Case study

Jak zbudować strategię komunikacji na LinkedIn, aby trafiać z treściami do kandydatów na pozycjach seniorskich?

O projekcie

Apleona Real Estate sp. z o.o. to spółka-córka koncernu Apleona, z branży Property i Facility Management, która swoje siedziby ma rozlokowane po całej Europie. 

Prowadzimy projekt wyłącznie dla Apleona Real Estate, czyli ok. 90-osobowego zespołu z biurem w warszawskich Złotych Tarasach. Oddział w Warszawie zajmuje się głównie księgowością i administrowaniem niemieckich nieruchomości. Pracują hybrydowo albo całkowicie zdalnie. Zatrudniają głównie księgowych i specjalistów z językiem niemieckim.

Wyzwania:

  • brak strony www, z której kandydat może czerpać informacje na temat firmy
  • anonimowość firmy ze względu na bycie częścią większego koncernu
  • dotarcie z informacjami i wartościami firmy do potencjalnych kandydatów, szczególnie tych na seniorskich stanowiskach
  • opowiadanie o zaletach i wartościach firmy w przystępny dla czytelnika sposób

Apleona jest dużym koncernem złożonym z niezależnych spółek-córek i mają problem z komunikowaniem się na indywidualnym poziomie, ponieważ firma posiada tylko jedną ogólną stronę. W związku z tym nasz klient, Apleona Real Estate, nie miał przestrzeni, aby komunikować o swoich wartościach i zespole.

Ich największą zaletą jest to, że nie działają na zasadzie „shared service” tak jak wiele tego typu korporacji. Każdy specjalista dostaje portfolio klienta i prowadzi dla niego księgowość, dane w systemie i rozliczenia od A do Z. To duża wartość doceniana wśród księgowych, którzy chcą korzystać z całej wiedzy, jaką zdobyli na studiach i pogłębiać swoją ekspertyzę.

Wyzwania w projekcie

Naszym zadaniem było znalezienie sposobu, w jaki będziemy mówić do potencjalnych kandydatów rekrutujących się do Apleony. Firma jest duża, dlatego konieczne było ustalenie spójnego stylu komunikacji, który pokaże ludzkie oblicze marki i podkreśli wartości, jakimi się kierują. Kolejne wyzwanie polegało na skonstruowaniu treści w taki sposób, aby w przyjazny i przyjemny dla odbiorcy sposób mówiły o przewagach, które Apleona Real Estate ma nad konkurencją, jednocześnie wyraźnie oddzielając się od koncernu Apleona.

Nasze rozwiązania

Współpracę rozpoczęliśmy od spotkania, tzw. kick offu, przeprowadzonego z Dyrektorką Zarządzającą firmy. Na podstawie cennych informacji uzyskanych na spotkaniu oraz naszego doświadczenia stworzyliśmy strategię komunikacji na LinkedIn. Określiliśmy w niej cele komunikacji, tone of voice pisanych treści i cykle postów dopasowane do potrzeb klienta. 

Jakie cykle postów wprowadziliśmy na LinkedIn Apleony?

  1. Cykl, w którym możemy poznać bliżej członków zespołu i ich rolę w organizacji, a także ich prywatne hobby i zainteresowania. Przedstawiamy również historie sukcesów oraz awansów. To okazja dla potencjalnych kandydatów, aby poznali firmę z bardziej ludzkiej strony i zweryfikowali, czy to miejsce dla nich.
  2. Cykl, w którym osoby z kadry zarządzającej mówią o wartościach firmy i eksponują jej najważniejsze zalety, które wyróżniają Apleonę na tle konkurencji.
  3. Cykl, w którym rozwiewamy tajemnice na temat organizacji pracy, zespołów czy rekrutacji w firmie. Jest to baza wiedzy, która przyda się każdemu, kto rozważa zmianę pracodawcy na Apleonę.
  4. Cykl z wydarzeniami firmowymi, gdzie pokazujemy, jakie aktywności są organizowane w firmie. Pomaga to skrócić dystans między potencjalnym kandydatem a firmą i pokazać jej bardziej spontaniczne oblicze.

przykłady postów na LinkedIn Apleona

Przykłady postów z LinkedIn Apleony

Wypracowaliśmy również system współpracy z osobą odpowiedzialną za kontakt po stronie klienta, bazując na comiesięcznych 15-minutowych spotkaniach i stałym kontakcie mailowym. Wszystkie posty są najpierw publikowane w narzędziu (Kontentino), do którego ma dostęp klient i w wygodny sposób może udzielać nam feedbacku. 

Efekty

Dzięki działaniom na LinkedIn firma zdobyła przestrzeń, gdzie może eksponować swoich pracowników, wydarzenia firmowe i budować wizerunek dobrego pracodawcy. Zbudowany spójny wizerunek pozwala kandydatom identyfikować Apleona Real Estate jako niezależną firmę na tle ogromnego koncernu, jakim jest Apleona. Pracownicy i partnerzy firmy mają teraz również przestrzeń do wyrażania swoich opinii na temat firmy.

Dzięki współpracy ze Strategiczni.pl Apleona zyskała:

  • spójną strategię, na której opieramy się przy planowaniu kolejnych działań;
  • efektywne kanały przepływu informacji na linii klient-agencja;
  • uspójnienie graficzne wizerunku firmy na LinkedIn, dzięki czemu użytkownik może skutecznie identyfikować Apleonę Real Estate jako niezależną firmę;
  • systematycznie publikowane treści, co przyczynia się do wzrostu zaangażowania i liczby obserwujących na LinkedIn.

Działając w mediach społecznościowych, musimy pamiętać, że jest to bieg długodystansowy, a relację z odbiorcami budujemy cały czas.

Klient od początku był zainteresowany niską częstotliwością publikowania – 4 posty w miesiącu, jednak dobrze zaplanowana strategia pozwoliła na uzyskanie satysfakcjonujących wyników nawet przy takiej liczbie postów.

Po paru miesiącach współpracy liczba odwiedzin profilu wzrosła o 240%, a liczba obserwujących urosła o 30 użytkowników. 

Z miesiąca na miesiąc, dostajemy również pod postami komentarze od zadowolonych pracowników lub rekruterów, którzy znaleźli swoim kandydatom miejsce w Apleonie. Taki system naturalnych poleceń dodatkowo uwiarygadnia firmę naszego klienta jako atrakcyjnego pracodawcę.

Statystyki również pokazują, że odbiorcy, do których trafiamy, są osobami z branży, głównie na stanowiskach seniorskich – czyli na tych, na których najbardziej zależy klientowi. 

screeny wykresów z zakładki Analityki na LinkedIn dla klienta Apleona

Screeny przedstawiają dane pochodzące z zakładki Analityka na LinkedIn

 

Masz problem z rekrutacją lub wysoką rotacją wśród pracowników? Być może problem tkwi w Twojej marce pracodawcy! Porozmawiajmy o tym, jak możemy pomóc Twojej firmie!

Umów się na spotkanie!