Case study

Pozycjonowanie w branży prawniczej – jakie korzyści przynosi sprawna komunikacja adwokata ze specjalistą SEO?

SEO dla branży prawniczej

O projekcie

Naszym Klientem jest kancelaria adwokacka z Wrocławia, która oferuje swoim klientom profesjonalne wsparcie prawne, specjalizując się szczególnie w sprawach karnych (jazda po alkoholu, przestępstwa narkotykowe) oraz odszkodowaniach za represje komunistyczne w czasach stalinowskich i PRL. 

Nad projektem pracujemy już od kilku lat, co zaowocowało wzajemnym zaufaniem, które umożliwia nam efektywne rozwijanie działań SEO i wprowadzanie nowych strategii w ścisłej współpracy z Klientem. Działamy na zasadach partnerskich, co pozwala nam na swobodny przepływ informacji i przynosi mierzalne rezultaty. 

Cele projektu:

– zwiększenie widoczności i pozycji na priorytetowe, konkurencyjne frazy ogólne związane z usługami adwokata i kancelarii adwokackiej;

– zbudowanie autorytetu na poziomie widoczności lokalnej – ważny czynnik dla klientów z branży prawniczej;

– rozszerzenie widoczności na dodatkowe frazy związane z priorytetowymi dla klienta usługami: sprawami karnymi oraz odszkodowaniami za represje.

Przeprowadzone działania SEO 

działania SEO w projekcie dla branży prawniczej

 

Pierwszy krok – propozycja rozszerzenia działań SEO ze strony Klienta

Dzięki zaufaniu do specjalistów SEO odpowiedzialnych za projekt i regularnej, transparentnej komunikacji Klient zwrócił się do nas w celu zweryfikowania swoich pytań oraz pomysłów na rozszerzenie m.in.:

  • użytych fraz;
  • analizy konkurencji;
  • wykorzystania priorytetowych dla kancelarii usług i fraz.

Drugi krok – opracowanie nowej strategii SEO w branży prawniczej

Na podstawie przedstawionych przez klienta wymagań i celów zweryfikowaliśmy propozycję i rozpoczęliśmy pracę nad nową strategią SEO, aby osiągnąć zamierzony efekt. 

W ramach przeprowadzonych działań wykonaliśmy kompleksową analizę strony i narzędzi, a także dogłębnie zbadaliśmy konkurencję.

W trakcie opracowywania nowej strategii zajęliśmy się: 

  • analizą statystyk i aktualnej widoczności strony – zbadaliśmy m.in. widoczność na frazy blogowe i frazy lokalne (usługowe) oraz przeprowadziliśmy analizę profilu linkowania;
  • analizą konkurencji – zarówno konkurentów biznesowych przedstawionych przez klienta, jak i konkurencją organiczną zidentyfikowaną przez naszych specjalistów (branża prawnicza cechuje się wysoką konkurencyjnością);
  • rozszerzonym researchem fraz kluczowych – skupiliśmy się na usługach priorytetowych dla klienta, starając się jednocześnie rozszerzyć informacje na stronie na temat pozostałych oferowanych usług w celu pozyskania nowej grupy klientów;
  • analizą on-site – przeanalizowaliśmy treści i informacje zawarte na stronie (m.in. nagłówki, meta tagi, linkowanie wewnętrzne);
  • analizą techniczną strony – m.in. dostosowanie do urządzeń mobilnych, szybkość ładowania serwisu i danych strukturalnych, optymalizacja grafik. 

Krok trzeci – ustalenie priorytetów jako klucz do sprawnej komunikacji

Umiejętna priorytetyzacja pracy z uwzględnieniem działań, które mają największe znaczenie zarówno z perspektywy biznesowej klienta, jak i samego SEO, była dla nas podstawą do efektywnej współpracy. 

