Weryfikacja działań SEO

Wiele osób zastanawia się czy jego pozycjoner coś robi, a jeśli już robi to czy dobrze.Te wątpliwości są naturalne, gdyż każdy z nas chce wiedzieć, że wydawane pieniądze nie idą w błoto.Więc powstaje pytanie: jak to zweryfikować.

Szachy
Ludzie rozmawiający przy biurku

Czy wiesz, dlaczego klienci kupują w Twoim sklepie? Możemy wspólnie sprawdzić, co sprawia, że Klienci częściej wybierają właśnie Twój sklep.

 

W naszej ocenie pod lupę należy wziąć obszary nie oczywiste. Źródeł wzrostu trzeba solidnie poszukać. Google Shopping, Remarketing dają najlepsze efekty. Szczegółowy opis strategii przestawiamy w ramach case study.

Case study

Case study

Case study

Podstawowe aspekty weryfikacji agencji SEO to:

Zwiększenie ruchu na stronie 

Ta informacja pokazuje nam czy mamy więcej wejść na stronę. Warto sprawdzić tę informację w dłuższej perspektywie. Aby móc porównać np. luty tego roku do lutego poprzedniego roku. Część firm ma ruch sezonowy lub spowodowany jakimiś dodatkowymi kampaniami wizerunkowymi. Dlatego potrzeba sprawdzenia i wyciągnięcia wniosków.

Najprościej to zrobić wchodząc w swoje konto Google Analytics.

Aby zobaczyć te dane należy:

  1. Zalogować się do swojego konta na stronie: https://www.google.com/analytics/
  2. Wejść w Pozyskiwanie -> Cały ruch -> źródło/medium
  3. Tutaj wyszukać pozycje Organic
  4. W filtrach czasowych ustawić pożądany okres z jakiego mają nam być wyświetlone dane. Na podstawie tego będziemy w stanie ocenić trend naszego ruchu w serwisie.

Widoczność serwisu

Z tej informacji dowiemy się czy nasz serwis pojawia się widoczny w Google na coraz więcej słów kluczowych.  A co za tym idzie, czy pojawiamy się już na nasze frazy, na których nam zależy i czy również mamy szansę na ściąganie ruchu z innych fraz.

Optymalizacja serwisu

Trzeba pamiętać, że Google to algorytm, który sprawdza nasza stronę pod względem określonych parametrów i weryfikuje czy nasza strona jest stworzona wg zasad które wyznaczyli. To wszystko wpływa na ocenę naszej strony, a zarazem jej pozycje i widoczność.

Dlatego potrzeba sprawdzić podstawowe rzeczy takie jak:

– zastosowane tytuły stron,

– czy na odpowiednich podstronach występują odpowiednie nagłówki

– czy tekst umieszczony na stronie nie jest zduplikowany z tekstem gdzie indziej występującym w Internecie,

– czy teksty które są dostępne w serwisie są zoptymalizowane pod SEO, czyli np. występują w nich słowa kluczowe.

Profil linków

Tutaj potrzebujemy uzyskać informacje czy do strony kierują jakieś zewnętrzne linki oraz co to są za linki. Google patrzy na to czy nasza strona jest „atrakcyjna” również przez to ile stron do nas linkuje. Ale tutaj ważne jest, aby były to również wartościowe strony. Wiele osób działa na ilość a nie na jakość, lecz algorytmy Google już tego nie przepuszczają. Trzeba uważać, aby profil linków kierujący do naszej witryny, czyli ich ilość i jakość, nie tworzyły dla algorytmu Google obrazu działań spamerskich. Oznacza to ze musimy uchronić się przed dużą ilością linków z mało wartościowych stron.

Bany oraz filtry Google

Trzeba sprawdzić, czy nie dostaliśmy od Google kary lub filtra. Można go dostać za wiele rzeczy niekoniecznie też zależnych od pozycjonera.

Filtr to kara od Google za sprzeczne lub nieetyczne z zasadami postępowanie, które ma na celu podniesienie pozycji w wyszukiwarce w nienaturalny sposób.

Ban to całkowite wy indeksowanie strony z wyników wyszukiwarki Google. Oznacza to ze nasza strona nie pojawi się pod żadną frazą w wyszukiwarce. Nawet po wpisaniu w Google nazwy naszej firmy.

Takie działania Google stosuje np. w sytuacjach:

– spamerskiego profilu linków

– znaczącej duplikacji treści

– działaniach niepożądanych – jak włam na nasz serwer

I wiele innych działań, które Google ocenia jako złe.

Dlatego ważne jest kontrolowanie tej sytuacji na bieżąco.

 

Mieliśmy przyjemność pracować

Wskazówki na start

Zobacz więcej wpisów

Najczęstsze pytania

Jak najbardziej. Niezależnie od tego na jakim oprogramowaniu działa Państwa sklep, jesteśmy w stanie skutecznie go pozycjonować.

Tak. Audyt zawiera się w cenie usługi. Wykonywany jest w pierwszym miesiącu.

Tak. Możemy przygotować treści takie jak opisy produktów, kategorii lub wpisy blogowe. Rozliczeniem za treść jest stawka za 1000 znaków ze spacjami.

Oczywiście. Sprawdzamy konfigurację Google Analytics, przygotujemy wytyczne do poprawek i analizujemy zbierane dane.