zwierzak przy komputerze

Marketingowcy mają do dyspozycji wiele narzędzi, które pozwalają im zaplanować i zrealizować skuteczną kampanię marketingową. Porządna landing page jest jednym z nich. Jak zdefiniować tzw. stronę docelową? jak powinna być zaprojektowana? kiedy warto po nią sięgnąć? W tym artykule zbieramy wszystkie najważniejsze informacje o specjalnym rodzaju strony, której zadaniami są m.in. wspieranie sprzedaży i skuteczne docieranie do potencjalnego klienta.

O co w tym wszystkim chodzi, czyli czym jest landing page (strona docelowa)?

Landing page to strona docelowa, której głównym celem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika do produktu lub usługi i spowodowanie, że wykona on konkretne działanie – może to być wypełnienie formularza zapisu do newslettera, pobranie e-booka czy zakup promowanego produktu.

Cechą charakterystyczną tego rodzaju strony jest wyraźny przycisk CTA, czyli wezwanie do działania, z ang. call to action, np.:

  • „Kup teraz”
  • „Zarejestruj się za darmo”

czy

  • „Dołącz do wydarzenia”.

Skuteczność strony typu landing page polega w dużej mierze na tym, że skupia się ona na konkretnej akcji i jest tworzona zazwyczaj w jednym celu, skoncentrowanym na preferencjach grupy docelowej. Stanowi ważny element kampanii marketingowej, ponieważ to właśnie na landing page jest kierowany ruch z banerów reklamowych, newsletterów, płatnych kampanii Google Ads, a często również profilów w mediach społecznościowych.

Od tego, jak zostanie przygotowana landing page, zależy współczynnik konwersji. Strona docelowa może być samodzielną stroną internetową lub elementem większego serwisu.

Kiedy warto sięgnąć po landing page? To idealny sposób na dotarcie do odbiorcy i dostarczenie mu informacji o promocjach, produktach i usługach. O landing page mówi się także, że to znakomity magnes przyciągający leady. Jeżeli zależy Ci na powiększeniu bazy mailingowej lub chcesz lepiej poznać swoich obecnych i potencjalnych klientów, dobrym pomysłem będzie umieszczenie na stronie ankiety lub formularza i zaproponowanie użytkownikom czegoś w zamian – np. możesz zaoferować dostęp do e-booka lub zaprosić na webinar.

Jak przygotować skuteczną landing page?

Każdy marketingowiec chciałby dostać przepis na idealną stronę docelową. Trzeba pamiętać o tym, że każda tego rodzaju strona, gdy dotyczy konkretnej akcji promocyjnej, wydarzenia czy nowej wersji produktu, wymaga indywidualnego podejścia. Istnieje jednak kilka ogólnych zasad, które warto poznać przed rozpoczęciem prac.

Kilka wskazówek dotyczących landing page

Prostota, czyli nie twórz rozbudowanej strony

Jedną z głównych zalet strony docelowej jest jej prostota. To strona, na której pojawiają się najważniejsze informacje, a użytkownika nie powinny rozpraszać komunikaty niezwiązane z tematem. Jeżeli planujesz umieścić na stronie formularz, zadbaj o to, aby był rzeczowy i niezbyt rozbudowany – duża liczba pól do wypełnienia może zniechęcić do akcji i stać się przeszkodą dla konwersji.

Wzbudzaj zainteresowanie od pierwszych sekund

Internauci stykają się z wieloma przekazami reklamowymi w Internecie. Gdy promujesz się przy użyciu landing page, masz tak naprawdę kilka sekund na to, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Dlatego dokładnie przemyśl komunikację, jaka znajdzie się na stronie. Chwytliwy nagłówek przyciągnie uwagę, a gdy dodatkowo poruszysz temat korzyści, możesz liczyć na zainteresowanie ofertą (przykład: „Zgarnij nawet 100 zł na pierwsze zakupy!”).

