zwierzak przy komputerze

Marketingowcy maj─ů do dyspozycji wiele narz─Ödzi, kt├│re pozwalaj─ů im zaplanowa─ç i zrealizowa─ç skuteczn─ů kampani─Ö marketingow─ů. Porz─ůdna landing page jest jednym z nich. Jak zdefiniowa─ç tzw. stron─Ö docelow─ů? jak powinna by─ç zaprojektowana? kiedy warto po ni─ů si─Ögn─ů─ç?┬áW tym artykule zbieramy wszystkie najwa┼╝niejsze informacje o specjalnym rodzaju strony, kt├│rej zadaniami s─ů m.in. wspieranie sprzeda┼╝y i skuteczne docieranie do potencjalnego klienta.

O co w tym wszystkim chodzi, czyli czym jest landing page (strona docelowa)?

Landing page to strona docelowa, kt├│rej g┼é├│wnym celem jest┬áprzyci─ůgni─Öcie uwagi u┼╝ytkownika do produktu lub us┼éugi i spowodowanie, ┼╝e wykona on konkretne dzia┼éanie┬áÔÇô mo┼╝e to by─ç wype┼énienie formularza zapisu do newslettera, pobranie e-booka czy zakup promowanego produktu.

Cech─ů charakterystyczn─ů tego rodzaju strony jest wyra┼║ny przycisk CTA, czyli┬áwezwanie do dzia┼éania, z ang. call to action, np.:

  • ÔÇ×Kup terazÔÇŁ
  • ÔÇ×Zarejestruj si─Ö za darmoÔÇŁ

czy

  • ÔÇ×Do┼é─ůcz do wydarzeniaÔÇŁ.

Skuteczno┼Ť─ç strony typu landing page polega w du┼╝ej mierze na tym, ┼╝e skupia si─Ö ona na konkretnej akcji i jest tworzona zazwyczaj w jednym celu, skoncentrowanym na preferencjach grupy docelowej. Stanowi wa┼╝ny element kampanii marketingowej, poniewa┼╝ to w┼éa┼Ťnie na landing page jest kierowany ruch z baner├│w reklamowych, newsletter├│w, p┼éatnych kampanii Google Ads, a cz─Östo r├│wnie┼╝ profil├│w w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych.

Od tego, jak zostanie przygotowana landing page, zale┼╝y wsp├│┼éczynnik konwersji. Strona docelowa mo┼╝e by─ç samodzieln─ů stron─ů internetow─ů lub elementem wi─Ökszego serwisu.

Kiedy warto si─Ögn─ů─ç po landing page? To idealny spos├│b na dotarcie do odbiorcy i dostarczenie mu informacji o promocjach, produktach i us┼éugach. O landing page m├│wi si─Ö tak┼╝e, ┼╝e to znakomity magnes przyci─ůgaj─ůcy leady. Je┼╝eli zale┼╝y Ci na powi─Ökszeniu bazy mailingowej lub chcesz lepiej pozna─ç swoich obecnych i potencjalnych klient├│w, dobrym pomys┼éem b─Ödzie umieszczenie na stronie ankiety lub formularza i zaproponowanie u┼╝ytkownikom czego┼Ť w zamian ÔÇô np. mo┼╝esz zaoferowa─ç dost─Öp do e-booka lub zaprosi─ç na webinar.

Jak przygotowa─ç skuteczn─ů landing page?

Ka┼╝dy marketingowiec chcia┼éby dosta─ç przepis na idealn─ů stron─Ö docelow─ů. Trzeba pami─Öta─ç o tym, ┼╝e ka┼╝da tego rodzaju strona, gdy dotyczy konkretnej akcji promocyjnej, wydarzenia czy nowej wersji produktu, wymaga indywidualnego podej┼Ťcia. Istnieje jednak kilka og├│lnych zasad, kt├│re warto pozna─ç przed rozpocz─Öciem prac.

Kilka wskaz├│wek dotycz─ůcych landing page

Prostota, czyli nie tw├│rz rozbudowanej strony

Jedn─ů z g┼é├│wnych zalet strony docelowej jest jej prostota. To strona, na kt├│rej pojawiaj─ů si─Ö najwa┼╝niejsze informacje, a u┼╝ytkownika nie powinny rozprasza─ç komunikaty niezwi─ůzane z tematem. Je┼╝eli planujesz umie┼Ťci─ç na stronie formularz, zadbaj o to, aby by┼é rzeczowy i niezbyt rozbudowany ÔÇô du┼╝a liczba p├│l do wype┼énienia mo┼╝e zniech─Öci─ç do akcji i sta─ç si─Ö przeszkod─ů dla konwersji.

Wzbudzaj zainteresowanie od pierwszych sekund

Internauci stykaj─ů si─Ö z wieloma przekazami reklamowymi w Internecie. Gdy promujesz si─Ö przy u┼╝yciu landing page, masz tak naprawd─Ö kilka sekund na to, aby przyci─ůgn─ů─ç uwag─Ö potencjalnych klient├│w. Dlatego dok┼éadnie przemy┼Ťl komunikacj─Ö, jaka znajdzie si─Ö na stronie. Chwytliwy nag┼é├│wek przyci─ůgnie uwag─Ö, a gdy dodatkowo poruszysz temat korzy┼Ťci, mo┼╝esz liczy─ç na zainteresowanie ofert─ů (przyk┼éad: ÔÇ×Zgarnij nawet 100 z┼é na pierwsze zakupy!ÔÇŁ).

R├│wnie┼╝ pozosta┼ée tre┼Ťci powinny by─ç sp├│jne i zach─Öca─ç do podj─Öcia okre┼Ťlonego dzia┼éania. Nie da si─Ö ukry─ç, ┼╝e nawet najlepsze teksty i opisy mog─ů okaza─ç si─Ö niewystarczaj─ůce, je┼╝eli na landing page nie pojawi─ů si─Ö wysokiej jako┼Ťci zdj─Öcia. Zach─Öcasz do zakup├│w? Poka┼╝ produkty w wysokiej rozdzielczo┼Ťci i zaprezentuj ich walory. Je┼╝eli skupiasz si─Ö na us┼éugach, to warto, aby na landingu pojawi┼éa si─Ö osoba wzbudzaj─ůca zaufanie. Kusz─ůce jest korzystanie ze zdj─Ö─ç stockowych, ale one bardzo cz─Östo wygl─ůdaj─ů nienaturalnie. Lepszym pomys┼éem b─Ödzie zorganizowanie sesji zdj─Öciowej pod dan─ů akcj─Ö promocyjn─ů, na kt├│rej widoczni b─Öd─ů pracownicy Twojej firmy.

Call to action┬áÔÇô drzwi do wysokiej konwersji

Gdy u┼╝ytkownik podejmie decyzj─Ö, ┼╝e chce wykona─ç dzia┼éanie, do kt├│rego go zach─Öcasz, musi klikn─ů─ç button┬ácall to action. Jest to najwa┼╝niejszy button na ca┼éej stronie, poniewa┼╝ to on decyduje o wsp├│┼éczynniku konwersji. Dlatego powinien by─ç odpowiednio du┼╝y i zauwa┼╝alny, a zamieszczony na nim komunikat precyzyjny, aby u┼╝ytkownik wiedzia┼é, co stanie si─Ö po klikni─Öciu, np.:

  • ÔÇ×Zapisz si─Ö na newsletterÔÇŁ
  • ÔÇ×Pobierz za darmo e-bookaÔÇŁ
  • ÔÇ×Kup pakiet startowyÔÇŁ.

Promuj sw├│j landing page

Zanim u┼╝ytkownik trafi na landing page, musi dowiedzie─ç si─Ö, ┼╝e strona ta w og├│le istnieje. W jaki spos├│b promowa─ç strony docelowe? Istnieje kilka sposob├│w. Jednym z nich jest przygotowanie p┼éatnych kampanii w Google Ads. Wtedy reklama pojawi si─Ö w wynikach wyszukiwania Google jako linki sponsorowane, w Gmailu, pod postaci─ů baner├│w reklamowych lub na stronach partnerskich Google, np. na YouTube.

