15 lipca, 2020

Landing page – czym jest i jak z niego korzystać w kampanii marketingowej

Tagi: ,

Strategiczni.pl

zwierzak przy komputerze

Marketerzy mają do dyspozycji wiele narzędzi, które pozwalają im zaplanować i zrealizować skuteczną kampanię marketingową. Landing page to jedno z nich. Czym jest tzw. strona docelowa, jak powinna być zaprojektowana i kiedy warto po nią sięgnąć? W tym artykule zbieramy wszystkie najważniejsze informacje o specjalnym rodzaju strony, której zadaniem jest m.in. wspieranie sprzedaży i zbieranie leadów.

O co w tym wszystkim chodzi, czyli czym jest landing page?

Landing page znalazł swoje miejsce w marketingowym świecie i dzisiaj jest wykorzystywany na szeroką skalę. Terminem tym określa się stronę docelową, której celem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika i spowodowanie, że wykona on konkretne działanie – może to być zapis do newslettera, pobranie e-booka czy zakup promowanego produktu. Cechą charakterystyczną tego rodzaju strony jest wyraźne CTA, czyli call to action (przykłady: „Kup teraz”, „Zarejestruj się za darmo” lub „Dołącz do wydarzenia”). Skuteczność strony typu landing page polega na tym, że skupia się ona na konkretnej akcji i jest tworzona zazwyczaj w jednym celu. Stanowi ważny element kampanii marketingowej, ponieważ to właśnie na landing page jest kierowany ruch z banerów reklamowych, newsletterów i płatnych kampanii Google Ads. Od tego, jak zostanie przygotowany landing page, zależy współczynnik konwersji. Strona docelowa może być samodzielną stroną internetową lub elementem większego serwisu. Kiedy warto sięgnąć po landing page? To idealny sposób na opowiedzenie użytkownikom i dostarczenie im informacji o promocjach, produktach i usługach. O landing page mówi się także, że to znakomity magnes przyciągający leady. Jeżeli zależy Ci na powiększeniu bazy mailingowej lub chcesz lepiej poznać swoich klientów, dobrym pomysłem będzie umieszczenie na stronie ankiety lub formularza i zaproponowanie użytkownikom czegoś w zamian – np. możesz zaoferować dostęp do e-booka lub zaprosić na webinar.

Jak przygotować skuteczny landing page?

Każdy z marketerów chciałby dostać przepis na idealny landing page. Trzeba pamiętać o tym, że każda tego rodzaju strona, gdy dotyczy konkretnej akcji promocyjnej, wydarzenia czy nowej wersji produktu wymaga indywidualnego podejścia. Istnieje jednak kilka ogólnych zasad, które warto poznać przed rozpoczęciem prac.

Kilka wskazówek o landing page

  • Prostota, czyli nie twórz rozbudowanej strony

Jedną z głównych zalet strony docelowej jest jej prostota. To strona, na której pojawiają się najważniejsze informacje, a użytkownika nie powinny rozpraszać komunikaty niezwiązane z tematem. Jeżeli planujesz umieścić na stronie formularz, zadbaj o to, aby był rzeczowy i niezbyt rozbudowany – duża liczba pól do wypełnienia może zniechęcić użytkownika i stać się przeszkodą dla konwersji.

  • Wzbudzaj zainteresowanie od pierwszych sekund

Internauci stykają się z wieloma przekazami reklamowymi w Internecie. Gdy promujesz się przy użyciu landing page’a, masz tak naprawdę kilka sekund na to, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Dlatego dokładnie przemyśl komunikację, jaka znajdzie się na stronie. Chwytliwy nagłówek przyciągnie uwagę, a gdy dodatkowo wspomnisz o korzyściach, możesz liczyć na zainteresowanie ofertą (przykład: „Zgarnij nawet 100 zł na pierwsze zakupy!”).

Również pozostałe treści powinny być spójne i zachęcać do podjęcia określonego działania. Nie da się ukryć, że nawet najlepsze teksty i opisy mogą okazać się niewystarczające, jeżeli na landing page’u nie pojawią się wysokiej jakości zdjęcia. Zachęcasz do zakupów? – pokaż produkty w wysokiej rozdzielczości i zaprezentuj ich walory, a jeżeli skupiasz się na usługach, to warto, aby na landingu pojawiła się osoba wzbudzająca zaufanie. Kuszące jest korzystanie ze zdjęć stockowych, ale one bardzo często wyglądają nienaturalnie. Lepszym pomysłem będzie zorganizowanie sesji zdjęciowej pod daną akcję promocyjną.

  • Call to action – drzwi do wysokiej konwersji

Gdy użytkownik podejmie decyzję, że chce wykonać działanie, do którego go zachęcasz, musi kliknąć button call to action. Jest to najważniejszy button na całej stronie, ponieważ to on decyduje o współczynniku konwersji. Dlatego powinien być odpowiednio duży i zauważalny, a zamieszczony na nim komunikat precyzyjny, aby użytkownik wiedział, co stanie się po kliknięciu (przykład: „Zapisz się”, „Pobierz za darmo”, „Kup teraz”).

  • Promuj swój landing page

Zanim użytkownik trafi na landing page, musi dowiedzieć się, że ta strona istnieje. W jaki sposób promować strony docelowe? Istnieje kilka sposobów. Jednym z nich jest przygotowanie płatnych kampanii w Google Ads. Wtedy reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania Google jako linki sponsorowane, w gmailu, pod postacią banerów reklamowych lub na stronach partnerskich Google np. na You Tubie. Inną drogą dotarcia do landing page’ów są mailingi. Bardzo często marketerzy łączą przekazy reklamowe w newsletterach z dedykowanymi stronami docelowymi. Jeżeli natomiast chcesz zwiększyć widoczność landing page’a w organicznych wynikach wyszukiwania, musisz skupić się na dobraniu odpowiednich słów kluczowych, uzupełnieniu title i meta description oraz optymalizacji zdjęć i grafik w atrybutach alt.

A może strona firmowa zamiast landing page?

Posiadasz stronę firmową, dlatego możesz stwierdzić: po co mi jeszcze landing page? Spróbujemy przekonać Cię, że mimo wszystko potrzebujesz stron dedykowanych pod konkretne wydarzenia, akcje, usługi i produkty.

Zadaniem strony firmowej jest „opowiedzenie” potencjalnym klientom o Twojej firmie, zespole, który w niej pracuje i całościowej ofercie. Pełni ona funkcję informacyjną, wizerunkową i dystrybucyjną. To zbiór wielu informacji. Dla użytkowników, którzy są zainteresowani konkretną usługą lub produktem to zbyt wiele. I właśnie dlatego landing page jest tak skuteczny, ponieważ skupia się na jednym przekazie i zachęca użytkowników do podjęcia jednej decyzji. Ich uwaga nie zostaje rozproszona na wiele tematów. Takie podejście do pokazywania produktów sprawia, że współczynnik konwersji jest zdecydowanie wyższy, a przecież na tym Ci zależy.

Chcesz, aby Twoja kampania marketingowa przyniosła zamierzone efekty? Landing page to może być Twój sposób na dotarcie do nowych klientów. Zadbaj o to, aby na stronie docelowej znalazły się wszystkie te elementy, które przyciągną uwagę i zachęcą do wykonania pożądanego działania.

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@cookiethepom

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Co-Founder / VP Sales

+48 577 803 503
dawid@strategiczni.pl