02 lutego, 2021

Więcej informacji na temat stron w wynikach wyszukiwania – nowa funkcja od Google

Tagi:

Strategiczni.pl

google search results

Google ogłosił, że wprowadza nową opcję, która pozwoli użytkownikom uzyskać więcej informacji o stronach internetowych wyświetlających się w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że jeszcze przed kliknięciem, osoba szukająca konkretnych informacji, będzie mogła dowiedzieć się, czy znajdzie je w danej witrynie. 

Co nowego w wyszukiwarce Google?

Nowa funkcjonalność polega na tym, że w prawym górnym rogu każdego wyniku na liście wyszukiwania, użytkownik może kliknąć trzy kropki i rozwinąć dodatkowe informacje na temat interesującej go strony. Poprzez wprowadzenie tej funkcji, Google daje możliwość sprawdzenia, czy dana witryna jest bezpieczna i czy można jej zaufać. W tym celu Google może na przykład wyświetlić informacje o tym, kiedy strona była po raz pierwszy zaindeksowana. Jeśli natomiast w module z dodatkowymi informacjami pojawią się treści pobrane ze strony, wyszukiwarka pokaże nam wyjaśnienie, co dokładnie przedstawiają lub poszerzy informacje, przytaczając ich kontekst. Za każdym razem użytkownikowi zostanie wyświetlony przycisk „Jak działa wyszukiwanie?”, co sprawia, że w razie wątpliwości, możemy dowiedzieć się, na podstawie jakich zasad zostały nam wyświetlone poszczególne informacje. 

google search results

Źródło: https://blog.google

Funkcja jest obecnie dostępna w wersji BETA, ale Google testuje ją już ponad rok, pierwsze działania były prowadzone już w październiku 2019 roku. Czas oczekiwania na nową funkcję jest tak długi, ponieważ Google zbiera informacje zwrotne od użytkowników i sprawdza, czy testowana opcja jest dla nich użyteczna. Dodatek zostanie wprowadzony po zakończeniu badań nad doświadczeniami użytkowników, ponieważ to one wpłyną na ostateczny kształt funkcji.

Wikipedia jako źródło informacji

Podstawowym źródłem, z którego pozyskiwane będą dodatkowe informacje o stronach, jest Wikipedia. Nawet jeśli informacje zostaną zgłoszone jako niepoprawne, Google nie usunie ich, dopóki będą pochodziły z Wikipedii, ponieważ jak twierdzi, jest to zaufany serwis, regularnie weryfikowany i aktualizowany przez tysiące edytorów z całego świata. Zatem w przypadku uwag co do treści użytkownik będzie musiał skontaktować się z administratorami Wikipedii.

Jeśli okaże się, że użytkownicy chętnie korzystają z wprowadzanych przez Google zmian, właściciele stron będą musieli zadbać o treść wyniku wyszukiwania z Wikipedii, odnoszącego się do ich witryny. Funkcja zachęca też do używania bezpiecznego protokołu https, ponieważ informacje o jego obecności lub braku również będą wskazane nowym boxie. Protokół szyfruje wszystkie dane pomiędzy witryną a używaną przeglądarką, aby pomóc użytkownikom zachować bezpieczeństwo podczas przeglądania sieci. 

Do tej pory, z początkiem lutego 2021, funkcja została wprowadzona w Stanach Zjednoczonych.

Źródło informacji: https://blog.google/products/search/about-search-results
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@nathanareboucas

 

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl