16 września, 2020

Copywriter – dlaczego warto współpracować z profesjonalistą od tekstów?

Tagi: ,

Strategiczni.pl

dziewczyna pisząca na komputerze

Pisać każdy może, ale czy każdy potrafi robić to dobrze? W wielu firmach istnieje przekonanie, że copywriting to nic trudnego, a napisanie tekstu można powierzyć każdemu, nawet osobom, które wcześniej nie miały z tym nic wspólnego. Takie podejście skutkuje tym, że na stronach internetowych pojawiają się nieprzemyślane komunikaty, które niezbyt skutecznie zabiegają o uwagę klientów. Jeżeli chcesz tego uniknąć i zadbać o wartościowy content, przyda Ci się dobry copywriter. Sprawdź, co zyskać, gdy zdecydujesz się na skorzystanie z jego usług.

Copywriter, czyli kto?

Specjalista od tworzenia tekstów – tak najogólniej można określić, kim jest copywriter. Początkowo był on kojarzony przede wszystkim z wymyślaniem sloganów, haseł i tekstów reklamowych, ale z czasem copywriterzy zaczęli poszerzać swoje horyzonty i dzisiaj wyróżniamy kilka specjalizacji copywritingu. Jedną z nich jest np. SEO copywriting, który opiera się na tworzeniu angażujących i wartościowych treści. Mają być one interesujące nie tylko dla użytkowników, ale także wartościowe dla algorytmów Google. Celem jest osiąganie wysokich pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Dobry copywriter jest wszechstronny. Możesz powierzyć mu napisanie tekstów na stronę internetową, prowadzenie firmowego bloga, przygotowanie e-booków, instrukcji, poradników lub artykułów sponsorowanych. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, copywriter zajmie się stworzeniem unikatowych opisów kategorii i produktów, które wyróżnią Cię na tle konkurencji. Właśnie dlatego dobrze jest mieć profesjonalistę od tekstów po swojej stronie.

Dlaczego potrzebujesz dobrego contentu?

Trzeba przyznać, że dzisiaj content stanowi ważny element strategii marketingowej. W internecie każdego dnia publikowane są nowe treści w ilościach trudnych do policzenia. Jednak to wartościowy content przyciąga uwagę i jeżeli chcesz wyróżnić swoją stronę internetową spośród innych, powinieneś zadbać o teksty, które będą odpowiedzią na to, czego szukają Twoi klienci. Podejście do tworzonych treści zmieniło się wraz z pojawieniem się algorytmów Google – Panda i Pingwin. Wyszukiwarka dała jasno do zrozumienia, że będzie promować treści unikatowe i angażujące użytkowników. Z drugiej strony Google zaczął karać niższymi pozycjami strony internetowe, na których znajdowały się treści zduplikowane i skopiowane z innych witryn. Wcześniejsze praktyki związane z upychaniem słów kluczowych w tekstach i linkowanie z domen o niskiej jakości musiały odejść w zapomnienie, ponieważ nie wpływały już pozytywnie na SEO. Wprowadzenie zmian w algorytmach Google zaowocowało tym, że na znaczeniu zyskała rzetelność i wysoka jakość tekstów, a content mógł zostać… królem!

Dlaczego warto zlecić pisanie copywriterowi?

Decydując się na współpracę z profesjonalnym copywriterem, Ty i Twój biznes możecie wiele zyskać. Co dokładnie? O tym przeczytasz poniżej.

  • Zatrudniasz osobę z wiedzą i doświadczeniem

Copywriter to osoba, która na niejednym tekście zjadła przysłowiowe zęby. Stawiasz na osobę, która zetknęła się z wieloma branżami i tworzyła content o różnorodnej tematyce. Teraz te zdobyte umiejętności wykorzysta w pracy dla Twojej firmy. Dzięki temu powstaną wartościowe artykuły, opisy, e-booki i inne treści, które przedstawią Twój biznes jako eksperta w swojej dziedzinie.

  • Zyskujesz unikatowe i wartościowe treści

O tym, że teksty powinny być pozbawione błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych, może nie powinniśmy wspominać. Dobry copywriter powinien o to zadbać, przy okazji wstawiając przecinek wszędzie tam, gdzie jest on konieczny. Ale to nie wszystko. Zadaniem profesjonalnego copywritera jest dostarczenie tekstu, który będzie unikatowy i wyczerpujący dany temat. Artykuł zwłaszcza ten ekspercki to efekt końcowy, który poprzedza dokładny research. Jeżeli Twoja branża jest bardzo specjalistyczna, nie zamykaj się na dodatkowe pytania od copywritera. Im lepiej zrozumie on, czym zajmuje się Twoja firma, tym lepiej zrozumieją to Twoi klienci. Copywriter nada świeże spojrzenie Twojej ofercie i produktom.  

  • Komunikacja skierowana do Twojej grupy docelowej

Podstawowe pytanie, jakie zadaje sobie osoba tworząca content brzmi: dla kogo piszę? To bardzo ważne, ponieważ inaczej będzie skonstruowany tekst sprzedażowy dla klientów sklepu internetowego z ubraniami, a inaczej dla klientów poszukujących części do maszyn budowlanych. Copywriter będzie chciał jak najwięcej dowiedzieć się o Twoich odbiorcach, w jakim są wieku, czym się zajmują, skąd są i jakie są ich zainteresowania. Dzięki tym informacjom dobierze właściwą komunikację. W tym miejscu warto wspomnieć o tworzeniu person, czyli pewnego rodzaju prezentacji, które przedstawiają typowego klienta. Do ich powstania copywriter może wykorzystać m.in. dane z narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics.

  • Twoje treści zostaną zoptymalizowane pod SEO

Jeżeli tekst ma pomóc Twojej stronie zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce, powinien być właściwie zoptymalizowany. Tym zajmie się copywriter, który współpracuje ze specjalistą SEO. Wiele czynników decyduje o widoczności Twojej strony w Google i content jest jednym z nich. Trzeba go właściwie przygotować. Przy pozycjonowaniu nie można zapominać o frazach kluczowych. Copywriter sam lub z pomocą specjalisty SEO określi, które keywords są najlepsze dla Twojej branży i uwzględni je w tekstach. Bardzo ważne jest to, aby frazy kluczowe dodawać w naturalny sposób i w odpowiednich miejscach (np. we wstępie i nagłówkach). Copywriter wie także jak zaplanować strukturę tekstu, aby był on czytelny i zachęcał do lektury. Podział na akapity, dodanie nagłówków, wypunktowań, zdjęć lub infografik zostanie dobrze odebrane przez użytkowników i roboty Google. Nie zapominajmy też o linkowaniu wewnętrznym, które dla SEO ma duże znaczenie. Dodanie w tekście linków do innych podstron Twojego serwisu będzie ułatwieniem w nawigacji i zachęci klientów do zapoznania się z innymi treściami. Copywriter może także przygotować meta description. Tego rodzaju dodatkowe opisy nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, ale gdy będą odpowiednio chwytliwe, ściągną ruch do Twojej strony.

  • Zaoszczędzisz czas i zyskasz regularność pisania

Pisanie tekstów zajmuje czas, a nawet całkiem sporo czasu, gdy tego wyzwania podejmują się osoby bez doświadczenia. Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, aby teksty powstały szybko, a jednocześnie były na wysokim poziomie, to musisz postawić na współpracę z profesjonalistą. Jeżeli masz na swojej stronie internetowej blog, powinieneś zadbać o to, aby wpisy na nim pojawiały się regularnie. Prowadząc firmę, masz na głowie wiele obowiązków i dołożenie sobie kolejnych związanych z tworzeniem artykułów blogowych, może zakończyć się tym, że blog nie będzie aktualizowany tak często jak powinien. W tym przypadku o regularność zadba copywriter, który przygotuje harmonogram wpisów i będzie na bieżąco dodawał nowe artykuły. Ty zyskasz blog na odpowiednim poziomie merytorycznym i czytelników, którzy z czasem mogą stać się Twoimi klientami.

Znalezienie osoby, która profesjonalnie zajmie się tworzeniem treści na Twoją stronę internetową, nie zawsze jest proste. Być może, zanim trafisz na swojego copywritera, po drodze natkniesz się na kilku, którzy nie sprostają Twoim oczekiwaniom. Dobrą praktyką przed rozpoczęciem współpracy jest poproszenie copywritera o portfolio i próbkę tekstów. W ten sposób sprawdzisz styl pisania i jego poziom doświadczenia.

Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@vlada-karpovich

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl