160 000 – średnio tyle razy hasło last minute pojawia się dziś w okienku przeglądarki. Sierpień to najlepszy czas na reklamowanie ofert turystycznych przed nadejściem jesieni. Last minute to “ostatnia chwila” dla osób, które chcą załapać się na ostatnie słoneczne wakacje, jak i dla właścicieli biur podróży reklamujących się w Internecie. Jeśli jesteś jednym z nich sprawdź, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Kluczem do sukcesu, jakim jest lepsza widoczność usług w wynikach przeglądania jest… słowo kluczowe. Zwane w języku SEO “frazą” ma ogromną moc i potrafi zapewnić witrynie wysokie miejsce w rankingu Google. Pod warunkiem, że tekst, w którym się znajduje, jest odpowiednio zoptymalizowany.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Zawartość strony, oferta sprzedażowa, reklama kontekstowa czy wpis na blogu – niezależnie od tego, jaki komunikat tworzysz, musisz pamiętać o doborze odpowiednich słów kluczowych. Zanim zabierzesz się za przygotowywanie oferty i wyszukiwania fraz, dowiedz się więcej o rodzajach słów kluczowych. Pomoże Ci to zrozumieć, w jaki sposób oddziałują na wyniki wyszukiwania i pozycjonowanie strony.
Rodzaje słów kluczowych
Ogólne
Szczegółowe (longtail)
Dzięki analizie słów kluczowych dowiesz się:
Darmowe narzędzia SEO i profesjonalne programy do sprawdzania słów kluczowych
Ubersuggest
Proste i intuicyjne narzędzie spodoba się zwłaszcza tym, którzy stawiają pierwsze kroki w tworzeniu treści z uwzględnieniem słów kluczowych. Darmowy program oferuje listę najczęściej wyszukiwanych fraz z uwzględnieniem czasu, CPC (Cost Per Click – średni koszt za kliknięcie, jakie ponosi reklamodawca płatnej promocji w Google), PD (Paid Difficulty – konkurencyjność słów kluczowych w płatnych wynikach wyszukiwania) oraz SD (SEO Difficulty – konkurencyjność fraz w organicznych, czyli bezpłatnych, wynikach wyszukiwania).
Źródło: https://app.neilpatel.com
Oprócz tego, w zakładce Overview otrzymamy ogólny zarys wyszukiwań w określonym czasie. Jak wspominaliśmy wcześniej, 160 000 średniomiesięcznych wyszukiwań hasła last minute to wynik, który obrazuje, kiedy użytkownicy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą.
Źródło: https://app.neilpatel.com
Dodatkowo, w opcji Content Ideas, znajdziesz pomysły na ciekawe treści wraz z przykładami. Tworzenie własnych tekstów, wpisów na bloga czy postów na portalach społecznościowych często opiera się na podglądywaniu konkurencji. Dlaczego więc się nie zainspirować?
Answer the Public
To kolejne, proste w obsłudze narzędzie, które opiera się na organicznych wynikach wyszukiwania. Po wpisaniu danej frazy i wyborze kraju, wyświetla najczęściej wyszukiwane zapytania, związane z danym słowem kluczowym. Wyniki są topowe, czyli najwyżej wypozycjonowane i dotyczą danej chwili. Na ich podstawie dowiesz się, o co najczęściej pytają osoby szukające wakacji last minute i będziesz w stanie precyzyjniej na nie odpowiedzieć.
Źródło: https://answerthepublic.com
Google Ads
Narzędzie służy przede wszystkim do tworzenia płatnych reklam tekstowych, ale dzięki funkcji Planera Słów Kluczowych, doskonale sprawdza się w dobieraniu fraz do każdego typu treści. Pomaga dopasować słowa kluczowe do Twojej działalności, ułatwia analizę oraz opracowanie odpowiedniego planu.
Źródło: https://ads.google.com
Samodzielne wyszukiwanie słów kluczowych
Ręczne wyszukiwanie fraz w Google to sprawdzony sposób, z którego korzystają zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści. Wyniki wyszukiwania mogą zmienić się z dnia na dzień, dlatego warto wykorzystać szybki i łatwy sposób, aby je przeanalizować. Ręczne sprawdzanie wyników wyszukiwania polega na wpisaniu frazy w okno przeglądarki i skorzystanie z podpowiedzi:
Jak tworzyć treść z wykorzystaniem słów kluczowych?
Wyszukiwanie słów kluczowych nie jest skomplikowane. Większą trudnością jest dopasowanie i osadzenie ich w tekście. Zanim stworzysz odpowiednią strategię i wybierzesz formę, w jakiej komunikować się z potencjalnym klientem, dowiedz się więcej na temat wymogów wyszukiwarki. To w oparciu o nie wprowadza się wszelkie zmiany na stronie.
Zasady, jakie dyktuje wyszukiwarka, oparte są o indeksację. Robot Google, który ocenia witryny względem wielu różnych czynników, bierze pod uwagę również treści i słowa kluczowe. Strona internetowa, która ma odpowiednio zoptymalizowaną treść oceniana jest wysoko, ta, na której wykryje błędy może spaść w rankingu Google na niższe miejsce, a nawet całkowicie z niego wypaść. Dlatego przed umieszczeniem fraz w tekstach na stronie, dowiedz się, czego unikać.
Treści na stronie NIE mogą być:
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to ważny element prawidłowo działającej strony. I odwrotnie. Jeśli Twoja witryna działa prawidłowo wartościowe treści z dopasowanymi frazami tylko ją wzmocnią. Co innego w przypadku źle działającej strony. Witryna, która nie jest prawidłowo zbudowana, nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych (responsywna), zawiera błędy i długo się ładuje nie będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników. Nawet jeśli odpowiednio dopasujesz i zoptymalizujesz treści pod kątem słów kluczowych.
Dlatego przed wprowadzeniem jakichkolwiek zmian na stronie internetowych, polecamy wykonanie audytu SEO. Polega ono na dokładnej analizie witryny pod kątem struktury, działania i zawartości, znalezieniu błędów i rozbudowaniu dobrze pozycjonujących elementów.
Potrzebujesz SEO strony www?
Jako Strategiczni.pl od lat zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów internetowych. Oprócz działań SEO oferujemy reklamę w Google Ads oraz Facebook Ads oraz doradztwo e-commerce. Współpraca z nami opiera się na przejrzystych zasadach, a podstawą wszelkich działań jest szczegółowe SEO strony oraz przemyślana strategia.
Komentarze (0)