W ramach opracowanej strategii udało nam się wspólnie z klientem ustalić następujące działania: 

  • wzmocnienie działań link-buildingowych – skoncentrowaliśmy się na budowaniu widoczności i wiarygodności strony poprzez pozyskiwanie linków zewnętrznych przede wszystkim z wartościowych źródeł lokalnych;
  • przygotowanie planu optymalizacji treści pod nowe frazy kluczowe na stronie głównej oraz podstronach usługowych;
  • opracowanie nowej podstrony usługowej na podstawie researchu słów kluczowych – klient oferuje takie usługi i publikuje na ich temat kompleksowe artykuły blogowe, co pozwoli na pozyskanie widoczności i nowych klientów;
  • utworzenie podstron lokalnych – podążając za sugestią klienta, zweryfikowaliśmy potencjał opracowania podstron lokalnych dla miejscowości znajdujących się w pobliżu miejsca głównej działalności klienta – dzięki temu w perspektywie czasu klient będzie w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów z tego obszaru;
  • analiza serwisu pod kątem UX – zarekomendowaliśmy analizę ruchu użytkownika na stronie i zweryfikowanie miejsc wartych usprawnienia w celu zwiększenia konwersji.

Krok czwarty – wprowadzenie i weryfikacja optymalizacji

Wymienione wyżej działania zostały przez specjalistów zaplanowane w czasie i wprowadzane na bieżąco na stronę klienta. 

Wszystkie działania starannie weryfikujemy po ich wdrożeniu, co znajduje swoje potwierdzenie w osiąganych wynikach – dzięki naszej pracy przyczyniliśmy się do zwiększenia zarówno liczby wyświetleń, jak i liczby kliknięć strony klienta

Kluczem do sukcesu w tym projekcie była sprawna komunikacja, szybka weryfikacja pomysłów i swobodna wymiana informacji oparta na wzajemnym zaufaniu.

Wykorzystaj pełny potencjał marketingu cyfrowego dla swojej kancelarii. Dowiedz się, jak osiągnąć sukces!

Sprawdź nasze usługi dla prawników!

Dzięki przeprowadzonym działaniom i optymalizacji w efekcie udało nam się:

zwiększyć liczbę kliknięć i wyświetleń strony klienta na frazy związane z ogólnymi usługami adwokata i kancelarii adwokackiej oraz na podstrony usługowe (również te priorytetowe);

– zwiększyć w okresie 3 miesięcy liczbę wszystkich fraz z 4000 do ok. 6400;

– zwiększyć liczbę fraz w TOP3 z ok. 150 do prawie 250 (246);

– stworzyć możliwość na pozyskanie klientów z szerszego zakresu usług i lokalizacji. 

Krok piąty – bieżące działania i współpraca z efektami

Jako Strategiczni.pl staramy się wychodzić poza standardowe działania SEO – wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania naszych klientów, przeprowadzamy profesjonalne konsultacje, szukając sposobów na osiągnięcie założonych celów. 

Stawiamy na sprawną, transparentną komunikację. Ważnym czynnikiem sukcesu w tym projekcie jest ścisła współpraca z klientem, który na bieżąco sugeruje nowe pomysły, weryfikuje tworzone treści, a także sam angażuje się w opracowywanie profesjonalnych artykułów blogowych przygotowywanych na podstawie wytycznych SEO, które osiągają zadowalające wyniki. 

Jeden z artykułów na temat, który zaproponował klient, obserwując pojawiające się zmiany w prawie spadkowym, pozwolił nam wygenerować ponad 6 tys. kliknięć strony klienta przy niespełna 30 tys. wyświetleń. Oznacza to, że ponad 20% wyświetleń w wynikach wyszukiwania spowodowało zainteresowanie potencjalnego klienta. To świetny wynik, który nie byłby możliwy bez zbudowanego zaufania między specjalistami odpowiedzialnymi za projekt a klientem. 

 

Działasz w branży prawniczej i szukasz bezpiecznych sposobów na promocję w Internecie i pozyskanie potencjalnych klientów? Skontaktuj się z nami i wspólnie zaplanujmy najlepszą strategię dla widoczności Twojego biznesu w sieci!

 

Porozmawiajmy!