Inn─ů drog─ů dotarcia do landing pageÔÇÖ├│w s─ů mailingi. Bardzo cz─Östo specjali┼Ťci od marketingu ┼é─ůcz─ů przekazy reklamowe w newsletterach z dedykowanymi stronami docelowymi.

Je┼╝eli natomiast chcesz zwi─Ökszy─ç widoczno┼Ť─ç landing page w organicznych wynikach wyszukiwania, musisz skupi─ç si─Ö na dobraniu odpowiednich s┼é├│w kluczowych, uzupe┼énieniu title i meta description oraz optymalizacji zdj─Ö─ç i grafik w atrybutach alt.

Dobrze okre┼Ťl grup─Ö docelow─ů

Jak w ka┼╝dym innym dzia┼éaniu marketingowym, jednym z najistotniejszych determinant├│w ich powodzenia, jest sprecyzowana grupa docelowa. Utworzenie listy dobrze opisanych person, pozwala na lepsze skonstruowanie przekaz├│w marketingowych, jak chocia┼╝by samej tre┼Ťci buttona CTA. To jakie grafiki, nagrania wideo, has┼éa czy korzy┼Ťci zostan─ů zamieszczone na landing page, ma wp┼éyw na to, czy odwiedzaj─ůcy stron─Ö odbiorcy wejd─ů z ni─ů w interakcj─Ö. Je┼╝eli chcesz zagwarantowa─ç sobie ruch na stronie, te kwestie musz─ů by─ç zadbane tak┼╝e na etapie promocji.

5 krok├│w do dobrej landing page

 

A mo┼╝e strona firmowa zamiast landing page?

Posiadasz stron─Ö firmow─ů, dlatego mo┼╝esz stwierdzi─ç: po co mi jeszcze landing page? Spr├│bujemy przekona─ç Ci─Ö, ┼╝e mimo wszystko potrzebujesz stron dedykowanych pod konkretne wydarzenia, akcje, us┼éugi i produkty.

Zadaniem strony firmowej jest ÔÇ×opowiedzenieÔÇŁ potencjalnym klientom o Twojej firmie, zespole, kt├│ry w niej pracuje i ca┼éo┼Ťciowej ofercie. Pe┼éni ona funkcj─Ö informacyjn─ů, wizerunkow─ů i dystrybucyjn─ů. To zbi├│r wielu informacji. Dla u┼╝ytkownik├│w, kt├│rzy s─ů zainteresowani konkretn─ů us┼éug─ů lub produktem, to zbyt wiele. I w┼éa┼Ťnie dlatego landing page jest tak skuteczna, poniewa┼╝ skupia si─Ö na jednym przekazie i zach─Öca u┼╝ytkownik├│w do podj─Öcia jednej decyzji. Ich uwaga nie zostaje rozproszona na wiele temat├│w. Takie podej┼Ťcie do pokazywania produkt├│w sprawia, ┼╝e wsp├│┼éczynnik konwersji jest zdecydowanie wy┼╝szy, a przecie┼╝ na tym Ci zale┼╝y.

r├│┼╝nice mi─Ödzy stron─ů firmow─ů a landing page

 

Chcesz, aby Twoja kampania marketingowa przynios┼éa zamierzone efekty? Landing page mo┼╝e by─ç Twoim sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta. Zadbaj o to, aby na stronie docelowej znalaz┼éy si─Ö wszystkie te elementy, kt├│re przyci─ůgn─ů uwag─Ö i zach─Öc─ů do wykonania po┼╝─ůdanego dzia┼éania.

 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@cookiethepom

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyra┼╝am zgod─Ö na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyra┼╝am zgod─Ö na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj si─Ö z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj si─Ö