Śmiało powiedzieć można, że Facebook Ads i Google Ads to obecnie dwie największe platformy reklamowe w Internecie. Czy ze sobą rywalizują? Poniekąd, w dużej mierze jednak uzupełniają. Aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb reklamodawców i potencjalnych klientów, wprowadzają nowe rozwiązania, które mają ułatwić im korzystanie z narzędzi reklamowych oraz podejmować szybsze decyzje zakupowe. Co powinno przyciągnąć ich uwagę w ostatnim czasie?
Facebook Ads w wynikach wyszukiwania dla większej liczby reklamodawców
Facebook Ads coraz bardziej dopasowuje się do potrzeb reklamodawcy. Dlatego swoje reklamy projektuje tak, aby mogły być wyświetlane w każdym miejscu. Najważniejszym miejscem są ogólne wyniki wyszukiwania, dlatego Facebook automatycznie wprowadził SERP na listę miejsc docelowych kampanii.
Pod koniec 2018 roku Facebook umożliwił umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwania dla wybranych reklamodawców. Niedawno ogłosił, że da taką możliwość również innym, a wyniki wyszukiwania staną się automatycznym miejscem docelowym, które będzie można wybrać na etapie tworzenia kampanii w Facebook Ads.
Automatyzacja nie przekreśla innych metod ustawiania kampanii – wyniki wyszukiwania można wybrać jako miejsce docelowe również podczas ręcznego ustawiania kampanii. Reklamy będą wyświetlać się nie tylko w wyszukiwarce, ale i w Marketplace, który pomimo swojej krótkiej obecności cieszy się większym zainteresowaniem niż dotychczasowe platformy tego typu.
Reklamy w obu przypadkach będą uwzględniać targetowanie i będą odpowiadać zestawom wybranych fraz. Oczywiście, nie każda kampania musi wyświetlać się w wynikach wyszukiwania. Wystarczy pominięcie ustawienia automatycznych miejsc docelowych podczas konfigurowania kampanii.
Rozszerzony formularz kontaktowy w Google Ads
Jego celem jest wzbudzenie zainteresowania w potencjalnym kliencie już na etapie wyszukiwania informacji. Użytkownik może kliknąć w CTA (np. Sprawdź cenę”) od razu w formularzu kontaktowym i dzięki temu przenieść się do gotowego formularza. Ponieważ będzie zalogowany na swoim koncie Google, jego dane zostaną automatycznie wprowadzone. To przyspieszy proces nawiązywania kontaktu z firmą, a tym samym – skróci ścieżkę sprzedażową, jaką musi pokonać potencjalny klient. Automatycznie uzupełniony formularz to wygodne rozwiązanie dla użytkowników urządzeń mobile, dla których wypełnianie tabelek z danymi może być kłopotliwe i niewygodne.
Formularz w SERP
Odnośnik do formularza kontaktowego będzie widoczny już w wynikach wyszukiwania.
Gotowy formularz
Dane do formularza zostaną automatycznie wpisane do formularza pod warunkiem, że osoba zalogowana jest do swojego konta Google.
Decyzja klienta
Z pozycji Thank You Page klient może odwiedzić stronę, wrócić do wyników wyszukiwania lub po prostu czekać na odpowiedź od reklamodawcy.
Dwa nowe sposoby na dotarcie do potencjalnych klientów w sezonie świątecznym od Google Ads
Jak wspominaliśmy we wpisie dotyczącym Holiday Marketing Guide od Facebooka, narzędzia reklamowe dopasowują się do wzmożonej sprzedaży przedświątecznej. Zarówno Facebook, jak i Google wiedzą, że “świąteczna gorączka” opanowuje nie tylko klientów, ale i reklamodawców. Facebook opublikował Bożonarodzeniowy Poradnik Marketingowy, w którym instruuje, jak i kiedy planować działania reklamowe, aby odniosły jak największy sukces. Google Ads zaś, w ciągu kilku tygodni, planuje uruchomić dwa nowe sposoby na docieranie do potencjalnych klientów. Pierwszym jest stworzenie nowej grupy odbiorców o podobnych zainteresowaniach, drugim – uruchomienie segmentów dedykowanych wydarzeniom sezonowym.
Rozwiązanie może być istotne w okresie przedświątecznym, kiedy użytkownicy szukają prezentu dla kogoś, a nie dla siebie. W tym przypadku zmieniają się wszystkie wyznaczniki grupy docelowej, od prostych cech demograficznych, po psychospołeczne, takie jak zainteresowania czy styl życia. Odbiorcy o podobnych zainteresowaniach mogą być np. naszymi przyjaciółmi, których chcemy obdarować, a z którymi spędzamy wolny czas, jeździmy na wakacje, albo współpracujemy. Z drugiej strony, mogą to być osoby, które wykazały już zainteresowanie danym tematem i szybciej odpowiedzą na dedykowaną im kampanię.
Przykład: Sprzedajesz sprzęt do nurkowania. Nowy sposób na docieranie do grupy docelowej umożliwi Ci reklamowanie usług osobom, które interesują się wyjazdem na urlop w celach rekreacyjnych.
Sezonowe segmenty wydarzeń sprawdzą się w okresie przedświątecznym, i nie chodzi tu wyłącznie o Boże Narodzenie. Warto pamiętać o wydarzeniach, które stają się coraz bardziej popularne w Polsce, jak Halloween, Black Friday czy Cyber Monday. Kierowanie oferty promocyjnej w tym czasie do osób, które intensywnie szukają danego produktu w ciągu roku, znacząco podniesie wyniki sprzedażowe.
Potrzebujesz pomocy w reklamowaniu?
Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci nasze propozycje na skuteczną reklamę Twoich usług w Internecie. Przygotujemy, przeprowadzimy i zoptymalizujemy kampanie reklamowe w Google Ads i Facebook Ads, a dodatkowo zajmiemy się Twoim fanpagem na Facebooku.
Sprawdź ofertę
Komentarze (0)