Apleona Real Estate sp. z o.o. to spółka-córka koncernu Apleona, z branży Property i Facility Management, która swoje siedziby ma rozlokowane po całej Europie.
Prowadzimy projekt wyłącznie dla Apleona Real Estate, czyli ok. 90-osobowego zespołu z biurem w warszawskich Złotych Tarasach. Oddział w Warszawie zajmuje się głównie księgowością i administrowaniem niemieckich nieruchomości. Pracują hybrydowo albo całkowicie zdalnie. Zatrudniają głównie księgowych i specjalistów z językiem niemieckim.
Wyzwania:
Apleona jest dużym koncernem złożonym z niezależnych spółek-córek i mają problem z komunikowaniem się na indywidualnym poziomie, ponieważ firma posiada tylko jedną ogólną stronę. W związku z tym nasz klient, Apleona Real Estate, nie miał przestrzeni, aby komunikować o swoich wartościach i zespole.
Ich największą zaletą jest to, że nie działają na zasadzie „shared service” tak jak wiele tego typu korporacji. Każdy specjalista dostaje portfolio klienta i prowadzi dla niego księgowość, dane w systemie i rozliczenia od A do Z. To duża wartość doceniana wśród księgowych, którzy chcą korzystać z całej wiedzy, jaką zdobyli na studiach i pogłębiać swoją ekspertyzę.
Naszym zadaniem było znalezienie sposobu, w jaki będziemy mówić do potencjalnych kandydatów rekrutujących się do Apleony. Firma jest duża, dlatego konieczne było ustalenie spójnego stylu komunikacji, który pokaże ludzkie oblicze marki i podkreśli wartości, jakimi się kierują. Kolejne wyzwanie polegało na skonstruowaniu treści w taki sposób, aby w przyjazny i przyjemny dla odbiorcy sposób mówiły o przewagach, które Apleona Real Estate ma nad konkurencją, jednocześnie wyraźnie oddzielając się od koncernu Apleona.
Współpracę rozpoczęliśmy od spotkania, tzw. kick offu, przeprowadzonego z Dyrektorką Zarządzającą firmy. Na podstawie cennych informacji uzyskanych na spotkaniu oraz naszego doświadczenia stworzyliśmy strategię komunikacji na LinkedIn. Określiliśmy w niej cele komunikacji, tone of voice pisanych treści i cykle postów dopasowane do potrzeb klienta.
Jakie cykle postów wprowadziliśmy na LinkedIn Apleony?
Przykłady postów z LinkedIn Apleony
Wypracowaliśmy również system współpracy z osobą odpowiedzialną za kontakt po stronie klienta, bazując na comiesięcznych 15-minutowych spotkaniach i stałym kontakcie mailowym. Wszystkie posty są najpierw publikowane w narzędziu (Kontentino), do którego ma dostęp klient i w wygodny sposób może udzielać nam feedbacku.
Dzięki działaniom na LinkedIn firma zdobyła przestrzeń, gdzie może eksponować swoich pracowników, wydarzenia firmowe i budować wizerunek dobrego pracodawcy. Zbudowany spójny wizerunek pozwala kandydatom identyfikować Apleona Real Estate jako niezależną firmę na tle ogromnego koncernu, jakim jest Apleona. Pracownicy i partnerzy firmy mają teraz również przestrzeń do wyrażania swoich opinii na temat firmy.
Dzięki współpracy ze Strategiczni.pl Apleona zyskała:
Działając w mediach społecznościowych, musimy pamiętać, że jest to bieg długodystansowy, a relację z odbiorcami budujemy cały czas.
Klient od początku był zainteresowany niską częstotliwością publikowania – 4 posty w miesiącu, jednak dobrze zaplanowana strategia pozwoliła na uzyskanie satysfakcjonujących wyników nawet przy takiej liczbie postów.
Po paru miesiącach współpracy liczba odwiedzin profilu wzrosła o 240%, a liczba obserwujących urosła o 30 użytkowników.
Z miesiąca na miesiąc, dostajemy również pod postami komentarze od zadowolonych pracowników lub rekruterów, którzy znaleźli swoim kandydatom miejsce w Apleonie. Taki system naturalnych poleceń dodatkowo uwiarygadnia firmę naszego klienta jako atrakcyjnego pracodawcę.
Statystyki również pokazują, że odbiorcy, do których trafiamy, są osobami z branży, głównie na stanowiskach seniorskich – czyli na tych, na których najbardziej zależy klientowi.
Screeny przedstawiają dane pochodzące z zakładki Analityka na LinkedIn
Podczas rekrutacji kandydaci mówią, że Linkedin stanowił dla nich ważne źródło informacji o firmie, co zachęciło ich do aplikowania.
Masz problem z rekrutacją lub wysoką rotacją wśród pracowników? Być może problem tkwi w Twojej marce pracodawcy! Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie!
Umów się na spotkanie!