dziewczyna pisząca na komputerze

Pisać każdy może, ale czy każdy potrafi robić to dobrze? W wielu firmach istnieje przekonanie, że copywriting to nic trudnego, a napisanie tekstu można powierzyć każdemu, nawet osobom, które wcześniej nie miały z tym nic wspólnego. Takie podejście skutkuje tym, że na stronach internetowych pojawiają się nieprzemyślane komunikaty, które niezbyt skutecznie zabiegają o uwagę klientów. Jeżeli chcesz tego uniknąć i zadbać o wartościowy content, przyda Ci się dobry copywriter. Sprawdź, kim jest, jakie treści może dla Ciebie napisać i dlaczego warto go zatrudnić.

Copywriter, czyli kto pisze teksty SEO (i nie tylko)?

Specjalista od pisania tekstów – tak najogólniej można określić, kim jest copywriter. Początkowo był on kojarzony przede wszystkim z wymyślaniem tekstów i haseł reklamowych, ale z czasem copywriterzy zaczęli poszerzać swoje horyzonty i dzisiaj wyróżniamy kilka specjalizacji copywritingu. Jedną z nich jest np. SEO copywriting, który opiera się na tworzeniu angażujących i wartościowych treści. Mają być one interesujące nie tylko dla użytkowników, ale także wartościowe dla algorytmów Google. Celem jest osiąganie wysokich pozycji stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

Jakie treści napisze dla Ciebie copywriter?

Profesjonalni copywriterzy są wszechstronni i cechuje ich tzw. lekkie pióro. Specjalista w tym zawodzie potrafi pisać teksty SEO na strony www, zajmuje się prowadzeniem bloga firmowego, przygotowuje e-booki, instrukcje, poradniki, artykuły sponsorowane, oferty handlowe i inne treści w dowolnej tematyce. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, zawodowy copywriter stworzy dla Ciebie unikatowe opisy produktów i kategorii, które wyróżnią Cię na tle konkurencji. Właśnie dlatego dobrze jest mieć eksperta od tekstów po swojej stronie.

Dlaczego potrzebujesz dobrego contentu na swojej stronie www?

Trzeba przyznać, że dzisiaj content stanowi ważny element strategii marketingowej. W internecie każdego dnia publikowane są nowe treści w ilościach trudnych do policzenia. Jednak to wartościowy content przyciąga uwagę i jeżeli chcesz wyróżnić swoją stronę internetową spośród innych, powinieneś zadbać o teksty, które będą odpowiedzią na to, czego szukają Twoi klienci.

Dobre teksty SEO to lepsza widoczność Twojej strony internetowej

Podejście do tworzonych treści zmienia się wraz z nowymi algorytmami Google, który dyktuje, czym cechują się dobre i złe strony internetowe. Coraz ważniejsze staje się dostarczanie rzetelnych i wartościowych informacji. Ponadto każda witryna, która chce się znaleźć w TOP 10 wyników, musi dbać o aspekt bycia mobile friendly oraz user friendly. Należy pamiętać o zachowywaniu unikatowości, a więc unikaniu duplikacji, która w wielu przypadkach kończy się karami od Google — spadkami widoczności i innymi, niezbyt przyjemnymi konsekwencjami. Wcześniejsze praktyki związane z upychaniem słów kluczowych w tekstach i linkowanie z domen o niskiej jakości musiały odejść w zapomnienie, ponieważ nie wpływały już pozytywnie na SEO. Wprowadzenie zmian w algorytmach Google zaowocowało tym, że na znaczeniu zyskała rzetelność i wysoka jakość tekstów, a content mógł zostać… królem!

Dlaczego warto zatrudnić profesjonalnego copywritera?

Decydując się na współpracę z profesjonalnym copywriterem, Ty i Twój biznes możecie wiele zyskać. Co dokładnie? O tym przeczytasz poniżej.

Zatrudniasz osobę z wiedzą i doświadczeniem

Copywriter to osoba, która na niejednym tekście zjadła przysłowiowe zęby. Stawiasz na specjalistę, który zetknął się z wieloma branżami i tworzył content o różnorodnej tematyce. Teraz te zdobyte umiejętności wykorzysta w pracy dla Twojej firmy. Dzięki temu powstaną wartościowe artykuły, opisy produktów i usług, e-booki, hasła reklamowe i inne treści bogate w merytoryczne przekazy, które przedstawią Twój biznes jako eksperta w danej branży.

Zyskujesz unikatowe i wartościowe treści

O tym, że teksty muszą być pozbawione błędów ortograficznych, gramatycznych i stylistycznych, chyba nie trzeba wspominać. Dobry copywriter powinien o to zadbać, przy okazji wstawiając przecinek wszędzie tam, gdzie jest on konieczny. Ale to nie wszystko. Zadaniem profesjonalnego copywritera jest dostarczenie tekstu, który będzie unikatowy i wyczerpujący dany temat. Artykuł zwłaszcza ten ekspercki to efekt końcowy, który poprzedza dokładny research. Jeżeli Twoja branża jest bardzo specjalistyczna, nie zamykaj się na dodatkowe pytania od copywritera. Im lepiej zrozumie on, czym zajmuje się Twoja firma, tym lepiej zrozumieją to Twoi klienci. Copywriter nada świeże spojrzenie Twojej ofercie i produktom.

Komunikacja skierowana do Twojej grupy docelowej

Podstawowe pytanie, jakie zadają sobie osoby zajmujące się contentem brzmi: dla kogo piszę? To bardzo ważne, ponieważ inaczej będzie skonstruowany tekst sprzedażowy dla klientów sklepów internetowych z ubraniami, a inaczej dla klientów poszukujących części do maszyn budowlanych. Copywriter będzie chciał jak najwięcej dowiedzieć się o Twoich odbiorcach, w jakim są wieku, czym się zajmują, skąd są i jakie są ich zainteresowania. Dzięki tym informacjom dobierze właściwą komunikację. W tym miejscu warto wspomnieć o tworzeniu person, czyli wyimaginowanych osób, które przedstawiają typowego realnego klienta. Do ich powstania copywriter może wykorzystać m.in. dane z narzędzi analitycznych, takich jak np. Google Analytics.

Twoje treści zostaną zoptymalizowane pod SEO

Jeżeli tekst ma pomóc Twojej stronie www zdobyć wyższe pozycje w wyszukiwarce, powinien być właściwie zoptymalizowany. Dobra widoczność oznacza, że użytkownik po wpisaniu nazwy produktu lub usługi (bądź innego zapytania) w wyszukiwarce, jako jedną z pierwszych odpowiedzi zobaczy Twoją stronę. Właśnie tym zajmie się copywriter, który współpracuje ze specjalistą SEO. Wiele czynników decyduje o widoczności Twojej strony w Google i content jest jednym z nich. Trzeba go właściwie przygotować. Przy pozycjonowaniu nie można zapominać o frazach kluczowych. Copywriter sam lub z pomocą specjalisty SEO określi, które z nich są najlepsze dla Twojej branży i uwzględni je w tekstach. Bardzo ważne jest to, aby dodawać je w naturalny sposób i w odpowiednich miejscach (np. we wstępie i nagłówkach). Copywriter wie także jak zaplanować strukturę tekstu, aby był on czytelny i zachęcał do lektury. Podział na akapity, dodanie nagłówków, wypunktowań, zdjęć lub infografik zostanie dobrze odebrane przez użytkowników i roboty Google.

Nie zapominajmy też o linkowaniu wewnętrznym, które dla SEO ma duże znaczenie. Dodanie w tekście linków do innych podstron Twojego serwisu będzie ułatwieniem w nawigacji i zachęci klientów do zapoznania się z innymi treściami. Copywriter może także przygotować meta description. Tego rodzaju dodatkowe opisy nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie, ale gdy będą odpowiednio chwytliwe, mogą ściągnąć ruch do Twojej strony.

Zaoszczędzisz czas i zyskasz regularność pisania

Pisanie tekstów zajmuje czas, a nawet całkiem sporo czasu, gdy tego wyzwania podejmują się osoby bez doświadczenia. Dlatego jeżeli zależy Ci na tym, aby teksty powstały szybko, a jednocześnie były na wysokim poziomie, to musisz postawić na współpracę z profesjonalistą. Jeżeli masz na swojej stronie internetowej blog, powinieneś zadbać o to, aby wpisy na nim pojawiały się regularnie.

Prowadząc własną firmę, masz na głowie wiele obowiązków i dołożenie sobie kolejnych związanych z tworzeniem artykułów blogowych, może zakończyć się tym, że blog nie będzie aktualizowany tak często jak powinien. W tym przypadku o regularność zadba copywriter, który przygotuje harmonogram wpisów i będzie na bieżąco dodawał nowe artykuły. Dzięki temu zyskasz blog na odpowiednim poziomie merytorycznym i czytelników, którzy z czasem mogą stać się Twoimi klientami.

infografika - co da ci dobry copywriter

Gdzie znajdziesz zawodowego copywritera?

Copywriterzy to bardzo często freelancerzy, którzy sami decydują o stawkach za napisane znaki oraz negocjują z Tobą warunki współpracy. Jednak coraz częściej wartość ich kompetencji doceniają agencje marketingowe, które posiadają całe działy dedykowane tworzeniu treści. Dużą zaletą skorzystania z usług doświadczonej agencji digital marketingu, jest dostęp do różnych specjalistów w tym samym czasie. To znaczy, że nie musisz osobno szukać pracowników do zadań SEO, contentu, reklam sponsorowanych czy mediów społecznościowych. Wszystkie potrzebne Ci działy i osoby należą do jednego, zgranego zespołu, który przekazuje sobie najważniejsze informacje o Twoim projekcie. Wobec tego możesz zyskać i na czasie, ale i zmniejszyć opłaty związane z zatrudnianiem poszczególnych ekspertów indywidualnie.

Tak więc — dlaczego warto zatrudnić copywritera?

Znalezienie osoby, która umiejętnie zajmie się tworzeniem treści sprzedażowych, edukacyjnych, czy pozycjonerskich na Twoją stronę internetową, nie zawsze jest proste. Być może, zanim trafisz na dobrego copywritera, po drodze natkniesz się na kilku, którzy nie sprostają Twoim oczekiwaniom. Jednak korzystając z usług doświadczonych specjalistów, masz szansę wybić się na tle konkurencji i zacząć dostarczać intrygujące treści, przejawiające wysoką jakość dla użytkowników. Lepsza widoczność w sieci oznacza większą szansę na dotarcie do grupy docelowej, a co za tym idzie — poprawę konwersji.

Chcesz wiedzieć więcej na temat marketingu internetowego, content marketingu, SEO, kampanii PPC lub mediów społecznościowych? Odwiedzaj systematycznie naszego bloga i ciesz się cotygodniową dawką interesujących wpisów.

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się