Dzięki poprawie linkowania wewnętrznego oraz rozbudowie treści udało nam się osiągnąć poniższe efekty.

  4. Zoptymalizowanie istniejących treści

    Główne usługi miały dość podstawowe i niedługie opisy. Brakowało w nich odpowiedniego nasycenia najważniejszymi słowami kluczowymi. Stosunkowo niewielkim nakładem pracy udało się je szybko rozbudować i zoptymalizować, co było podstawą do dalszych działań.

  5. Strategia contentowa

    Analiza słów kluczowych oraz analiza konkurencji pozwoliła nam wytypować kilkadziesiąt potencjalnych tematów na artykuły, które miały pomóc w pozycjonowaniu serwisu na frazy z “długiego ogona”. Wspólnie z klientem wytypowaliśmy te, które potencjalnie mogły dostarczyć najlepsze leady pod usługi, na których zależało klientowi.Ze względu na wysoce specjalistyczną branżę, teksty musiały zostać napisane przez klienta, a następnie zredagowane przez nas, w celu optymalnego rozłożenia treści pod kątem SEO.W okresie 6 miesięcy powstały 22 artykuły od 1800-6000 znaków każdy. Wszystkie artykuły były tworzone przez klienta na bazie wcześniej przeprowadzonych analiz.

Efekty rok do roku
(maj 2019 do maj 2018)

Wzrost ruchu
organicznego o 1017%

+
0
%
Tygodniowy wzrost liczby sesji z 30 na 350
+
0
%
Wzrost liczby nowych użytkowników
+
0
%
Zwiększenie liczby stron wejścia do serwisu 6 do 40

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl