Sklep internetowy z branży motoryzacyjnej posiadał małą widoczność w wynikach organicznych i duży potencjał na rynku, który miesięcznie generuje około 30 tys. wyszukiwań w Google. Podczas prac nad optymalizacją witryny celem było zwiększenie ogólnej pozycji w rankingu. Frazy, jakie pozycjonowaliśmy, charakteryzowały się dużą konkurencyjnością i wysokim wolumenem wyszukiwań. W pierwszej kolejności zakładaliśmy poprawę stanu technicznego witryny oraz jej strukturyzację, aby stała się przyjazna dla użytkowników.
luty 2019 – styczeń 2020
Pracę nad poprawą widoczności witryny rozpoczęliśmy od audytu SEO. Analiza sytuacji wyjściowej pozwoliła na identyfikację wielu błędów, które stały się dla nas okazją do skutecznej optymalizacji witryny. Jednym z pierwszych kroków było wpłynięcie na częstotliwość odwiedzania strony przez Google. Pozbywając się wewnętrznych błędów serwera bardzo szybko poprawiliśmy pozycję w wyszukiwarce.
Kolejne działania zakładały szereg czynności polegających na poprawie stanu technicznego witryny. Optymalizację treści rozpoczęliśmy od strony głównej, a skończyliśmy na wdrożeniu korzystnych nagłówków na stronę każdej kategorii.
Poza optymalizacją, która wynikała bezpośrednio z audytu SEO, od początku współpracy rozpoczęliśmy budowanie wartościowego profilu linków. Wszystkie te działania pozwoliły po 3 miesiącach na uzyskanie świetnej widoczności w TOP 3 (389 fraz).
Wysoka pozycja w wyszukiwarce przełożyła się bezpośrednio na ruch w sklepie internetowym, gdzie w pierwszych miesiącach współpracy liczba użytkowników wzrosła o 10 tysięcy użytkowników miesięcznie.
Udało się również uzyskać miejsce w rankingu w TOP 3. Ostatnia kolumna wskazuje wzrost pozycji od początku współpracy:
Najskuteczniejszym porównaniem, które wskazuje faktyczny progres, jest zestawienie danych rok do roku. Z uwagi na konfigurację konta Google Analytics jest ono możliwe dopiero od sierpnia, jednak wskazuje na wzrost liczby użytkowników nawet o 112%: