9 grudnia 2020, godziny dzielą nas od jednej z najgłośniejszych premier polskiego gamedevu. Jeżeli nie najgłośniejsza, to na pewno najdroższa. Cyberpunk 2077 to pełnoprawny tytuł AAA oraz nowe IP w portfolio CD Projekt RED. Autorzy Wiedźmina mieli przed sobą nie lada zadanie, bazując na popularnym, zwłaszcza na przełomie wieków, systemie RPG o nazwie, co zaskakujące, Cyberpunk. Inspiracja materiałami z tych czasów już raz okazała się strzałem w dziesiątkę. Czy polskiemu deweloperowi uda się powtórzyć, a najlepiej przebić poziom Wiedźmina? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, jak cała sytuacja przekłada się na wyniki organiczne.
Cyberpunk 2077 a SEO
Pierwsze wzmianki o Cyberpunk 2077 pojawiły się pod koniec 2012 roku.
Z naszej perspektywy SEO warto spojrzeć na trendy dla tego zapytania na przestrzeni ostatnich kilku lat.
Jak widać, pierwsze skoki zainteresowania pojawiły się zaraz po zapowiedzi oraz opublikowaniu pierwszych trailerów. Następne kilka lat oznaczało okres większego spokoju. Wynikało to oczywiście z prac nad trzecią odsłoną Wiedźmina, która swoją premierę miała w maju 2015 roku.
W czerwcu 2018 podczas targów E3 opublikowano kolejny trailer. To wyraźnie przełożyło się na wzrost zainteresowania, które od tamtej pory systematycznie rosło.
Popularność Cyberpunk 2077
WTEM! 2019 rok przyniósł nam kolejną odsłonę targów E3. W ich trakcie miało miejsce legendarne już przedstawienie kolejnego trailera wraz z ujawnieniem, że w jedną z głównych postaci wcielił się Keanu Reeves.
Cyberpunk 2077 był na ustach wszystkich. Połączenie popularnego zespołu developerskiego wraz z jednym z najbardziej uwielbianych aktorów okazało się wizerunkowym strzałem w dziesiątkę, reakcje osób zebranych na targach mówią same za siebie.
Dziś, dzień przed premierą (która swego czasu była kilkukrotnie przekładana), atmosfera sięga zenitu.
Źródło wpisu: Facebook
Spójrzmy, jak Cyberpunk wypada z perspektywy SEO
Zacznijmy od zapytania Cyberpunk 2077
Na pierwszym miejscu mamy reklamę – dziś stawka CPC dla frazy Cyberpunk 2077 wynosi 1,65 PLN.
Źródło grafiki: własny zrzut ekranu
Widzimy, że Google dobrze rozumie, że Cyberpunk to nie tylko produkt, ale też bardzo dynamiczny temat, który przewija się w mediach. Dlatego dość wysoko prezentowana jest sekcja z wiadomościami – co chwilę w sieci pojawia się recenzja lub artykuł powiązany z tematem:
Źródło grafiki: własny zrzut ekranu
Poniższy screenshot przedstawia wyniki wyszukiwania po wpisaniu frazy cyberpunk 2077.
Źródło grafiki: własny zrzut ekranu
Od razu widać, że Google docenia szczególnie wyniki wideo, które zajmują wysokie miejsce ze względu na treść zapytania – gry to rodzaj wizualnego contentu, o którym użytkownicy chcą czerpać informacje z różnego rodzaju filmów, czyli materiałów wideo.
Poniżej wyświetla się oficjalna strona gry oraz pozostałe standardowe wyniki wyszukiwania.
Natomiast po lewej – pięknie uzupełniony graf wiedzy wraz z mało inwazyjną reklamą produktową:
Źródło grafiki: własny zrzut ekranu
A na samym dole widać podobne wyszukiwania:
Źródło grafiki: własny zrzut ekranu
Jaki wniosek można z tego wysnuć? Jeżeli chcesz powalczyć o pozycję dla tego zapytania, warto skupić się na newsach oraz contencie wideo. Treść tekstowa to zdecydowanie za mało przy tak dynamicznym zapytaniu oraz mocnej konkurencji.
Czego jeszcze szukają użytkownicy w kontekście Cyberpunka?
W tym przypadku użytkownicy nie zaskakują i szukają:
- dobrej ceny gry (ile kosztuje cyberpunk, cyberpunk gdzie kupić),
- wymagań sprzętowych (jaki komputer do cyberpunk 2077, jaka karta graficzna do cyberpunk 2077),
- daty premiery (cyberpunk kiedy, kiedy premiera cyberpunk 2077).
Co nam to mówi? Szykując landing zoptymalizowany pod frazę Cyberpunk 2077, warto pomyśleć o tych informacjach.
A Wy zamówiliście już swoją kopię? Widzimy się w Night City?
Źródło fotografii: https://unsplash.com/photos/mG1Cr93Y4eE
Komentarze (0)