Sklep internetowy z branży motoryzacyjnej posiadał małą widoczność w wynikach organicznych i duży potencjał na rynku, który miesięcznie generuje około 30 tys. wyszukiwań w Google. Podczas prac nad optymalizacją witryny celem było zwiększenie ogólnej widoczności (początkowo 159 fraz w TOP 3 i 608 fraz w TOP 10) oraz poprawa pozycji fraz, które do tej pory znajdowały się w TOP 10. Frazy, jakie pozycjonowaliśmy, charakteryzowały się dużą konkurencyjnością i wysokim wolumenem wyszukiwań. W pierwszej kolejności zakładaliśmy poprawę stanu technicznego witryny oraz jej strukturyzację.
luty 2019 – styczeń 2020
Pracę nad poprawą widoczności witryny rozpoczęliśmy od audytu SEO. Audyt SEO pozwolił na identyfikację wielu błędów, które stały się dla nas okazją do skutecznej optymalizacji witryny. Jednym z pierwszych kroków było wpłynięcie na częstotliwość odwiedzania strony przez Google. Pozbywając się wewnętrznych błędów serwera oraz porządkując adresy kanoniczne bardzo szybko zwiększyliśmy widoczność witryny we wszystkich obszarach (TOP 3, TOP 10 i TOP 50):
Kolejne działania zakładały szereg czynności polegających na poprawie stanu technicznego witryny. Te działania zostały wsparte optymalizacją treści, rozpoczynając od strony głównej, a kończąc na wdrożeniu optymalnych nagłówków na stronę każdej kategorii.
Poza optymalizacją, która wynikała bezpośrednio z audytu SEO, od początku współpracy rozpoczęliśmy budowanie wartościowego profilu linków. Wszystkie te działania pozwoliły po 3 miesiącach na uzyskanie świetnej widoczności W TOP 3 (389 fraz).
Widoczność przełożyła się bezpośrednio na ruch w sklepie internetowym, gdzie w pierwszych miesiącach współpracy liczba użytkowników wzrosła o 10 tysięcy z 17 tys. na 27 tys. użytkowników miesięcznie.
Poza dużym wzrostem widoczności witryny, na ilość użytkowników przełożyły się również uzyskane pozycje na najważniejsze frazy w TOP 3. Ostatnia kolumna wskazuje wzrost pozycji od początku współpracy:
Najskuteczniejszym porównaniem, które wskazuje faktyczny progres, jest porównanie danych rok do roku. Z uwagi na konfigurację konta Google Analytics jest ono możliwe dopiero od sierpnia, jednak wskazuje na wzrost liczby użytkowników nawet o 112%: