wpis blogowy napisany przez Martę

Google to najlepszy doradca użytkowników – jeśli ludzie szukają informacji dotyczących pomocy prawnej, to najczęściej wpisują swoje zapytania do wyszukiwarki i sprawdzają pierwsze strony internetowe, które im się wyświetlą. Wyższe miejsce w rankingu oznacza przede wszystkim okazję na skuteczne przyciągnięcie nowych klientów i zdobycie ich zaufania, a to z kolei zwiększa szansę na pojawienie się bardziej lukratywnych spraw. Jesteś prawnikiem i szukasz sposobu na zaistnienie w konkurencyjnej branży? Sprawdź, na czym polega strategia SEO i jakie korzyści może przynieść Twojej kancelarii!

Skuteczna strategia SEO dla prawników

Jeszcze do niedawna prawników obowiązywał całkowity zakaz pozyskiwania klientów na podstawie działań reklamowych. I choć w branży prawniczej pojawił się dostęp do innych metod promocji i informacji handlowej, to skuteczna strategia SEO jest wciąż podstawą działań marketingowych. Bez wdrożenia prawidłowej optymalizacji strony internetowej i znajdujących się na niej treści trudno o regularny napływ nowych klientów.

SEO dla prawników wpływa na budowanie stabilnej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli jest działaniem niewymagającym dodatkowych opłat z naszej strony. Dzięki temu zaoszczędzone środki można zainwestować w działania reklamowe, które – za sprawą zniesienia zakazu – są na wyciągnięcie ręki. Łącząc działania SEO i kampanie Google Ads można zmaksymalizować wynik całego przedsięwzięcia i skutecznie trafić do większego grona odbiorców.

Osiągnięcie wysokiego miejsca w rankingach wyszukiwarki Google gwarantuje stabilny ruch i ugruntowaną rozpoznawalność – im więcej użytkowników zobaczy stronę internetową na wysokiej pozycji, tym większa szansa na to, że klikną i sprawdzą ofertę. W zależności od tego, jaki cel postawimy na początku naszej współpracy, wyniki okażą się łatwe do zmierzenia – bez względu na to, czy chodzi o same odebrane telefony, czy finalnie sprzedane usługi.

Jak frazy lokalne wpływają na pozyskiwanie klientów w branży prawniczej?

Podstawą w branży prawniczej jest trafienie z ofertą kancelarii prawnej bezpośrednio do mieszkańców konkretnego rejonu/miasta. Prawdziwe wyzwanie stanowi wyróżnienie się na tle lokalnej konkurencji, która od lat cieszy się renomą i budzi zaufanie wśród klientów. Istnieją jednak sposoby, aby zagościć w świadomości grupy docelowej.

Wizytówki GBP kancelarii prawnych

Co proponujemy kancelarii prawnej oprócz optymalizacji strony internetowej? Wdrożenie wizytówek Google Business Profile (dawniej Google My Business) to najprostszy i najskuteczniejszy sposób, aby osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarce i – co za tym idzie – dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy szukają np. radców prawnych w swojej najbliższej okolicy. Dzięki GBP Twoja kancelaria prawna będzie wyświetlana wraz z podstawowymi informacjami na temat adresu, godzin otwarcia i numeru telefonu.

Wizytówka umożliwia klientom również wystawianie opinii. Pozytywne oceny okraszone merytorycznym komentarzem pozytywnie wpływają na odbiór kancelarii prawnych przez innych internautów, którzy są wówczas o wiele bardziej skłonni zaufać i uwierzyć w Twoje kompetencje. W przypadku nieprzychylnych opinii można w odpowiedni sposób reagować. Jeśli komentarz, który się pojawia, nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, a służy jedynie dyskredytacji, istnieje opcja zgłoszenia wpisu do Google.

Linki zewnętrzne z lokalnych źródeł, czyli jak przekierować użytkowników na stronę kancelarii

Linkbuilding, czyli budowanie sieci linków, ma na celu m.in. wygenerowanie ruchu za pomocą zewnętrznych serwisów i wzmocnienie całej domeny. W praktyce wygląda to tak, że specjaliści SEO szukają wartościowych dla algorytmu wyszukiwarki witryn, na których będą mogli umieścić link prowadzący bezpośrednio do usług naszego klienta. 

Dla branży prawniczej niezwykle istotnym aspektem, o którym niejednokrotnie już wspomniano w tekście, jest rynek lokalny. Jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę i zainteresowanie mieszkańców danego obszaru? Największe efekty przynosi w takim wypadku wykorzystanie lokalnych portali lub serwisów informacyjnych. Strony kancelarii prawnych mogą w ten sposób zyskać nie tylko ruch w witrynie czy polepszenie pozycji w wyszukiwarce, ale przede wszystkim zaufanie potencjalnych klientów oraz samego Google. Kancelarie prawne dzięki przemyślanej strategii linkbuildingowej są w stanie poprawić reputację i umocnić autorytet, zyskując tym samym status lokalnego eksperta w oczach algorytmów.

Analiza konkurencji kancelarii adwokackich i radców prawnych

Strategia i audyt SEO wymagają również sprawdzenia, jak wygląda sytuacja w branży prawniczej i kto jest kluczowym graczem na lokalnym rynku. Warto skupić się przede wszystkim na analizie konkurencji, która pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dlaczego? Możemy w ten sposób lepiej zrozumieć, co przyciąga uwagę klientów. Bierzemy wówczas na warsztat czynniki takie jak jakość treści, oceny/opinie czy kanały w mediach społecznościowych.

Analizując obecność online potencjalnych rywali, ich strategie oraz mocne i słabe strony, można znaleźć sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją, np. poprzez wykorzystanie konkretnej niszy tematycznej lub usługowej. Identyfikacja luk rynkowych i potrzeb klientów pozwoli na wykreowanie konkretnych rozwiązań, które umożliwią skrupulatne budowanie silnej i stabilnej pozycji w wysoce konkurencyjnej branży prawniczej.

Jak powinna wyglądać strona internetowa kancelarii prawnej?

Sprawdź, czego nie powinno zabraknąć na stronie każdej dobrej kancelarii prawnej, która chce poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania w celu pozyskania nowych klientów.

Podstrony usług prawnych

Kancelaria powinna zadbać o to, aby usługi prawne zostały opisane w wyczerpujący sposób. Skuteczny landing page dostarcza informacji takich jak:

  • klarowny zakres oferowanych usług;
  • specjalizacja (wskazanie konkretnych obszarów prawa);
  • posiadane doświadczenie (czas prowadzenia działalności, wykształcenie, sukcesy zawodowe);
  • unikalne cechy, które wyróżniają daną kancelarię na tle pozostałych.

Treść na podstronie usługowej powinna zostać napisana zgodnie z wytycznymi opracowanymi przez specjalistów SEO (słowa kluczowe, struktura, meta tagi), aby zwiększyć szansę na osiągnięcie wysokich miejsc rankingowych.

Dzięki prawidłowej optymalizacji można zwiększyć konwersję, czyli przyciągnąć na stronę internetową nowych odbiorców, którzy potencjalnie mogą być zainteresowani skorzystaniem z usług kancelarii. Szansę na poprawienie wyników daje również umieszczenie danych kontaktowych, call to action (m.in. komunikatów zachęcających do podjęcia działania typu „umów się na spotkanie!”) oraz podkreślenia korzyści płynących z nawiązania współpracy.

Mateusz Pietrzyk, SEO Specialist

Strony z branży prawniczej są traktowane przez algorytmy Google bardziej restrykcyjnie, ponieważ zaliczają się do grona stron Your Money Your Life (YMYL). Google szczególnie pilnuje tego typu stron, aby upewnić się, że dostarczają użytkownikom jedynie prawdziwe, wartościowe i zweryfikowane informacje, które faktycznie im pomogą, a nie zaszkodzą. Jeśli chcemy, aby strona kancelarii prawnej przyciągała ruch organiczny, musimy więc szczególnie zadbać o budowanie merytoryki, eksperckości i autorytetu dla naszej strony.

Merytoryczny blog

Strona kancelarii to nie tylko miejsce prezentowania własnych usług w sieci, ale i przestrzeń do dzielenia się merytoryczną i specjalistyczną wiedzą z zakresu prawa. Prowadzenie wartościowego bloga i regularne publikowanie wpisów pozytywnie wpływa na budowanie autorytetu i zaufania wśród odbiorców, a także wypracowywanie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

W ramach przeprowadzanej analizy konkurencji warto również skupić się na tzw. content gap. To cenna wskazówka o tym, jakich zagadnień brakuje na stronie naszego Klienta.

Content Marketing Specialist dba o to, aby treść zawierała słowa kluczowe, ale przede wszystkim rozwiązywała problemy odbiorców i stanowiła dla nich podaną w przystępny sposób dawkę wiedzy, dzięki czemu potencjalny klient jest o wiele bardziej skłonny do nawiązania kontaktu.

Dlaczego warto zadbać o marketing w branży prawniczej?

Wbrew pozorom ludzie o wiele rzadziej korzystają z rekomendacji rodziny lub znajomych, kiedy potrzebują pomoc prawnej. Widoczność strony kancelarii prawnej w sieci to obecnie warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu w branży i sprzedaży usług. Współpraca ze Strategiczni.pl pozwoli Ci zyskać tym samym przewagę nad lokalną konkurencją. Z pomocą naszej agencji na stronę internetową Twojej kancelarii trafią nowi potencjalni klienci, dzięki czemu poprawisz zasięgi, a przede wszystkim zwiększysz sprzedaż usług. Mamy doświadczenie w prowadzeniu projektów z branży prawniczej i chętnie pomożemy również Tobie w rozwijaniu biznesu.

Oto główne zalety wdrożenia profesjonalnej strategii SEO dla prawników:

  • dotarcie do właściwej grupy docelowej, wśród której znajdują się potencjalni klienci;
  • budowanie marki i rozpoznawalności kancelarii prawnych na rynku lokalnym;
  • uzyskanie przewagi nad konkurencją i wyróżnienie się na tle całej branży;
  • szansa na długoterminowy rozwój (pozycjonowanie stron internetowych pozwala na osiągnięcie stabilnych wyników, dzięki regularnej pracy nad widocznością serwisu).

Zależy Ci na przyciągnięciu potencjalnych klientów? Skorzystaj z oferty Strategiczni.pl i sprzedawaj więcej usług, dzięki skutecznej strategii rozwoju strony internetowej Twojej kancelarii!

Sprawdź naszą ofertę!

Marta Tychowska

Junior Content Marketing Specialist

Absolwentka kulturoznawstwa i komunikacji wizerunkowej. Obecnie Junior Content Marketing Specialist. W czasie studiów zdobywała doświadczenie z zakresu public relations w jednej z wrocławskich agencji. Prywatnie – kinofilka, wegetarianka i stała bywalczyni festiwali wszelakich. Regularnie uprawia hate watching. W wolnych chwilach pisze o kinie współczesnym i nieśmiało stara się wychodzić z szuflady. Współpracowała z portalem Rynek i Sztuka oraz czasopismem Ekrany. Ma słabość do animacji, hyperpopu i Damona Albarna.

Autor

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się