Do czego służą nagłówki i dlaczego są tak ważne? Nagłówki HTML w serwisie spełniają dwie podstawowe funkcje. Po pierwsze, porządkują tekst i ułatwiają odbiór treści, po drugie – informują roboty indeksujące Google. W obu przypadkach mają wspólny mianownik – pozycjonowanie strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Jak optymalizować nagłówki, aby spełniały swoje funkcje i pomagały nam w osiąganiu lepszych wyników sprzedażowych? O tym opowiada nasz Specjalista SEO.

Nagłówki HTML mają kluczowe znaczenie dla użytkowników. Dzięki nim, odwiedzający naszą stronę nie zderza się ze ścianą tekstu, a uporządkowanym tekstem, w którym szybko odnajduje to, czego szuka. Nagłówki nie tylko dzielą treści, ale i priorytetyzują jej elementy. To ważne, szczególnie z perspektywy indeksacji – roboty Google, które sprawdzają stronę, wiedzą, które części tekstu są najważniejsze, co ułatwia im ocenę serwisu. Z perspektywy SEO zawierają się w nich zarówno kluczowe dla nas frazy, jak i frazy, które stosujemy jako long tail. Poprawnie zastosowane nagłówków nie tylko sprawi, że serwis stanie się bardziej czytelny i zrozumiały dla użytkownika. Da nam również ogromny potencjał na wzrosty pozycji ważnych dla nas fraz – wspierając pozycjonowanie.

O czym powinniśmy pamiętać tworząc nagłówki w serwisie?

Przede wszystkim o ich hierarchii. Najważniejszym nagłówkiem jest H1, kolejnymi są H2, H3, H4, itd. Nagłówek H1, z racji tego, że jest najważniejszy, powinien znajdować się na samej górze strony. Zalecamy stosowanie jednego nagłówka H1 na stronie, jednakże nie jest to regułą i zależy od serwisu oraz rodzaju prowadzonej działalności. Jeśli chcesz się dowiedzieć czy można mieć więcej niż jeden nagłówek H1,​ sprawdź nasz wpis.
. Dobrym rozwiązaniem, jest utrzymanie spójności pomiędzy tytułem strony a nagłówkiem H1.

TYPOWE BŁĘDY:

  • brak nagłówka H1 na stronie głównej i na stronach kategorii,
  • brak słowa kluczowego w nagłówku H1,
  • stosowanie nagłówka H3 zamiast nagłówka H1,
  • zbyt wiele nagłówków H1 ,
  • błędy językowe (najczęściej literówki),
  • brak nagłówków.

Poprawna struktura nagłówków

H1: Co zobaczyć we Wrocławiu? 

       H2: Najpopularniejsze zabytki

             H3: Ratusz

             H3: Panorama Racławicka

             H3: Hala Stulecia

       H2: Najlepsze restauracje

             H3: Restauracja Najsmaczniejsza

             H3: Bar w Centrum

             H3: Knajpka na Śródmieściu

      H2: Rozrywka

             H3: Baseny

             H3: Parki

                   H4: Park Staromiejski

                   H4: Park Tysiąclecia

Jak budować nagłówki dla sklepu internetowego?

Jeśli chodzi o umieszczanie nagłówków w sklepie internetowym, pod uwagę należy wziąć kategorie. To dzięki nim użytkownik może przeglądać dostępny asortyment. Strona kategorii produktu to nic innego, jak podstrona, którą klient musi odwiedzić na drodze do zakupienia danego towaru.

Nagłówek H1

Od niego powinniśmy zacząć. To on wskazuje robotowi, o czym jest dana strona. Stanowi najważniejszy nagłówek, dlatego powinien być unikalny.

  • Każda kategoria powinna zostać zoptymalizowana pod jedno konkretne słowo kluczowe.
  • Sugerujemy, żeby słowo kluczowe znalazło się w nagłówku H1.
  • Nagłówek H1 powinien nawiązywać do tytułu strony, ale nie powinien być skopiowany 1:1.

Nagłówki H2-H6

Tworząc nagłówki H2-H6, warto pamiętać o tym, że mogą pojawiać się one w serwisie kilka razy. Ważne jest to, aby zachować ich hierarchię.

  • Najpierw powinien pojawić się nagłówek H2, a potem nagłówek H3
  • Błędem jest stosowanie w akapicie w pierwszej kolejności nagłówka H5, a za nim nagłówka H2.
  • Tworząc nagłówki H2-H6 warto uzupełnić słowo kluczowe o dodatkowe, powiązane słowa. Tworzymy w ten sposób strukturę pod tak zwany długi ogon oraz powiązanie tematyczne, które może nam pomóc w pozyskaniu klienta, poprzez frazę powiązaną, łatwiejszą w pozycjonowaniu.
  • Nagłówki H2-H6 mogą zawierać odmiany frazy kluczowej.

 

REKOMENDACJA 

Pamiętajmy o tym, żeby unikać spamowania słowem kluczowym! Nie wpłyniemy tym pozytywnie na ranking Google. Jeśli umieścimy w nagłówku kluczową dla nas frazę, to możemy być pewni, że będzie to pozytywny sygnał dla Google. Jednak, stanowczo odradzamy spamowania słowami kluczowymi. Ani użytkownicy, ani roboty Google tego nie lubią. Róbmy wszystko z umiarem.

Przykład poprawnie użytych nagłówków w sklepie internetowym

Sklep fajneakcesoriagsm.pl (sklep jest fikcyjny) zajmuje się sprzedażą akcesoriów do telefonów komórkowych. Głównie są to etui na smartphony. W ofercie sklepu znajdują się też słuchawki, głośniki i ładowarki.

1. Strona Główna

H1

Fajny sklep GSM – wszystko do telefonów

2. Kategoria: Etui na telefony

H1

Etui na telefony|

H2

Pokrowiec na telefony

H3

Case na telefon

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej, H1 w kategoriach powinno być analogiczne do nazwy kategorii. H2 może stanowić odmianę nagłówka H1.

Przykłady poprawnie użytych nagłówków w biznesie lokalnym (pozycjonowanie lokalne):

Nasi klienci prowadzą również biznesy lokalne. Zależy im na dotarciu do użytkowników na danym obszarze. Kierują swoje działania do określonej grupy odbiorców i nastawieni są przede wszystkim na sprzedaż lokalną. Aby przybliżyć użycie nagłówków w biznesie lokalnym, przytoczę przykład klienta, który zajmuje się świadczeniem usług ortodontycznych w miejscowości Wrocław. Klinika nazywa się OrtodentWro.

1. Strona Główna

H1

Ortodonta Wrocław – OrtodentWro

2. Kategoria: Ortodoncja

H1

Ortodoncja Wrocław

H2

Zakres usług ortodontycznych w OrtodentWro Wrocław

H3

Kiedy warto wybrać się do ortodonty?

Tak, jak wspominaliśmy wcześniej, H1 w kategoriach powinno być analogiczne do nazwy kategorii. H2 może stanowić odmianę nagłówka H1.

Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu

Sprawdź, dlaczego potrzebujesz pozycjonowania swojej strony lub sklepu internetowego. Przeczytaj o korzyściach, jakie niosą za sobą działania SEO.

Sprawdź ofertę

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Napisz do nas

Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole
Wypełnij to pole

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.


Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Uzupełnij wszystkie wymagane pola.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Masz pytania?

Dawid Kasprzyk
CEO

Skontaktuj się