W 2013 roku Content Marketing Institute opublikował raport, z którego wynika, że aż 99% firm programistycznych w Stanach Zjednoczonych korzysta z marketingu treści. To dzięki niemu właściciele software house docierają do szerszego grona klientów, nie wydając fortuny na płatną promocję. Wartościowy content marketing przydaje się nie tylko do reklamowania usług – przydatna i unikalna treść wpływa pozytywnie na wizerunek firmy. I to ona często decyduje o wyborze klienta.


Oczekiwania konsumentów są coraz większe, również względem software house’ów. Klienci wiedzą, jak szeroki wybór usług mogą zaoferować firmy programistyczne, dlatego pytają o coraz bardziej zindywidualizowane produkty. Zanim skierują zapytanie o konkretne usługi do firmy software’owej, będą szukać ich na własną rękę w Internecie. Jako właściciel software house możesz ułatwić im to zadanie, wykorzystując marketing treści. Umieszczanie dopracowanych opisów produktów, atrakcyjnych zdjęć, ciekawych infografik i przydatnych artykułów na swojej stronie internetowej sprawi, że klient szybciej znajdzie to, czego szuka. Zanim jednak przejdziesz do uzupełniania swojej witryny, dowiedz się więcej na temat SEO dla software house.


Czy software house powinien prowadzić content marketing?

Eksperci – to oni budują zaufanie do firmy. Specjaliści z branży programistycznej powinni odznaczać się ponadprzeciętnymi umiejętnościami, które potwierdzą profesjonalnie wykonywane usługi. Stworzenie strony internetowej, aplikacji mobilnej czy oprogramowania wymaga wiedzy i doświadczenia, o których klienci dowiadują się z reguły dopiero wtedy, kiedy decydują się na usługi danej firmy. Dopiero podczas rozmowy z właścicielem lub pracownikiem software house’a, klient ma szanse na poznanie mocnych stron firmy.

Warto ułatwić mu wybór i zaprezentować się odpowiednio wcześniej – najlepiej na etapie wyszukiwania usług.

Sam komunikat reklamowy nie wystarczy, a ogólnikowe treści, takie jak “jesteśmy najlepsi”, “wyróżniamy się wysoką jakością oferowanych usług” czy “nasza firma jest liderem na rynku IT” to utarte frazesy, na które klienci już nie reagują. Tym, co go przyciągnie będzie przemyślany komunikat, oparty na wartościowej treści. W stworzeniu go pomoże wspomniana wcześniej wiedza eksperta. Zaprezentować ją można w formie artykułów eksperckich na blogu, wpisów w kanałach social media czy przydatnych infografik. Angażująca treść w atrakcyjnej formie przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, zainteresowanym tematem IT udzieli odpowiedzi na szereg pytań, a w poszukujących usług wzbudzi większe zaufanie i przekona do skorzystania z oferty.

Warto pochwalić się tym, co w firmie najlepsze 
– w przypadku branży informatycznej są to właśnie wykwalifikowani eksperci.


Karol Kwiatkowski, Head of SEO w Strategiczni.pl


Jak prowadzić content marketing dla software house?

Tworząc marketing treści warto postawić się w roli jego odbiorcy. Potencjalny klient, który trafi na Twój komunikat, powinien wiedzieć, że dbasz o jego potrzeby. Zbudowanie wizerunku firmy godnej zaufania, działającej w oparciu o specjalistyczną wiedzę i długoletnie doświadczenie, to jedno. Powinieneś pamiętać, że Twoimi klientami mogą być też firmy, które współpracowały już z software house i mają jasno określone potrzeby. Ważnym punktem tworzenia content marketingu jest więc dostosowanie treści do grupy docelowej. Pierwszym krokiem będzie badanie rynku i określenie preferencji odbiorców.


Badając grupę docelową, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

Kim są odbiorcy?

Czy są to wyłącznie właściciele dużych korporacji?
A może z Twoich usług mogą skorzystać również start-upy?
Sprawdź, kim są odbiorcy Twoich treści marketingowych.

Jaki jest obszar ich działalności?

Klienci prowadzą działalność w dużych miastach?
A może rozwijają biznes w małych miejscowościach?
Dowiedz się, jaka jest skala działalności Twoich klientów.

Jakie są ich cele? 

Ogólnopolska korporacja poszukująca kompleksowej obsługi IT?
A może lokalna firma, które chcą wprowadzić na rynek nową aplikację?
Zbadaj cele swoich klientów i nastaw się na to, że mogą być bardzo zróżnicowane.

Treści marketingowe należy tworzyć w oparciu o zebrane dane na temat grupy docelowej. Jeśli grono Twoich potencjalnych klientów jest bardzo różnorodne – nie martw się. Możesz przekuć to na korzyść, tworząc zróżnicowane tematycznie treści. Co powiesz na poradnik dla nowo powstałej firmy, która może potrzebować wsparcia informatycznego? A może artykuł ekspercki dotyczący urządzeń mobilnych i wynikającej z tego potrzeby tworzenia aplikacji? Szeroki wybór tematów daje Ci ogromne pole do popisu.

Odpowiedź na potrzeby klientów wynika nie tylko z określenia grupy docelowej. Ważne jest zbadanie potrzeb od strony zapytań, jakie użytkownicy wpisują w okienko wyszukiwarki. Dopiero na podstawie ściśle określonych fraz stworzysz prawdziwie wartościową, zoptymalizowaną treść.



Content marketing w software house – dobre praktyki


Na tym etapie warto podjąć działania SEO. Optymalizacja treści pod kątem wyników wyszukiwania to podstawa dobrego content marketingu. Analizę widoczności fraz i dopasowanie słów kluczowych do branży IT warto powierzyć agencji SEO. Specjaliści na podstawie audytu SEO wskażą, jakie treści będą najbardziej wartościowe dla użytkowników. Podpowiedzą, jakie słowa kluczowe warto umieścić w tekstach, których nagłówków użyć i co wprowadzić na stronę, aby zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarce.

Stworzenie ciekawego tekstu, z uwzględnieniem wskazówek specjalisty SEO, nie powinno być dla Ciebie problemem. Tematyka branży IT nie jest Ci obca, a zdobyta dotąd wiedza w połączeniu z bezcennym doświadczeniem pozwoli na napisanie interesującego artykułu. Tylko, czy będziesz wiedział, jak stworzyć go w sposób przyjazny dla użytkownika i robota wyszukiwarki?

W wyborze agencji warto kierować się obecnością SEO copywritera, który potrafi stworzyć treść przystosowaną do warunków, jakie stawia algorytm Google.


Karol Kwiatkowski, Head of SEO w Strategiczni.pl


Co jest ważne przy tworzeniu treści?

Rygorystyczne wymagania dotyczące treści sprawiły, że nawet mały błąd może niekorzystnie wpłynąć na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Można go uniknąć przestrzegając kilku prostych zasad:

Zadbaj o:

  • unikalne i niepowtarzalne treści,
  • wartościowe i przydatne teksty,
  • optymalne nasycenie tekstu słowami kluczowymi,
  • zrozumiały, przystępny język tekstu,
  • pisanie z uwzględnieniem zasad języka polskiego,
  • odmianę słów kluczowych,
  • klasyfikację składową treści, podział tekstu na tytuł, podtytuł, nagłówki h1, h2, itd.
  • ciekawą formę tekstu uzupełnionego zdjęciami, grafikami, infografikami, wideo. 

Unikaj:

  • kopiowania treści z innych stron – pamiętaj o prawach autorskich!
  • rozpisywania się nie na temat, tzw. "lania wody",
  • przesycenia tekstu słowami kluczowymi,
  • stosowania języka IT, który może być niezrozumiały dla klienta spoza branży,
  • umieszczania słów kluczowych w mianowniku – nieodmienione wyrazy wyglądają nienaturalnie,
  • wstawiania treści bez podziału na tytuł, podtytuł, nagłówki, itd.,
  • niskiej jakości zdjęć i wideo.

Jak jeszcze możesz wykorzystać marketing treści?

Stwórz bloga firmowego


To najlepszy sposób na dzielenie się informacjami i wiedzą o prowadzonym biznesie. Możesz publikować na nim nie tylko treści eksperckie, ale i newsy dotyczące firmy. Nowa oferta, nadchodzące wydarzenie, impreza branżowa – tym wszystkim możesz podzielić się na swoim blogu firmowym.

Napisz i podziel się Case Study


Autentyczna historia z pewnością zainteresuje klienta bardziej niż ogólna informacja na temat dotychczasowej współpracy z innymi firmami. Przypadek “z życia” jest czymś, z czym klient lepiej się utożsami. Co więcej, jeśli Case Study opisuje Twój sukces, na pewno warto się tym pochwalić.

Wydaj e-booka lub inną publikację


Podziel się wiedzą w wersji mobilnej. “Przewodnik po świecie IT”, “Poradnik dla stawiających pierwsze kroki w programowaniu” czy “Podstawy tworzenia aplikacji” z pewnością zainteresują przedsiębiorców, którzy stawiają na rozwój swojej firmy.


Oczywiście, działania podejmowane w zakresie marketingu treści wymagają odpowiedniej strategii.


  • Nie wiesz od czego zacząć tworzenie wartościowego contentu? 
  • Zastanawiasz się, jak wybrać temat i dopasować słowa kluczowe do swojego biznesu? 
  • Wymagania wyszukiwarki Cię zniechęcają, a roboty Google przerażają?

Nic nie szkodzi. Jako Strategiczni.pl oferujemy usługi SEO i SEM, doradzamy w zakresie e-commerce, dostarczamy wartościowe treści i pomagamy zwiększać widoczność witryny. Słowem – kompleksowo pozycjonujemy strony internetowe pod kątem wyszukiwarek.


Potrzebujesz lepszej widoczności?


W naszych szeregach znajdziesz ekspertów SEO, specjalistów od działań SEM – reklamowania w Google Ads i Facebook Ads, doradców e-commerce, specjalistów ds. marketingu, SEO copywriterów i handlowców. Oferujemy kompleksowe pozycjonowanie strony internetowej, jak również optymalizację poszczególnych jej części, reklamę oraz doradztwo sprzedażowe, jak i wartościowy content.


Napisz do nas, chętnie pomożemy.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.