Case study

[Motoryzacja] – SEO dla sklepu internetowego

Omówienie wzrostów sklepu z branży motoryzacyjnej, który prowadzi sprzedaż internetową od 2016 r. Wzrost widoczności w TOP 3 o 181%. Prawie 100% więcej Sesji i przychód zwiększony o 57%.

Założenia projektu

Sklep internetowy z branży motoryzacyjnej posiadał małą widoczność w wynikach organicznych i duży potencjał na rynku, który miesięcznie generuje około 30 tys. wyszukiwań w Google.
Podczas prac nad optymalizacją witryny celem było zwiększenie ogólnej widoczności (początkowo 159 fraz w TOP 3 i 608 fraz w TOP 10) oraz poprawa pozycji fraz, które do tej pory znajdowały się w TOP 10.
Frazy jakie pozycjonowaliśmy charakteryzowały się dużą konkurencyjnością i wysokim wolumenem wyszukiwań. W pierwszej kolejności zakładaliśmy poprawę stanu technicznego witryny oraz jej strukturyzację.

Cel projektu

  • zwiększenie widoczności serwisu
  • zwiększenie ruchu na stronie

Wyzwania

  • wysoce konkurencyjne frazy
  • frazy o dużej popularności
  • witryna o dużej ilości stron (kategorie, produkty)

Czas trwania projektu

Luty 2019 – styczeń 2020

  1. Optymalizacja techniczna strony

    Pracę nad poprawą widoczności witryny rozpoczęliśmy od audytu SEO. Audyt SEO pozwolił na identyfikację wielu błędów, które stały się dla nas okazją do skutecznej optymalizacji witryny. Jednym z pierwszych kroków było wpłynięcie na częstotliwość odwiedzania strony przez Google. Pozbywając się wewnętrznych błędów serwera oraz porządkując adresy kanoniczne bardzo szybko zwiększyliśmy widoczność witryny we wszystkich obszarach (TOP 3, TOP 10 i TOP 50):

    Optymalizacja techniczna motoryzacja e-commerce
  2. Link building

    Poza optymalizacją. która wynikała bezpośrednio z audytu SEO od początku współpracy rozpoczęliśmy budowanie wartościowego profilu linków. Wszystkie te działania pozwoliły po 3 miesiącach na uzyskanie świetnej widoczności W TOP 3 (389 fraz)

    widoczność top 3 motoryzacja e-commerce
  3. Optymalizacja treści

    Kolejne działania zakładały szereg czynności polegających na poprawie stanu technicznego witryny. Te działania zostały wsparte optymalizacją treści rozpoczynając od strony głównej, a kończąc na wdrożeniu optymalnych nagłówków na stronę każdej kategorii.

Widoczność przełożyła się bezpośrednio na ruch w sklepie internetowym, gdzie w pierwszych miesiącach współpracy liczba użytkowników wzrosła o 10 tysięcy z 17 tys. na 27 tys. użytkowników miesięcznie.
ruch sklep motoryzacyjny

Poza dużym wzrostem widoczności witryny, na ilość użytkowników przełożyły się również uzyskane pozycje na najważniejsze frazy w TOP 3. Ostatnia kolumna wskazuje wzrost pozycji od początku współpracy:

sklep motoryzacyjny słowa kluczowe

Najskuteczniejszym porównaniem, które wskazuje faktyczny progres jest porównanie danych rok do roku. Z uwagi na konfigurację konta Google Analytics jest ono możliwe dopiero od sierpnia, jednak wskazuje na wzrost liczby użytkowników nawet o 112%:

sklep motoryzacyjny użytkownicy rok do roku analytics

wzrost top 3 motoryzacja
+
0
%
Wzrost liczby użytkowników
+
0
%
Liczba sesji
+
0
%
Liczba transakcji
+
0
%
Wzrost przychodów

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk

Dawid Kasprzyk
CSO / Co-Founder

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl