Zbli偶a si臋 Halloween, kt贸rego twarz膮 jest wydr膮偶ona dynia, a znakiem rozpoznawczym s艂ynne zdanie: cukierek albo psikus. Z tej okazji postanowili艣my przedstawi膰 Ci najbardziej przera偶aj膮ce b艂臋dy SEO, kt贸re s膮 koszmarem specjalist贸w zajmuj膮cych si臋 pozycjonowaniem. Sprawd藕, czy nie strasz膮 r贸wnie偶 w Twoim serwisie.

1. Kilka adres贸w url zamiast jednego

Czasami jedna strona internetowa ma kilka wersji adres贸w url i na ka偶dym znajduje si臋 dok艂adnie ta sama tre艣膰. Tobie mo偶e to nie przeszkadza膰, ale dla Google to sygna艂, 偶e ma do czynienia z powielaniem tre艣ci, a takie praktyki s膮 karane przez wyszukiwark臋. Kara spowoduje, 偶e strona internetowa przestanie by膰 widoczna w wynikach wyszukiwania, a odbudowanie utraconej pozycji mo偶e zaj膮膰 naprawd臋 wiele czasu. Chyba tego nie chcesz? Dlatego pami臋taj, aby dok艂adnie sprawdzi膰 wszystkie adresy url i stworzy膰 jeden statyczny.

Sprawd藕 adresy:

  • z www i bez www

twoja-domena.pl
www.twoja-domena.pl

  • z http i https

http://twoja-domena.pl
https:/twoja-domena.pl

  • z ko艅cowym uko艣nikiem i bez

twoja-domena.pl
twoja-domena.pl/聽

Do utworzenia jednej wersji adresu url mo偶esz wykorzysta膰 przekierowania 301. Zrobisz to za pomoc膮 pliku .htaccess.

聽 聽 聽2. Zbyt du偶e grafiki i nic niem贸wi膮ce nazwy

Grafiki鈥 potrafi膮 by膰 zmor膮 specjalist贸w SEO. To, co najbardziej podnosi im poziom adrenaliny to grafiki i zdj臋cia o ogromnych rozmiarach, kt贸re maj膮 przera偶aj膮cy wp艂yw na szybko艣膰 艂adowania si臋 strony. Dodaj膮c du偶e pliki na serwer, na pewno nie pomo偶esz swojej stronie w osi膮gni臋ciu wysokich pozycji.

Kolejna kwestia dotyczy nazw grafik. Dobr膮 praktyk膮 jest, gdy nazwa odzwierciedla to, co znajduje si臋 na zdj臋ciu lub grafice. Tymczasem cz臋艣ciej mo偶na spotka膰 si臋 z nazwami, kt贸re trudno rozszyfrowa膰, np. hfkdjhd73.jpg Prawda, 偶e to upiorne?聽

Google dzi臋ki dobrze opisanym plikom okre艣la temat danego zdj臋cia i szuka s艂贸w kluczowych w nazwie obrazu. Je艣li grafiki na Twojej stronie nie zawieraj膮 s艂贸w kluczowych, mo偶esz straci膰 du偶y potencja艂 SEO. Musisz te偶 wiedzie膰, 偶e nazwy plik贸w nie powinny by膰 zbyt d艂ugie. Du偶o s艂贸w kluczowych w jednej nazwie to nie jest dobry kierunek, poniewa偶 tylko u偶ywanie fraz w naturalny spos贸b zostanie nagrodzone przez roboty indeksuj膮ce. Najlepiej zatem sprawdz膮 si臋 kr贸tkie nazwy plik贸w graficznych z jednym s艂owem kluczowym.

dynia na halloween 殴r贸d艂o fotografii: https://pixabay.com/

Przyk艂adowa nazwa: wyci臋ta-dynia-halloween.jpg

W przedstawionym przyk艂adzie nazwa jest kr贸tka i naturalnie zoptymalizowana s艂owem kluczowym dynia halloween.

3. Brak mapy strony (sitemap.xml)

Ta mapa to wa偶ny drogowskaz dla robot贸w Google. Sitemap.xml jest plikiem zbieraj膮cym adresy url. Tworz膮c map臋, pokazujesz Google, jakie strony masz w serwisie. Roboty indeksuj膮ce poznaj膮 struktur臋 serwisu i mog膮 dotrze膰 do zasob贸w witryny. Mapa wskazuje tak偶e podstrony, kt贸re s膮 dla Ciebie szczeg贸lnie wa偶ne i powinny zosta膰 zaindeksowane. Gdy zrezygnujesz z dodania sitemapy, mo偶esz spowodowa膰, 偶e podstrony nie zostan膮 znalezione w wynikach wyszukiwania.聽

聽 聽 聽4. B艂臋dne linkowanie wewn臋trzne lub jego brak

Linkowanie wewn臋trzne to element, kt贸rego nie mo偶na pomin膮膰 w optymalizacji SEO. Hiper艂膮cza pe艂ni膮 wiele cennych funkcji w serwisie:

  • wskazuj膮 robotom wyszukiwarek, kt贸re podstrony w witrynie s膮 wa偶ne
  • pomagaj膮 u偶ytkownikom w 艂atwy spos贸b dotrze膰 do stron, kt贸rych celem jest konwersja
  • wspomagaj膮 nawigacj臋 w serwisie i u艂atwiaj膮 eksplorowanie rozmaitych podstron

Je偶eli zale偶y Ci na skutecznym pozycjonowaniu, nie mo偶esz udawa膰, 偶e linkowanie wewn臋trzne nie istnieje. Przemy艣l struktur臋 link贸w i zastosuj j膮 w swoim serwisie. Dobr膮 praktyk膮 jest linkowanie pomi臋dzy podobnymi artyku艂ami lub produktami i dodawanie link贸w do stron ni偶szego rz臋du. W ten spos贸b przyci膮gasz do nich uwag臋 robot贸w indeksuj膮cych. U偶ywaj te偶 anchor贸w (link贸w tekstowych) w formie s艂贸w kluczowych.

聽 聽 聽5. Strona, kt贸ra nie jest dostosowana do urz膮dze艅 mobilnych

Je偶eli Twoja witryna straszy na urz膮dzeniach mobilnych (jest nieczytelna i niefunkcjonalna) to ju偶 naprawd臋 ostatni dzwonek, aby to zmieni膰. Google regularnie wprowadza zmiany w swoich algorytmach i skupia si臋 na potrzebach odbiorc贸w, a ci z roku na rok coraz wi臋cej korzystaj膮 ze smartfon贸w. Dlatego Twoja strona musi by膰 dostosowana do mobilnego ruchu u偶ytkownik贸w. Dzi臋ki temu zyska uznanie Google, a wraz z nim wy偶sze pozycje w wynikach wyszukiwania.

聽 聽 聽6. Brak analizy s艂贸w kluczowych

Ruch na Twojej stronie internetowej pozostawia wiele do 偶yczenia, a konwersja jest znikoma? Najprawdopodobniej optymalizujesz swoj膮 witryn臋 na niew艂a艣ciwe s艂owa kluczowe. Dlatego w pierwszej kolejno艣ci zastan贸w si臋, na jakie frazy kluczowe chcesz pojawia膰 si臋 w wyszukiwarce. Zbyt og贸lne s艂owa kluczowe przyci膮gn膮 odbiorc贸w, kt贸rych intencje trudniej okre艣li膰. Lepszym rozwi膮zaniem jest skupienie si臋 na bardziej konkretnych frazach. 艢ci膮gn膮 mniejszy ruch u偶ytkownik贸w, ale b臋d膮 oni bardziej zainteresowani konwersj膮, na kt贸rej Ci zale偶y. Pami臋taj tak偶e, 偶e w internecie nie jeste艣 sam. Twoja konkurencja nie 艣pi i te偶 wykorzystuje SEO do osi膮gania lepszej widoczno艣ci.

聽 聽 聽7. Przesadne umieszczanie w tekstach s艂贸w kluczowych

Pozycjonowanie stron opiera si臋 na s艂owach kluczowych, ale je偶eli nie chcesz naje艣膰 si臋 strachu, to nie pozw贸l, aby frazy SEO zdominowa艂y Twoj膮 stron膮 internetow膮. Dodawanie s艂贸w kluczowych do tekst贸w w nadmiernej ilo艣ci by艂o praktyk膮, kt贸ra sprawdza艂a si臋 dawno, dawno temu, gdy zwierzak Panda nie by艂 jeszcze kojarzony z algorytmem popularnej wyszukiwarki. Teraz takie dzia艂anie mo偶e zako艅czy膰 si臋 zablokowaniem strony przez Google. Chcesz przypodoba膰 si臋 robotom wyszukiwarek? Postaw na tre艣ci, kt贸re s膮 unikalne i warto艣ciowe dla u偶ytkownik贸w, z odpowiedni膮 liczb膮 fraz kluczowych.

聽 聽 8. Zduplikowane tre艣ci na stronie

Kolejny upi贸r jednak nie w operze, ale na stronach internetowych to duplikuj膮ce si臋 teksty. Kopiuj 鈥 wklej bywa kusz膮ce, ale dla pozycjonowania to bardzo szkodliwe dzia艂anie. W t臋 pu艂apk臋 bardzo cz臋sto wpadaj膮 sklepy internetowe, kt贸re nie tworz膮 unikatowych opis贸w dla oferowanych produkt贸w. Wielokrotnie wykorzystuj膮 teksty przekazywane przez producent贸w. Kopiowanie tre艣ci w obr臋bie w艂asnej strony, ale tak偶e od swoich konkurent贸w nie jest tolerowane przez algorytm Google, dlatego lepiej tego nie robi膰.聽

聽 聽 聽9. Niedocenienie warto艣ci meta tag贸w

To absolutna podstawa skutecznego SEO. Tagi takie jak title i meta description powinny pojawi膰 si臋 przy ka偶dej podstronie Twojego serwisu. Mimo i偶 meta description nie jest czynnikiem rankingowym, mo偶e mie膰 pozytywny wp艂yw na klikalno艣膰 strony w wynikach wyszukiwania. Dobrze przygotowany opis dodatkowy przyci膮ga uwag臋 u偶ytkownik贸w. Mo偶esz wykorzysta膰 w nim s艂owa kluczowe powi膮zane z tematem danej podstrony.聽

10. Brak certyfikatu SSL

Z pewno艣ci膮 zale偶y Ci na tym, aby Twoja strona nie odstrasza艂a klient贸w i wzbudza艂a zaufanie. Aby tak si臋 sta艂o, wcale nie potrzebujesz czar贸w i zakl臋膰, ale certyfikatu SSL. Jest to specjalny szyfrowany protok贸艂 https, kt贸ry chroni dane u偶ytkownik贸w podczas przesy艂ania. Znalaz艂 on szczeg贸lne zastosowanie na stronach bankowych obs艂uguj膮cych transakcje elektroniczne i w sklepach internetowych z p艂atno艣ciami online. Chroni on tak偶e dane osobowe, has艂a, dost臋py czy wiadomo艣ci wysy艂ane przez formularze kontaktowe. Google wspiera strony z certyfikatem SSL, umieszczaj膮c je wy偶ej w swoim rankingu. Je偶eli przy adresie Twojej strony w przegl膮darce nie ma charakterystycznej k艂贸dki, to powiniene艣 zadba膰 o to, aby tam si臋 pojawi艂a.

Na koniec kilka danych鈥

infografika - dane na temat halloween

 

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wype艂nij to pole
Wype艂nij to pole
Wype艂nij to pole
Wype艂nij to pole

Wyra偶am zgod臋 na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyra偶am zgod臋 na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupe艂nij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj si臋 z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj si臋