copywriting IT

Panuje powszechne przekonanie, że firmy IT z racji na specyfikę branży, w której działają, nie powinny mieć problemów z pozycjonowaniem własnych witryn, ponieważ same zajmują się tworzeniem stron internetowych. Jeśli jednak przyjrzymy się, co wpływa na to, że dana firma wyświetla się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, okazuje się, że są to czynniki wykraczające poza branżę IT. 

W naszym artykule bierzemy pod lupę marketing treści, a szczególnie copywriting, który przynosi realne (i mierzalne) korzyści firmom tworzącym oprogramowanie. 

Jakie treści powinny znaleźć się na stronie IT?

Zacznijmy od struktury stron internetowych firm IT: są to zazwyczaj tzw. one page/single page, czyli pojedyncza strona niezawierająca oddzielnych podstron. W obrębie tej strony znajdują się wszystkie informacje dotyczące poszczególnych usług i technologii, jakie oferuje dana firma. One page działa w oparciu o możliwość scrollowania – po kliknięciu konkretnego elementu menu użytkownik zostaje przeniesiony do odpowiedniego segmentu strony. Takie rozwiązanie jest atrakcyjne z perspektywy wizualnej i pozwala na tworzenie interaktywnej prezentacji firmy.

Jednak czy kreatywne podejście do struktury strony firmowej jest wystarczające, by przyciągnąć użytkownika? Pytanie, które także należy postawić, biorąc pod uwagę pozycjonowanie, brzmi: w jaki sposób użytkownik ma trafić na naszą stronę? Odpowiadamy: poprzez wyspecjalizowany content dla branży IT, w tym technical copywriting

Research z wykorzystaniem narzędzi SEO pokazuje, że najlepiej rankujące strony firm IT, które działają na rynku brytyjskim i amerykańskim, zawierają aż kilkaset podstron. Średnia liczba podstron dla firm znajdujących się w TOP10 na frazy kluczowe takie jak:

 

  • nearshore development company,
  • nearshore software development,
  • nearshore software development services,
  • offshore software development,
  • offshore software development services,
  • offshore software development company,
  • it outsourcing services,
  • software development company,
  • mobile application development company,
  • web development company

wynosi 802 na rynku USA oraz 482 na rynku UK. Oznacza to, że analizowane serwisy posiadają rozbudowaną strukturę usług, technologii i branż, w których działają. Myśląc o ekspansji na rynki zagraniczne, polskie firmy IT powinny podążyć tą samą drogą. Podstrony dedykowane poszczególnym frazom kluczowym to doskonały sposób na to, żeby w obrębie serwisu zamieścić dużą ilość treści dotyczących konkretnych zagadnień związanych z usługami Twojej firmy. 

Sama oferta powinna zostać wyczerpująco opisana, w czym pomaga linkowanie wewnętrzne – możesz odesłać czytelników (czyli potencjalnych klientów) nie tylko do podstron poświęconych konkretnym usługom, ale także do firmowego bloga, który jest idealnym miejscem do poruszania bieżących tematów branżowych, rozwiewania wątpliwości użytkowników i udzielania eksperckich odpowiedzi na frapujące pytania. 

Dlaczego firmy z branży IT powinny mieć prowadzony stały copywriting?

Copywriting dla IT jest usługą, która bywa pomijana przez agencje SEO ze względu na wysoko specjalistyczny język, jakim operują nowe technologie, ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii oprogramowania. Regularne prowadzenie bloga, a nawet stworzenie opisów usług jest najczęściej zbyt czasochłonne dla samych programistów, a niedoświadczonym copywriterom przysparza trudności na poziomie merytorycznym. Najlepszym sposobem na tworzenie treści dla branży IT jest współpraca software deweloperów z copywriterami, co usprawnia proces powstawania zweryfikowanego merytorycznie contentu.

Stały copywriting powinien stanowić część działań optymalizacyjnych strony firmowej. Regularne dodawanie do serwisu treści, które odpowiadają trendom zapytań użytkowników, to korzyść w postaci zwiększonej widoczności w wyszukiwarce: boty Google zauważą, że Twoja witryna jest rzetelnym źródłem wiedzy, ponieważ dba o aktualizowanie contentu. Wiedza o trendach wyszukiwania, którą specjaliści czerpią z narzędzi SEO, pozwala planować i tworzyć treści na takie tematy, jakie w danej chwili zyskują największą popularność wśród użytkowników.

Połączenie analitycznych działań SEO oraz copywritingu to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie firm IT, a w efekcie – pozyskiwanie leadów. Na blogu powinny pojawiać się treści o różnym charakterze: od przystępnych artykułów dla laików, przez wpisy przeznaczone dla kadry zarządzającej, aż po case study, które są dla potencjalnych klientów wsparciem w poszukiwaniu nowych rozwiązań i eliminacji problemów.

Jak często firmy IT powinny tworzyć treści na swoje witryny?

Wyniki analiz wskazują, że najskuteczniejsze działania contentowe prowadzą firmy IT, które posiadają w obrębie podstrony swojej witryny treści liczące ponad 10 tysięcy znaków ze spacjami. Średnia liczba znaków ze spacjami na podstronie dla wszystkich analizowanych (wymienionych wyżej) fraz wynosi około 3 tysięcy.

 

it-outsourcing-liczba-znakow-uk

Wykres przedstawia liczbę znaków na podstronach zawierających frazę kluczową it outsourcing services dla witryn firm IT na rynku UK.

Ta i inne informacje o budowie najlepiej widocznych serwisów IT, które działają na wysoko konkurencyjnych rynkach USA i UK, pozwalają wnioskować, że receptą na sukces w wyszukiwarce Google jest regularne aktualizowanie treści oraz dbałość o to, by precyzyjnie odpowiadały one na zapytania użytkowników. Właściciele firm powinny zatem nastawić się na długofalowy proces pozycjonowania, który obejmuje tworzenie treści dla branży IT przez wyspecjalizowanych copywriterów. Analiza witryn pod kątem widoczności w wynikach wyszukiwania pokazuje, że najlepsze efekty przynosi publikacja dwóch artykułów blogowych tygodniowo. Należy jednak mieć na uwadze, że podejmowane tematy powinny odpowiadać potrzebom użytkowników, czyli zapytaniom, jakie kierują oni do wyszukiwarki. 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@kaitlynbaker

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się