Również pozostałe treści powinny być spójne i zachęcać do podjęcia określonego działania. Nie da się ukryć, że nawet najlepsze teksty i opisy mogą okazać się niewystarczające, jeżeli na landing page nie pojawią się wysokiej jakości zdjęcia. Zachęcasz do zakupów? Pokaż produkty w wysokiej rozdzielczości i zaprezentuj ich walory. Jeżeli skupiasz się na usługach, to warto, aby na landingu pojawiła się osoba wzbudzająca zaufanie. Kuszące jest korzystanie ze zdjęć stockowych, ale one bardzo często wyglądają nienaturalnie. Lepszym pomysłem będzie zorganizowanie sesji zdjęciowej pod daną akcję promocyjną, na której widoczni będą pracownicy Twojej firmy.

Call to action – drzwi do wysokiej konwersji

Gdy użytkownik podejmie decyzję, że chce wykonać działanie, do którego go zachęcasz, musi kliknąć button call to action. Jest to najważniejszy button na całej stronie, ponieważ to on decyduje o współczynniku konwersji. Dlatego powinien być odpowiednio duży i zauważalny, a zamieszczony na nim komunikat precyzyjny, aby użytkownik wiedział, co stanie się po kliknięciu, np.:

  • „Zapisz się na newsletter
  • „Pobierz za darmo e-booka”
  • „Kup pakiet startowy”.

Promuj swój landing page

Zanim użytkownik trafi na landing page, musi dowiedzieć się, że strona ta w ogóle istnieje. W jaki sposób promować strony docelowe? Istnieje kilka sposobów. Jednym z nich jest przygotowanie płatnych kampanii w Google Ads. Wtedy reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania Google jako linki sponsorowane, w Gmailu, pod postacią banerów reklamowych lub na stronach partnerskich Google, np. na YouTube.

Inną drogą dotarcia do landing page’ów są mailingi. Bardzo często specjaliści od marketingu łączą przekazy reklamowe w newsletterach z dedykowanymi stronami docelowymi.

Jeżeli natomiast chcesz zwiększyć widoczność landing page w organicznych wynikach wyszukiwania, musisz skupić się na dobraniu odpowiednich słów kluczowych, uzupełnieniu title i meta description oraz optymalizacji zdjęć i grafik w atrybutach alt.

Dobrze określ grupę docelową

Jak w każdym innym działaniu marketingowym, jednym z najistotniejszych determinantów ich powodzenia, jest sprecyzowana grupa docelowa. Utworzenie listy dobrze opisanych person, pozwala na lepsze skonstruowanie przekazów marketingowych, jak chociażby samej treści buttona CTA. To jakie grafiki, nagrania wideo, hasła czy korzyści zostaną zamieszczone na landing page, ma wpływ na to, czy odwiedzający stronę odbiorcy wejdą z nią w interakcję. Jeżeli chcesz zagwarantować sobie ruch na stronie, te kwestie muszą być zadbane także na etapie promocji.

5 kroków do dobrej landing page

 

A może strona firmowa zamiast landing page?

Posiadasz stronę firmową, dlatego możesz stwierdzić: po co mi jeszcze landing page? Spróbujemy przekonać Cię, że mimo wszystko potrzebujesz stron dedykowanych pod konkretne wydarzenia, akcje, usługi i produkty.

Zadaniem strony firmowej jest „opowiedzenie” potencjalnym klientom o Twojej firmie, zespole, który w niej pracuje i całościowej ofercie. Pełni ona funkcję informacyjną, wizerunkową i dystrybucyjną. To zbiór wielu informacji. Dla użytkowników, którzy są zainteresowani konkretną usługą lub produktem, to zbyt wiele. I właśnie dlatego landing page jest tak skuteczna, ponieważ skupia się na jednym przekazie i zachęca użytkowników do podjęcia jednej decyzji. Ich uwaga nie zostaje rozproszona na wiele tematów. Takie podejście do pokazywania produktów sprawia, że współczynnik konwersji jest zdecydowanie wyższy, a przecież na tym Ci zależy.

różnice między stroną firmową a landing page

 

Chcesz, aby Twoja kampania marketingowa przyniosła zamierzone efekty? Landing page może być Twoim sposobem na dotarcie do potencjalnego klienta. Zadbaj o to, aby na stronie docelowej znalazły się wszystkie te elementy, które przyciągną uwagę i zachęcą do wykonania pożądanego działania.

 

Źródło fotografii: https://unsplash.com/@cookiethepom

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Dawid Kasprzyk
Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się